Stom stom stom, mijn verontschuldiging en je hebt al gequote dus kan het niet meer veranderen zat even met een andere naam maar wel met jou gezicht hoor Jessica. sorry hiervoor.Hutsje schreef:OKcane corso schreef:Nee Pien ik heb het niet tegen jou geschreven maar in het algemeen, ik had jou bericht nog niet eens gelezen.Hutsje schreef:Ik weet niet of je het tegen mij gericht hebt maar je kan er kort of lang over zijn, 20 honden en 30 pups in je eentje dat gaat gewoon niet. Dan kan je de honden gewoon niet voldoende aandacht geven. En ik heb het dus niet over genoemde fokker maar over de reactie van piennl.. Pien
?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Serieuze fokker of niet?
Moderator: moderatorteam
- cane corso
- Zeer actief
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Haha, geeft niet hoor, heb natuurljk wel een Pien gehadcane corso schreef:Stom stom stom, mijn verontschuldiging en je hebt al gequote dus kan het niet meer veranderen zat even met een andere naam maar wel met jou gezicht hoor Jessica. sorry hiervoor.Hutsje schreef:OKcane corso schreef:Nee Pien ik heb het niet tegen jou geschreven maar in het algemeen, ik had jou bericht nog niet eens gelezen.Hutsje schreef:Ik weet niet of je het tegen mij gericht hebt maar je kan er kort of lang over zijn, 20 honden en 30 pups in je eentje dat gaat gewoon niet. Dan kan je de honden gewoon niet voldoende aandacht geven. En ik heb het dus niet over genoemde fokker maar over de reactie van piennl.. Pien
?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- cane corso
- Zeer actief
Ja ik vindt het geweldig hoor en leuk Fedje hier te zien, Zara is Bos geworden maar heeft ook even op de leeftijd van 11 maanden haar Ned.jeugdkampioenschap binnen dit is toch wel een complimentje waard.Nanna schreef:De fokker om wie het allemaal begon heeft vandaag in Eindhoven de BOB én de BOS weggesleept...![]()
Gefeliciteerd Eric en José!
(deze foto heb ik vandaag van Federico gemaakt)
Moet ook zeggen dat ze de mooiste teef was vandaag.!!!!

- cane corso
- Zeer actief
Als ik het zo kan zien dan was dit niet tijdens het showen want dit is zijn gewone slipketting en in de ring heeft hij een showlijntje om.LongFields schreef:Even helemaal off topic, maar ik blijf het zo zonde vinden dat die kettinkjes zo hoog en strak gehouden worden tijdens het showen van dit soort rassen.
Ik vind het trouwens wel een hele mooie hond!
en hij heeft kwijl op zijn lippen en dit heeft hij niet in de ring

Dus ik moet mij erg vergissen als het anders is, nanna kan je dit bevestigen of niet?

Nou moet je mij als leek wel even uitleggen wat de BOB en de BOS iscane corso schreef:Ja ik vindt het geweldig hoor en leuk Fedje hier te zien, Zara is Bos geworden maar heeft ook even op de leeftijd van 11 maanden haar Ned.jeugdkampioenschap binnen dit is toch wel een complimentje waard.Nanna schreef:De fokker om wie het allemaal begon heeft vandaag in Eindhoven de BOB én de BOS weggesleept...![]()
Moet ook zeggen dat ze de mooiste teef was vandaag.!!!!en gelukkig vond de keurmeester dit ook.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
BOB: best of breed, dus beste van het rasAddy schreef:Nou moet je mij als leek wel even uitleggen wat de BOB en de BOS iscane corso schreef:Ja ik vindt het geweldig hoor en leuk Fedje hier te zien, Zara is Bos geworden maar heeft ook even op de leeftijd van 11 maanden haar Ned.jeugdkampioenschap binnen dit is toch wel een complimentje waard.Nanna schreef:De fokker om wie het allemaal begon heeft vandaag in Eindhoven de BOB én de BOS weggesleept...![]()
Moet ook zeggen dat ze de mooiste teef was vandaag.!!!!en gelukkig vond de keurmeester dit ook.
BOS: best opposite sex : dus beste reu of teef

