Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
halsband met pinnen aan binnenzijde
Moderator: moderatorteam
halsband met pinnen aan binnenzijde
Nu vraag ik me af: op school werd verteld dat deze verboden is in NL, maar ik geloof er eigenlijk helemaal niets van. Mogen deze banden nu wel in NL of niet?
- Indianpepper
- Vaste gebruiker
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Indianpepper
- Vaste gebruiker
Nee, die bedoel ik: de prikketting. Ik weet dat de slibketting niet verboden is, die zijn ook gewoon overal in de dierenwinkels gewoon te koop (ben er nog steeds tegenstander van dat het zomaar te koop is, het wordt veelal helemaal verkeerd gebruikt!).
Heb net op google gezocht of de prikketting nog gebruikt mag worden en vond nota bene een topic hier op het hondenforum: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Op de foto zie je dat de herder ook een prikketting om heeft...
Heb net op google gezocht of de prikketting nog gebruikt mag worden en vond nota bene een topic hier op het hondenforum: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Op de foto zie je dat de herder ook een prikketting om heeft...

Pootje van Pepper en Indi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik was er helemaal tegen echt waar moest er niets van hebben!! Mijn oppashond heeft er één en ik deed hem alleen aan slip of gewone band uitlaten. Totdat ik ermee ging fietsen. Hij trekt ook overal gewoon doorheen. Ik gebruikte de prikketting en hij loopt veel lekkerder mee, is veel relaxeter en nee, ook hij zal er niet door piepen (tja, als ik verkeerd corrigeer weleens, maar dat probeer ik te voorkomen. Met de slipketting heeft hij echt veel meer pijn. Bovendien, als het veel pijn zou doen dan zou hij niet meer trekken aan de riem, maar dat doet hij nog steeds.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Prikband is naar mijn weten nog niet verboden hier.
Maar vindt wel dat het verboden zou moeten zijn!
Diegenen die ze nog steeds gebruiken: LOSERS!!!!!
Ik vindt het pure dierenmishandeling.
heb verschillende honden gezien die met zo'n band omliepen en er dwars doorheen trokken. Als gevolg allemaal open plekken en vieze wonden!
heb verschillende honden gezien die met zo'n band omliepen en er dwars doorheen trokken. Als gevolg allemaal open plekken en vieze wonden!

Rosita Compagner schreef:Dit doet me denken aan dat spreekwoord over onmacht en geweld.....
Hoe gaat'ie precies? Daar waar onmacht ....... , begint het geweld.
Iets of iemand pijn doen = geweld

Hij is een grote lompe drol van zo'n 50 kg. Niet zwaar voor mij en niet super sterk voor mij. Maar x am bulldog heeft flink wat krachten zitten in de spieren, geloof me maar. Dit gaat allmeaal goed, maar hij is dus super lomp en gek en let gewoon niet op de baas. Ja, wel aan de zeedijk, maar kan hem nergens anders los laten omdat hij gewoon niet oplet. We leggen al 3 jaren lang uit dat trekken niet mag. Cursussen gedaan, allerlei manieren geprobeerd. alle soorten banden e.d. langs gekomen, maar hij snapt de bedoeling niet. Hij blijft trekken en gek doen. Zelfs al kan je zijn aandacht houden, dan nog trekt hij (of de riem nu 50 cm is of 10 meter). Daarom de prikband, scheelt toch wel wat en ondertussen blijven we trainen.
En nee, het doet echt geen pijn, hij is super blij als we de band pakken. Maar pakken we de gentle leader of de slipketting, dan duikt hij weg (terwijl we er niet anders mee omgaan). Wat zou dus voor de hond een fijner middel zijn? ik ben er inmiddels wel uit, jammer dat het een half jaar duurde voordat ik erachter kwam
Dan weet ik niet waar jij gekeken hebt. De prikband hier zal NOOIT door de huid heen komen van de hond. Hoe hard hij ook zal trekken of corrigeren. Wil dat gebeuren dan moeten de pinnen wel heel erg geslepen worden, ook nieuw zal dat niet gebeuren.iron eagle schreef:Prikband is naar mijn weten nog niet verboden hier.
Maar ja, wat loop ik te verdedigen, mij zou je ook niet van gedachten hebben kunnen veranderen een half jaar geleden. Maar toen was ik ook nog niet bekend met honden die zulke driften hebben dat ze nergens anders rekening mee hielden. Toen dacht ik net als heel veel mensen: elke hond kan je leren niet te trekken, inmiddels ben ik daar al van terug. Zoals niet elke hond kan leren los te lopen, zitten, liggen, staan, blijven, rondjes draaien, rollen enz. enz. zo kan ook niet iedere hond leren om niet te trekken aan de riem.
-
- Actief
Ik ben ook niet tegen de prikband.
Wél als ze verkeerd gebruikt wordt bij honden die dit kunnen missen.
Maar zoals bovenstaand voorbeeld van boxersien kan ik er inkomen.
Ik ken ook een x golden retriever, slim, maar als je hem wilt afleren van te trekken? vergeet het maar.
Lukt gewoon niet, daar zijn we al vier jaar mee bezig en nu lukt het alleen door middel van een slip.
Als je hond open wondes krijgt van een prikband dan vrees ik dat die helemaal verkeerd gebuikt wordt en nogal geslepen wordt.
Wél als ze verkeerd gebruikt wordt bij honden die dit kunnen missen.
Maar zoals bovenstaand voorbeeld van boxersien kan ik er inkomen.
Ik ken ook een x golden retriever, slim, maar als je hem wilt afleren van te trekken? vergeet het maar.
Lukt gewoon niet, daar zijn we al vier jaar mee bezig en nu lukt het alleen door middel van een slip.
Als je hond open wondes krijgt van een prikband dan vrees ik dat die helemaal verkeerd gebuikt wordt en nogal geslepen wordt.

