Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Dante; second opinion; SLE...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zo :eek: , dat was een hele belevenis!
Wat fijn dat je nu wat duidelijkheid over de aandoening hebt en dat de arts zo begripvol is :ok:
Je kunt jezelf niets kwalijk nemen, achteraf weet iedereen altijd wel hoe het had gemoeten :blah: . Daar schiet je niets mee op, je hebt gedaan wat je dacht dat nodig was, net zoals ieder ander dat doet.
Gelukkig kan Dante wel loslopen en hoef je je daar niet meer zo "schuldig" over te voelen :mrgreen:
Ga je nu eerst even lekker genieten met hem? :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nou, dat is wel een heel ander verhaal :roll:
Om de opmerking van je echtgenoor moest ik even grinniken :mrgreen:
Zit wel iets in, maar foto's en een kennelijk zichtbaar verschil in beweging in de gewrichten, plus dat deukje in de dij (wat je overigens pas na enige tijd gaat zien, omdat de spier dan pas zichtbaar in kracht vermindert) is wel heel interessant.
Die snoepjes vind ik een hele goeie zeg :ok:
Ik zou willen dat er meer DA's waren die dat deden. Dat zou een hoop minder spanning voor de honden opleveren.
Bovendien heeft hij Dante natuurlijk ook kunnen observeren tijdens het bewegen om die snoepjes te pakken. :wink:
Het klinkt goed.
Maar een ruptuur? Kennelijk geen totaalruptuur? Kan dat opgelost worden nog met die spalk, of is er toch kans dat er geopereerd moet worden?
Of heeft dat geen zin meer als het al zo lang geleden is?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jee zeg, wat een verhaal! Vwb de knieband, heeft hij idd niets over opereren gezegd? Ik ben ook benieuwd naar de spalk, kan je daar geen foto van plaatsen? En gelukkig mag hij los en fietsen!
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Jaap* schreef:Zo :eek: , dat was een hele belevenis!
Wat fijn dat je nu wat duidelijkheid over de aandoening hebt en dat de arts zo begripvol is :ok:
Je kunt jezelf niets kwalijk nemen, achteraf weet iedereen altijd wel hoe het had gemoeten :blah: . Daar schiet je niets mee op, je hebt gedaan wat je dacht dat nodig was, net zoals ieder ander dat doet.
Gelukkig kan Dante wel loslopen en hoef je je daar niet meer zo "schuldig" over te voelen :mrgreen:
Ga je nu eerst even lekker genieten met hem? :ok:
Nou ik zit toch wel met pijn in mijn buik wb dat verloren jaar (waardoor het misschien zelfs moeilijker te verhelpen is). Voel mezelf daar toch wel rot onder.
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Nou, dat is wel een heel ander verhaal :roll:
Om de opmerking van je echtgenoor moest ik even grinniken :mrgreen:
Zit wel iets in, maar foto's en een kennelijk zichtbaar verschil in beweging in de gewrichten, plus dat deukje in de dij (wat je overigens pas na enige tijd gaat zien, omdat de spier dan pas zichtbaar in kracht vermindert) is wel heel interessant.
Die snoepjes vind ik een hele goeie zeg :ok:
Ik zou willen dat er meer DA's waren die dat deden. Dat zou een hoop minder spanning voor de honden opleveren.
Bovendien heeft hij Dante natuurlijk ook kunnen observeren tijdens het bewegen om die snoepjes te pakken. :wink:
Het klinkt goed.
Maar een ruptuur? Kennelijk geen totaalruptuur? Kan dat opgelost worden nog met die spalk, of is er toch kans dat er geopereerd moet worden?
Of heeft dat geen zin meer als het al zo lang geleden is?
Tja, ik twijfel zelfs of ik de diagnose wel goed begrepen heb; ik kan de arts mailen (heb twee mailadressen gekregen; een voor acute en een voor niet acute situaties) maar ik vraag het a.s. donderdag wel..
Mijn dochter zei dat ik een opname-apparaatje mee zou moeten nemen :wink:
Dat gooien van die snoepjes was om Dante allerlei kanten op te laten bewegen zonder dat hij letterlijk 'aan hem moest zitten' :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Hutsje schreef:Jee zeg, wat een verhaal! Vwb de knieband, heeft hij idd niets over opereren gezegd? Ik ben ook benieuwd naar de spalk, kan je daar geen foto van plaatsen? En gelukkig mag hij los en fietsen!
Nee, hij wil niet opereren; niet aan de rug en niet aan de knie! Zal proberen om een foto van de spalk te maken :wink: (ziet er uit als gips).
Het loslopen vind ik wel een enorme opluchting en fietsen!. Hij heeft de laatste tijd wel meer gelopen omdat ik een beetje het idee had dat het toch niet over zou gaan. Had ook niet veel verwacht van de second opinion.. En nu dit :eek:
Maar nat worden mag de spalk niet; dus ook niet zwemmen, da's wel weer jammer, maar goed je kunt niet alles hebben :wink:
Ik ga vanmiddag 5 minuten fietsen met hem :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Moon schreef:Nou ik zit toch wel met pijn in mijn buik wb dat verloren jaar (waardoor het misschien zelfs moeilijker te verhelpen is). Voel mezelf daar toch wel rot onder.
Van achteromkijken krijg je ongelukken :wink: :ok:
Jaap*
Zeer actief