- cane corso
- Zeer actief
- Kristy
- Vaste gebruiker
Ik richt me hier ff op de topic starter en op de aanhang er van!!!
Al deze informatie die jullie hier neerzetten uit betrouwbare bronnen is 1 groot jaloers onzin eerste klas. Dit word puur uit haat en nijt naar deze fokker toe gezegd. Laura, jij zegt dit puur omdat je het niet kan uitstaan dat jij en jouw fokker niks halen op de show en vaak achter deze fokker staan op de show. Ik kan het namelijk weten want ze staan altijd achter mij!!!!!!!!!!!!!! Tamara, jij heb wel behoorlijke lef om hier je gal te spuggen over deze fokker aangezien jij door zeer veel redenen daar niet meer welkom ben, ik ga daar niet in details maar ik heb je nooit vertrouwen met de honden en het blijkt nog eens uit te komen ook. En nu uit jaloesie maak jij en Laura hier deze fokker zwart.
Er word niet gezegd dat deze fokker wel hard voor het ras heeft en nu ook de type heeft en de gezondheid heeft dan andere fokkers waar de type naar de labrador toe neigt of gigantische expressieloze honden fokt.
En dan nog het lef hebben om een fokker zo neer te halen die wel zijn hart op het goede plaats heeft zitten en wel verstand van zaken heeft over zijn ras. Die ook zeer veel heeft ingezet om het ras zo ver te krijgen in nederland. Maar mensen zoals wat je hier lees vergallen het voor de rest om iemands leven zuur te maken. Wel een grote mond hier op een forum maar als ze op een show zijn trekken ze hun mond niet open. Sorry maar ik ben er niet van gedient, als je wat te zeggen heb ga naar de des betreffende fokker toe om je verhaal aan het juiste end te hebben en hier geen grote onzin te verkondigen aan de wereld.
Dit is puur jaloesie omdat ze de kwaliteit niet hebben wat deze fokker wel heeft waar ze zeer lang voor geknokt hebben. En dan een paar snotneuzen die net komen kijken in de kynologie verzieken het weer gigantie. Als je het zo erg vind kom dan met een betere hond!!!
En die 66 pups is puur uit de lucht gegrepen om het verhaal mooier te maken zodat iedereen de zoetsappige verhalen geloven. Nou Laura en Tamara jullie moeten zich diep schamen en die gene die hier ook achter zitten ook. ga je energie in het ras steken als het aan je hart lig en niet een goede fokker de grond in boor die zijn best doet om het ras neer te zetten zoals het ras behoort te zijn!
Al deze informatie die jullie hier neerzetten uit betrouwbare bronnen is 1 groot jaloers onzin eerste klas. Dit word puur uit haat en nijt naar deze fokker toe gezegd. Laura, jij zegt dit puur omdat je het niet kan uitstaan dat jij en jouw fokker niks halen op de show en vaak achter deze fokker staan op de show. Ik kan het namelijk weten want ze staan altijd achter mij!!!!!!!!!!!!!! Tamara, jij heb wel behoorlijke lef om hier je gal te spuggen over deze fokker aangezien jij door zeer veel redenen daar niet meer welkom ben, ik ga daar niet in details maar ik heb je nooit vertrouwen met de honden en het blijkt nog eens uit te komen ook. En nu uit jaloesie maak jij en Laura hier deze fokker zwart.
Er word niet gezegd dat deze fokker wel hard voor het ras heeft en nu ook de type heeft en de gezondheid heeft dan andere fokkers waar de type naar de labrador toe neigt of gigantische expressieloze honden fokt.
En dan nog het lef hebben om een fokker zo neer te halen die wel zijn hart op het goede plaats heeft zitten en wel verstand van zaken heeft over zijn ras. Die ook zeer veel heeft ingezet om het ras zo ver te krijgen in nederland. Maar mensen zoals wat je hier lees vergallen het voor de rest om iemands leven zuur te maken. Wel een grote mond hier op een forum maar als ze op een show zijn trekken ze hun mond niet open. Sorry maar ik ben er niet van gedient, als je wat te zeggen heb ga naar de des betreffende fokker toe om je verhaal aan het juiste end te hebben en hier geen grote onzin te verkondigen aan de wereld.
Dit is puur jaloesie omdat ze de kwaliteit niet hebben wat deze fokker wel heeft waar ze zeer lang voor geknokt hebben. En dan een paar snotneuzen die net komen kijken in de kynologie verzieken het weer gigantie. Als je het zo erg vind kom dan met een betere hond!!!
En die 66 pups is puur uit de lucht gegrepen om het verhaal mooier te maken zodat iedereen de zoetsappige verhalen geloven. Nou Laura en Tamara jullie moeten zich diep schamen en die gene die hier ook achter zitten ook. ga je energie in het ras steken als het aan je hart lig en niet een goede fokker de grond in boor die zijn best doet om het ras neer te zetten zoals het ras behoort te zijn!
- Kristy
- Vaste gebruiker
De rede waarom is puur dat we deze krachtige honden kunnen houden en in bedwang kunnen houden. Ander lopen ze met ons weg en zo hoef je minder hard te corrigeren en blijven ze in bedwang. Als een hond zo erg trekt met zijn riem laag voelt hij de correcties niet omdat het spieren zijn die daar zitten en is de hond hanteerbaar.LongFields schreef:Even helemaal off topic, maar ik blijf het zo zonde vinden dat die kettinkjes zo hoog en strak gehouden worden tijdens het showen van dit soort rassen.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
afgezienvan het feit dat ik bij deze reden toch echt m'n vraagtekens heb, blijft het minder mooi dan gewoon een halsbandje wat om de nek zit.Kristy schreef:De rede waarom is puur dat we deze krachtige honden kunnen houden en in bedwang kunnen houden. Ander lopen ze met ons weg en zo hoef je minder hard te corrigeren en blijven ze in bedwang. Als een hond zo erg trekt met zijn riem laag voelt hij de correcties niet omdat het spieren zijn die daar zitten en is de hond hanteerbaar.LongFields schreef:Even helemaal off topic, maar ik blijf het zo zonde vinden dat die kettinkjes zo hoog en strak gehouden worden tijdens het showen van dit soort rassen.
Ik krijg zo altijd het idee dat de hond half van de grond wordt getrokken

