Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of geen?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Wel of geen?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

aangezien het hier gaat over een logboek, zet ik even hier mijn vraag neer.
heb je voor het aanvragen van een logboek voor een niet-werkhond ook toestemming nodig van de rasvereniging? of alleen als je examen wilt doen in de IPO?
We hebben het namelijk nodig voor het VZH examen van Ben.
En hoor steeds weer verschillende verhalen

gr Aimee
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

logboek aanvragen bij de commisse werkhonden en je moet met een rasloze lid zijn van de NBG als je bij een IPO club examen doet
Jan
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Voor het aanvragen van een logboek voor een rashond om VZH examen te doen heb je geen toestemming nodig van de rasvereniging.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

janinca2002 schreef:logboek aanvragen bij de commisse werkhonden en je moet met een rasloze lid zijn van de NBG als je bij een IPO club examen doet
Of lid zijn van de rasvereniging. :wink:
VZH staat open voor alle rassen dus toestemming heb je niet nodig volgens mij.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brindlecardi
Zeer actief

Ik dacht dat je een Logboek moest aanvragen bij de raad van beheer?
hij heeft verder wel een stamboom, dus geloof dat lid worden van de NBG dan niet nodig is? Volgens onze trainer is het wel nodig om examen te mogen doen van de VZH cursus.......Het wordt op die club gezien als een voorloper op de IPO

gr Aimee
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:Ik dacht dat je een Logboek moest aanvragen bij de raad van beheer?
hij heeft verder wel een stamboom, dus geloof dat lid worden van de NBG dan niet nodig is? Volgens onze trainer is het wel nodig om examen te mogen doen van de VZH cursus.......Het wordt op die club gezien als een voorloper op de IPO

gr Aimee
Voor een rashond moet je inderdaad een logboek aan vragen bij de Raad van Beheer :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brindlecardi
Zeer actief

Inge schreef:
Aimee schreef:Ik dacht dat je een Logboek moest aanvragen bij de raad van beheer?

gr Aimee
Voor een rashond moet je inderdaad een logboek aan vragen bij de Raad van Beheer :wink:
Oke, en dus geen toestemming nodig van de rasvereniging?

gr Aimee
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nee, maar ik denk wel dat je lid moet zijn van de rasvereniging of van de NBG om examen te mogen doen bij die club :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

Brindlecardi
Zeer actief

Vandaag een brief op de bus gedaan, met een kopietje van zijn stamboom. ben benieuwd! :ok:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Mizzsylver schreef:
Aimee schreef:Vandaag een brief op de bus gedaan, met een kopietje van zijn stamboom. ben benieuwd! :ok:
kon je ook online aanvragen via www.kennelclub.nl
Of bedoel jij wat anders?
Ik heb die van Chelsea online aangevraagd. Krijg je een acceptgiro en na betaling wordt het opgestuurd.
Hier ook op die manier, duurt dacht ik 2 weken voordat je hem hebt
Brindlecardi
Zeer actief

Volgens de raad van Beheer, moesten we een brief schrijven met een kopie van de stamboom erbij.......
Brindlecardi
Zeer actief

We krijgen 11 April een bezoekje van iemand van de Raad van Beheer, die komt kijken of " Ben " wel de " Ben " is van de stamboom :mrgreen: en van daaruit kunnen we het logboek aanvragen!
Is trouwens aardig wat geld nog, 90 Euro

gr Aimee
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Ik heb net op kennelclub.nl gekeken en daar staat dit op:
Kosten & Levertijd

De kosten voor een rashondenlogboek bedragen € 16,40 (tarief 2007). Wacht u a.u.b. met betalen tot u van ons de factuur hebt ontvangen.

Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u binnen enkele dagen een factuur. Mocht u binnen een week geen factuur ontvangen hebben, neemt u dan contact op met de afdeling "Logboeken".

Indien aan alle voorwaarden is voldaan, dient u rekening te houden met een levertijd van ca. twee tot drie weken na ontvangst betaling. Houdt u hiermee rekening als u het boekje nodig heeft voor een officiële proef of wedstrijd en vraag het op tijd aan!
Ik vind € 90 belachelijk duur voor dat boekje.

Groetjes,
Anja.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ciske schreef:Ik heb net op kennelclub.nl gekeken en daar staat dit op:
Kosten & Levertijd

De kosten voor een rashondenlogboek bedragen € 16,40 (tarief 2007). Wacht u a.u.b. met betalen tot u van ons de factuur hebt ontvangen.

Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u binnen enkele dagen een factuur. Mocht u binnen een week geen factuur ontvangen hebben, neemt u dan contact op met de afdeling "Logboeken".

