Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Dante; second opinion; SLE...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Update Dante; second opinion; SLE...

Ongelezen bericht door Moon »

Had niet gedacht dat er nog een update moest komen :roll: . Dante was door de FT zo'n beetje genezen verklaard (wb. peesblessure aan achterpoot waar we al sinds vorig jaar maart mee tobben). We zijn rond oud en nieuw een weekje op vakantie geweest waar hij al dagelijks een uur ong. kon struinen in de bossen zonder problemen. Toen we vijf dagen thuis waren :19: kreeg hij weer een terugval, tot mijn verbijstering :jank: . Had het nu echt totaal niet meer verwacht.. Die vijf dagen niets bijzonders gedaan, wat het zou kunnen verklaren :denken: Ik ga nu naar een andere orthopeed voor een second opinion; kan over twee weken terecht.

Sinds vorig jaar mei had hij geen epileptische aanval meer gehad, kreeg hij er gisteren weer een! Windkracht 10 lijkt onze kant uit te staan :jank:
Laatst gewijzigd door Moon op 13 feb 2007 22:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marijke
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

He getver wat vreselijk vervelend!
Kan de verandering er ms tiegedragen hebben dat het weer mis is?
In ieder geval heel veel stertkte en hoop dat je snel een afspraak kan maken voor een second opinion.

Jacqueline
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Hoi Marijke,

Bah, dat is balen zeg... Hopelijk staat snel de storm weer de andere kant op voor jullie....

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat rot joh. Het wordt nu toch tijd dat jullie lekker van elkaar kunnen gaan genieten. En Dante ook onbezorgd kan gaan rennen.
Sterkte!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Moon
Zeer actief

Bedankt voor het meeleven! Ik ervaar het als erg zuur omdat ik zo vreselijk blij was dat hij weer alles mocht en kon (gelukkig hebben we daar ook erg van genoten, die paar weken) het 'dal' lijkt nu dubbel zo diep.

Die epi-aanval is naar, maar heb ik min of meer geaccepteerd. Als het in deze frequentie blijft voorkomen is daar goed mee te leven. Vooral omdat Dante er snel overheen lijkt te zijn (na een uurtje of zo is hij weer gewoon zichzelf). Maar die @#% poot :jank:
Gr. Marijke
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hè bah, wat verdrietig allemaal joh :(:

Ik hoop dat het toch snel weer beter gaat met de poot en de aanvallen voorlopig weer achterwege blijven!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:oh, shit, marijke, ik had er net vandaag nog aan gedacht dat het toch fijn moest zijn voor jullie dat hij weer alles kon....

:(: niet dus :knuffel1: .
Heel erg lief dat je aan ons gedacht hebt!

Ik blijf maar piekeren hoe het nou toch kan :denken: Het is zeker twee maanden goed gegaan. Langzaam opgebouwd.. Misschien toch te snel :19:
Maar waarom gaat hij dan pas hinken na een paar dagen...(na de vakantie waar we vast af en toe 'over de schreef' gingen). Heel het proces is raar geweest eigenlijk. De diverse inzinkingen waren steeds heel moeilijk te herleiden. Maar ook het begin was vaag; 's ochtends hinken, terwijl je bij dit soort blessure's vaak hoort dat mensen het zien gebeuren en dat de hond dan direct mankt.

Het zou fantastisch zijn als de andere orthopeed (met frisse blik) iets zou kunnen vinden. Waar ik me ook een beetje zorgen over maak is dat de laatste rib (zwevende) een beetje naar buiten is gaan staan (aan de andere kant van de aangedane poot). Ik had dat al gemeld bij de vorige orthopeed, maar die zei dat ik het me verbeeldde; maar het is nu echt duidelijk te zien ook voor anderen :19:
Maar goed; weer even geduld hebben, 1 febr. heb ik de afspraak.
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Stang schreef:Hè bah, wat verdrietig allemaal joh :(:

Ik hoop dat het toch snel weer beter gaat met de poot en de aanvallen voorlopig weer achterwege blijven!
Het lijkt wel of ik me niet over twee dingen tegelijk druk kan maken :wink: Ik maak me nu veeeel drukker over die poot dan over de epi-aanval. Ik zou wel anders piepen als het frequenter voorkwam natuurlijk. Maar ik ga er gewoon vanuit dat het weer een tijdje wegblijft :pffff: (maar stiekem duim ik daarvoor natuurlijk).
Gr. Marijke
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zou het niet kunnen dat hij nu stijf is geworden omdat hij de afgelopen 5 dagen juist minder heeft gedaan dan die week ervoor, met al dat struinen?

