Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Adres Schoorl

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets
Aantal honden: 1

Adres Schoorl

Ongelezen bericht door Billy98 »

Wie heeft er voor mij een straatnaam of postcode wat dichtbij de Schoorlse duinen ligt, zodat we die in de navigatie kunnen zetten????

Dit kan een hoop gezoek voorkomen.. :mrgreen:

Het plan is om er volgend weekend eens een kijkje te nemen..
Zie het hier regelmatig voorbij komen! :wink:
Ennnn we zijn toch bezig met de losloopgebieden van de anwb af te struinen dus.... :blah:

Alvast bedankt :ok:
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

De grootste parkeerplaats ligt aan de Paardenmarkt; vanaf daar is het wel nog een paar minuten lopen naar de duinen.

Als je het dorp in komt rijden dan rij je praktisch tegen het klimduin aan, en als je daar rechts gaat is er een kleinere parkeerplaats nog dichterbij de duinen. Hoe die weg heet weet ik niet zeker (en dan woon ik er dus een paar honderd meter vanaf; ook te erg eigenlijk :N: ).
Ik denk dat dat ook nog "Het Rode Leeuwplein" heet.

En dan heb je nog een kleinere parkeerplaats bij het bezoekerscentrum "Het Zandspoor". Adres daarvan is de Oorsprongweg (nummer 1). Dat is aan de voet van de duinen.

Alles is betaald parkeren (ik dacht 10 cent per 8 minuten), en als je in het weekend komt en het is mooi weer is het handig om er voor 11 uur te zijn vanwege de beperkte parkeerplekken.
Afbeelding
Billy98
Actief

Oke, bedankt voor je reactie! Ook voor de overige tips, super...

Zat eigenlijk al op jou reactie te wachten moet ik heel eerlijk zeggen omdat ik van jou zeker wist dat jij (moos) in de buurt zou moeten wonen... :mrgreen:
Had ik al vaak voorbij zien komen... :ok:

Nu hebben we even wat adressen dat is een stuk makkelijker want van de beschrijvingen van de anwb klopt het laatste deel vaak niet helemaal.. (of ik kan niet zoeken :denken: :19: :wink: )
Laatst gewijzigd door Billy98 op 21 jan 2007 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Moos
Zeer actief

Graag gedaan.

Veel plezier met wandelen :ok:
Afbeelding
Billy98
Actief

We zijn vandaag geweest!! :cheer: :cheer: :cheer:

Het is er echt mooi zeg om te wandelen en het was ook nog eens prachtig weer!
Dat het druk was had ik wel verwacht maar het was echt heeeel druk!
We hebben na wat rondjes rijden kunnen parkeren bij de Griek voor vlakbij het zandspoor.
Is het door de week ook vaak druk??
Je kan toch ook bij de zee komen??
We zijn van alles tegengekomen zelfs een stuk heide maar na 2 uur lopen hebben we de zee maar opgegeven en zijn we richting auto gaan lopen! :smile:
Maar het is er echt super om te wandelen! Een aanrader voor iedereen die er nog nooit geweest is! :ok:
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Moos
Zeer actief

Het was vandaag afgrijselijk druk!!!!!

Ik liep tussen 8:45 en 9:45 in de duinen, en toen was het alleen maar druk met joggers. Maar toen ik rond 14 uur een rondje hier in het dorp wilde doen; jemig wat druk! We konden haast niet oversteken omdat de auto's maar bleven komen.

Maar er was dit weekend een georganiseerde wandeling van ik meen staatsbosbeheer, dus dat verklaart een hoop. Tel daarbij op zondag en mooi weer; en dan krijg je dit.

Buiten de vakanties is het doordeweeks super rustig hier; echt heel erg stil :wink: En als het slecht weer is zijn de weekenden ook niet druk.

En ja, je kan naar de zee lopen in ongeveer een uur, maar de laatste keer dat ik dat gedaan heb is ook alweer een jaar of 8 geleden :mrgreen:
Ik fiets meestal even snel naar het strand, en loop daar dan lang.
Afbeelding
Billy98
Actief

Hahaha... gelukkig lag het niet aan ons! :mrgreen:
Op de terug weg hadden we een en al file, file en file en op de snelweg was er ook nog een ongeluk gebeurt dus we hebben erg lang over 112 km gedaan!
Maar het was de moeite waard en ga er zeker nog eens wandelen!
kan me trouwens niet voorstellen dat het daar zo rustig kan zijn! :roll: :denken:

Oke, dus dat is nog een uur lopen naar het strand dat wist ik niet.. maakt niet uit verder want als ik hier op de fiets stap ben ik in 10 minuten op het strand! :ok:

nogmaals thanx voor de info!
Afbeelding
Groetjes, Lianne
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”