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Kristy
- Vaste gebruiker
En dat heb ik met een hond in een halsband dat de eigenaar zich een hernia trekt en sleurt omdat de hond niet mee wilt lopen en zijn eigen weg in gaat. Maar dat is denk ik het verschil tussen show mensen en geen show mensen.Shibby schreef:afgezienvan het feit dat ik bij deze reden toch echt m'n vraagtekens heb, blijft het minder mooi dan gewoon een halsbandje wat om de nek zit.Kristy schreef:De rede waarom is puur dat we deze krachtige honden kunnen houden en in bedwang kunnen houden. Ander lopen ze met ons weg en zo hoef je minder hard te corrigeren en blijven ze in bedwang. Als een hond zo erg trekt met zijn riem laag voelt hij de correcties niet omdat het spieren zijn die daar zitten en is de hond hanteerbaar.LongFields schreef:Even helemaal off topic, maar ik blijf het zo zonde vinden dat die kettinkjes zo hoog en strak gehouden worden tijdens het showen van dit soort rassen.
- little-wolf
- Zeer actief
wat is dat nu voor onzin?Kristy schreef:De rede waarom is puur dat we deze krachtige honden kunnen houden en in bedwang kunnen houden. Ander lopen ze met ons weg en zo hoef je minder hard te corrigeren en blijven ze in bedwang. Als een hond zo erg trekt met zijn riem laag voelt hij de correcties niet omdat het spieren zijn die daar zitten en is de hond hanteerbaar.LongFields schreef:Even helemaal off topic, maar ik blijf het zo zonde vinden dat die kettinkjes zo hoog en strak gehouden worden tijdens het showen van dit soort rassen.
op straat loop je toch ook niet zo? zoja,neem dan een hond die je kunt houden.
hoe verklaar je dan dat t bij amstaffs ook gebeurd?
- little-wolf
- Zeer actief
nogmaals dikke bullshit.Kristy schreef:En dat heb ik met een hond in een halsband dat de eigenaar zich een hernia trekt en sleurt omdat de hond niet mee wilt lopen en zijn eigen weg in gaat. Maar dat is denk ik het verschil tussen show mensen en geen show mensen.Shibby schreef:afgezienvan het feit dat ik bij deze reden toch echt m'n vraagtekens heb, blijft het minder mooi dan gewoon een halsbandje wat om de nek zit.Kristy schreef:De rede waarom is puur dat we deze krachtige honden kunnen houden en in bedwang kunnen houden. Ander lopen ze met ons weg en zo hoef je minder hard te corrigeren en blijven ze in bedwang. Als een hond zo erg trekt met zijn riem laag voelt hij de correcties niet omdat het spieren zijn die daar zitten en is de hond hanteerbaar.LongFields schreef:Even helemaal off topic, maar ik blijf het zo zonde vinden dat die kettinkjes zo hoog en strak gehouden worden tijdens het showen van dit soort rassen.
tis hooguit om de kop beter uit te laten komen, echt niet om je hond in bedwang te houden.
zoals jij het noemt, zijn t 2 extremen. zorg er gewoon voor dat je hond netjes meeloopt. zowel in de ring als op straat.
daarvoor hebben ze ringtraining en gehoorzaamheid uitgevonden.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Als je kans hebt op een hernia als je hond een gewone halsband omheeft, ben je toch echt aan de verkeerde hond(en) begonnen. Heeft niks te maken met show of geen showKristy schreef:En dat heb ik met een hond in een halsband dat de eigenaar zich een hernia trekt en sleurt omdat de hond niet mee wilt lopen en zijn eigen weg in gaat. Maar dat is denk ik het verschil tussen show mensen en geen show mensen.Shibby schreef:afgezienvan het feit dat ik bij deze reden toch echt m'n vraagtekens heb, blijft het minder mooi dan gewoon een halsbandje wat om de nek zit.Kristy schreef:De rede waarom is puur dat we deze krachtige honden kunnen houden en in bedwang kunnen houden. Ander lopen ze met ons weg en zo hoef je minder hard te corrigeren en blijven ze in bedwang. Als een hond zo erg trekt met zijn riem laag voelt hij de correcties niet omdat het spieren zijn die daar zitten en is de hond hanteerbaar.LongFields schreef:Even helemaal off topic, maar ik blijf het zo zonde vinden dat die kettinkjes zo hoog en strak gehouden worden tijdens het showen van dit soort rassen.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- cane corso
- Zeer actief
Ja de volgende discussielittle-wolf schreef:nogmaals dikke bullshit.Kristy schreef:En dat heb ik met een hond in een halsband dat de eigenaar zich een hernia trekt en sleurt omdat de hond niet mee wilt lopen en zijn eigen weg in gaat. Maar dat is denk ik het verschil tussen show mensen en geen show mensen.Shibby schreef:afgezienvan het feit dat ik bij deze reden toch echt m'n vraagtekens heb, blijft het minder mooi dan gewoon een halsbandje wat om de nek zit.Kristy schreef: De rede waarom is puur dat we deze krachtige honden kunnen houden en in bedwang kunnen houden. Ander lopen ze met ons weg en zo hoef je minder hard te corrigeren en blijven ze in bedwang. Als een hond zo erg trekt met zijn riem laag voelt hij de correcties niet omdat het spieren zijn die daar zitten en is de hond hanteerbaar.
tis hooguit om de kop beter uit te laten komen, echt niet om je hond in bedwang te houden.
zoals jij het noemt, zijn t 2 extremen. zorg er gewoon voor dat je hond netjes meeloopt. zowel in de ring als op straat.