Hoe dan ook, balen is het zeker! Hopelijk is deze terugval tijdelijk, en gaat het snel weer beter met hem.
Moon
Zeer actief

LongFields schreef:Zou het niet kunnen dat hij nu stijf is geworden omdat hij de afgelopen 5 dagen juist minder heeft gedaan dan die week ervoor, met al dat struinen?

Hoe dan ook, balen is het zeker! Hopelijk is deze terugval tijdelijk, en gaat het snel weer beter met hem.
We zijn een week op vakantie geweest en na vijf dagen (in die vijf dagen wel gewandeld maar minder intensief) hinkte hij weer. In overleg met FT een week weer aan de lijn uitgelaten (streng regiem) en na die week nóg hinken. Toen was ik het zat en heb ik een second opinion gevraagd. FT had ook gezegd dat het echt met een week over moest zijn en dat ik anders terug moest naar de orthopeed.
Maar begin me nu toch over die rib ongerust te maken; wie weet wat daaronder zit te groeien :N:. Maar ik heb tegen mezelf gezegd dat ik daar niet meer aan mag denken en moet wachten op de second opinion (nu maar hopen dat dat lukt :19: )
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef: Ik blijf maar piekeren hoe het nou toch kan :denken: Het is zeker twee maanden goed gegaan. Langzaam opgebouwd.. Misschien toch te snel :19:
niet piekeren - als er iemand is die er géén schuld aan heeft ben jij het wel, zó supertraag opgebouwd, dat doet niemand je na.

pezen zijn rotdingen, ze moesten ze verbieden :boos: (of misschien vindt de orthopeed toch nog een andere reden).
Net als ik al zei in het topic van Reini; ik heb dit hevig onderschat! Ik weet nog goed hoe opgelucht ik was dat het 'alleen maar om een pees ging' en geen hernia was....

Én je moest eens weten hoe ongeduldig ik ben en hoevaak opstandig :N: :boos:
Gr. Marijke
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ach jee, wat verschrikkelijk vervelend zeg! Ik ben benieuwd naar de second opinion.
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

