Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Polititehonden
Moderator: moderatorteam
- Suusje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Polititehonden
Heey,
De vader van een vriendin van mij heeft een politiehond. Ze hebben ook nog een huishond. Op een dag kwam haar vader thuis van zijn werk en zijn hond moest buiten blijven zitten, omdat zijn baas even naar binnen moest. Hun andere hond moest ook blijven zitten maar bleef niet en ging naar binnen. Dat was helemaal niet erg en ze gaven hem zelfs een koekje. Toen die politiehond dat zag ging hij ook naar binnen maar toen werd zijn baas zo boos dat hij hem schopte en sloeg. Is dit normaal voor een politiehond en waarom doen ze dit?
De vader van een vriendin van mij heeft een politiehond. Ze hebben ook nog een huishond. Op een dag kwam haar vader thuis van zijn werk en zijn hond moest buiten blijven zitten, omdat zijn baas even naar binnen moest. Hun andere hond moest ook blijven zitten maar bleef niet en ging naar binnen. Dat was helemaal niet erg en ze gaven hem zelfs een koekje. Toen die politiehond dat zag ging hij ook naar binnen maar toen werd zijn baas zo boos dat hij hem schopte en sloeg. Is dit normaal voor een politiehond en waarom doen ze dit?
- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: Polititehonden
Vraag het hem eens.Suusje schreef:Heey,

Groetjes, Marianne.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Polititehonden
Dat zou ik niet durven geloof ikM@ri@nne schreef:Vraag het hem eens.Suusje schreef:Heey,

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Suusje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Je moet ook met twee maten meten, daar kan je niet omheen dat is bij hh onderling al, laat staan een hh en ph. Het verschil is namelijk te groot. Je kunt je wel afvragen of schoppen en slaan hierbij van pas moeten komen.
Of je nu een bewaker, politieagent of zoals ik een particulier ben maakt toch geen verschil
Of je nu een bewaker, politieagent of zoals ik een particulier ben maakt toch geen verschil

- Jaap*
- Zeer actief
Daar heb je helemaal gelijk in, mijn beeld is negatief gekleurd door ervaringen met een baas-hond combinatie van een particulier bewakingsbedrijf, die hield er ook nogal van zijn hond af te tuigen terwijl de hond duidelijk niet begreep wat er aan de hand was.LaRep schreef:Of je nu een bewaker, politieagent of zoals ik een particulier ben maakt toch geen verschil
Van een politieagent verwacht ik overigens wel wat anders dan dit eerlijk gezegd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
Oh, ok, dan snap ik waarom je de hond moet schoppen en slaan, anders leert ie het nooit natuurlijkloony schreef:Een ph mag totaal niet uit zen commando komen en moet alleen gericht zijn op zijn baas.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
Ik ben echt niet wars van realiteitszin hoorloony schreef:eigenlijk moet ie streng zijn en een lechting zacht onder de kont kan ik begrijpen maar schreeuwen, schoppen en slaan om te raken keur ik ook niet goed hoor

Ik schrik er soms wel eens van hoe ver sommige mensen hun grenzen gaan verleggen als het om het "opvoeden" van dieren gaat.
Op dit forum zijn er volgens mij gelukkig mensen die dit soort honden met een iets genuanceerdere begeleiding ook goed op nivo krijgen.
'T is niks persoonlijks overigens

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik maak ook 'verschil' tussen m'n huishonden en m'n sporthonden, simpelweg omdat ik altijd rekening hou met wat ze op het veld moeten doen en wat ik daarmee thuis doe.. dus niet dat ik thuis oefeningen anders doe dan thuis, je moet je hond wel duidelijkheid geven. Schoppen en slaan dat is natuurlijk onzin, dat keur ik ook niet goed.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jaap*
- Zeer actief
hier geen enkel onderscheid, ook niet tussen de werkhonden en pups die aankomend blindengeleidehond zijn
hier is hier, of dat nu voor de werkhond geldt of voor de huishond of voor de hond die blindengeleidehond is of alleen maar gebruikt wordt voor films- en/of reclame, maakt geen fluit uit
mocht ik eens een herplaatser of een logee hebben van welk ras dan ook gelden daarvoor dezelfde regels.
en niet mogen aanpakken van koekjes e.d. is gelul, hij krijgt van dezelfde hand die deze hond een koekje voorhoudt zijn voer, dus kan dat koekje ook geen kwaad, het gaat niet om het aannemen van koekjes, het gaat om iets weigeren dat door een vreemde (ander) wordt aangeboden.
weer een hondengeleider die wel ergens een klepel weet te hangen maar nog niet echt heeft gevonden waar precies en zijn eigen gebrek op zijn hond afreageerd.
hier is hier, of dat nu voor de werkhond geldt of voor de huishond of voor de hond die blindengeleidehond is of alleen maar gebruikt wordt voor films- en/of reclame, maakt geen fluit uit
mocht ik eens een herplaatser of een logee hebben van welk ras dan ook gelden daarvoor dezelfde regels.
en niet mogen aanpakken van koekjes e.d. is gelul, hij krijgt van dezelfde hand die deze hond een koekje voorhoudt zijn voer, dus kan dat koekje ook geen kwaad, het gaat niet om het aannemen van koekjes, het gaat om iets weigeren dat door een vreemde (ander) wordt aangeboden.
weer een hondengeleider die wel ergens een klepel weet te hangen maar nog niet echt heeft gevonden waar precies en zijn eigen gebrek op zijn hond afreageerd.