Heel triest Anja. Sterkte voor de familie. Drukt je zo met je neus op de feiten he?*tweety* schreef:Ja dat van die neef is heel verdrietig, hij laat een vrouw na en 2 jonge kindertjes.![]()
Een hartstilstand.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
golden retriever
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
spooky
- Vaste gebruiker
- *tweety*
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
spooky
- Vaste gebruiker
- *tweety*
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Oefspooky schreef:59 kilo nu. ze is een paar kilo kwijt
Mijn vorige Golden was ook veel te zwaar. Zij woog 46 kilo, maar dit is wel extreem zeg.
Is de schildklier wel eens gecontroleerd en hoeveel voer krijgt ze per dag?
Heb je misschien ook een foto waar ze op staat?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik heb het al gevonden........., 300 gr. Hills light.MoniqueDM schreef:en hoeveel voer krijgt ze per dag?spooky schreef:59 kilo nu. ze is een paar kilo kwijt
Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat nog aardig wat voor een hond die flink af moet vallen.
Megan van mij staat ook op een light-voer van Acana (3500 Kcal. per kilo), omdat ze niet zwaarder mag worden en zij krijgt maar 220 gr. per dag. Daarnaast lopen we ruim 3 uur per dag buiten. Daar zit een lange wandeling van ruim 2 uur tussen en tijdens die wandeling loopt, rent, speelt en zwemt Megan nog volop.
Ik zou het voer zeker terugbrengen naar max. 200 gr. per dag en de beweging (wat nu 3 keer een kwartier is) langzaam op gaan voeren.
Je zou ook nog eens bij de dierenarts om een vezelrijk voer kunnen vragen waar amper caloriën in zitten. De vezels geven toch een gevuld gevoel en de energie die ze verbruikt moet uit haar eigen lichaam komen (vetten verbranden).
Succes, want dit valt zeker niet mee
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
aika
- Actief
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Rond en waggelend maar gezond.Rossi schreef:Hé Maureen, hoe gaat het met je?
Gaat alweer snel hè.
Wat een verdrietig nieuws Anja en zo plotseling. Gecondoleerd met je achterneef.
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
-
spooky
- Vaste gebruiker
ja,spijtig genoeg was ze zo toen ik haar kreeg. haar botten zijn echt versleten van altijd dat gewicht te dragen. ze krijgt fortiflex. als puppy was ze al veel te dik. ik heb die mensen er al van toen op gewezen dat ze helemaal verkeerd bezig waren. ik had haar daar al veel vroeger willen weghalen maar ik kreeg haar niet mee. nu,ja,nu dat het eigenlijk al te laat is geven ze haar mee. in het begin dat ze hier was sleepte haar buik altijd over de grond. nu is er toch al een ruimte van 10 cm tussen buik en grond. ze heeft nog een ander probleem meegebracht van de vorige baas. likgranuloom. vreselijk is dat.*tweety* schreef:zo dat is wel heel veel ja,
misschien kleine rondjes wandelen meerdere keren op de dag 5 a 6 keer.
was ze al zo toen je haar kreeg?
ik ben al méér dan een jaar 5-6 keer per dag haar poot aan het verzorgen. is één plek genezen,likt ze er een andere open. op tijd van 3 uurtjes likt ze een serieus gat,tot op het vlees !!!! het is echt wel mijn zorgenkindje.
ik heb er echt al ernstig over nagedacht om haar te laten gaan maar ik weet niet,ergens iets houdt me tegen en ik weet niet wat !!
de beste psycholoog ter wereld is een puppy die je tranen likt !
-
spooky
- Vaste gebruiker
is 200 gr genoeg voor een grote hond ????MoniqueDM schreef:Ik heb het al gevonden........., 300 gr. Hills light.MoniqueDM schreef:en hoeveel voer krijgt ze per dag?spooky schreef:59 kilo nu. ze is een paar kilo kwijt
Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat nog aardig wat voor een hond die flink af moet vallen.