-
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:Dit doet me denken aan dat spreekwoord over onmacht en geweld.....
Iets of iemand pijn doen = geweld
een prikband doet bij juist gebruik helemaal geen pijn. Mijn hond heeft nog nooit gepiept/gebloed/met op wonden gezeten bij het dragen van de prikband

Hoezo is het dierenmishandeling?? Echt, iedereen roept altijd maar dierenmishandeling, maar dat heb ik nog nooit met een pennenband gezien. Wel gevolgen van een Easy walker, wondjes bij de oksel (1 labrador) en 1 golden heeft gewoon eelt daardoor gekregen, huid is helemaal zwart.iron eagle schreef: Maar vindt wel dat het verboden zou moeten zijn!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nou sorry maar hoe je dat voor elkaar krijgtiron eagle schreef:Prikband is naar mijn weten nog niet verboden hier.

Je mag mijn hond nakijken hoor die een prikker omheeft... zoek jij die wondjes maar even op dan....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Als je hem goed gebruikt doet hij echt wel pijn en als je het goed doet hoef je hem maar 1 of hooguit 2 x te gebruikenmaart schreef:Rosita Compagner schreef:Dit doet me denken aan dat spreekwoord over onmacht en geweld.....
Iets of iemand pijn doen = geweld![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
een prikband doet bij juist gebruik helemaal geen pijn. Mijn hond heeft nog nooit gepiept/gebloed/met op wonden gezeten bij het dragen van de prikband

-
- Zeer actief
LaRep schreef:Als je hem goed gebruikt doet hij echt wel pijn en als je het goed doet hoef je hem maar 1 of hooguit 2 x te gebruikenmaart schreef:Rosita Compagner schreef:Dit doet me denken aan dat spreekwoord over onmacht en geweld.....
![]()
![]()
![]()
![]()

Hij doet gen pijn, hond heeft nog nooit gejankt, gebloed... en moet hem toch ook maar een keer of 2 gebruiken hoor
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het nu geen pijn doet, wat is de reden om hem te gebruiken dan? Wat doet een prikband (klinkt al pijnlijk) wat een gewone halsband niet kan?

Ik denk dat er mensen gráág deze uitdaging aan gaan met jouboxersien:
Maar toen was ik ook nog niet bekend met honden die zulke driften hebben dat ze nergens anders rekening mee hielden. Toen dacht ik net als heel veel mensen: elke hond kan je leren niet te trekken, inmiddels ben ik daar al van terug. Zoals niet elke hond kan leren los te lopen, zitten, liggen, staan, blijven, rondjes draaien, rollen enz. enz. zo kan ook niet iedere hond leren om niet te trekken aan de riem.

