Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bullterrier
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Valerie
- Zeer actief
gaat hier niet opAddy schreef:Als ik lees dat je geen ander ras wilt dan vraag ik me af, als leek, wat dit ras dan zo geweldig maakt voor de liefhebber ?
kleine kans dat ik weer een bull neem, ben het er niet echt mee eens hoe ze nu gefokt worden, erg zonde
-
Addy
Hoe zijn ze met andere honden over het algemeen ?baloutjuh schreef:ze worden niet voor niets de clown onder de honden genoemdAddy schreef:persoonlijk vind ik ze heel grappig maar het zijn dus ook hele vrolijke honden begrijp ik ?bikkel schreef:tja ik denk net als andere mensen die van een bepaald soort ras houden.Tis gewoon de uitstraling het karakter en de bouw en hier blijven we ook bij de bull terrier hoor.pfffffff nee tis voor mij een super ras.ja en zoals gezegd werd de een vindt ze lelijk de ander vindt ze mooi.Addy schreef:Als ik lees dat je geen ander ras wilt dan vraag ik me af, als leek, wat dit ras dan zo geweldig maakt voor de liefhebber ?![]()
- *Silvia*
- Zeer actief
Leg is uit ben daar wel benieuwd naar ?SuperTyson schreef:gaat hier niet opAddy schreef:Als ik lees dat je geen ander ras wilt dan vraag ik me af, als leek, wat dit ras dan zo geweldig maakt voor de liefhebber ?ik had Tyson eerst (bull) en daarna Tyra (sbt)
kleine kans dat ik weer een bull neem, ben het er niet echt mee eens hoe ze nu gefokt worden, erg zonde
-
boyboris
- nieuw lid
- Valerie
- Zeer actief
neem maar eens een kijkje in de showringbaloutjuh schreef:Leg is uit ben daar wel benieuwd naar ?SuperTyson schreef:gaat hier niet opAddy schreef:Als ik lees dat je geen ander ras wilt dan vraag ik me af, als leek, wat dit ras dan zo geweldig maakt voor de liefhebber ?ik had Tyson eerst (bull) en daarna Tyra (sbt)
- Valerie
- Zeer actief
verschiltAddy schreef:Hoe zijn ze met andere honden over het algemeen ?baloutjuh schreef:ze worden niet voor niets de clown onder de honden genoemdAddy schreef:persoonlijk vind ik ze heel grappig maar het zijn dus ook hele vrolijke honden begrijp ik ?bikkel schreef:tja ik denk net als andere mensen die van een bepaald soort ras houden.Tis gewoon de uitstraling het karakter en de bouw en hier blijven we ook bij de bull terrier hoor.pfffffff nee tis voor mij een super ras.ja en zoals gezegd werd de een vindt ze lelijk de ander vindt ze mooi.![]()
mijn tyson kan met geen reuen en geen teven
andere kunnen weer met alles
- *Silvia*
- Zeer actief
Ik ben op elke show te vinden en zie dus genoeg moois overigens komt wat in de showring loopt gelukkig niet allemaal uit nederland..SuperTyson schreef:neem maar eens een kijkje in de showringbaloutjuh schreef:Leg is uit ben daar wel benieuwd naar ?SuperTyson schreef:gaat hier niet opAddy schreef:Als ik lees dat je geen ander ras wilt dan vraag ik me af, als leek, wat dit ras dan zo geweldig maakt voor de liefhebber ?ik had Tyson eerst (bull) en daarna Tyra (sbt)
Maar gelukkig dat smaken verschillen
- *Silvia*
- Zeer actief
Mijn twee reuen konden met alles en iedereen zowel reutjes en teven groot en klein maar ook andere beesten ...Addy schreef:Hoe zijn ze met andere honden over het algemeen ?baloutjuh schreef:ze worden niet voor niets de clown onder de honden genoemdAddy schreef:persoonlijk vind ik ze heel grappig maar het zijn dus ook hele vrolijke honden begrijp ik ?bikkel schreef:tja ik denk net als andere mensen die van een bepaald soort ras houden.Tis gewoon de uitstraling het karakter en de bouw en hier blijven we ook bij de bull terrier hoor.pfffffff nee tis voor mij een super ras.ja en zoals gezegd werd de een vindt ze lelijk de ander vindt ze mooi.![]()
Mijn eerste teef kon met iedereen behalve als ze haar als eerste opzochten, maar denk dat je het zelf een heel stuk in de hand heb.
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Silvia*
- Zeer actief
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
-
MIP
- Vaste gebruiker
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
- Hanneke2
- Zeer actief
Lomp.Addy schreef:Hoe zijn ze met andere honden over het algemeen ?baloutjuh schreef:ze worden niet voor niets de clown onder de honden genoemdAddy schreef:persoonlijk vind ik ze heel grappig maar het zijn dus ook hele vrolijke honden begrijp ik ?bikkel schreef:tja ik denk net als andere mensen die van een bepaald soort ras houden.Tis gewoon de uitstraling het karakter en de bouw en hier blijven we ook bij de bull terrier hoor.pfffffff nee tis voor mij een super ras.ja en zoals gezegd werd de een vindt ze lelijk de ander vindt ze mooi.![]()
Ik vind ze leuk hoor, ik hou wel van dat superenthousiaste optimisme in een hond, maar ik vind ze dus echt afgrijselijk lomp. Jack was vroeger vriendjes met de bull terrier aan de overkant, maar dat is overgegaan toen ze allebei wat ouder werden. Die reu beukte met spelen echt als een tank op Jack in, en dat wil Jack niet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Addy
- Hanneke2
- Zeer actief
Serieus, ze zijn echt leuk. Maar in jouw of mijn roedeltje passen ze voor geen meter. Het zijn van die honden waarbij je roept dat je nooit meer een ander ras wil omdat je eigenlijk ook nooit meer een ander ras *kan* als je er al eentje in huis hebt.Addy schreef:ja, de podenco, de galgo en de herderboyboris schreef:ja hier ook 2 bullen.en bestaat er nog een ander ras dan![]()
![]()
maar ik moet toegeven dat ik ze wel grappig vind van uiterlijk en van het karakter weet ik niets, behalve wat jullie nu geschreven hebben
Wat ik gaaf vind aan bull terriers is dat hun hypergedrag gewoon al tijdenlang *hoort* bij dat lekkere varkenskoppie. Labradors laten soms hetzelfde gedrag zien, maar daar is het per ongeluk ingefokt of komt het soms door een foute opvoeding of te weinig beweging. Bull terriers horen gewoon zo, dat zijn volgens mij echte zwart/wit honden qua denken, en als het meezit is alles wit.
Het zijn een soort podenco's, maar dan in een belachelijk stoere uitvoering, zoiets.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Addy
hmmmmmmm dan moet ik het nog maar eens overwegen, een belachelijk stoere podenco erbij lijkt me wel watHanneke2 schreef:Serieus, ze zijn echt leuk. Maar in jouw of mijn roedeltje passen ze voor geen meter. Het zijn van die honden waarbij je roept dat je nooit meer een ander ras wil omdat je eigenlijk ook nooit meer een ander ras *kan* als je er al eentje in huis hebt.Addy schreef:ja, de podenco, de galgo en de herderboyboris schreef:ja hier ook 2 bullen.en bestaat er nog een ander ras dan![]()
![]()
maar ik moet toegeven dat ik ze wel grappig vind van uiterlijk en van het karakter weet ik niets, behalve wat jullie nu geschreven hebben
![]()
Ik geloof dat in mijn roedel over een paar jaar alleen nog maar een herderpupje past of juist een hele oude herder
Wat ik gaaf vind aan bull terriers is dat hun hypergedrag gewoon al tijdenlang *hoort* bij dat lekkere varkenskoppie.
Daarom vind ik ze ook zo leuk , vanwege die heerlijke varkensbekkies, een oud collega van mij had er ook eentje en die kwam ook altijd mee naar het werk, was een clown eersteklas maar wel erg hyper en dat vond ik wat minder, meerdere malen blauwe benen gehad omdat die weer vergat te remmen
Labradors laten soms hetzelfde gedrag zien, maar daar is het per ongeluk ingefokt of komt het soms door een foute opvoeding of te weinig beweging. Bull terriers horen gewoon zo, dat zijn volgens mij echte zwart/wit honden qua denken, en als het meezit is alles wit.Maarop het moment dat het zwart is, zijn ze wel link. Er loopt er hier eentje in het park die niet met reuen kan, en daar loop ik voor om al heb ik niet eens een echte reu. :N:
Het zijn een soort podenco's, maar dan in een belachelijk stoere uitvoering, zoiets.
-
MIP
- Vaste gebruiker
Het zijn van die honden waarbij je roept dat je nooit meer een ander ras wil omdat je eigenlijk ook nooit meer een ander ras *kan* als je er al eentje in huis hebt.
NOU NOU dat is niet waar het zijn honden als een ander ,als ze van jongs geleerd hebben met andere honden om te gaan kunnen ze ook heel zacht in omgang zijn .
MN naaktjes hebben nog nooit een schrammetje of een bluts opgelopen met de bullen ,alleen als ze zelf te gek zijn en racen en uit de bocht gaan ..