he gatsie.
dat is niet leuk, en al helemaal niet voor dante
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Ik zit nu zo te dubben wat ik deze twee weken zal doen... Hou ik hem nog streng aan de lijn, met alleen poep en plasrondjes of laat ik hem (een beetje, dus wel gecontroleerd) gaan? Ik weet wel dat ik dat helemaal zelf moet beslissen maar wat zouden jullie doen :19:
Ben (natuurlijk :roll: ) geneigd naar de tweede optie, omdat ik de eerste zo ongeveer haat :N: . Maar ben toch weer bang voor allerlei risico's :denken:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Misschien een beetje van beide Marijke?
Even een "opwarm"kwartiertje aan de lijn, dan even los en daarna een "cooling down" weer aan de lijn? :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:ik zou hem geen gekke dingen laten doen, maar ook geen strenge lijnrust geven. als hij volledig symptoomloos zou zijn op het moment van het onderzoek bij de orthopeed maakt dat de zaak er ook niet makkelijker op.
Ja, over dat symptoomloos zijn heb ik ook over gedacht. Tenslotte is dat ook al een aantal keren zo geweest.
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Misschien een beetje van beide Marijke?
Even een "opwarm"kwartiertje aan de lijn, dan even los en daarna een "cooling down" weer aan de lijn? :idea:
Jij en Inge bevestigen mijn gevoel :ok: Hoef ik die twee weken ook weer niet tegen dat hoofd zoals op mijn onderschrift aan te kijken (gaan we nou nog iets leuuuks doeeeen?) of dat depri-hoofd als hij demonstratief in zijn mand ligt; mij aankijkend -of ik niet toevallig mijn wandelschoenen aandoe- :roll:
Warming up en cooling down is een goeie; hoewel we meestal even moeten lopen (en trammen) eer we op een leuke plek zijn. Maar ik zal er wat beter op letten :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
Jij en Inge bevestigen mijn gevoel :ok: Hoef ik die twee weken ook weer niet tegen dat hoofd zoals op mijn onderschrift aan te kijken (gaan we nou nog iets leuuuks doeeeen?) of dat depri-hoofd als hij demonstratief in zijn mand ligt; mij aankijkend -of ik niet toevallig mijn wandelschoenen aandoe- :roll:
Warming up en cooling down is een goeie; hoewel we meestal even moeten lopen (en trammen) eer we op een leuke plek zijn. Maar ik zal er wat beter op letten :ok:
Een Bracco kan vaak zo kijken Marijke :wink:
Projecteer je niet een klein beetje je eigen gevoel op de stemming van Dante?
Hij zal heus wel een beetje depri worden van dat aangelijn lopen, dat denk ik ook wel, maar met wat jij verder doet om hem een beetje bezig te houden zal het niet zo vreselijk zijn als je denkt? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef:
Een Bracco kan vaak zo kijken Marijke :wink:
Projecteer je niet een klein beetje je eigen gevoel op de stemming van Dante?

Hij zal heus wel een beetje depri worden van dat aangelijn lopen, dat denk ik ook wel, maar met wat jij verder doet om hem een beetje bezig te houden zal het niet zo vreselijk zijn als je denkt? :wink:
Ik weet het Nettie. Wat die kop van Dante betreft; daar is hij idd mee geboren :roll: :mrgreen: Maar ik merk zó het verschil als hij goed uitgelaten is. Nu loopt hij veel te dreutelen, dan weer voor het raam kijken, dan weer met zijn kop op mijn schoot hangen :roll: Hij is echt minder vrolijk (:idea: maar ws. omdat ik ook niet echt vrolijk ben en een beetje met tegenzin al die 'lapmiddelen' loop te verzinnen voor hem). Zo zitten we elkaar lekker depri te maken :wink: Goed dat jij me een virtuele schop onder mijn 'je weet wel' geeft; ik ben er een van 'hoge bergen en diepe dalen'...
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef: Ik weet het Nettie. Wat die kop van Dante betreft; daar is hij idd mee geboren :roll: :mrgreen: Maar ik merk zó het verschil als hij goed uitgelaten is. Nu loopt hij veel te dreutelen, dan weer voor het raam kijken, dan weer met zijn kop op mijn schoot hangen :roll: Hij is echt minder vrolijk (:idea: maar ws. omdat ik ook niet echt vrolijk ben en een beetje met tegenzin al die 'lapmiddelen' loop te verzinnen voor hem). Zo zitten we elkaar lekker depri te maken :wink: Goed dat jij me een virtuele schop onder mijn 'je weet wel' geeft; ik ben er een van 'hoge bergen en diepe dalen'...
Graag gedaan hoor, die schop :ok: :mrgreen:
Waar heb je trouwens die afspraak voor de second opinion?
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef: Ik weet het Nettie. Wat die kop van Dante betreft; daar is hij idd mee geboren :roll: :mrgreen: Maar ik merk zó het verschil als hij goed uitgelaten is. Nu loopt hij veel te dreutelen, dan weer voor het raam kijken, dan weer met zijn kop op mijn schoot hangen :roll: Hij is echt minder vrolijk (:idea: maar ws. omdat ik ook niet echt vrolijk ben en een beetje met tegenzin al die 'lapmiddelen' loop te verzinnen voor hem). Zo zitten we elkaar lekker depri te maken :wink: Goed dat jij me een virtuele schop onder mijn 'je weet wel' geeft; ik ben er een van 'hoge bergen en diepe dalen'...
Graag gedaan hoor, die schop :ok: :mrgreen:
Waar heb je trouwens die afspraak voor de second opinion?
AU :wink:

