Als de ene teef een bacterie binnenkrijgt (komt van buitenaf) en de andere teef door andere omstandigheden niet, dan zegt dit niks over de gesteldheid van die teef. Die teef zal normaal geen last hebben van die bacterie. Maar als die bacterie er wel zit een een dracht nadelig beïnvloed, dan zie ik werkelijk het probleem niet om die teef daar AB voor te geven.Inge O schreef:daarom, de bacterie op zich is uiteraard niet erfelijk, maar de aanleg om de verkeerde bacteriën niet buiten te krijgen weer wel.Essy schreef:het enige afwijkende is, is dat er een bacterie zit die er niet hoort. Lijkt me stug dat bacterien die je kunt oplopen erfelijk bepaald is.Martijn schreef:Kan een afwijkend millieu in de baarmoeder (met daarbij dus een afwijkende bacteriegroei) eigenlijk erfelijk zijn?
KI ben ik wel tegen, evenals het geven van stimulerende middelen om de dracht te bevorderen, want dan grijp je daadwerkelijk in. Maar een AB kuurtje voor een bacterie die er niet hoort, vind ik toch echt niet te vergelijken.