Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teveel leren?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Teveel leren?

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Is het waar dat je hond maar een bepaald aantal commando`s kan leren of niet? Mijn vader zit met de hond op gehoorzaamheidstraining en ik zitzelf op flyball. Nu las ik dingen over doggiedance en zag filmpjes en nu lijkt me dit ook heel erg leuk!! Word het dan teveel voor de hond of kan het best?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ligt aan de hond. Ze kunnen ik-weet-niet-hoeveel commando's leren. Als je hond het trainen hartstikke leuk vind, dan kun je ook doggydance met hem gaan doen.
Met Rakker heb ik ook een tijdje twee trainingen gevolgd per week, BGG en Behendigheid. Daarnaast deed ik ook nog wel eens doggydance met haar. Die vond dat allemaal superleuk.
Met Kiera doe ik nu één keer per week gehoorzaamheid. Na deze cursus (3 maanden) heeft zij er niet zoveel zin meer in. Ik doe één keer per jaar met haar een cursus, en ze gaat misschien 2 keer per jaar mee naar de behendigheid, en dat vind zei genoeg (thuis doe ik nog wel kunstjes met haar hoor :wink:)
Daarom moet je gewoon naar je hond kijken, vind hij het trainen leuk? Gewoon doen! :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Teveel leren?

Ongelezen bericht door starfleet »

Sanne!! schreef:Is het waar dat je hond maar een bepaald aantal commando`s kan leren of niet? Mijn vader zit met de hond op gehoorzaamheidstraining en ik zitzelf op flyball. Nu las ik dingen over doggiedance en zag filmpjes en nu lijkt me dit ook heel erg leuk!! Word het dan teveel voor de hond of kan het best?
Ik vind drie dingen in de week wel erg veel. Vooral het doggiedance en de gehoorzaamheid kan elkaar een beetje in de weg zitten denk ik.

Anne
Sanne!!
Zeer actief

Hij wil het liefst continue dingen leren maar ik kan niks meer verzinnen :P Ik ben alleen wel benieuw voor doggiedance moet je dan echt op cursus of kan je thuis ook ast dingetje leren want ik wil het niet voor wedstrijden enzo gaan doen maar gewoon thuis. Kan jij me misshcien uitleggen hoe ze het ongeveer leren of niet...?
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Sanne!! schreef:Hij wil het liefst continue dingen leren maar ik kan niks meer verzinnen :P Ik ben alleen wel benieuw voor doggiedance moet je dan echt op cursus of kan je thuis ook ast dingetje leren want ik wil het niet voor wedstrijden enzo gaan doen maar gewoon thuis. Kan jij me misshcien uitleggen hoe ze het ongeveer leren of niet...?
Het kan natuurlijk ook gewoon thuis. Ik doe zelf bijv. behendigheid thuis, dat gaat ook best :ok: Je kunt ook een boekje erover kopen of lenen. Ik heb verder geen ervaring met doggiedance.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Sanne!! schreef:Hij wil het liefst continue dingen leren maar ik kan niks meer verzinnen :P Ik ben alleen wel benieuw voor doggiedance moet je dan echt op cursus of kan je thuis ook ast dingetje leren want ik wil het niet voor wedstrijden enzo gaan doen maar gewoon thuis. Kan jij me misshcien uitleggen hoe ze het ongeveer leren of niet...?
Ik ben zelf een klein beetje bezig met Doggydance. Ze kunnen een paar kunstjes, maar op muziek heb ik het nog nooit gedaan. Twee weken geleden heb ik voor mijn verjaardag een boekje over Doggydance gekregen: Doggy Dance, Nicole Weber.
Hier staan oefeningen in, en 3 manieren om het aan te leren. Ik heb er even in gebladerd, en het is een duidelijk boekje waaruit je het heel goed kan leren! Er staat ook in hoe je de choreografie doet enzo, maar dat heb ik nog niet doorgelezen.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

Maxiem schreef:Het kan natuurlijk ook gewoon thuis. Ik doe zelf bijv. behendigheid thuis, dat gaat ook best :ok: Je kunt ook een boekje erover kopen of lenen. Ik heb verder geen ervaring met doggiedance.
Ja dat was ook mijn idee om een beetje thuis te oefenen!! Ik heb ook een boekje maar daar is het zo onduidelijk mee :( ik ga het nog ff door kijken:)
Sokev
Vaste gebruiker

Hoikes

Ongelezen bericht door Sokev »

Hoikes

Ik heb een hele samenvatting van doggydance oefeningen op pc staan. Als je wilt wil ik die doormailen hoor?
Het is een samenvatting van het boek (hondenschool) en (doggydance van Nicole Webber)

Wie het wil laat maar weten
Ook heb ik samenvattingen van speuren en agility en gewone gehoorzaamheid.

Doei :ok:
Maxiem
Zeer actief

Re: Hoikes

Sokev schreef:Hoikes

Ik heb een hele samenvatting van doggydance oefeningen op pc staan. Als je wilt wil ik die doormailen hoor?
Het is een samenvatting van het boek (hondenschool) en (doggydance van Nicole Webber)

Zou je dat misschien ook naar mij kunnen sturen? En misschien ook de samenvatting van agility?
PB maar even voor mijn emailadres :wink:
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Re: Hoikes

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Sokev schreef:Hoikes

Je hebt PM, graag dus :mrgreen:
Sokev
Vaste gebruiker

JUp

Ongelezen bericht door Sokev »

En hebben jullie het ontvangen?
Hopelijk is het goed?
Maxiem
Zeer actief

Re: JUp

Sokev schreef:En hebben jullie het ontvangen?
Hopelijk is het goed?
Ik had je nog niet gePBt, had je wel iets naar mij gestuurd? Ik zal nu meteen een PB'tje sturen.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”