Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is er iemand die hier veel wandeld? Ik ben op zoek naar een aanlijngebied in deze regio waar je dus echt geen onaangelijnde honden tegenkomt. Ergens waar dus misschien streng wordt gecontroleerd?
Pfoe, daar vraag je wat. In elk bos in de omgeving kom je loslopende honden tegen. Het maakt wel uit op welk tijdstip je gaat wandelen. Weekenden zijn kansloos in de bossen. Op doordeweekse dagen kun je prima in de korte duinen lopen zonder er een ziel tegen te komen. volgens mij is Pijnenburg (bos) ook aanlijngebied, maar in die hoek kom ik nooit. Zou je moeten uitproberen. Het bos waar ik meestal heen ga is bij Soesterberg (de bergjes). Is ook aanlijn, alhoewel nagenoeg alles daar losloopt (maar ook weer op doordeweekse dagen redelijk rustig). Er zit daar wel veel wild en de storm heeft langs 1 pad heel veel bomen om zeep geholpen (beetje trickey). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik ken wel bossen waar ik altijd met Laika liep en waar je dus echt niet zo even honden ontmoet, hoewel wel in de loop der tijd alles drukker wordt.
Trek maar eens aan de bel als je wil lopen daar!
Maaike schreef:Pfoe, daar vraag je wat. In elk bos in de omgeving kom je loslopende honden tegen. Het maakt wel uit op welk tijdstip je gaat wandelen. Weekenden zijn kansloos in de bossen. Op doordeweekse dagen kun je prima in de korte duinen lopen zonder er een ziel tegen te komen. volgens mij is Pijnenburg (bos) ook aanlijngebied, maar in die hoek kom ik nooit. Zou je moeten uitproberen. Het bos waar ik meestal heen ga is bij Soesterberg (de bergjes). Is ook aanlijn, alhoewel nagenoeg alles daar losloopt (maar ook weer op doordeweekse dagen redelijk rustig). Er zit daar wel veel wild en de storm heeft langs 1 pad heel veel bomen om zeep geholpen (beetje trickey). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ja, de Bergjes, daar wandel ik vaak met Cain en Shanu. Vaak erg rustig, maar wel veel wild.
Eline* schreef:Ik ken wel bossen waar ik altijd met Laika liep en waar je dus echt niet zo even honden ontmoet, hoewel wel in de loop der tijd alles drukker wordt.
Trek maar eens aan de bel als je wil lopen daar!
Dan trek ik als Vegas weer helemaal beter is aan de bel Ik loop sowieso altijd vroeg in de ochtend in het weekend en ik wil naast de duinen graag toch ook weer eens naar het bos en een aanlijngebied lijkt me daar heel geschikt voor, mits honden dan dus wel aangelijnd lopen anders heb ik er nog niks aan
Maaike schreef:Pfoe, daar vraag je wat. In elk bos in de omgeving kom je loslopende honden tegen. Het maakt wel uit op welk tijdstip je gaat wandelen. Weekenden zijn kansloos in de bossen. Op doordeweekse dagen kun je prima in de korte duinen lopen zonder er een ziel tegen te komen. volgens mij is Pijnenburg (bos) ook aanlijngebied, maar in die hoek kom ik nooit. Zou je moeten uitproberen. Het bos waar ik meestal heen ga is bij Soesterberg (de bergjes). Is ook aanlijn, alhoewel nagenoeg alles daar losloopt (maar ook weer op doordeweekse dagen redelijk rustig). Er zit daar wel veel wild en de storm heeft langs 1 pad heel veel bomen om zeep geholpen (beetje trickey). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ja, de Bergjes, daar wandel ik vaak met Cain en Shanu. Vaak erg rustig, maar wel veel wild.
Doordeweeks werk ik dus dan kan ik helaas niet naar het bos. In de weekenden zijn de ochtenden in de duinen prima te doen maar ik zou toch ook weleens een bosgebied willen vinden want die duinen komen mijn neus een beetje uit maar dan wel een aanlijngebied want ik heb het helemaal gehad met loslopende honden.
Pijnenburg en de Bergjes ken ik niet. Wild maakt voor Vegas niet uit want in een aanlijngebied hou ik hem dan toch aan de flexi en anders zou hij er volgens mij nog geen oog voor hebben
Als Vegas straks weer beter is zal ik het eens uitproberen
Doordeweeks werk ik dus dan kan ik helaas niet naar het bos. In de weekenden zijn de ochtenden in de duinen prima te doen maar ik zou toch ook weleens een bosgebied willen vinden want die duinen komen mijn neus een beetje uit maar dan wel een aanlijngebied want ik heb het helemaal gehad met loslopende honden.
