Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie weet iets over de bloedhond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Wie weet iets over de bloedhond?

Ongelezen bericht door Marja »

Ik bedoel zo'n radio drie hond, of radio twee? :wink:

Heet dat officieel bloedhond?
Ik kwam er vandaag een tegen en ik vind dit zulke gave honden, zo er stiekem ooit eentje willen hebben :mrgreen:

De eigenaar van de bloedhond die ik tegen kwam zei me, begin er in hemelsnaam nooooit aan :denken:
De hond kan nooit maar dan ook nooit los, vw jachtinstinct, de hond loeit als een gek, bijna de hele dag door, kortom er is geen land mee te bezeilen........

Ligt dit nou aan die hond, dit ras vraag ik me af :19:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Aha, nou laten varen dan maar, die droom :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik ben een absolute bloedhonden fan, en de eigenaar heeft gelijk :mrgreen:
De meeste kunnen niet los lopen (als het een beetje waait zijn ze helemaal in hun element en nauwelijks aan de riem te houden). Ze moeten in roedels leven en eigenlijk niet binnen de bebouwde kom want dat loeien kan niet iedereen waarderen. :mrgreen:
Super honden maar helaas niet voor mij :jank:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marja
Zeer actief

Rataplan schreef:Ik ben een absolute bloedhonden fan, en de eigenaar heeft gelijk :mrgreen:
De meeste kunnen niet los lopen (als het een beetje waait zijn ze helemaal in hun element en nauwelijks aan de riem te houden). Ze moeten in roedels leven en eigenlijk niet binnen de bebouwde kom want dat loeien kan niet iedereen waarderen. :mrgreen:
Super honden maar helaas niet voor mij :jank:
Tja........de eigenaar had ook reuze spijt dat hij voor dit ras gekozen had....
hij was van te voren flink gewaarschuwd dat zei hij wel heel eerlijk, maar eigenwijs he! :mrgreen:
Maar super dat hij zei, geen haar op mijn hoofd om de hond weg te doen, aanpassen aanpassen aanpassen.......zei hij :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Hier nog een leuk linkje. www.bloedhond.nl
Krijg je gelijk een indruk van het loeien :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Heerlijke honden mr absoluut voor vele niet geschikt. Een beetje dom van zo een eigenaar dat hij ondanks de waarschuwingen er toch aan begonnen is en er nu spijt van heeft. Als ik ooit ooit :mrgreen: .... dan mag een bloedhond komen maar ik denk dat dat ooit er nooit zal komen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marja
Zeer actief

Rataplan schreef:Hier nog een leuk linkje. www.bloedhond.nl
:I: :I: :I: ................. :neenee:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Nanna schreef:
Rataplan schreef:Hier nog een leuk linkje. www.bloedhond.nl
waar vind ik dat loeien dan?
Kon ik ook niet vinden :wink:
Afbeelding
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

Is dit ook niet de hubertus hond?
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
Marja
Zeer actief

heavenlysaints schreef:Is dit ook niet de hubertus hond?
ja :wink:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

heavenlysaints schreef:Is dit ook niet de hubertus hond?
Ja klopt een belgisch ras. De St. Hubertushond.
Bij mij startte het gelijk op met loeien, zal toch niet dat dat nu nog in mijn oren zit :Q:
Marja
Zeer actief

Ohhhhh..........en ze kwijlen ook nog eens heeeel erg :I:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik ken een fokker die ook zegtt er nooit aan te beginnen als je niet heel vrij woont.

Anne
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Begin alleen aan een bloedhond als je echt voor de raseigenschappen kiest en als je ermee wilt werken. Wij hebben er een gehad en dat was niet de gemakkelijkste hond (zacht uitgedrukt). Wel was het een ontzettend lieve en zachte hond, maar verschrikkelijk eigenzinnig. Ze zijn er natuurlijk ook op gefokt om als ze eenmaal een spoor hebben geroken er niet meer vanaf te wijken en zich door niets af te laten leiden. Wij lieten Juultje wel loslopen op veilig terrein wel, maar je moet dan wel een ijzeren geduld hebben, want een half uur wachten is niks. Ik kon haar wel altijd localiseren door het enorme geloei. (Dat loeien deed ze overigens alleen buiten als ze een spoor had, binnen gelukkig nooit.) Het kon tijden goed gaan dat ze netjes bij me in de buurt bleef en net als ik dan dacht dat er toch verbetering in zat, was ze ineens weer vertrokken.
Kwijlen doen de meeste ook heel erg veel, bij ons zaten de klodders op het plafond.
Onze bloedhond is overigens maar 6 jaar geworden, ze is doodgegaan aan een maagtorsie. Huidproblemen komen ook vaak voor bij bloedhonden. En niet te vergeten, problemen met de ogen.
En toch, ondanks alle nadelen, zijn het schitterende honden. Als ik ooit heel veel tijd en ruimte heb, komt er vast wel weer een.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marja
Zeer actief