Bij Fedje was het dus inderdaad om hem even in bedwang te houden bij de benche's. Want de slipketting zoals op de foto is echt alleen maar om hem uit te laten en niet om te showen. Met showen hoeft zijn hoofd niet omhoog omdat hij precies weet hoe hij moet staan want dat is echt Fedje.
Ga maar eens kijken, als er 1 hond is die staat op een show is het Fedje wel.
Maar tussen de benche's weet iedereen dat het reuze druk is en zeker in Eindhoven.En als hij de benche's uit komt dan moet hij gewoon even kort en dan krijg je dit soort foto's. Is toch niets mis mee.???
Eenmaal eruit is het geen probleem en is het de grootste charmeur die er bestaat en heeft hij zijn slip niet nodig op deze manier.
Bij Fedje is het niet omdat Kristy hem niet aan kan want dat kan ze zeker wel maar is voor hemzelf gewoon even duidelijk en dat lijkt mij beter als een losse slip en maar corrigeren toch???? HIermee heeft hij geen correctie nodig.
Ik vertel dit uit eigen ervaring omdat ook ik Fedje regelmatig uit een bench haalt op een show en met hem buiten loopt.

Dus dit heeft niets te maken met een hond die niet te houden is voordat mensen dit gaan denken. Want ik zie mensen met reuen aan een lange lijn en als er dan een conflict komt dan is het echt mis. Nu ben je het conflict altijd voor toch????