NOU NOU dat is niet waar het zijn honden als een ander ,als ze van jongs geleerd hebben met andere honden om te gaan kunnen ze ook heel zacht in omgang zijn .
MN naaktjes hebben nog nooit een schrammetje of een bluts opgelopen met de bullen ,alleen als ze zelf te gek zijn en racen en uit de bocht gaan ..

-
Addy
- Valerie
- Zeer actief
maar worden die ook gefokt?Annie Pannie schreef:dat vraag ik me ook af..MIP schreef:Leg eens uit supertyson wat je niet aanstaat aan de bull van nu?er zijn zoveel verschillende types bull...
ik heb geen zin om voor de 8000000ste keer dezelfde discussie te voeren
ik zet dus mijn mening neer en doe ermee wat je wilt
IK vind dat de bullen nu te korte poten, te weinig ruglengte en veeel te veel gewicht dragen, teveel overkarakterisatie krijgen mbt downface etc
daarbij door het geklooi aan oude gedragskenmerken krijg je in mijn ogen onberekenbare honden
vandaar
- Valerie
- Zeer actief
echt geweldig om zo een kleine nakerd tussen 2 van die bullen te zienMIP schreef:Het zijn van die honden waarbij je roept dat je nooit meer een ander ras wil omdat je eigenlijk ook nooit meer een ander ras *kan* als je er al eentje in huis hebt.
-
boyboris
- nieuw lid
SuperTyson schreef:maar worden die ook gefokt?Annie Pannie schreef:dat vraag ik me ook af..MIP schreef:Leg eens uit supertyson wat je niet aanstaat aan de bull van nu?er zijn zoveel verschillende types bull...
ik heb geen zin om voor de 8000000ste keer dezelfde discussie te voeren
ik zet dus mijn mening neer en doe ermee wat je wilt
IK vind dat de bullen nu te korte poten, te weinig ruglengte en veeel te veel gewicht dragen, teveel overkarakterisatie krijgen mbt downface etc
daarbij door het geklooi aan oude gedragskenmerken krijg je in mijn ogen onberekenbare honden
vandaar
ik vind de bullen te groot worden tegenwoordig en te zoet sappig

- Valerie
- Zeer actief
-
MIP
- Vaste gebruiker
-
MIP
- Vaste gebruiker