Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goede fokker? Hoe weet je dat?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Chub

Goede fokker? Hoe weet je dat?

Ongelezen bericht door Chub »

Ik zat net eens in Chub zijn entboekje te kijken. Daar zag ik een stempel in staan van de eerste eigenaar, de fokker dus.
Nu heb ik even op google gezocht en kwam op hun website terecht.
Ze verkopen daar (veel) verschillende soorten honden. Het is een kennel/dierenpension.
Ze hebben wel een bewijs van vakbekwaamheid wat erbij vermeld staat. (Geen idee wat dat zegt?? )
Hoe weet ik nu wat voor soort fokker het is?
Chub heeft geen stamboom (denk ik) . Toen ik daarna vroeg bij de mensen van wie ik Chub over genomen heb werd daar een een beetje vaag op gereageerd. Nu is dat papiertje voor mij verder niet belangrijk omdat ik geen show/fok ambities heb :wink:
Maar vind het wel leuk om iets meer van zijn afkomst te weten.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Tja, daar waar ze meerdere rassen verkopen is het meestal niet echt een goed adres. Sommige zijn ronduit slecht.
Erkend zegt ook niet zoveel. Er zijn fokkers die zich erkend noemen omdat ze voldoen aan het honden- en kattenbesluit. Er zijn ook kennels die aangesloten zijn bij de VBK en zich daarom erkend noemen, terwijl ik van mening ben dat de VBK niets meer of minder is dan een organisatie van broodfokkers :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik denk niet dat je nog iets over zijn afkomst te weten komt. Zo'n dierenpension/kennel waar ze diverse rassen fokken en regelmatig puppies te kop hebben, doen meestal niet eens aan stambomen en verder maken ze zich ook niet druk. Dat bewijs voor vakbekwaamheid is een wassen neus.

Anne
Blinky2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westy en twee poesen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blinky2 »

Was laast hier aan het surfen op google voor een westy ,nah ik kwam op site terrecht waar je een pup gewoon kan bestellen :devil: :denken: :neenee: en dan nog een site waar je hond/pup kon leasen :devil: :devil: en dan vraag ik me af hier in Nederland /Belgie waar zijn we mee bezig om dit toe te staan ,
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”