- Kristy
- Vaste gebruiker
Pardon? Dikke Bullshit?little-wolf schreef:nogmaals dikke bullshit.Kristy schreef: En dat heb ik met een hond in een halsband dat de eigenaar zich een hernia trekt en sleurt omdat de hond niet mee wilt lopen en zijn eigen weg in gaat. Maar dat is denk ik het verschil tussen show mensen en geen show mensen.
Als het echt alleen gaat om de kop beter uit te laten komen dan weet ik niet wat al die mensen doen in de ring als ze de riem laag hebben en ze de hond niet in bedwang kunnen houden met het lopen?
Het zal wel aan mij liggen hoor maar in de 20 jaar dat ik in de honden zit en de 15 jaar dat ik honden show van verschillende rassen waaronder ook Am. Staffs (zoals ik het zie op je banner en ik je de voordeel van de twijfel geef) heeft het nooit te maken over om de kop beter uit te laten komenwant er zijn rassen waar de vellen er bij moeten hangen om ze een dikkere kop te geven. heeft het toch altijd de grootste rede geweest om je hond onder controle te houden. Anders doe ik toch wat verkeerd bij al die verziekte honden waar de eigenaar het ook zielig vinden om de riem zo hoog te hebben en ze toch nog op deze manier heel wat verschil te hebben gemaakt.
- Kristy
- Vaste gebruiker
Vertel dat de mensen die op de cursussen komen om hun hond in bedwang te houden. niet iedereen kan zo goed met honden omgaan zoals jullie beweren.Shibby schreef:Als je kans hebt op een hernia als je hond een gewone halsband omheeft, ben je toch echt aan de verkeerde hond(en) begonnen. Heeft niks te maken met show of geen showKristy schreef:En dat heb ik met een hond in een halsband dat de eigenaar zich een hernia trekt en sleurt omdat de hond niet mee wilt lopen en zijn eigen weg in gaat. Maar dat is denk ik het verschil tussen show mensen en geen show mensen.Shibby schreef:afgezienvan het feit dat ik bij deze reden toch echt m'n vraagtekens heb, blijft het minder mooi dan gewoon een halsbandje wat om de nek zit.Kristy schreef: De rede waarom is puur dat we deze krachtige honden kunnen houden en in bedwang kunnen houden. Ander lopen ze met ons weg en zo hoef je minder hard te corrigeren en blijven ze in bedwang. Als een hond zo erg trekt met zijn riem laag voelt hij de correcties niet omdat het spieren zijn die daar zitten en is de hond hanteerbaar.
- little-wolf
- Zeer actief
dat men dat nu zal denken is doordat kristy het zelf heeft gezegdcane corso schreef:Ja de volgende discussielittle-wolf schreef:nogmaals dikke bullshit.Kristy schreef:En dat heb ik met een hond in een halsband dat de eigenaar zich een hernia trekt en sleurt omdat de hond niet mee wilt lopen en zijn eigen weg in gaat. Maar dat is denk ik het verschil tussen show mensen en geen show mensen.Shibby schreef: afgezienvan het feit dat ik bij deze reden toch echt m'n vraagtekens heb, blijft het minder mooi dan gewoon een halsbandje wat om de nek zit.
daarvoor hebben ze ringtraining en gehoorzaamheid uitgevonden.![]()
Bij Fedje was het dus inderdaad om hem even in bedwang te houden bij de benche's. Want de slipketting zoals op de foto is echt alleen maar om hem uit te laten en niet om te showen.
ok, dat kan ik me voorstellen bij de benches als hij gek wordt van andere honden, maar dit is toch niet standaard.
bij am. staffs zie je t ook in de ring, maar niet om in bedwang te houden maar om de kop beter uit te laten komen.![]()
Met showen hoeft zijn hoofd niet omhoog omdat hij precies weet hoe hij moet staan want dat is echt Fedje.
Ga maar eens kijken, als er 1 hond is die staat op een show is het Fedje wel.
Maar tussen de benche's weet iedereen dat het reuze druk is en zeker in Eindhoven.En als hij de benche's uit komt dan moet hij gewoon even kort en dan krijg je dit soort foto's. Is toch niets mis mee.???
nee zeker niet, juist goed, maar zoals kristy t neerzette, is het net of dit standaard is. wat dus niet zo is. jij legt t beter uit![]()
Eenmaal eruit is het geen probleem en is het de grootste charmeur die er bestaat en heeft hij zijn slip niet nodig op deze manier.
Bij Fedje is het niet omdat Kristy hem niet aan kan want dat kan ze zeker wel maar is voor hemzelf gewoon even duidelijk en dat lijkt mij beter als een losse slip en maar corrigeren toch???? HIermee heeft hij geen correctie nodig.
het zijn haar eigen woorden dat ze hem anders niet aankan omdat de hond anders een loopje met je neemt![]()
Ik vertel dit uit eigen ervaring omdat ook ik Fedje regelmatig uit een bench haalt op een show en met hem buiten loopt.
Dus dit heeft niets te maken met een hond die niet te houden is voordat mensen dit gaan denken. Want ik zie mensen met reuen aan een lange lijn en als er dan een conflict komt dan is het echt mis. Nu ben je het conflict altijd voor toch????