Belle schreef:Begin alleen aan een bloedhond als je echt voor de raseigenschappen kiest en als je ermee wilt werken. Wij hebben er een gehad en dat was niet de gemakkelijkste hond (zacht uitgedrukt). Wel was het een ontzettend lieve en zachte hond, maar verschrikkelijk eigenzinnig. Ze zijn er natuurlijk ook op gefokt om als ze eenmaal een spoor hebben geroken er niet meer vanaf te wijken en zich door niets af te laten leiden. Wij lieten Juultje wel loslopen op veilig terrein wel, maar je moet dan wel een ijzeren geduld hebben, want een half uur wachten is niks. Ik kon haar wel altijd localiseren door het enorme geloei. (Dat loeien deed ze overigens alleen buiten als ze een spoor had, binnen gelukkig nooit.) Het kon tijden goed gaan dat ze netjes bij me in de buurt bleef en net als ik dan dacht dat er toch verbetering in zat, was ze ineens weer vertrokken.
Kwijlen doen de meeste ook heel erg veel, bij ons zaten de klodders op het plafond.
Onze bloedhond is overigens maar 6 jaar geworden, ze is doodgegaan aan een maagtorsie. Huidproblemen komen ook vaak voor bij bloedhonden. En niet te vergeten, problemen met de ogen.
En toch, ondanks alle nadelen, zijn het schitterende honden. Als ik ooit heel veel tijd en ruimte heb, komt er vast wel weer een.
Jee zeg! ik las op de site dat die maagtorsies wel heel erg vaak voorkomen, de grootste doodsoorzaak bij de bloedhond........
Zo'n raar of afwijkende bouw hebben ze toch niet?
Hoe komt dat zo?
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Nanna schreef:
Jee zeg! ik las op de site dat die maagtorsies wel heel erg vaak voorkomen, de grootste doodsoorzaak bij de bloedhond........
Zo'n raar of afwijkende bouw hebben ze toch niet?
Hoe komt dat zo?
Ze hebben een diepe borstkas, en (vooral grote) honden met een diepe borstkas hebben een grotere kans op een torsie.
Ja dat snap ik :wink:
Maar het viel me op dat het bij dit ras wel heel erg veel voorkomt!
De meeste honden die overlijden, overlijden aan een torsie!
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Geweldige honden, maar niet voor mij :neenee: De vorige bewoner van ons huis had er 1, in een kennel..... Daar was de buurt niet blij mee.
Gelukkig wonen ze nu buitenaf en hebben ze er 2 kleine hondjes bij rond lopen. Ik kom er regelmatig langs en moet altijd lachen hoe hij ons op staat te wachten. Het is wel een lieverd!
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Een oude klasgenoot van me heeft bloedhonden. :wink:
De vorige 2 bloedhonden van hen liepen altijd los. Die werden ook weleens ingezet als speurhonden.
Die hij en zijn vriendin nu hebben (als ze ze allebei nog hebben, ik heb haar al lang niet meer gezien) waren moeilijker. Ik ben zijn vriendin vorig jaar eens tegengekomen hier op het veld, deze 2 waren (als ik het goed onthouden heb) geïmporteerd uit Zweden, de ene als pup en de ander als herplaatser geloof ik.
Ik heb toen ook wat foto's gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Ik vind het ook prachtige honden met een fijn karakter. Maar ondanks dat ik nu ook jachthonden heb ben ik me degelijk ervan bewust dat het een echte jachthond is die je moet kunnen bieden wat hij nodig heeft. Die van mij kan ik nog enigszins loslaten, maar denk dat dat bij een bloedhond moeilijker is.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Vrienden van ons hebben een teef en die loopt altijd los en luistert prima. Heb ik ook wel eens foto's van geplaatst. Dait is wel bijzonder overigens. Ze kan ook heel mooi loeien. :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Een tijdje geleden kwam ik een pup tegen.. De eigenaar wist niet wat hem overkwam :eek: want ik zeeg op mijn knieën, ondertussen oooh en aaah roepend :piew: . Natuurlijk een heel gesprek gehad met de eigenaar en die pup van drie maanden ging er al af en toe vandoor!

