Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blauwe mechelaars?
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
volgens mij zijn dit geen blauwe, maar leverkleur, dus niet een verdunning van zwart naar blauw (DD <--> dd), maar van BB naar bb.
Blauwe Mechelaars komen regelmatig voor in de africhtingsbloedlijnen. Bruine kende ik nog niet.
Weet wel dat bruin ook bij de Duitse herder als ongewenste factor aanwezig is (evenals blauw trouwens)
Blauwe Mechelaars komen regelmatig voor in de africhtingsbloedlijnen. Bruine kende ik nog niet.
Weet wel dat bruin ook bij de Duitse herder als ongewenste factor aanwezig is (evenals blauw trouwens)
-
laeken
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar bij Pitts is het toch een verdunning van bruin en bij Mechels van zwart ?little-wolf schreef:als ik t vergelijk met de leverkleur bij de pitbull (red nose) vind ik de leverkleur van de neus v/d mechels wel meevallen
De neus van de Pitt vind ik rood, de neus van de Mechels vind ik lever (wel eens een kippenlever gezien ?
Bij ieder ras is lever of blauw wel een andere tint vind ik. Mullu noemen ze ook wel eens lever of blauw terwijl ze Xuko ook vaak lever noemen. (Xuko heeft een hele donkerbruine neus en Mullu een hele donker grijze)
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- little-wolf
- Zeer actief
laatst begreep ik dit red nose gewoon een levekleur is. ik heb dus geen idee.sirene schreef:
Maar bij Pitts is het toch een verdunning van bruin en bij Mechels van zwart ?
De neus van de Pitt vind ik rood, de neus van de Mechels vind ik lever (wel eens een kippenlever gezien ?)
Bij ieder ras is lever of blauw wel een andere tint vind ik. Mullu noemen ze ook wel eens lever of blauw terwijl ze Xuko ook vaak lever noemen. (Xuko heeft een hele donkerbruine neus en Mullu een hele donker grijze)
elmar dacht dat het mogelijk leverkleur mechels zijn:
Elmar schreef:dus niet een verdunning van zwart naar blauw (DD <--> dd), maar van BB naar bb.
maar ik heb er nog steeds geen kaas van gegeten.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Leverkleur uit zich op de zwart gepigmenteerde delen. dus neus wordt bruin, zwarte haarpunten worden bruin. Een eenkleurige hond wordt dus helemaal bruin, zoals bij de labrador. Bij een Mechelaar zie je het alleen op de normaal zwarte delen.little-wolf schreef:laatst begreep ik dit red nose gewoon een levekleur is. ik heb dus geen idee.sirene schreef:
Maar bij Pitts is het toch een verdunning van bruin en bij Mechels van zwart ?
De neus van de Pitt vind ik rood, de neus van de Mechels vind ik lever (wel eens een kippenlever gezien ?)
elmar dacht dat het mogelijk leverkleur mechels zijn:
Elmar schreef:dus niet een verdunning van zwart naar blauw (DD <--> dd), maar van BB naar bb.
maar ik heb er nog steeds geen kaas van gegeten.
Ik heb zel eens een gele labrador gefokt met de liver factor. Dan krijg je dus dit:

Op deze foto nog niet zo duidelijk te zien, maar je ziet wel verschil met de "normale" gele pup rechts.
Kan nu geen foto vinden op internet van haar als volwassen hond.
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dacht ik ook, en hebben ze niet ook een te lange vacht voor een mechelaar?LongFields schreef:Ik twijfel eerlijk gezegd of het wel Mechelaar pups zijn. Vindt ze niet echt rastypische koppies en ogen hebben eerlijk gezegd. Weet je zeker dat het Mechelaars zijn?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze zijn wel erg pluizig inderdaad, bijna eerder Tervueren dan Mechels. Maar ik kan er natuurlijk goed naast zitten hoor.tekkel schreef:Dacht ik ook, en hebben ze niet ook een te lange vacht voor een mechelaar?LongFields schreef:Ik twijfel eerlijk gezegd of het wel Mechelaar pups zijn. Vindt ze niet echt rastypische koppies en ogen hebben eerlijk gezegd. Weet je zeker dat het Mechelaars zijn?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik las ergens anders op het forum dat Mechelaars langharige pups kunnen krijgen, dat zou een mogelijkheid kunnen zijnLongFields schreef:Ze zijn wel erg pluizig inderdaad, bijna eerder Tervueren dan Mechels. Maar ik kan er natuurlijk goed naast zitten hoor.tekkel schreef:Dacht ik ook, en hebben ze niet ook een te lange vacht voor een mechelaar?LongFields schreef:Ik twijfel eerlijk gezegd of het wel Mechelaar pups zijn. Vindt ze niet echt rastypische koppies en ogen hebben eerlijk gezegd. Weet je zeker dat het Mechelaars zijn?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
leverkleur is bij de rr wel degelijk toegestaaneternal schreef:denk ook dat het een lever kleur is. Bij de RR komt deze kleur ook wel eens voor maar is eigenlijk niet toe gestaan.