- little-wolf
- Zeer actief
Kristy schreef:Pardon? Dikke Bullshit?little-wolf schreef:nogmaals dikke bullshit.Kristy schreef: En dat heb ik met een hond in een halsband dat de eigenaar zich een hernia trekt en sleurt omdat de hond niet mee wilt lopen en zijn eigen weg in gaat. Maar dat is denk ik het verschil tussen show mensen en geen show mensen.
Als het echt alleen gaat om de kop beter uit te laten komen dan weet ik niet wat al die mensen doen in de ring als ze de riem laag hebben en ze de hond niet in bedwang kunnen houden met het lopen?
dit tikte je toch echt zelf hoor
en dit was jou reactie op:Kristy schreef:De rede waarom is puur dat we deze krachtige honden kunnen houden en in bedwang kunnen houden. Ander lopen ze met ons weg en zo hoef je minder hard te corrigeren en blijven ze in bedwang. Als een hond zo erg trekt met zijn riem laag voelt hij de correcties niet omdat het spieren zijn die daar zitten en is de hond hanteerbaar.
[qoute="Longfields"]Even helemaal off topic, maar ik blijf het zo zonde vinden dat die kettinkjes zo hoog en strak gehouden worden tijdens het showen van dit soort rassen.
Ik vind het trouwens wel een hele mooie hond![]()
Kristy schreef: Het zal wel aan mij liggen hoor maar in de 20 jaar dat ik in de honden zit en de 15 jaar dat ik honden show van verschillende rassen waaronder ook Am. Staffs (zoals ik het zie op je banner en ik je de voordeel van de twijfel geef) heeft het nooit te maken over om de kop beter uit te laten komenwant er zijn rassen waar de vellen er bij moeten hangen om ze een dikkere kop te geven.
ik zei hooguit om de kop beter uit te laten komen![]()
verder geen idee waarom t gedaan wordt. niet om in bedwang te houden, iig niet in de ring.
heeft het toch altijd de grootste rede geweest om je hond onder controle te houden. Anders doe ik toch wat verkeerd bij al die verziekte honden waar de eigenaar het ook zielig vinden om de riem zo hoog te hebben en ze toch nog op deze manier heel wat verschil te hebben gemaakt.
als ik met mn staff op show ben, hoef ik haar niet zo strak vast te hebben.
op show taalt ze totaal niet naar andere honden. krijgt ze de kans ook niet voor, ookal lopen we naar de uitlaatplaats of langs de kraampjes.
en dat terwijl ze normaal gesproken een bitch is tegen andere honden.
snap heus wel dat t niet voor alle honden geld. en na uitleg van cane corso werd t duidelijk dat je niet met de hond in de ring was, maar tussen de benches.
longfields reactie ging over dat ze t zonde vond dat de honden zo in de ring geshowt werden.

