Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Progesteron prikken...wel of niet?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ga driftig duimen morgen om 12 uur!
Hoe ver moet je rijden naar de reu?
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Sietske* schreef:Suzanne, Tara is nu 4 jaar. Als ik haar de volgende loopsheid zou willen laten dekken dan zou ze dus 4,5 of zelfs 5 jaar zijn (ik weet niet of het najaar uitkomt in mijn planning) en dat vind ik dus te oud voor een eerste nestje. Ik weet dat de meningen er over verschillen, maar goed. Wat mij betreft is dit dus gewoon de laatste kans voor Tara en ik hoop echt dat het gaat lukken. Morgenmiddag heb ik om 12 uur een afspraak met de eigenaresse van de dekreu. De auto is al geladen (en staat in de garage, zodat ik niet hoef te krabben :mrgreen: ) en de oppas voor Gijs is geregeld.

@dbdobi, het is sowieso de bedoeling om ook met Babbe te gaan fokken, maar omdat zij anderhalf jaar jonger is dan Tara wacht ik nu nog even met haar en is eerst Tara aan de beurt :wink:
Hier wordt uiteraard ook geduimd.
Bij welke waarde wil je Tara laten dekken en wat had ze nu? Ik weet niet of je van te voren een afspraak kunt maken met de eigenaresse van de reu en dat het dan precies uitkomt met de juiste progesteron waarde.
Bij Isis dacht ik dat het zondag of maandag zou worden toen ze vrijdagmorgen op 4,4 zat. Zaterdagmorgen was het ineens 10,0 en toen moest ik als een speer naar frankrijk.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik moet naar Ede, ongeveer anderhalf uur rijden. Op zich wel te doen qua afstand, maar ik zit met een baby van 4,5 maand dus ik moet het wel effe plannen.

Tara's waarde zat vandaag net onder de tien. Was nog te vroeg om vandaag al te dekken. In overleg met de dierenarts hebben we besloten om morgen te gaan met een herdekking op vrijdag (er vanuitgaande dat ze morgen ook blijft staan natuurlijk). Deze beslissing is genomen op basis van de stijging die Tara sinds gisteren heeft laten zien.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik duim voor je :ok:
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Soms is een uitstrijkje een vereiste van de de eigenaar van de reu waar je gaat dekken. Ik laat dus wel prikken de aankomende loopsheid aangezien ik 1200 km verderop moet voor de reu en ik mijn hond daar niet 1 week wil laten logeren.

Wat ik zo zie het wereldje van de rottweilers wordt dus altijd geprikt en dan meestal bij sleeuwijk vanwege de betrouwbaarheid van hun test
Afbeelding
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Ik heb ook net in Sleeuwijk laten prikken. Pas op dag 20 was ze dekrijp..... . Ik ben gister en eergister wezen dekken en ze stond als een huis!
Riek

Ongelezen bericht door Riek »

Hoi Sietske, Ik duim ook heel hard voor je!! Vorig jaar heb ik erg meegeleefd (heel stilletjes) met je. Ik was toen zelf op zoek naar een hondje erbij en mijn keuze was op het Markiesje gevallen, ik vind ze prachtig!! Dat is het niet geworden, ik heb toen mijn eigen papillon laten dekken, en daar 1 pup van gehouden. Maar als die dekking niet zou lukken dan zouden we voor een Markiesje gaan. Ik toen met grote belangstellig het verloop van de zwangerschap van jou hond gevolgd, en ook een traantje gelaten toen ze uiteindelijk geen pups kreeg. Kon me zo goed voorstellen wat er toen door jullie heen is gegaan.
Dus ik duim vandaag heel hard voor jullie, en het toeval wil dat ik zelf in Ede woon.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik heb met en zonder gedaan, ik vind met erg prettig je weet zeker dat je op het juiste tijdstip aanwezig bent bij de reu, en als je bijvoorbeeld een reu in het buiteland heb hoef je niet een hele week daar rond te hangen, en het is prettig als je KI laat doen.

mol
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Nou ik ben weer thuis. De progesteron-test zat wel goed want Tara stond als een huis. Of de dekking gelukt is weet ik niet. Zie mijn topic "dekking wel of niet geslaagd".
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
SaRoBe
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SaRoBe »

De fokker waar mijn hond vandaan komt laat ook altijd progesteron testen, altijd bij dezelfde kliniek. Als hij met z'n teven naar de reu gaat staan ze als een huis en hij heeft "flinke" nesten. Denk dus dat dit een redelijk betrouwbare test is.
De laatste 2 teven zijn laat gedekt, de ene op dag 17 en 18 en de andere op dag 21 en 23.

Ik heb zelf een reu die wel eens dekt en we hadden laatst iemand met een teef die een of andere test had gedaan, geen progesteron i.i.g Het was voor hem een aardig eindje tuffen 500 km heen en 500 km terug. Dit heeft hij 2 keer gedaan en daarna heeft hij het opgegeven. Zij liet zich absoluut niet dekken en ze zou de reu vermoord hebben. Staart ging nog geen mm opzij en ook de vulva was heel klein. Eigenaar en hond gingen met de staart tussen de benen naar huis :denken:

Ik vind het als reu-eigenaar wel prettig als de eigenaar van de teef een betrouwbare test laat doen tenzij hij/zij zeker weet dat het goed zit.
Dit geintje kostte me toch 2 vrije dagen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

SaRoBe schreef:De fokker waar mijn hond vandaan komt laat ook altijd progesteron testen, altijd bij dezelfde kliniek. Als hij met z'n teven naar de reu gaat staan ze als een huis en hij heeft "flinke" nesten. Denk dus dat dit een redelijk betrouwbare test is.
De laatste 2 teven zijn laat gedekt, de ene op dag 17 en 18 en de andere op dag 21 en 23.

Ik heb zelf een reu die wel eens dekt en we hadden laatst iemand met een teef die een of andere test had gedaan, geen progesteron i.i.g Het was voor hem een aardig eindje tuffen 500 km heen en 500 km terug. Dit heeft hij 2 keer gedaan en daarna heeft hij het opgegeven. Zij liet zich absoluut niet dekken en ze zou de reu vermoord hebben. Staart ging nog geen mm opzij en ook de vulva was heel klein. Eigenaar en hond gingen met de staart tussen de benen naar huis :denken:

Ik vind het als reu-eigenaar wel prettig als de eigenaar van de teef een betrouwbare test laat doen tenzij hij/zij zeker weet dat het goed zit.
Dit geintje kostte me toch 2 vrije dagen.
mijn teef is dus wel getest en toch liet ze zich niet dekken op de dagen dat het perfect was :19: Ze liet zich pas 3 dagen later dekken....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

we duimen dat het gelukt is
leuke site
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”