Pijnenburg en de Bergjes ken ik niet. Wild maakt voor Vegas niet uit want in een aanlijngebied hou ik hem dan toch aan de flexi en anders zou hij er volgens mij nog geen oog voor hebben
Als Vegas straks weer beter is zal ik het eens uitproberen
Nou, de bergjes is dan misschien wel aanlijngebied (wist ik trouwens helemaal niet), maar alle honden lopen er los. Je hebt dus een grote kans om mij daar met Shanu tegen te komen en of je daar nou op zit te wachten... :N: In het weekend kom ik daar trouwens ook niet, omdat het dan wel drukker is en dat werkt niet met Shanu.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar het ultieme bos waar niemand anders komt dan ik, maar helaas. Niet in Nederland vrees ik. Zelfs als ik hier 's ochtends om 8 uur in het bos loop voor mijn werk, kom ik nog honden tegen.
Vervelend hoor! Ik hoop dat je toch een plekje vindt in de buurt waar je redelijk onbekommerd kan wandelen.
Dorien schreef:
Nou, de bergjes is dan misschien wel aanlijngebied (wist ik trouwens helemaal niet), maar alle honden lopen er los. Je hebt dus een grote kans om mij daar met Shanu tegen te komen en of je daar nou op zit te wachten... :N: In het weekend kom ik daar trouwens ook niet, omdat het dan wel drukker is en dat werkt niet met Shanu.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar het ultieme bos waar niemand anders komt dan ik, maar helaas. Niet in Nederland vrees ik. Zelfs als ik hier 's ochtends om 8 uur in het bos loop voor mijn werk, kom ik nog honden tegen.
Vervelend hoor! Ik hoop dat je toch een plekje vindt in de buurt waar je redelijk onbekommerd kan wandelen.
Waar is "de bergjes" dan???
Ik zag vanmiddag trouwens iemand lopen met een hond die op Cain leek
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Aanlijngebied.. Ik weet wel in Hilversum wat te vinden. Maar is het de bedoeling dat Vegas ook aan de lijn wordt uitgelaten of dat hij af en toe wel los kan?
Tamara en Bowie schreef:Aanlijngebied.. Ik weet wel in Hilversum wat te vinden. Maar is het de bedoeling dat Vegas ook aan de lijn wordt uitgelaten of dat hij af en toe wel los kan?
Eigenlijk is het de bedoeling dat Vegas dan ook aangelijnd blijft. Niet vanwege Vegas maar vanwege het feit dat andere honden daar dan ook aangelijnd horen te zijn In de duinen kan ik prima wandelen 's morgens vroeg maar ik zou toch ook weleens voor de afwisseling een bos-achtig, of heidegebied willen vinden om te wandelen. Ik wil dan alleen geen loslopende honden tegenkomen omdat je in een bosrijkgebied veel minder overzicht hebt dan in de duinen. In de duinen kan ik alles uit de weg maar in een bos gaat dat meestal niet.
Het is dus niet voor Vegas dat ik naar een aanlijngebied wil (hij kan prima loslopen) maar vanwege het feit dat ik daar dan geen (of bijna geen, als niet iedereen zich eraan houdt) andere loslopende reuen tegenkom
Tamara en Bowie schreef:Aanlijngebied.. Ik weet wel in Hilversum wat te vinden. Maar is het de bedoeling dat Vegas ook aan de lijn wordt uitgelaten of dat hij af en toe wel los kan?
Waar bedoel jij in Hilversum?
Weet je de Kamerlingh Onnesweg, Vanaf Laren (la place) richting Hilversum naar de rotonde en dan driekwart nemen, dat is de kamerling onnesweg. Als je vanaf laren op de K.O. weg zit heb je op een gegeven moment aan de linkerkant flats staan, tussen die flats door kun je naar de hei. Je moet dan een klein stukje door losloopgebied, en daarna heb je een heel groot omheind stuk waar je hond absoluut NIET los mogen. Daar zou je Vegas bijvoorbeeld met Vegas kunnen wandelen.
wat jij zoekt reini, dat bestaat niet.
Ik denk dat je meer hebt aan tips zoals die van eline.
Of Vegas uitlaten aan de lijn binnen de bebouwde kom.
Hier in de buurt lopen alle honden illegaal los, overal, ook als er een aanlijnplicht is. En dat moet ook wel, want anders kunnen ze nooit los.
De pakkans is nihil.
En zo denken en handelen meer mensen.
Ik vind het heel rot voor jou, maar ik laat mijn honden dus gewoon loslopen.
tekkel schreef:Het Corversbos in Hilversum.
Daar mogen honden niet los, want daar schrikken de egeltjes van :N:
Er wordt behoorlijk streng gecontroleerd.
In kolom rechts: "Honden zijn welkom, mits aangelijnd."
Daar kunnen we inderdaad wel een keer gaan wandelen. Is vlakbij de KC. Aan de overkant van het water. Ik loop en fiets daar regelmatig met Sita. Bijna elke hond is aangelijnd.