- Kristy
- Vaste gebruiker
ik zit nog maar een dag hier en ik moet jou al helemaal niet meer!!!
Ik weet niet wat jouw intensie hier is om iemand in zijn ongelijk te stellen maar vergeet niet dat ik die gene ben die hem show en ik die gene ben die hem het geleerd heb om zo in de ring te staan.
ik zeg dat ik altijd bij elke ras en bij elke hond die riem hoog heb zitten en dit is niet puur om zijn kop te laten zien maar meer puur dat ik hem onder controle heb. Niet dat ik hem niet kan houden maar als hij uitval dat ik hem gelijk kan corrigeren wat gelijkt effect heeft en niet dat ik op een bonk spieren die hond loopt te corrigeren.
Dit is naar de moderator toe, zet deze berichten die over de riem gaat maar in een andere topic want het gaat al lang niet meer over het zwart maken van de fokker en de eigenaar van Federico!
Ik weet niet wat jouw intensie hier is om iemand in zijn ongelijk te stellen maar vergeet niet dat ik die gene ben die hem show en ik die gene ben die hem het geleerd heb om zo in de ring te staan.
ik zeg dat ik altijd bij elke ras en bij elke hond die riem hoog heb zitten en dit is niet puur om zijn kop te laten zien maar meer puur dat ik hem onder controle heb. Niet dat ik hem niet kan houden maar als hij uitval dat ik hem gelijk kan corrigeren wat gelijkt effect heeft en niet dat ik op een bonk spieren die hond loopt te corrigeren.
Dit is naar de moderator toe, zet deze berichten die over de riem gaat maar in een andere topic want het gaat al lang niet meer over het zwart maken van de fokker en de eigenaar van Federico!
- little-wolf
- Zeer actief
hier mag je gewoon offtopic gaan, wen er maar aanKristy schreef:ik zit nog maar een dag hier en ik moet jou al helemaal niet meer!!!
*proest* dat zal mij aan mn reed roesten of je me mag of niet.
ja en? moet zeker ook rekening houden dat je al 20 jaar in de honden/showwereld zit? maakt jou nog niet heilig hoor![]()
ik ga alleen af op wat je tikt, tja ken t ook niet helpen dat je niet duidelijk bent.
ik zeg dat ik altijd bij elke ras en bij elke hond die riem hoog heb zitten en dit is niet puur om zijn kop te laten zien maar meer puur dat ik hem onder controle heb.
zucht, je bent hier net en tis nu al duidelijk dat je niet leest![]()
Niet dat ik hem niet kan houden maar als hij uitval dat ik hem gelijk kan corrigeren wat gelijkt effect heeft en niet dat ik op een bonk spieren die hond loopt te corrigeren.
arme chi's...
Dit is naar de moderator toe, zet deze berichten die over de riem gaat maar in een andere topic want het gaat al lang niet meer over het zwart maken van de fokker en de eigenaar van Fedeico!

- Kristy
- Vaste gebruiker
Doe is even een end normaal zeg!!
ik ben geen dierenbeul hoor zoals jij mij hier neerzet
geen wonder dat er hier zo snel fokkers zwart gemaakt worden want een beetje logisch beredeneren zit hier niet in.
wat is er mis met de riem zo hoog doen? helemaal niks, zolang je de slip maar goed doe en niet continue de riem strak houden tot ie blauw aanloopt
dus ik zie jouw probleem niet om elke zin van mijn te ontleden.
geen wonder dat er hier zo snel fokkers zwart gemaakt worden want een beetje logisch beredeneren zit hier niet in.
wat is er mis met de riem zo hoog doen? helemaal niks, zolang je de slip maar goed doe en niet continue de riem strak houden tot ie blauw aanloopt
- little-wolf
- Zeer actief
heb alleen gezegd arme chi's. maarja, lezen is niet je sterktste kant. of je bent ongesteld...Kristy schreef:Doe is even een end normaal zeg!!
wat bazel je nou? jij tikt toch zelf dat je alle rassen zo aan de reim neemt. ik zeg nergens dat je een dierenbeul bent. vind t nogal een verschil om een cc of een chi zo mee te nemen.
laat mij lekker buiten die zwart makkerij. als je nu eens een keer zou lezen, en dan het hele topic, dan had je gelezen dat ik een x bij deze kennel ben geweets en ze geen broodfokkers vind.
er zijn er maar 2 die negatief doen, een paar die zo hun bedebkingen hebben bij een fokker met zoveel nesten/pups en de rest komt op voor de kennel.
maar als je t niet bevalt hier, dan ga je toch weer weg![]()