Megan van mij staat ook op een light-voer van Acana (3500 Kcal. per kilo), omdat ze niet zwaarder mag worden en zij krijgt maar 220 gr. per dag. Daarnaast lopen we ruim 3 uur per dag buiten. Daar zit een lange wandeling van ruim 2 uur tussen en tijdens die wandeling loopt, rent, speelt en zwemt Megan nog volop.
Ik zou het voer zeker terugbrengen naar max. 200 gr. per dag en de beweging (wat nu 3 keer een kwartier is) langzaam op gaan voeren.
Je zou ook nog eens bij de dierenarts om een vezelrijk voer kunnen vragen waar amper caloriën in zitten. De vezels geven toch een gevuld gevoel en de energie die ze verbruikt moet uit haar eigen lichaam komen (vetten verbranden).
Succes, want dit valt zeker niet mee.
ik geef haar altijd in 2 keer eten omdat de doggen 2 keer per dag eten en dan zit ze zo te kijken ocharme. ik ga het eens proberen. 2x per dag 100 gr.
-
spooky
- Vaste gebruiker
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ach gut, arm beest. Wat vreselijk dat ze zó dik is zeg! Daar was mijn vorige Golden slank bij.spooky schreef:
een staande pic heb ik niet meer. mijn harde schijf is pas kapot geweest en daardoor alle pics weg![]()
deze is van 2 maanden geleden toen ze weer eens in de modder aan het rollen was
Ik zou lekker als een speer terug gaan naar 2 keer per dag 100 gram.
Megan krijgt haar 220 gram zelfs over 3 keer per dag verdeeld en dat gaat prima hoor! Zelfs met alle beweging die Megan nog heeft, dus Megan verbrandt ook nog eens meer.
Nog even een tip; als je aan wilt vullen met sperciebonen, neem dan geen bonen uit blik of pot, want daar erg veel zout in. Kook liever verse boontjes en dan zonder zout. Zout houdt weer vocht vast.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte over je meisje hè?!

-
spooky
- Vaste gebruiker
o dat wist ik niet,ik neem altijd potjes !!MoniqueDM schreef:
Nog even een tip; als je aan wilt vullen met sperciebonen, neem dan geen bonen uit blik of pot, want daar erg veel zout in. Kook liever verse boontjes en dan zonder zout. Zout houdt weer vocht vast.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte over je meisje hè?!
ik ga het zeker eens proberen met verse
bedankt voor de tip
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
spooky schreef:
een staande pic heb ik niet meer. mijn harde schijf is pas kapot geweest en daardoor alle pics weg![]()
Ach, arme donder
Nu ze toch weer iets lichter is, heeft ze het nu zelf ook iets makkelijker of merk je dat niet?
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
-
Golden Stanley
Goeie genade, wat een enorm dikkertje.spooky schreef:
Wat fijn dat je haar in huis hebt genomen. Veel oudjes hebben niet zo veel geluk.
- *tweety*
- Zeer actief
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Marion.
Deze foto hoort bij Hond en Leed
Het is sneu als de Doggen wel wat krijgen en zij niet meer, maar eerlijk gezegd vind ik dit veel sneuer. Laat de doggen lekker eten en ga intussen met haar leuke spelletjes buiten doen, ofzo. Dan heeft zij ook een leuke tijd en kun je werken aan het afvallen.
Heb je niet een mogelijkheid om de doggen even weg te sluiten, en dan met haar te gaan spelen? Dan verstop je ieder brokje van haar eten (max 200 gram) ergens in de kamer. Zo krijgt ze een minimale hoeveelheid eten binnen in een maximale tijd, die ook nog eens leuk is
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
spooky
- Vaste gebruiker
fruit lust ze niet !!*tweety* schreef:O ze is echt heel dik, arm beestje.
Heeft ze ook last van haar ademhaling of valt dat wel mee?
Ik zou inderdaad verse spercieboontjes geven en misschien wat stukjes vers fruit (appeltje, komkomer) als ze dat lust.
haar ademhaling gaat alleen moeilijker als ze rechtkruipt,ik help haar nu daarbij. eens ze recht is gaat het beter.