Ik ga naar Dr. Crama in Rotterdam. Keuze was niet zo groot omdat ik graag zelfstandig er naar toe wil en niet afhankelijk van iemand met een auto (mijn man bijv, hoewel hij het met liefde doet, hoor!). En ik heb goede verhalen er over gehoord.
Gr. Marijke
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Moon schreef:

Ik ga naar Dr. Crama in Rotterdam. Keuze was niet zo groot omdat ik graag zelfstandig er naar toe wil en niet afhankelijk van iemand met een auto (mijn man bijv, hoewel hij het met liefde doet, hoor!). En ik heb goede verhalen er over gehoord.
Boterhammen mee he? En een noodscenario voor als de laatst trein al weg is......... Dat zijn eigenlijk de berichten die ik van Crama ken, je moet er errug lang wachten ;-)). Hopelijk ben jij straks de uitzondering (of heeft hij nu een assisitente die wel een agenda kan plannen). Als hij de oplossing voor Dante vindt, dan maakt het wachten natuurlijk helemaal niet uit.

Succes!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Erg vervelend dat Dante toch weer hinkt. Hoop echt dat Crama Dante kan helpen.
Ik kan me jouw frustratie trouwens goed voorstellen. Je hebt je aan alle voorschriften wat betreft rust- en opbouwen gehouden en dan toch weer klachten.
Sterkte ermee!
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Moon schreef:

Boterhammen mee he? En een noodscenario voor als de laatst trein al weg is......... Dat zijn eigenlijk de berichten die ik van Crama ken, je moet er errug lang wachten ;-)). Hopelijk ben jij straks de uitzondering (of heeft hij nu een assisitente die wel een agenda kan plannen). Als hij de oplossing voor Dante vindt, dan maakt het wachten natuurlijk helemaal niet uit.

Succes!
Haha, bedankt voor de tip van de boterhammen :ok:
De assistente zei dat ik een uurtje van te voren moet bellen in hoeverre ze uitlopen :wink: Als verklaring voor die slechte planning heb ik van een paar mensen gehoord dat Crama álle tijd neemt voor de hond en zich daarbij niet druk maakt om zijn volle wachtkamer. Ik vind dat eigenlijk wel een aanbeveling en ben al zo lang aan het tobben met Dante dat ik desnoods een tentje meeneem :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Inge O schreef:
Moon schreef:
Rosita Compagner schreef:
Moon schreef:

Succes!
Haha, bedankt voor de tip van de boterhammen :ok:
De assistente zei dat ik een uurtje van te voren moet bellen in hoeverre ze uitlopen :wink: Als verklaring voor die slechte planning heb ik van een paar mensen gehoord dat Crama álle tijd neemt voor de hond en zich daarbij niet druk maakt om zijn volle wachtkamer. Ik vind dat eigenlijk wel een aanbeveling en ben al zo lang aan het tobben met Dante dat ik desnoods een tentje meeneem :mrgreen:
vind ik eigenlijk een hele goede eigenschap, je moet het overigens maar kunnen :19: :ok: .
Tuurlijk is dat een goede eigenschap maar daar speel je dan qua planning toch op in? Als het nu een open spreekuur was.... maar je maakt een afspraak voor een bepaalde tijd en van tevoren weet je al dat die tijd niet correct is..... Da's gewoon slordig volgens mij. Wel stoer dat je je dat kunt permitteren natuurlijk....
Moon
Zeer actief

