Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teveel leren?
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Teveel leren?
Is het waar dat je hond maar een bepaald aantal commando`s kan leren of niet? Mijn vader zit met de hond op gehoorzaamheidstraining en ik zitzelf op flyball. Nu las ik dingen over doggiedance en zag filmpjes en nu lijkt me dit ook heel erg leuk!! Word het dan teveel voor de hond of kan het best?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ligt aan de hond. Ze kunnen ik-weet-niet-hoeveel commando's leren. Als je hond het trainen hartstikke leuk vind, dan kun je ook doggydance met hem gaan doen.
Met Rakker heb ik ook een tijdje twee trainingen gevolgd per week, BGG en Behendigheid. Daarnaast deed ik ook nog wel eens doggydance met haar. Die vond dat allemaal superleuk.
Met Kiera doe ik nu één keer per week gehoorzaamheid. Na deze cursus (3 maanden) heeft zij er niet zoveel zin meer in. Ik doe één keer per jaar met haar een cursus, en ze gaat misschien 2 keer per jaar mee naar de behendigheid, en dat vind zei genoeg (thuis doe ik nog wel kunstjes met haar hoor
)
Daarom moet je gewoon naar je hond kijken, vind hij het trainen leuk? Gewoon doen!
Met Rakker heb ik ook een tijdje twee trainingen gevolgd per week, BGG en Behendigheid. Daarnaast deed ik ook nog wel eens doggydance met haar. Die vond dat allemaal superleuk.
Met Kiera doe ik nu één keer per week gehoorzaamheid. Na deze cursus (3 maanden) heeft zij er niet zoveel zin meer in. Ik doe één keer per jaar met haar een cursus, en ze gaat misschien 2 keer per jaar mee naar de behendigheid, en dat vind zei genoeg (thuis doe ik nog wel kunstjes met haar hoor

Daarom moet je gewoon naar je hond kijken, vind hij het trainen leuk? Gewoon doen!

- starfleet
- Erelid
Re: Teveel leren?
Ik vind drie dingen in de week wel erg veel. Vooral het doggiedance en de gehoorzaamheid kan elkaar een beetje in de weg zitten denk ik.Sanne!! schreef:Is het waar dat je hond maar een bepaald aantal commando`s kan leren of niet? Mijn vader zit met de hond op gehoorzaamheidstraining en ik zitzelf op flyball. Nu las ik dingen over doggiedance en zag filmpjes en nu lijkt me dit ook heel erg leuk!! Word het dan teveel voor de hond of kan het best?
Anne
- Sanne!!
- Zeer actief
Hij wil het liefst continue dingen leren maar ik kan niks meer verzinnen
Ik ben alleen wel benieuw voor doggiedance moet je dan echt op cursus of kan je thuis ook ast dingetje leren want ik wil het niet voor wedstrijden enzo gaan doen maar gewoon thuis. Kan jij me misshcien uitleggen hoe ze het ongeveer leren of niet...?

- Maxiem
- Zeer actief
Het kan natuurlijk ook gewoon thuis. Ik doe zelf bijv. behendigheid thuis, dat gaat ook bestSanne!! schreef:Hij wil het liefst continue dingen leren maar ik kan niks meer verzinnenIk ben alleen wel benieuw voor doggiedance moet je dan echt op cursus of kan je thuis ook ast dingetje leren want ik wil het niet voor wedstrijden enzo gaan doen maar gewoon thuis. Kan jij me misshcien uitleggen hoe ze het ongeveer leren of niet...?

Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Contacteer:
Ik ben zelf een klein beetje bezig met Doggydance. Ze kunnen een paar kunstjes, maar op muziek heb ik het nog nooit gedaan. Twee weken geleden heb ik voor mijn verjaardag een boekje over Doggydance gekregen: Doggy Dance, Nicole Weber.Sanne!! schreef:Hij wil het liefst continue dingen leren maar ik kan niks meer verzinnenIk ben alleen wel benieuw voor doggiedance moet je dan echt op cursus of kan je thuis ook ast dingetje leren want ik wil het niet voor wedstrijden enzo gaan doen maar gewoon thuis. Kan jij me misshcien uitleggen hoe ze het ongeveer leren of niet...?
Hier staan oefeningen in, en 3 manieren om het aan te leren. Ik heb er even in gebladerd, en het is een duidelijk boekje waaruit je het heel goed kan leren! Er staat ook in hoe je de choreografie doet enzo, maar dat heb ik nog niet doorgelezen.

- Sanne!!
- Zeer actief
Ja dat was ook mijn idee om een beetje thuis te oefenen!! Ik heb ook een boekje maar daar is het zo onduidelijk meeMaxiem schreef:Het kan natuurlijk ook gewoon thuis. Ik doe zelf bijv. behendigheid thuis, dat gaat ook bestJe kunt ook een boekje erover kopen of lenen. Ik heb verder geen ervaring met doggiedance.

-
- Vaste gebruiker
Hoikes
Hoikes
Ik heb een hele samenvatting van doggydance oefeningen op pc staan. Als je wilt wil ik die doormailen hoor?
Het is een samenvatting van het boek (hondenschool) en (doggydance van Nicole Webber)
Wie het wil laat maar weten
Ook heb ik samenvattingen van speuren en agility en gewone gehoorzaamheid.
Doei
Ik heb een hele samenvatting van doggydance oefeningen op pc staan. Als je wilt wil ik die doormailen hoor?
Het is een samenvatting van het boek (hondenschool) en (doggydance van Nicole Webber)
Doei

- Maxiem
- Zeer actief
Re: Hoikes
Zou je dat misschien ook naar mij kunnen sturen? En misschien ook de samenvatting van agility?Sokev schreef:Hoikes
Doei
PB maar even voor mijn emailadres

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Re: Hoikes
Je hebt PM, graag dusSokev schreef:Hoikes
Doei

- Maxiem
- Zeer actief
Re: JUp
Ik had je nog niet gePBt, had je wel iets naar mij gestuurd? Ik zal nu meteen een PB'tje sturen.Sokev schreef:En hebben jullie het ontvangen?
Hopelijk is het goed?