Vrienden van ons hebben er een gehad en daar hebben we heel wat wandelingen mee gedaan. Een ongelofelijke schat van een hond, maar we hebben er heel wat mee meegemaakt :roll: Die hond is op 8jarige leeftijd overleden aan een maagtorsie..

Hoe leuk ik ze ook vind, zou ik er nooit aan beginnen. In Dante's ras zit bloedhond gefokt (ver terug in de geschiedenis) en een tik daarvan is er nog wel in terug te vinden (in het uiterlijk ook trouwens). Dat vind ik wel genoeg
:mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Prachtige honden,maar ik begin er nooooooooooit aan.
Hier op de hei liep ook een man die er een had en op zich luisterde die best goed(voor Bloedhondbegrippen) maar als ie een luchtje in zijn neus had was het :zwaai baas,see you later en vervolgens kon die man ergens gaan wachten tot de hond zin had om terug te komen....dus nee,geen hond om zomaar te hebben.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Ben ook een bloedhondenliefhebber en ook ooit bij diverse fokkers geweest..
Maar ze raden het me af in de grote stad en een bloedhond alleen..
Jammer vind het wereldhonden en ja de ziektes die bij hun spelen hield me ook zelf een beetje tegen maarja dat heb je bij meerdere rassen..
Rataplan
Zeer actief

Inge, kwam die herplaatser ook uit Zweden? Ik kan me namelijk herinneren dat we ooit eens een bloedhond hebben herplaatst bij iemand die bij jou in de buurt woont en die hadden al een bloedhond geloof ik. Het is wel lang geleden :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Inge, kwam die herplaatser ook uit Zweden? Ik kan me namelijk herinneren dat we ooit eens een bloedhond hebben herplaatst bij iemand die bij jou in de buurt woont en die hadden al een bloedhond geloof ik. Het is wel lang geleden :mrgreen:
Ja, die kwam uit Zweden, was als ik het me goed herinner ook een nestzus van de ander.
Maar zij heeft ze rechtstreeks uit Zweden gehaald.
De eigenaresse is ook een tijd actief geweest binnen de rasvereniging.
Ik heb ff op de site gesnuffeld en zij en haar vriend (mijn oude klasgenoot) zijn coördinator speurtrainingen Budel en Oirschot :wink:
Hier in Valkenswaard is trouwens nog een stel wat bloedhonden heeft en die hebben ook wat voor de rasvereniging gedaan. Ik zag hier afgelopen week nog een bloedhond lopen, die was volgens mij van dat stel. Was er trouwens nog maar 1, ze hebben er ook altijd 2 gehad.

Ik kwam Nicky met hun vorige bloedhonden regelmatig tegen in het bos. Zij nam vaak ook de boxer bij hen uit de straat mee. Ik ben Roel een paar jaar geleden met Danco tegen gekomen en hij zei toen "laat hem toch los". Nu had Danco als 5 maanden oude pup al de aanval ingezet op 1 van die 2 en dat vertelde ik Roel. Gewoon loslaten zei Roel toen, we zien wel. Ik liet Danco los, die liep heel macho op 1 van de bloedhonden af, legde zijn poot op haar en ze begon te loeien...Danco sprong met 4 poten tegelijk de lucht in :smile: :smile: en heeft de rest van de wandeling verliefd erachteraan gerend.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Stella hier uit de buurt een flinke teef loopt ook altijd los en luistert prima.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ff verder gesnuffeld en Jente van Nicky en Roel komt dus niet uit Zweden maar uit Denemarken :19:
http://bloedhonden.gebeure.nl/index.html
De andere hond die ik toen gezien heb staat er niet op. Ik weet dus niet of ze die nog hebben. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Rataplan
Zeer actief

Nee dan zal ik die wel niet kennen :ok: Ik kan me wel al die herplaatsers nog wel herinneren :mrgreen: Eentje heeft er toendertijd nog in de Hart voor dieren gestaan. Daar kregen we niet eens zoveel reactie op :80: zal wel aan de karakterbeschrijving hebben gelegen :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Oh die vind ik zooooo gaaf...... bloedhonden prachtig!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”