Ik zou er erg nerveus van worden :mrgreen:
Ik zal hier rapporteren hoe ik het ervaren heb :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Heb net volledige topic gelezen.
Ik vind het erg spijtig voor je en je hond dat het niet zo lukt als je wensen wou. :jank:
Je hebt blijkbaar alles gedaan wat je DA je gezegd heeft.
Hoewel het er op aan komt te doen wat hij wil, dan nog moet het voor jullie leefbaar zijn.
Als je hond je de hele tijd triest moet aankijkebn omdat hij niet mag lopen ofzo zoals hij wil moet dat ook geen lachertje zijn.
Zoals ze al hebben voorgesteld zou ik ook tussen de 2 oplossingen in te werk gaan en ook wat zien wat de hond wil en kan.
Ik heb jouw probleem niet meegemaakt maar ik ben wel naar spanje gaan wonen omdat mijn Do (die morgen 10 wordt) in België met haar arthrose verschrikkelijk afzag en medicijnen slikken moest Rimadyl etc...
Sedert bijna 18 maanden slikt madam NIETS meer en het gaat haar prima.
Af en toe heeft ze een wat slechtere dag en voor de rest kijk ik uit. Ze mag lopen als ze wil maar vaak vraagt ze om met de jeep mee te mogen als ik hier een toertje rij.

Veel succes en k hoop dat de second opinion je wat brengt :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Moon
Zeer actief

evaellenjoan schreef:Heb net volledige topic gelezen.
Ik vind het erg spijtig voor je en je hond dat het niet zo lukt als je wensen wou. :jank:
Je hebt blijkbaar alles gedaan wat je DA je gezegd heeft.
Hoewel het er op aan komt te doen wat hij wil, dan nog moet het voor jullie leefbaar zijn.
Als je hond je de hele tijd triest moet aankijkebn omdat hij niet mag lopen ofzo zoals hij wil moet dat ook geen lachertje zijn.
Zoals ze al hebben voorgesteld zou ik ook tussen de 2 oplossingen in te werk gaan en ook wat zien wat de hond wil en kan.
Ik heb jouw probleem niet meegemaakt maar ik ben wel naar spanje gaan wonen omdat mijn Do (die morgen 10 wordt) in België met haar arthrose verschrikkelijk afzag en medicijnen slikken moest Rimadyl etc...
Sedert bijna 18 maanden slikt madam NIETS meer en het gaat haar prima.
Af en toe heeft ze een wat slechtere dag en voor de rest kijk ik uit. Ze mag lopen als ze wil maar vaak vraagt ze om met de jeep mee te mogen als ik hier een toertje rij.

Veel succes en k hoop dat de second opinion je wat brengt :ok:
Het is voor mij een groot verschil of ik mik op genezing of leven met de beperkingen. Tot nu toe is het doel 'genezing' geweest. Na de second opinion stel ik mijn doelen bij :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

En daarbij heb je groot gelijk ! :mrgreen: :mrgreen:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Moon
Zeer actief

Second opinion

Ben nog een beetje confuus van het bezoek aan de andere orthopeed :denken: vandaar nu pas een verslagje...

