Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Optimale conditie en bespiering
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Optimale conditie en bespiering
Welke sport doe je met je honden en hoe intensief?
Wat doen jullie om je hond in topconditie te krijgen en hoe zorg je voor een optimale bespiering bij je honden?
Las je volledige rustdagen in?
Neem je voeding mee op wedstrijden?
Wat doen jullie om je hond in topconditie te krijgen en hoe zorg je voor een optimale bespiering bij je honden?
Las je volledige rustdagen in?
Neem je voeding mee op wedstrijden?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
ik probeer veel te fietsen en te wandelen met hun, afhankelijk wat men werk uren zijn. in de winter krijgen ze 1 a 2 keer per week behendigheid en flyball en in de lente en zomer 3 keer per week.
Verder wordt er volop met hun gejaagd en tussen okt en jan elk weekend op zaterdag en af en toe op zon ook. dat zijn drijfjachten van 4 blokken van telkens 2 uur en elke hond doet 1 blok in voor en namiddag.
Op jachten krijgen ze pemmikan en op sportwedstrijden gewoon hun dagelijkse portie savond
Verder wordt er volop met hun gejaagd en tussen okt en jan elk weekend op zaterdag en af en toe op zon ook. dat zijn drijfjachten van 4 blokken van telkens 2 uur en elke hond doet 1 blok in voor en namiddag.
Op jachten krijgen ze pemmikan en op sportwedstrijden gewoon hun dagelijkse portie savond
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik fiets veel. Dat zorgd voor een mooie gespierde achterhand. Mijn vorige honden liet ik ook regelmatig zwemmen. Gizmo houdt daar (nog:D) niet van. Ook gewoon veel wandelen. Met mijn vorige hond deed ik in ieder geval 1 keer per week trainen (behendigheid) op de hondenschool, en thuis dus ook regelmatig, om de dag.
Door afwisseling hoef ik niet echt een rustdag in te bouwen. Met Gizmo nu zorg ik wel dat als ze de ene dag veel heeft gefiets we de andere dag iets rustiger gaan wandelen. Maar haar heb ik nu ook nog maar 2 weken en was zwaar verwaarloosd, dus dat gaat allemaal opgevoerd worden (ondanks dat ze 10 jaar is!)
Door afwisseling hoef ik niet echt een rustdag in te bouwen. Met Gizmo nu zorg ik wel dat als ze de ene dag veel heeft gefiets we de andere dag iets rustiger gaan wandelen. Maar haar heb ik nu ook nog maar 2 weken en was zwaar verwaarloosd, dus dat gaat allemaal opgevoerd worden (ondanks dat ze 10 jaar is!)

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
En wat noemen jullie veel fietsen? En doe je op een dag dat je een verre tocht maakt nog veel andere activiteiten met je hond?
Want ik vraag me af of ik mijn honden soms niet overbelast...
Ik kan het vrij moeilijk inschatten. Buiten zijn ze altijd zeer actief en binnen slapen ze echt veel. Ook op dagen dat ik weinig activiteiten doe...
Want ik vraag me af of ik mijn honden soms niet overbelast...
Ik kan het vrij moeilijk inschatten. Buiten zijn ze altijd zeer actief en binnen slapen ze echt veel. Ook op dagen dat ik weinig activiteiten doe...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Hier alleen wandelen en af en toe 4 á 5 km fietsen. (wandelingen van wel af en toe 10 km, maar meestal maar 5km) omdat mijn honden het niet langer vol kunnen houden door hun omvang, grootte of vorm van HD
. Dit wel meerdere keren per dag zodat ze toch veel in beweging zijn. Daarnaast ook nog regelmatig (zo niet, dagelijks) een half uur/uur gehoorzaamheid gewoon thuis omdat ze ook niet alle commando's op kunnen volgen door hun HD en ook mindere dagen hebben, dus ga ik er niet mee op een cursus