Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heerlijk is het he om met je hond(en) bezig te zijn.
Ik zit met Xavier op puppybehendigheid !! Geen hoge toestellen of zo. Maar lekker door de tunnel en slurf en de paaltjes. Hij heeft er erg veel plezier in. Ook speuren we al vanaf dat hij 9 weken was met hem. Als we de puppycursus afgerond hebben gaan we trainen bij een Rottweilerwerkgroep waar we dan beginnen met EG. En dan gaan we kijken hoe ver we komen in de hondensport.
ja het is geweldig,..ik loop ook GG ..maar je merkt aan Nina dat ze leeft voor de sport...met Shaggy doe ik wel wat frisbeen )alleen over de grond' en verder lopen we ook heel veel met de honden..hij is helaas niet geschikt om over toestellen te springen )hij loopt er liever doorheen )
Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
Ik heb ook een frisbee gekocht voor me hond hij vangt balletjes wel uit de lucht maar frisbee`s niet?? Hoe kan ik hem dit dan aanleren?
Het is wel een nylon frisbee en ik heb ook een plastic( fantasy flyer niet die jou uhond in zijn bek heeft) maar ik las dat die niet goed was voor het gebit dus heb nu de nylon
Sanne!! schreef:Ik heb ook een frisbee gekocht voor me hond hij vangt balletjes wel uit de lucht maar frisbee`s niet?? Hoe kan ik hem dit dan aanleren?
Het is wel een nylon frisbee en ik heb ook een plastic( fantasy flyer niet die jou uhond in zijn bek heeft) maar ik las dat die niet goed was voor het gebit dus heb nu de nylon
Volgens mij komt dat omdat een frisbee een ander beweging maakt door de lucht dan een bal. De hond kan dan niet goed inschatten waar hij of zij de frisbee moet vangen. Volgens mij gaat je hond het vanzelf leren als je vaker met de frisbee gooit. Dit denk ik ten misnte, ik weet het niet zeker.
de eerste stap van frisbee...is om de hond te leren hoe hij de frisbee moet vast pakken...dus de frisbee rechtop over de grond rollen..je hond pakt hem dus aan de zijkant op..zo leerd hij het pakken...later ga je verder rollen en dan voorzichtig laag over de grond gooien..zo bouw je het uit...let wel niet anger dan een aar minuutjes per keer..en altijd positief afsluiten.
veertje schreef:Wil je nog weten wat voor sporten ik doen met mijn honden?
hmmm nou die rechtse hond op jouw onderschrift lijkt verdacht veel op een hondje dat helemaal geobsedeerd is op de oren van mijn NINatje ...en die ander ziet eruit alsof ze knakworst lust
hmmm nou die rechtse hond op jouw onderschrift lijkt verdacht veel op een hondje dat helemaal geobsedeerd is op de oren van mijn NINatje ...en die ander ziet eruit alsof ze knakworst lust
Nina heeft ook zo'n leuke oren en knakworst lust Biry helemaal niet
Nina heeft ook zo'n leuke oren en knakworst lust Biry helemaal niet
hmm alleen knakworst van mij dan dus ...zal morgen eens testen