Hopelijk heb ik het goed begrepen want ik heb uuurenlang allerlei informatie gekregen :wink:
Dante heeft géén peesblessure maar een ruptuur aan een kruisband in zijn knie én ischias :eek: :19: . Er zou mogelijk verband kunnen bestaan tussen de twee aandoeningen maar het kan ook dat ze geheel los staan van elkaar.
Er is bloed geprikt omdat de orthopeed denkt aan een of andere vorm van reuma (weke delen).
Er is nu een spalk aangelegd om zijn achterpoot die hij ws. 3 à 4 mnd. moet dragen. Hij moet flink gaan bewegen ( :roll: :N: :boos: ) maar geen ongecontroleerd gedoe (zoals achter de konijnen en fazanten aan). Fietsen wordt zeer aangeraden ( :cheer: ). Hij mag wél loslopen ( :cheer: )maar zoals gezegd, geen extreme dingen.
De knie wordt nu eerst aangepakt, daarna de rug. Voor de rug heeft hij corticosteroïden nodig, maar als ik die nu al zou geven werkt dit de genezing van de knie tegen. Ik heb zware pijnstillers meegekregen voor het geval dat er acuut een beknelling ontstaat..... Én het 06-nummer van de arts. Over een week moeten we terug komen, ik ga dan verifiëren of ik het wel allemaal goed begrepen heb :wink: Of het allemaal goed gaat komen is nog niet te zeggen, zeker omdat de situatie al zo lang bestaat......
Vooral door dat laatste ben ik nogal aangeslagen. Hoewel het zinloos is en niet terug te draaien spookt toch het 'had ik maar' door mijn hoofd....
Toen ik thuis kwam en het hele verhaal aan mijn man trachtte over te brengen zei hij fijntjes; 'en wat zou orthopeed nr 3 te zeggen hebben'?
Het is een kwestie van vertrouwen, ik heb nou eenmaal niet de expertise om te kunnen beoordelen of iemand zijn werk goed doet... Wel moeilijk want door de tegengestelde conclusies is dat vertrouwen wel een beetje weg. Maar de bejegening -van mens én dier- bij deze arts doet me wel vermoeden dat we deze keer goed zitten (moet ook wel want wat moet ik anders :19: ). Want wat een geweldige 'hondenman' is dit!
Ik kwam de spreekkamer in, kreeg een hand en de mededeling dat hij niets wou horen over de gestelde diagnose :wink: . Daarna begon hij met snoepjes te gooien (die stopte hij eerst in zijn mond, dat was voor de binding zei hij, 'dan zit er mijn geur aan' :mrgreen: ). Hij liet dus Dante allerlei kanten oplopen dmv een 'snoepjesbombardement' :ok: Pas na een hele tijd deed hij lich. onderzoek; Dante vond hem inmiddels 'zó'n peer' :ok: :mrgreen: en liet het gelaten over zich heen komen. Hij liet ook echt zien dat aan de aangedane kant iets heen en weer kon bewegen wat aan de goede kant niet kon. Ook liet hij zien dat er een deuk zit in Dante's dij; dit kwam door het uitvallen van een spier; omdat de zenuw daarvan bekneld is... Nadat hij zijn voorlopige bevindingen had verteld, riep hij zijn arts-assistent (uit een andere kamer). Deze liet hij Dante ook onderzoeken en vertelde alleen de voorgeschiedenis. Deze kwam tot dezelfde bevindingen. Dat vond ik een heel goed teken :ok:
Daarna zijn foto's gemaakt van de knie en de rug. Er werd ook weer heel zorgvuldig omgegaan met mijn verhaal over de ellende die er bij een narcose geweest was. Dante kreeg uit voorzorg constant zuurstof toegediend en er werd een intubatieset bij hem gelegd 'voor het geval dat'.
We zijn daar vier en een half uur geweest :eek: buiten de wachttijd. Natuurlijk werden er tussendoor andere dieren geholpen, terwijl bij Dante bloed geprikt werd en foto's gemaakt. Maar ik kreeg echt het idee alsof wij de enige en belangrijkste patiënt waren :mrgreen: zoals ws. iedereen die daar kwam :mrgreen:. Ik vind het echt knap dat je dat kunt, als drukbezet arts :ok: Al die tijd ben ik geen seconde bij Dante vandaan geweest; bij de foto's kreeg ik een loden jas aan.
Het was echt een verschil van de hel en de hemel vergeleken bij de vorige orthopeed. Daar moest ik Dante afgeven en mocht hem na zoveel uur weer ophalen :N: De bejegening was ook erg arrogant.
Ben hier dus wel heel blij mee :ok:
Maar het is wel afwachten of het ooit nog goed komt.....

Dante reageert ontzettend goed op de spalk, gelukkig. Toen ik net de kliniek uit kwam liep hij steeds omhoog met zijn achterpoot, om dat lastige ding af te schudden :wink: Maar toen ik bij de metro kwam had hij het al geaccepteerd. Hij heeft geen enkele poging gedaan om er aan te bijten, of wat ook:ok:

Sorry voor het enorme verhaal, maar het helpt wel om alles op een rijtje te zetten. Ik ga zo een lijstje met vragen maken voor volgende week :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”