Rosita Compagner schreef:Ik denk dat het best verstandig is als iemand zeer stellige en boute uitspraken doet dat je daar naar de achtergronden vraagt.
Zeer stellig en boude uitspraken?
Als zeggen dat sommige honden niet enkel en alleen met een clicker en een voertje te trainen zijn stellig en boud is?
Jij wil beweren dat dat wel kan met iedere hond? In iedere tak van sport, op ieder niveau? Het ligt niet aan de hond?
Temeer omdat diegene zelf al duidelijk aangeeft dat je een methode wel goed moet toepassen en er nogal veel verkeerd gaat. Waarom gaat het bij de één wel verkeerd en bij de ander niet? Hoe kan ik bepalen dat een uitspraak van iemand correct is?
Volgens mij heb ik niet gezegd dat er
nogal veel verkeerd gaat

, maar ontkennen dat er honden "verpest" raken door verkeerd gebruik van een hulpmiddel (wat voor hulpmiddel dan ook) hoeft m.i. ook niet.
Verkeerd timen bij een clicker zal dan in jouw ogen niet zo erg zijn, maar uit een uitspraak van een gedragstherapeut (dus niet door mij!!!) blijken er in zijn praktijk dus wel degelijk honden te zijn die door een clicker verpest zijn en waarbij een clicker niet meer te gebruiken is. Aangezien ik heel geïnteresseerd ben in
wat hij dan aantreft heb ik hem dan ook om wat meer verduidelijking gevraagd. Iedereen kan wel "hallelujah" roepen, maar is dat wel terecht?
Even voor de duidelijkheid naar jou toe....ik ben hartstikke vóór positieve training. Maar dat wil nog niet zeggen dat het de enige juiste manier is voor iedere hond.