Moon schreef:Ik ga vanmiddag 5 minuten fietsen met hem :wink:
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
Moon schreef:Nou ik zit toch wel met pijn in mijn buik wb dat verloren jaar (waardoor het misschien zelfs moeilijker te verhelpen is). Voel mezelf daar toch wel rot onder.
Zo is het :ok: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moon
Zeer actief

Jullie hebben gelijk natuurlijk! Ik doe mijn best...
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:goh, marijke, wat klinkt dat als een hele leuke arts :ok: !! we hadden het er al wat over toen je de waarschuwing kreeg om je boterhammetjes mee te nemen voor tijdens het wachten, dat gaf (vond ik) al een heel positief beeld over hoe hij met elk geval omgaat.

en dan de diagnose zelf : natuurlijk heeft je man gelijk, zo gaat het in de geneeskunde, overal, zowel humaan als veterinair :19: . ik had het volgens de experten deze zomer toch ook 'maar' aan mijn dikke darm, terwijl ze in een ander ziekenhuis toch wel een héél andere boosdoener vonden? sommige zaken kan je onomstotelijk vaststellen, en andere niet, en dat blijft voor een boel aandoeningen toch een groot probleem qua diagnose.

ik kan dit nou achteraf wel makkelijk zeggen, maar ik had er eerlijk gezegd toch mijn bedenkingen bij, bij dat hele 'peesgedoe' (om het zo maar even samen te vatten). met name het feit dat ze een toch wel zeer ingrijpende revalidatie voorstelden voor iets wat ze alleen maar konden vermoeden, want er was geen beeldvorming gebruikt om het letsel onomstotelijk aan te tonen.

ik hoop echt dat jullie nu op de goede weg zitten, en het is hoe dan ook al positief dat je niet wéér enorm beperkt wordt qua beweging.

met volle moed vooruit dus :ok: !
Inge, ik had er ook mijn bedenkingen bij, maar ben misschien een beetje doorgeslagen in mijn aversie tegen 'medical shopping'. En heb, zoals ik al zei, de expertise niet om zo'n diagnose aan te vechten. Had ws. toch mijn gevoel moeten volgen... eeuwige twijfelaar die ik ben.

Wb. die arts; het is geen leuk bezoek natuurlijk en ik had het moeilijk om mijn emoties onder de duim te houden maar heb wel genoten van de wijze waarop deze man met honden (én eigenaars!) omging. Heb vroeger zo'n trainer gehad, ook een genot om naar te kijken :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:Inge, ik had er ook mijn bedenkingen bij, maar ben misschien een beetje doorgeslagen in mijn aversie tegen 'medical shopping'. En heb, zoals ik al zei, de expertise niet om zo'n diagnose aan te vechten. Had ws. toch mijn gevoel moeten volgen... eeuwige twijfelaar die ik ben.
het laatste wat ik wil is je een schuldgevoel aanpraten, marijke :knuffel1: . ik sluit me wat dat betreft helemaal bij jaap aan. hoe had jij het ook moeten kunnen beoordelen?
Ik ben er erg goed in om dat mezelf aan te praten! Daar heb jij echt geen aandeel in! Heb het er gewoon moeilijk mee. Maar dat ligt echt helemaal aan mezelf!
Gr. Marijke
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Gevoel en ratio zijn soms 2 verschillende dingen.......... ik kan me voorstellen dat je je nu schuldig voelt na dit jaar, maar dat is naar mijn mening rationeel gezien totaal niet nodig. Dit kon jij allemaal niet weten.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Natas. schreef:Gevoel en ratio zijn soms 2 verschillende dingen.......... ik kan me voorstellen dat je je nu schuldig voelt na dit jaar, maar dat is naar mijn mening rationeel gezien totaal niet nodig. Dit kon jij allemaal niet weten.
Idd. gevoel en ratio.... en ik ben een enorm gevoelsmens :roll: .
Wat trouwens wél een heerlijk 'gevoel' ( :wink: )is, dat ik aan het 'werk' kan met hem. Het fietsschema volgen. Lopen aan de lijn; was ik vergeten te vertellen, maar Dante moet 'uitgelokt' worden om linkse bochten te maken. Dus hij moet aan mijn linkerkant lopen. Ik moet dus uitkienen dat hij het meeste interesse heeft om te snuffelen aan de linkerkant zodat hij steeds naar links 'uitwijkt' om te snuffelen. Ik loop dus steeds uit te kienen aan welke kant van de straat bijv. ik het beste kan lopen om dit te bereiken.
Het is fijn om, al is het maar een klein beetje, daadwerkelijk bezig te gaan aan het herstel en niet meer zoals al die maanden maar af te moeten wachten :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Jeee zeg.. ik lees het nu pas sorry ik was nogal met Fangio doende :wink:

Fijn dat er nu gewoon een oorzaak is en dat je nu weet wat er nou aan de hand is met hem, nu kan er actie worden genomen en zo te lezen is dat al prima gedaan!
Knuffel voor Dante
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik lees je topic ook nu pas :N:

Tsja, die tegenstrijdige diagnoses weet ik inmiddels ook alles van :roll: Vreselijk frustrerend en je moet maar net het vertrouwen zien te vinden. Ik hoop dat je het vertrouwen vind en dat deze arts (die wel helemaal te gek klinkt!) het bij het juiste eind heeft :ok: Je doet het zo goed met Dante en je doet zo je best en ik hoop echt voor jullie dat jullie nu op de goede weg zitten :ok:

Moet je nu binnenkort terugkomen?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moon
Zeer actief

cloris schreef:Jeee zeg.. ik lees het nu pas sorry ik was nogal met Fangio doende :wink:

Fijn dat er nu gewoon een oorzaak is en dat je nu weet wat er nou aan de hand is met hem, nu kan er actie worden genomen en zo te lezen is dat al prima gedaan!
Knuffel voor Dante
Ik heb hetzelfde in jouw topic geschreven :wink: ; tja, logisch hè, eigen hondjes eerst :ok:

Bedankt voor de knuffel!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Reini schreef:Ik lees je topic ook nu pas :N:

Tsja, die tegenstrijdige diagnoses weet ik inmiddels ook alles van :roll: Vreselijk frustrerend en je moet maar net het vertrouwen zien te vinden. Ik hoop dat je het vertrouwen vind en dat deze arts (die wel helemaal te gek klinkt!) het bij het juiste eind heeft :ok: Je doet het zo goed met Dante en je doet zo je best en ik hoop echt voor jullie dat jullie nu op de goede weg zitten :ok:

Moet je nu binnenkort terugkomen?
Ja jij weet waar ik over praat :N: :roll: . Zat toevallig net te denken dat jij het handiger hebt aangepakt dan ik door iemand mee te nemen. Ik had kunnen weten dat ik zou 'blokkeren' en de info. niet in me op zou nemen.. Maar had dit ook echt niet verwacht; had eigenlijk helemaal geen verwachtingen, al een beetje geaccepteerd dat Dante geregeld kreupel zou blijven... Dus wat dat betreft, heb ik nu weer een beetje hoop op herstel!

Ik moet a.s donderdag terug komen, maar heb nu net de spalk (fixatiemateriaal) door moeten knippen omdat Dante's voetje dik werd :(:
Ik was daar voor gewaarschuwd en er stond een streep op de spalk waar ik moest knippen. Ga vanmiddag maar bellen hoe nu verder. Heb er voorlopig een rekbaar zwachteltje (losser) omheen gedaan.. Arme vent; het deed echt pijn, hij hinkte nu aan een stuk (anders meestal alleen bij opstaan, na even lopen was het meestal over).
Gr. Marijke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moon schreef:Ja jij weet waar ik over praat :N: :roll: . Zat toevallig net te denken dat jij het handiger hebt aangepakt dan ik door iemand mee te nemen. Ik had kunnen weten dat ik zou 'blokkeren' en de info. niet in me op zou nemen.. Maar had dit ook echt niet verwacht; had eigenlijk helemaal geen verwachtingen, al een beetje geaccepteerd dat Dante geregeld kreupel zou blijven... Dus wat dat betreft, heb ik nu weer een beetje hoop op herstel!
Het was dat Cleo aandrong om mee te gaan naar Amsterdam (ik zei dat ik best wel alleen kon gaan) anders had ik er ook alleen gezeten :wink: Achteraf dus heel erg fijn dat ze erbij was want ik had er zelf ook helemaal niet zo bij stilgestaan en bij jou kan ik me dat ook heel goed voorstellen omdat je eigenlijk niks verwachtte :wink:
Ik moet a.s donderdag terug komen, maar heb nu net de spalk (fixatiemateriaal) door moeten knippen omdat Dante's voetje dik werd :(:
Ik was daar voor gewaarschuwd en er stond een streep op de spalk waar ik moest knippen. Ga vanmiddag maar bellen hoe nu verder. Heb er voorlopig een rekbaar zwachteltje (losser) omheen gedaan.. Arme vent; het deed echt pijn, hij hinkte nu aan een stuk (anders meestal alleen bij opstaan, na even lopen was het meestal over).
Wat vervelend dat de spalk eraf moest! Was dat in principe geen probleem? Wat naar dat hij nu zo hinkt, wat een getob toch :(:

Geef Dante maar een dikke knuffel van mij! Sterkte!
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Reini schreef:
Moon schreef:
Wat vervelend dat de spalk eraf moest! Was dat in principe geen probleem? Wat naar dat hij nu zo hinkt, wat een getob toch :(:

Geef Dante maar een dikke knuffel van mij! Sterkte!
De hele spalk is er niet af, hij zit er alleen losser om nu. Moet me inhouden om niet elke vijf minuten te gaan kijken of zijn voetje al dunner wordt :roll: .
Hoewel Dante daar geen bezwaar tegen heeft, want als ik maar kijk gaat zijn koppie al scheef richting mijn broekzak; 'wat schuift dat?' en dan krijgt hij natuurlijk weer een snoepje :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moon schreef:De hele spalk is er niet af, hij zit er alleen losser om nu. Moet me inhouden om niet elke vijf minuten te gaan kijken of zijn voetje al dunner wordt :roll: .
Hoewel Dante daar geen bezwaar tegen heeft, want als ik maar kijk gaat zijn koppie al scheef richting mijn broekzak; 'wat schuift dat?' en dan krijgt hij natuurlijk weer een snoepje :mrgreen:
Oh sorry, ik begreep dat de spalk er helemaal af was :wink: Gelukkig laat Dante alles zo goed toe, voor een snoepje :mrgreen: :ok:

Hopelijk slinkt zijn voet snel! Je kan trouwens beter pas wat later gaan kijken, dan valt het meer op of het al slinkt dan wanneer je om de vijf minuten gaat kijken maar dat had je al bedacht :wink: (moeilijk hè, om jezelf te beheersen dan)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ai, wat naar dat de spalk te strak was :N:
Of het nu nog strak genoeg is moet je idd wel even vragen :wink:

Het is wel een lekker gevoel dat je nu zelf wat kan doen hé? En dat fietsen is natuurlijk ook al een lekkere opkikker :ok:
Moet je op de fiets ook zoveel mogelijk uitlokken om naar links te gaan?
Dan wordt het wel veel linker bochtjes draaien :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Ai, wat naar dat de spalk te strak was :N:

Het is wel een lekker gevoel dat je nu zelf wat kan doen hé? En dat fietsen is natuurlijk ook al een lekkere opkikker :ok:
Ik durf hem nu echt niet strakker te doen :N: Zijn voetje voelt warm aan (gelukkig niet koud :N: ) wél warmer dan het andere voetje. Maar dat zal wel door het oedeem komen.

Over uitlokken om naar links te gaan op de fiets heeft hij het niet gehad (dát weet ik zeker :mrgreen: ) maar al moet ik dagelijks 50 rondjes linksom om de vijver :wink: , dan doe ik dat natuurlijk. Stond ook al op mijn lijstje :wink: (nou ja; 50 :N: )..
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
ranetje schreef:Ai, wat naar dat de spalk te strak was :N:

Ik durf hem nu echt niet strakker te doen :N: Zijn voetje voelt warm aan (gelukkig niet koud :N: ) wél warmer dan het andere voetje. Maar dat zal wel door het oedeem komen.
Wel even iets om te overleggen met oom dok :wink:
Moon schreef:Over uitlokken om naar links te gaan op de fiets heeft hij het niet gehad (dát weet ik zeker :mrgreen: ) maar al moet ik dagelijks 50 rondjes linksom om de vijver :wink: , dan doe ik dat natuurlijk. Stond ook al op mijn lijstje :wink: (nou ja; 50 :N: )..
:smile:
Hoe groot is die vijver? :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:Hoe groot is die vijver? :wink:
Afbeelding

