Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

algeheel bacterieel onderzoek

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Scooby schreef:
Essy schreef:
Inge O schreef:
Essy schreef: Daar kan ik nou met m’n pet niet bij. Dat je de kans op pups uit je droomcombinatie laat voorbijgaan door een principekwestie. Moet de teef dan leegblijven bij de ideale combi en de keer erna nog eens, om er dan uiteindelijk achter te komen de je droompups had kunnen hebben als je bij de eerste keer een AB kuurtje had gegeven.
een beetje nuchterheid en jezelf realiseren dat de wereld echt niet op onze droompups zit te wachten kan ook al wonderen doen.
Je fokt toch om de beste pup te fokken. Dan wil je toch ook graag pups uit de best mogelijke combinatie? of jij niet?
Maar toch niet ten koste van allerlei andere zaken?
een AB kuurtje? We hebben het toch niet over KI omdat een natuurlijke dekking niet gaat, hormoonpreparaten en andere ingrijpende dingen.
Ze krijgen hier nooit AB, maar als ik 1 kans heb op de in mijn ogen ideale combi te maken, dan ga ik niet moeilijk doen over een AB kuurtje. Overigens is het dan nog best knap dat een teef met een compleet verstoord baarmoedermilieu dan nog gewoon een nest gezonde pups op de wereld zet.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

Ik laat mijn teven altijd bacterieel onderzoeken op de 2e dag dat ze loops zijn, want laten we eerlijk zijn, je wilt toch weten of je teef ``schoon``is voordat je alle moeite gaat doen.

Groetjes Jeanet.
Dogo Canario Kennel Devito
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Essy schreef:
Inge O schreef:
Essy schreef: Daar kan ik nou met m’n pet niet bij. Dat je de kans op pups uit je droomcombinatie laat voorbijgaan door een principekwestie. Moet de teef dan leegblijven bij de ideale combi en de keer erna nog eens, om er dan uiteindelijk achter te komen de je droompups had kunnen hebben als je bij de eerste keer een AB kuurtje had gegeven.
een beetje nuchterheid en jezelf realiseren dat de wereld echt niet op onze droompups zit te wachten kan ook al wonderen doen.
Je fokt toch om de beste pup te fokken. Dan wil je toch ook graag pups uit de best mogelijke combinatie? of jij niet?
JA wil graag een pup uit een mogelijke combinatie, anders zou ik die combinatie niet maken,
MAAR bovenaan mn lijstje staat een pup uit een combinatie waarbij alles gewoon goed en natuurlijk is verlopen, want dat zijn de honden waar ik mee verder wil

en @ Hutsje, idd is er natuurlijk veel zorg nodig als er dingen fout lopen (varierend van een extreem groot nest tot keizersnede/geen melkgift etc.....) maar dat is zoals eerder al gezegd is, "worse case plan" tenminste hier bij mij wel....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jeanet Stehouwer schreef:Ik laat mijn teven altijd bacterieel onderzoeken op de 2e dag dat ze loops zijn, want laten we eerlijk zijn, je wilt toch weten of je teef ``schoon``is voordat je alle moeite gaat doen.

Groetjes Jeanet.
nee ik dus niet :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
Scooby schreef:
Essy schreef:
Inge O schreef: een beetje nuchterheid en jezelf realiseren dat de wereld echt niet op onze droompups zit te wachten kan ook al wonderen doen.
Maar toch niet ten koste van allerlei andere zaken?
een AB kuurtje? We hebben het toch niet over KI omdat een natuurlijke dekking niet gaat, hormoonpreparaten en andere ingrijpende dingen.
Ze krijgen hier nooit AB, maar als ik 1 kans heb op de in mijn ogen ideale combi te maken, dan ga ik niet moeilijk doen over een AB kuurtje. Overigens is het dan nog best knap dat een teef met een compleet verstoord baarmoedermilieu dan nog gewoon een nest gezonde pups op de wereld zet.
er wordt hier gezegd dat een teef mogelijk een bacterie gewoon zelf wegwerkt... dus dat dan de AB totaal onnodig zou zijn. Dat weet je niet als je meteen AB erin gooit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Essy schreef:
Inge O schreef:
JA wil graag een pup uit een mogelijke combinatie, anders zou ik die combinatie niet maken,
MAAR bovenaan mn lijstje staat een pup uit een combinatie waarbij alles gewoon goed en natuurlijk is verlopen, want dat zijn de honden waar ik mee verder wil
en ik als pupkoper heb toch het liefst een pup uit een combi waar zo min mogelijk ingegrepen is, wat zoveel mogelijk natuurlijk verlopen is. Ik heb niks aan een pup die compleet steriel is gehouden en eenmaal bij mij op zoveel verenigingen komt met alle risico's van dien omdat ze niks gewend zijn.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Even een vraagje tussendoor. Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar volgens mij wel. "Het is maar een AB-kuurtje", vind ik nogal wat. Een AB-kuur is iets wat je een dag of 10 moet afmaken. Volgens mij zijn ze bij zwangere vrouwen daar juist erg voorzichtig mee, toch?
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Marion. schreef:Even een vraagje tussendoor. Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar volgens mij wel. "Het is maar een AB-kuurtje", vind ik nogal wat. Een AB-kuur is iets wat je een dag of 10 moet afmaken. Volgens mij zijn ze bij zwangere vrouwen daar juist erg voorzichtig mee, toch?
nee het duurde 5 dagen. Ik heb nog gevraagd of het gevaarlijk was als ze al gedekt zou worden op de laatste dag van het kuurtje. Dat gaf niks werd mij verteld, dat kon geen kwaad. Isis heeft er ook geen andere of slappe ontlasting van gehad.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
crutz schreef:
Essy schreef:
Inge O schreef: een beetje nuchterheid en jezelf realiseren dat de wereld echt niet op onze droompups zit te wachten kan ook al wonderen doen.
en ik als pupkoper heb toch het liefst een pup uit een combi waar zo min mogelijk ingegrepen is, wat zoveel mogelijk natuurlijk verlopen is. Ik heb niks aan een pup die compleet steriel is gehouden en eenmaal bij mij op zoveel verenigingen komt met alle risico's van dien omdat ze niks gewend zijn.
ook dat, maar dat is ook iets waar ik naast natuurlijk lijnen en werkcapaciteiten OOK naar gekeken heb toen ik honden uit ging zoeken (zeker toen er fokplannen achter zaten), nl pups uit combinaties die zelfstandig tot een dracht zijn gekomen en zelfstandig groot zijn geworden zonder al te veel poespas en/of extreem hygienische omstandigheden....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Essy schreef:
Inge O schreef:
'de best mogelijke combinatie' - phoeh, dat is nogal wat hoor. ik heb iig niet de illusie dat ik die al ooit een keer heb kunnen maken.

feit blijft dat ik wel zo goed mogelijke combinaties maak én dat ik nog nooit een teef vooraf heb laten checken omdat ik het overdreven vind, en dus onzin, en oneigenlijk gebruik van AB (tenzij bewezen is dat het om een bacterie gaat waar je teef zelf echt schade zal van ondervinden, maar dan zou ik ze ook niet inzetten voor de fok).

je kan laag en hoog springen met argumenten, ik blijf bij mijn stelling 'doe maar al normaal, dan doe je al meer dan gek genoeg'.
:ok: eens! en wat is de beste combinatie :19: voor mij is die heel anders dan voor jou waarschijnlijk :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”