- Tosa Inu
- Actief
Ik heb dit topic met verbazing zitten lezen....
Wat mij zo opvalt is dat dit soort taferelen bij elk ras gebeuren, ik dacht dat het bij de Tosa heftig was, nou dit zit er heel dicht bij!
Dat er menngen gezegd worden ok, maar hier worden mensen gewoon finaal onderuit gehaald en dat gaat te ver.
Wat boeit het of de een de ketting hoger houdt dan de ander, lekker belangrijk!
Bij de ene hond zal het nodig zijn en bij de andere niet lijkt mij zo, karakters en kracht verschillen nou eenmaal...
Ook ik ken mensen die heel dicht bij de fokker staan waar het hierover gaat en ik trek geen partij maar ik vind dat niemand het verdient om zo afgezeken te worden, ongeacht het aantal pups en ongeacht wie er op de honden past, dit is aan de fokker zelf om dat te beslissen en niet aan anderen om op deze manier te oordelen.
En is dat onderwerp voorbij gaat het wel weer over een slip die te hoog zit...mensen zijn zo sensatiebewust en kikken op leedvermaak en hier is het niks anders in mijn ogen.
Meestal hoort iemand ergens iets en dan denken mensen gelijk te weten hoe het allemaal in elkaar steekt.....
Als iedereen zich nou eens met zichzelf bemoeide en anderen met rust liet, zou het er al heel anders uitzien, dit gaat gewoon helemaal nergens over, het enige wat hier wéér gebeurd is het onderuithalen en zwart maken van een ander...in en in triest.
De honden zijn trotser dan hun baasjes dat is weer bewezen.
Groetjes,
Anita.
Wat mij zo opvalt is dat dit soort taferelen bij elk ras gebeuren, ik dacht dat het bij de Tosa heftig was, nou dit zit er heel dicht bij!
Dat er menngen gezegd worden ok, maar hier worden mensen gewoon finaal onderuit gehaald en dat gaat te ver.
Bij de ene hond zal het nodig zijn en bij de andere niet lijkt mij zo, karakters en kracht verschillen nou eenmaal...
Ook ik ken mensen die heel dicht bij de fokker staan waar het hierover gaat en ik trek geen partij maar ik vind dat niemand het verdient om zo afgezeken te worden, ongeacht het aantal pups en ongeacht wie er op de honden past, dit is aan de fokker zelf om dat te beslissen en niet aan anderen om op deze manier te oordelen.
En is dat onderwerp voorbij gaat het wel weer over een slip die te hoog zit...mensen zijn zo sensatiebewust en kikken op leedvermaak en hier is het niks anders in mijn ogen.
Meestal hoort iemand ergens iets en dan denken mensen gelijk te weten hoe het allemaal in elkaar steekt.....
Als iedereen zich nou eens met zichzelf bemoeide en anderen met rust liet, zou het er al heel anders uitzien, dit gaat gewoon helemaal nergens over, het enige wat hier wéér gebeurd is het onderuithalen en zwart maken van een ander...in en in triest.
De honden zijn trotser dan hun baasjes dat is weer bewezen.

Groetjes,
Anita.

Mooie woorden zijn waar
Ware woorden zijn niet altijd mooi
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:

Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen een slip nodig hebben zeker bij een gespierde reu in een drukke situatie. Daar ga ik verder niet over oordelen
Om een hond in bedwang te houden is niet persee een slipketting nodig zijn ook een hoop vriendelijkere methodes dan de slip.Vertel dat de mensen die op de cursussen komen om hun hond in bedwang te houden. niet iedereen kan zo goed met honden omgaan zoals jullie beweren.
En dan even ontopic voor dat ik wou reageren ben ik even op de site van de fokker geweest. Het ziet er allemaal prima uit in mijn ogen. Wel deel ik de vraagtekens bij de socialisatie van de pups maar goed ik ken de situatie verder dan wat ik op de site gezien heb verder niet. Als er genoeg mensen rondlopen zal ook dit niet per defenitie een probleem hoeven zijn.
- Tosa Inu
- Actief
- little-wolf
- Zeer actief
Tosa Inu schreef:Ik heb dit topic met verbazing zitten lezen....
dit heeft verder niks met dat onderuit halen van die fokker te maken hoor![]()
het gaat erom dat er eerst gezegd wordt dat t zo moet om een hond in bedwang te houden en later is t weer niet zo. en longfields had het over dat de honden zo geshowt werden, maar t bleek dat de hond bij de benches was en ja dan is het logischer als de hond ff zo vastgehouden moet worden als t er stikt van de andere honden.
heb ook getikt na cane corso's uitleg dat t nu duidelijk was, maar kristy leest dat niet eens. tja, is niet mij probleem hoor. ga alleen af op wat ze zelf tikt. en als ze zegt dat ze dat bij alle rassen doet, heb ik idd medelijden met een chi die zo vastgehouden wordt![]()
hier op dit forum is het normaal dat een topic een andere wending krijgt. niks mis mee hoor.
niks sensatie of leedvermaak. en trouwens, leedvermaak is plezier om het ongeluk van een ander. er is hier niemand die ongelukkig is waar om gelachen wort?
De honden zijn trotser dan hun baasje dat is weer bewezen.![]()
Groetjes,
Anita.