ik mag toch wel zeggen dat ik vooraan in mijn ras fok.
daar ligt het ook op dit moment niet aan, het zijn voornamelijk de reuen waar je mee blijft zitten of mensen willen net die andere kleur.
ook de fokker die nu de topcocker heeft blijft met puppen van deze reu zitten, gewoon omdat ze net effe teveel reutjes in een nest heeft.
andere collega fokker had veel aanvragen ook van buitenlandse fokkes speciaal voor deze combinatie, helaas het nest bevatte 5 reuen. dan haken ook de fokkers af want allen wilden een teef, en als ze dan ook nog eens net van een kleur zijn die men op dit moment niet wil dan blijven ze wel eens langer zitten.
ik heb nog nooit moeite gehad met de verkoop, ze waren voor de 12 weken altijd weg. maar het afgelopen jaar was gewoon weg een ramp, het leek wel of iedereen alleen maar reuen kreeg bij de amerikaantjes.
mijn uitgeleende reu in Frankrijk gaf ook een nest met alleen maar reuen, het lag dus niet alleen aan nederland.
we hebben met de fokkers onderling nu ook afgesproken dat we geen wachtlijsten meer maken en naar elkaar doorsturen als er pups zijn, we hebben meestal toch niet tegelijkertijd een nest.
met mijn sabueso's was het laatste nest ook pech ,6 aanvragen en serieuze mensen die al lang in de wacht stonden, en wilden speciaal een pup uit die combinatie, maar wel een teef krijg ik 1 teef en 5 reuen. tsja toen haakten er al meteen 3 af.
gelukkig besloten 2 kopers alsnog een reu te nemen.
maar weekelijks telefoontjes van mensen die dit ras wilden maar wel een teef. dan blijven reuen langer zitten en krijg je het volgende probleem, dan zijn ze weer te oud.
ik geloof best dat het lang niet bij alle rassen slechter gaat maar een aantal rassen zijn sterk in opkomst in de fokfabiekjes zo ook de amerikaan en dat merk je dus als serieuze fokker wel degelijk. waarom nog een paar maanden moeten wachten op een pup van 700 euro als je er morgen 1 kan halen voor 300 euro. het gros snapt dat toch niet.