Indien aan alle voorwaarden is voldaan, dient u rekening te houden met een levertijd van ca. twee tot drie weken na ontvangst betaling. Houdt u hiermee rekening als u het boekje nodig heeft voor een officiële proef of wedstrijd en vraag het op tijd aan!

Groetjes,
Anja.
dat is omdat ze komen kijken of Ben, Ben wel is :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Aimee schreef:We krijgen 11 April een bezoekje van iemand van de Raad van Beheer, die komt kijken of " Ben " wel de " Ben " is van de stamboom :mrgreen: en van daaruit kunnen we het logboek aanvragen!

gr Aimee
was ben niet in het nederlandse stamboek geimporteerd dan ? dat zou nl de enige reden kunnen zijn dat ze komen controleren. Ik heb nog nooit controle gehad voor mijn werkboekjes ?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef:
Aimee schreef:We krijgen 11 April een bezoekje van iemand van de Raad van Beheer, die komt kijken of " Ben " wel de " Ben " is van de stamboom :mrgreen: en van daaruit kunnen we het logboek aanvragen!

gr Aimee
was ben niet in het nederlandse stamboek geimporteerd dan ? dat zou nl de enige reden kunnen zijn dat ze komen controleren. Ik heb nog nooit controle gehad voor mijn werkboekjes ?
maar jij hebt toch een werkhondenras geschikt voor IPO :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

janinca2002 schreef:logboek aanvragen bij de commisse werkhonden en je moet met een rasloze lid zijn van de NBG als je bij een IPO club examen doet
Ik dacht dat je geen rechtstreeks lid kunt worden van de NBG maar wel van een vereniging ?? (Dit in tegenstelling tot de KNPV, daar moet je zelfs lid van de bond zijn voor keuringen.)
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Ragverp schreef:

gr Aimee
Je werkboekje is gewoon het rashonden logboek wat je voor iedere hond met stamboom kunt aanvragen. daar is dus verder geen werkhonden ras voor nodig. Alleen voor het afleggen van FCI werkhonden proeven moet je dus met niet werkhonden rassen ook toestemming hebben van de RV.

Enkel importhonden komt de raad van Beheer zelf controleren of de chip en/of de tatoeage klopt met die van de stamboom. Vandaar dat ik vroeg of Ben import is . rara situatie dit zo en kost een boel centen.

Het grappige is met de controle van Beertje duits import) kon de controleur vanaf 6 mtr afstand de tatoeage lezen ...
:roll: zo belangrijk is die controle dan ook weer....
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

Tony schreef:
Ik dacht dat je geen rechtstreeks lid kunt worden van de NBG maar wel van een vereniging ?? (Dit in tegenstelling tot de KNPV, daar moet je zelfs lid van de bond zijn voor keuringen.)
je wordt via een NBG club lid van de NBG individuele leden bij de NBG bestaan niet
Jan
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ciske schreef:Ik heb net op kennelclub.nl gekeken en daar staat dit op:
Kosten & Levertijd

Groetjes,
Anja.
Het boekje kost 'maar' 16,40
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Ze moeten de stamboom eerst op onze naam zetten, vandaar dat het 90 euro kost, en dat ze langskomen. De stamboom staat namelijk nog steeds op de naam van de eerste eigenaar. :wink:

Het is alleen jammer dat het niet gaat lukken voor zijn examen!

gr Aimee
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

Toch begrijp ik het niet net de rekening van de RvB binnn 73,40 euro voor idenificatie,radhondnelogboek en registratie, hond is import frankrijk

:denken:
Jan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef:
malinois schreef:
Ragverp schreef:

gr Aimee
Je werkboekje is gewoon het rashonden logboek wat je voor iedere hond met stamboom kunt aanvragen. daar is dus verder geen werkhonden ras voor nodig. Alleen voor het afleggen van FCI werkhonden proeven moet je dus met niet werkhonden rassen ook toestemming hebben van de RV.

Enkel importhonden komt de raad van Beheer zelf controleren of de chip en/of de tatoeage klopt met die van de stamboom. Vandaar dat ik vroeg of Ben import is . rara situatie dit zo en kost een boel centen.

Het grappige is met de controle van Beertje duits import) kon de controleur vanaf 6 mtr afstand de tatoeage lezen ...
:roll: zo belangrijk is die controle dan ook weer....
oke ik zeg niks meer :mrgreen: :sst:
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:Ze moeten de stamboom eerst op onze naam zetten, vandaar dat het 90 euro kost, en dat ze langskomen. De stamboom staat namelijk nog steeds op de naam van de eerste eigenaar. :wink:

Het is alleen jammer dat het niet gaat lukken voor zijn examen!

gr Aimee
Oh nu valt het kwartje....
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Hij is binnen :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”