-
spooky
- Vaste gebruiker
zo erg is het niet hoorMarion. schreef:![]()
![]()
![]()
Deze foto hoort bij Hond en Leed![]()
het gaat al stukken beter met haar dan toen ze pas hier was.
alleen haar beendergestel gaat er op achteruit en daar kan je met andere voeding niet zo veel aan doen.qua gewicht is ze op de goede weg maar haar knookskes
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Haar botten en gewrichten krijgen ook minder te verduren als ze wat lichter in gewicht zou zijn.
Nou weet ik niet wat de schade al is door al die tijd zo dik te zijn en wat al kapot is wordt nooit meer heel natuurlijk, maar alle kleine beetjes helpen.
Nou weet ik niet wat de schade al is door al die tijd zo dik te zijn en wat al kapot is wordt nooit meer heel natuurlijk, maar alle kleine beetjes helpen.

-
spooky
- Vaste gebruiker
ze is al veel te dik vanals ze een puppy was. ze loopt eigenlijk al dik 10 jaar met teveel gewicht op die pootjes!MoniqueDM schreef:Haar botten en gewrichten krijgen ook minder te verduren als ze wat lichter in gewicht zou zijn.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Vandaar mijn advies ook om eens naar de dierenarts te gaan en te vragen naar een vezelrijke brok waar amper caloriën in zitten.
Bij ons in de wijk woont een Golden die 49 kilo woog. Hij is in een goed half jaar tijd toch 10 kilo kwijt door zo'n vezelrijke brok zonder caloriën en dat beest is gigantisch opgeknapt. Vroeger liep hij altijd te sjokken, maar nu rent ie weer, hij speelt weer en geniet duidelijk weer van het leven.
Jammer genoeg is er een misverstand over een light-brok. De light-brok wordt vaak gebruikt met de intentie om een hond af te laten vallen, maar eigenlijk is een light-brok bedoelt om na het afvallen op gewicht te blijven.
Afvallen moet toch komen van minder eten en meer bewegen.
Bij ons in de wijk woont een Golden die 49 kilo woog. Hij is in een goed half jaar tijd toch 10 kilo kwijt door zo'n vezelrijke brok zonder caloriën en dat beest is gigantisch opgeknapt. Vroeger liep hij altijd te sjokken, maar nu rent ie weer, hij speelt weer en geniet duidelijk weer van het leven.
Jammer genoeg is er een misverstand over een light-brok. De light-brok wordt vaak gebruikt met de intentie om een hond af te laten vallen, maar eigenlijk is een light-brok bedoelt om na het afvallen op gewicht te blijven.

-
spooky
- Vaste gebruiker
is dat echt ???????MoniqueDM schreef: Jammer genoeg is er een misverstand over een light-brok. De light-brok wordt vaak gebruikt met de intentie om een hond af te laten vallen, maar eigenlijk is een light-brok bedoelt om na het afvallen op gewicht te blijven.
dus vezelrijke caloriearme brokken. ik ga er morgen om. zou zalig zijn moest layka in juli 10 kg minder wegen !! ze zou dan ook niet zoveel last hebben van de hitte in de zomer!!!
op andere forums raden ze light aan. ik ben er nu al bijna een jaar mee bezig en ze verliest weinig of geen gewicht.
nu weet ik hoe het komt !
bedankt
- *tweety*
- Zeer actief
Je kan het beste het gewoon proberen met die vezelrijke brokjes. Ze lust geen fruit zeg je, dat kan niet alle honden lusten dat, maar sperciebonen luste ze dat wel?
Dan zou ik de helft van de voeding wat ze krijgt op een dag vervangen door die verse sperciebonen.
Ze heeft wel een heel lief bekkie hoor
, hopelijk valt ze voor de zomer nog een paar kilootjes af.
Succes ermee
Dan zou ik de helft van de voeding wat ze krijgt op een dag vervangen door die verse sperciebonen.
Ze heeft wel een heel lief bekkie hoor
Succes ermee
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra