dat is niet waar hé. het principe blijft het zelfde, enkel de mate van correctie wordt aangepast naar gelang de hond.LaRep schreef:Dan is het toch geen harde hond volgens mij. Een heel harde hond zoals jij zegt zal een harde correctie nodig hebben om door te dringen en dit soort correctie's zal de hond altijd voelen anders komen ze simpel weg niet door.maart schreef:Op vlak van correctie heb ik net een heel harde hond. van heel weinig is ze onder de indruk...LaRep schreef:Als je hem zo kan gebruiken dat de hond geen pijn heeft dan heb je waarschijnlijk een zacht hondje welke niet zo veel nodig heeft of het gebruik is niet helemaal goed. Bij dit soort honden vraag ik me altijd af het het gebruik echt nodig is. Bij een harde hond zal je flink moeten corrigeren en ja dat voelen ze even.
bij mij gaat het er om, om een correctie te geven die geen pijn doet, maar waarvan de hond wel onder de indruk is.
Stel: je doet een ferme ruk aan de riem. de zachte hond zal piepen/janken/schreeuwen/... de correctie kwam te hard aan, de volgende keer moet je de correctie minderen.
Geef dezelfde ruk aan een harde hond: hij gaat niet piepen/janken/schreeuwen/... maar zal de correctie wel registreren als 'dit moet ik niet nog eens doen'. In een reodel worden de honden toch ook niet gecorrigeerd tot bloedens toe en tot de andere hond het uitgilt van pijn?
geef het ene kind een tik op zijn acherste: het zal beginnen huilen en janken. Geef het andere kind er zo één op zijn achterste: en hij lacht in je gezicht maar wet wel dat het een 'straf' gekregen heeft.
bij mij moet een correctie geregistreerd worden. HHij wordt dus gevoeld, maar is daarom niet pijnlijk

dat ik daarvoor een hardere correctie moet geven dan dat je bij een zachte hond moet doen, lijkt me wel logisch, maar de impact op de hond blijft hetzelfde.