:mrgreen: :wink:
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:Hoe groot is die vijver? :wink:
Afbeelding

:mrgreen: :wink:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Jeetje, wat een verhaal.
Klinkt wel als een super arts zeg!
Hopelijk gaat hij nu eindelijk wel herstellen
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Het raadsel van de spalk is opgelost :wink: . Ben gisterenmiddag naar de kliniek geweest ivm de spalk. Arts niet gezien, assistente heeft spalk opnieuw verbonden. De hak is ingepakt omdat de kruisband wordt aangespannen/geactiveerd als de hak beweegt (zoals als je je tenen omhoog doet, :denken: moeilijk uit te leggen). Dus door de hak vast te zetten, krijgt de kruisband rust.
Volgens de assistente (arts was aan het opereren, kon dus niet zelf kijken) moest er iets gebeurt zijn dat er een zwelling optrad zolang nadat de spalk geplaatst was, maar ik kan niets verzinnen :19: Waarschijnlijk hebben we dan toch teveel gedaan. Tot donderdag dus maar weer 'lijnrust', korte stukjes aan de riem uitlaten :(: Dante heeft de hele dag zijn poot niet meer gebruikt en wilde ook alleen maar na lang aandringen naar buiten :jank:
Ik was gisterenavond zeer in mineur; zo'n hond die hompelt op drie poten; o, wat kan ik daar slecht tegen (zou onderhand toch wel gewend moeten zijn :roll: ). Maar weer afwachten tot donderdag...
Gr. Marijke
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Moon schreef:Het raadsel van de spalk is opgelost :wink: . Ben gisterenmiddag naar de kliniek geweest ivm de spalk. Arts niet gezien, assistente heeft spalk opnieuw verbonden. De hak is ingepakt omdat de kruisband wordt aangespannen/geactiveerd als de hak beweegt (zoals als je je tenen omhoog doet, :denken: moeilijk uit te leggen). Dus door de hak vast te zetten, krijgt de kruisband rust.
Volgens de assistente (arts was aan het opereren, kon dus niet zelf kijken) moest er iets gebeurt zijn dat er een zwelling optrad zolang nadat de spalk geplaatst was, maar ik kan niets verzinnen :19: Waarschijnlijk hebben we dan toch teveel gedaan. Tot donderdag dus maar weer 'lijnrust', korte stukjes aan de riem uitlaten :(: Dante heeft de hele dag zijn poot niet meer gebruikt en wilde ook alleen maar na lang aandringen naar buiten :jank:
Ik was gisterenavond zeer in mineur; zo'n hond die hompelt op drie poten; o, wat kan ik daar slecht tegen (zou onderhand toch wel gewend moeten zijn :roll: ). Maar weer afwachten tot donderdag...

Je begrijpt dat ik heel goed kan voorstellen hoe je je voelt (al is er met Billy iets anders aan de hand...).
Maar wat ik me afvraag die zwelling kan toch ook gekomen zijn omdat de spalk gewoon te strak zat, zoveel gekke dingen heb je toch niet gedaan?

Hoop in ieder geval dat Dante zijn poot weer gaat gebruiken en gewoon weer naar buiten wil.
En als je het niet vertrouwt, Marijke, of hij blijft weigeren zijn poot te gebruiken, gewoon aan de bel hangen hoor, bij Crama. Niet te lang tobben.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Wéér de hele middag bij de orthopeed doorgebracht! Dante had geknaagd aan de spalk :eek: en toen ik wat beter keek, bleek hij zo te hebben gelikt dat er een wondje ontstaan was. Gebeld, en ik kon langs komen. Orthopeed had de uitslagen van bloedonderzoek en het blijkt weke delen reuma te zijn :jank: . Daar hoort ook bij, volgens hem, allergie voor de spalk. Ik moet nu direct beginnen met de Moderin (corticosteroïden) en moet nu zelf iedere ochtend de spalk aanbrengen (op een andere manier met heel veel polstermateriaal) en 's avonds afdoen. Het is erg jammer dat het zolang heeft kunnen voortduren en zodoende chronische klachten zijn geworden :jank: :jank: Daardoor zal herstel (lees; lekker 'zooien' in de bossen) lang duren. Ik ben erg verdrietig. Heb het er erg moeilijk mee. Wat doe ik hem aan...
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”