wel ontzettend mooie pups zijn dit zeg.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- CKS
- Zeer actief
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
je had gewoon een vuiltje in je oogElmar schreef:Op mijn scherm komt dit inderdaad heel anders over dan op de andere foto. Nu ziet het er zeker blauwig uit.Nanna schreef:Ik zag het hondje vanmorgen weer. Dat snuitje toch écht een blauwe kleur...![]()
Waarschijnlijk heeft de witbalans van je camera invloed gehad op de kleur van de foto.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier een fototje van mijn jongste hond als pup... ook hij was heel erg pluizig maar dat is nu helemaal bijgetrokken, hij heeft wel iets langer haar dan z'n moeder gehouden trouwens maar niet tervuerenlengte.LongFields schreef:Ja, dat ziet er inderdaad heel anders uit dan het normale zwarte masker van een Mechelaar (of Tervuerense).
Apart hoor!
Dit is dus wel een stamboom mechelaar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, of even mijn brilleglazen poetsenlittle-wolf schreef:je had gewoon een vuiltje in je oogElmar schreef:Op mijn scherm komt dit inderdaad heel anders over dan op de andere foto. Nu ziet het er zeker blauwig uit.Nanna schreef:Ik zag het hondje vanmorgen weer. Dat snuitje toch écht een blauwe kleur...![]()
Waarschijnlijk heeft de witbalans van je camera invloed gehad op de kleur van de foto.![]()
- little-wolf
- Zeer actief
little-wolf geeft elmar een brillenpoetsdoekjeElmar schreef:Haha, of even mijn brilleglazen poetsenlittle-wolf schreef:je had gewoon een vuiltje in je oogElmar schreef:Op mijn scherm komt dit inderdaad heel anders over dan op de andere foto. Nu ziet het er zeker blauwig uit.Nanna schreef:Ik zag het hondje vanmorgen weer. Dat snuitje toch écht een blauwe kleur...![]()
Waarschijnlijk heeft de witbalans van je camera invloed gehad op de kleur van de foto.![]()
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
- vedim
- Actief
- vedim
- Actief
sport honden ? dat zegt niets hoor. mijn hond is een gepensioneerd politiehondje, maar stiekum gewoon een schoothondje van de eerste orde.
het liefst ligt hij de hele dag op schoot om ononderbroken geknuffeld te worden... kroelen bij zijn oortjes zachtjes strelen van zijn snoetje ... instant
love
en als hij dan weer eens niet weet hoe hij zich moet draaien zodat je zijn buikje kan krabbelen ......
dan denk ik aan die tijd dat hij een gevaarlijke politiehond was ... maar stiekum ....
het liefst ligt hij de hele dag op schoot om ononderbroken geknuffeld te worden... kroelen bij zijn oortjes zachtjes strelen van zijn snoetje ... instant
en als hij dan weer eens niet weet hoe hij zich moet draaien zodat je zijn buikje kan krabbelen ......
dan denk ik aan die tijd dat hij een gevaarlijke politiehond was ... maar stiekum ....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hoeft ook niet anders te zijn hoorNanna schreef:Altijd als ik er langs loop zie ik andere honden. Dan Mechelaars, dan Rottweilers. Allemaal blaffen natuurlijk, maar als je naar het hek loopt verdringen ze zich om gekroeld te worden. Het zijn sporthonden, maar wel héél aardige sporthonden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Gos
- Zeer actief
Je moest eens weten..... bij ons mecheltje laat je het wel uit je hoofd om te dicht bij haar te komen als ze het kistje gevonden heeft in het hout en het staat te bewaken met al haar tanden bloot, maar da's als ze aan het werk is. Is de oefening over, dan is het een ongegeneerde snolNanna schreef:Altijd als ik er langs loop zie ik andere honden. Dan Mechelaars, dan Rottweilers. Allemaal blaffen natuurlijk, maar als je naar het hek loopt verdringen ze zich om gekroeld te worden. Het zijn sporthonden, maar wel héél aardige sporthonden