Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Marie-Josée schreef:Sprekend een Heidewachtel, alleen de rug is wat langer.
Mooie hond
Ik had dezelfde reactie
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Inge O schreef:lijkt toch wel alsof de jachthonden de rasgroep bij uitstek zijn waarbij indertijd zowat elk dorp (sorry, beetje overdreven ) zijn eigen rasvariant wilde fokken en benamen. er zijn alles bij elkaar toch wel een pak jachthondenrassen die je met de beste wil van de wereld niet uit elkaar kan houden als je er niet de afstammingspapieren bij hebt .
Dat geldt geloof ik vooral voor de Franse jachthondenrassen, de spaniëlachtigen.De Engelse en Duitse vind ik redelijk goed uit elkaar te houden.
Misschien is het ook wel een beetje logisch omdat de jachthonden echte werkhonden zijn met eigenlijk maar één specifieke taak.Dan krijg je al snel een uitbreiding van rassen omdat ten eerste de dorpen vroeger wel wat geïsoleerder waren dan nu en ieder zijn hond waarschijnlijk steeds geschikter wilde hebben voor het werk wat hij deed; verschillende soorten wild, ander soort terrein ed.Ik roep maar wat hoor
Inge O schreef:lijkt toch wel alsof de jachthonden de rasgroep bij uitstek zijn waarbij indertijd zowat elk dorp (sorry, beetje overdreven ) zijn eigen rasvariant wilde fokken en benamen. er zijn alles bij elkaar toch wel een pak jachthondenrassen die je met de beste wil van de wereld niet uit elkaar kan houden als je er niet de afstammingspapieren bij hebt .
Dat geldt geloof ik vooral voor de Franse jachthondenrassen, de spaniëlachtigen.De Engelse en Duitse vind ik redelijk goed uit elkaar te houden.
Misschien is het ook wel een beetje logisch omdat de jachthonden echte werkhonden zijn met eigenlijk maar één specifieke taak.Dan krijg je al snel een uitbreiding van rassen omdat ten eerste de dorpen vroeger wel wat geïsoleerder waren dan nu en ieder zijn hond waarschijnlijk steeds geschikter wilde hebben voor het werk wat hij deed; verschillende soorten wild, ander soort terrein ed.Ik roep maar wat hoor
nee, dat is ook zo, ik vind het op zich ook wel logisch, of tenminste, het was het vroeger zeer zeker, maar zoals heel veel jachthonden er nu jobloos bijlopen is de voorraad rassen wel heel ruim bemeten .
en het klopt ook, vooral in frankrijk heeft elke wijk er bijna zijn jachthondenras .
Ja inderdaad, ze lijken wel te verrijzen als paddestoelen en misschien komt dat doordat veel mensen (met teveel vrije tijd?) er een hobby van maken om oude rassen weer terug te fokken.Wel leuk maar het wordt wel erg onoverzichtelijk
Tja en de Fransen zijn chauvinisten bij uitstek dus ieder gehucht zal wel zijn eigen ras willen hebben.