- LaRep
- Zeer actief
Als je hem zo kan gebruiken dat de hond geen pijn heeft dan heb je waarschijnlijk een zacht hondje welke niet zo veel nodig heeft of het gebruik is niet helemaal goed. Bij dit soort honden vraag ik me altijd af het het gebruik echt nodig is. Bij een harde hond zal je flink moeten corrigeren en ja dat voelen ze even.maart schreef:LaRep schreef:Als je hem goed gebruikt doet hij echt wel pijn en als je het goed doet hoef je hem maar 1 of hooguit 2 x te gebruikenmaart schreef:Rosita Compagner schreef:Dit doet me denken aan dat spreekwoord over onmacht en geweld.....
![]()
![]()
![]()
![]()
een prikband doet bij juist gebruik helemaal geen pijn. Mijn hond heeft nog nooit gepiept/gebloed/met op wonden gezeten bij het dragen van de prikbanddan heb ik toch compleet andere ervaringen.
Hij doet gen pijn, hond heeft nog nooit gejankt, gebloed... en moet hem toch ook maar een keer of 2 gebruiken hoor
-
- Zeer actief
LaRep schreef:Als je hem zo kan gebruiken dat de hond geen pijn heeft dan heb je waarschijnlijk een zacht hondje welke niet zo veel nodig heeft of het gebruik is niet helemaal goed. Bij dit soort honden vraag ik me altijd af het het gebruik echt nodig is. Bij een harde hond zal je flink moeten corrigeren en ja dat voelen ze even.

Als ik zie hoe sommige al beginnen piepen als er nog maar een beweging met de riem wordt gedaan

de kunst gaat er bij mij niet om, om mijn hond pijn te doen (als je maar zo het 'respect' van je hond kan verdienen. 'indien je dit niet doen, doe ik je pijn en ram ik een paar pinnen in je strot

bij mij gaat het er om, om een correctie te geven die geen pijn doet, maar waarvan de hond wel onder de indruk is.
en dat kan ik bij mijn hond niet met een halsbandje. (of ik zou moeten een ruk geven dat ze achterover op haar rug vliegt maar dat kan ik dan weer fysiek niet

Je bent niet te geloven eigenwijs zeg!!Rosita Compagner schreef:Als het nu geen pijn doet, wat is de reden om hem te gebruiken dan? Wat doet een prikband (klinkt al pijnlijk) wat een gewone halsband niet kan?
Maar toen was ik ook nog niet bekend met honden die zulke driften hebben dat ze nergens anders rekening mee hielden. Toen dacht ik net als heel veel mensen: elke hond kan je leren niet te trekken, inmiddels ben ik daar al van terug. Zoals niet elke hond kan leren los te lopen, zitten, liggen, staan, blijven, rondjes draaien, rollen enz. enz. zo kan ook niet iedere hond leren om niet te trekken aan de riem.

Welke uitdaging moet men met mij aangaan? dat niet alle honden alle trucjes en commando's kunnen leren? Kom maar op hoor ik denk dat vele mensen
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik gebruik ook een (ongeslepen) prikker indien nodig en vindt het heel wat prettiger werken dan bv. een slipketting. Correcties kunnen veel verfijnder gegeven worden. Mijn ervaring bij Marouck is dat ik juist nauwelijks nog correcties nodig had toen ze een prikker droeg.
Wondjes heb ik nog nooit meegemaakt, laat staan open plekken en vieze wonden.
Wondjes heb ik nog nooit meegemaakt, laat staan open plekken en vieze wonden.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Niet iedere hond kun je het trekken afleren in iedere situatie en als jij beweert dat dat wel kan mag je Marouck dat komen afleren.Rosita Compagner schreef:Als het nu geen pijn doet, wat is de reden om hem te gebruiken dan? Wat doet een prikband (klinkt al pijnlijk) wat een gewone halsband niet kan?
Ik heb het opgegeven (overigens gebruik ik geen prikband tijdens het uitlaten).
Groetjes Inge

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Bel eens met de opvoedpolitie voor huisdieren of schrijf een tekstje naar Gaus. Ieder dier valt te trainen, zónder pijn, dus ook die honden die jij kent. Kom op, walvissen, leeuwen, apen, kippen, vissen, tijgers kun je kunstjes leren en wanneer ze in jouw buurt komen kan dat opeens niet?? nah, dá's pas eigenwijs.boxersien schreef:Je bent niet te geloven eigenwijs zeg!!Rosita Compagner schreef:Ik denk dat er mensen gráág deze uitdaging aan gaan met jouboxersien:
Maar toen was ik ook nog niet bekend met honden die zulke driften hebben dat ze nergens anders rekening mee hielden. Toen dacht ik net als heel veel mensen: elke hond kan je leren niet te trekken, inmiddels ben ik daar al van terug. Zoals niet elke hond kan leren los te lopen, zitten, liggen, staan, blijven, rondjes draaien, rollen enz. enz. zo kan ook niet iedere hond leren om niet te trekken aan de riem.![]()
.
Welke uitdaging moet men met mij aangaan? dat niet alle honden alle trucjes en commando's kunnen leren? Kom maar op hoor ik denk dat vele mensenhet met mij ééns zijn
![]()
![]()
-
- Zeer actief
GausRosita Compagner schreef:[Bel eens met de opvoedpolitie voor huisdieren of schrijf een tekstje naar Gaus. Ieder dier valt te trainen, zónder pijn, dus ook die honden die jij kent. Kom op, walvissen, leeuwen, apen, kippen, vissen, tijgers kun je kunstjes leren en wanneer ze in jouw buurt komen kan dat opeens niet?? nah, dá's pas eigenwijs.

en nee, niet iedere hond kan je het trekken afleren. de mijne doet het ook; Ik kan haar alles leren. trekken blijft ze doen

overigens niet het trekken van 'mijn arm is uit de kom' maar het trekken blijft er in.
moest ik een halsband gebruiken, dan zou ik mijn hond moeten pijn doen. Nu niet.
- LaRep
- Zeer actief
Dan is het toch geen harde hond volgens mij. Een heel harde hond zoals jij zegt zal een harde correctie nodig hebben om door te dringen en dit soort correctie's zal de hond altijd voelen anders komen ze simpel weg niet door.maart schreef:Op vlak van correctie heb ik net een heel harde hond. van heel weinig is ze onder de indruk...LaRep schreef:Als je hem zo kan gebruiken dat de hond geen pijn heeft dan heb je waarschijnlijk een zacht hondje welke niet zo veel nodig heeft of het gebruik is niet helemaal goed. Bij dit soort honden vraag ik me altijd af het het gebruik echt nodig is. Bij een harde hond zal je flink moeten corrigeren en ja dat voelen ze even.
bij mij gaat het er om, om een correctie te geven die geen pijn doet, maar waarvan de hond wel onder de indruk is.
- LaRep
- Zeer actief
Begrijp ik hieruit dat je hond mag hangen in de band?maart schreef:GausRosita Compagner schreef:[Bel eens met de opvoedpolitie voor huisdieren of schrijf een tekstje naar Gaus. Ieder dier valt te trainen, zónder pijn, dus ook die honden die jij kent. Kom op, walvissen, leeuwen, apen, kippen, vissen, tijgers kun je kunstjes leren en wanneer ze in jouw buurt komen kan dat opeens niet?? nah, dá's pas eigenwijs.echt de perfecte persoon om een probleem aan te vragen hoor
![]()
en nee, niet iedere hond kan je het trekken afleren. de mijne doet het ook; Ik kan haar alles leren. trekken blijft ze doen![]()
overigens niet het trekken van 'mijn arm is uit de kom' maar het trekken blijft er in.
moest ik een halsband gebruiken, dan zou ik mijn hond moeten pijn doen. Nu niet.
We kunnen beter maar ophouden lijkt me, ze denkt toch altijd al dat ze overal 100% gelijk heeft en dat haar mening super goed ismaart schreef:GausRosita Compagner schreef:[Bel eens met de opvoedpolitie voor huisdieren of schrijf een tekstje naar Gaus. Ieder dier valt te trainen, zónder pijn, dus ook die honden die jij kent. Kom op, walvissen, leeuwen, apen, kippen, vissen, tijgers kun je kunstjes leren en wanneer ze in jouw buurt komen kan dat opeens niet?? nah, dá's pas eigenwijs.echt de perfecte persoon om een probleem aan te vragen hoor
![]()
en nee, niet iedere hond kan je het trekken afleren. de mijne doet het ook; Ik kan haar alles leren. trekken blijft ze doen![]()

Totdat........ mevrouw zelf zo'n hond heeft.
En ja, die opvoedpolitie doet de dieren geen pijn nee, zou dan maar eens wat beter gaan kijken!!!! En van Gaus heb ik mijn buik al vol. Super dure gedragscursus en helpt geen zak en met een normale cursus gaat de hond met sprongen vooruit

Enne, die heeft veel niet diervriendelijke methodes achter de schermen, deze komen alleen niet naar buiten toe. Zoals het er bv. in sommige van zijn pensions eraan toe gaat