dat is idd jachtgedrag doet ie van mij ook maar dan met de rubberkipmax schreef:Max jaagt tegenwoordig op zijn balletjedan rent ie ernaar toe en springt ie er boven op en dan neemt ie hem in zijn bek en schud er hard mee, net of ie hem dood wil maken
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse Staander
Moderator: moderatorteam
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nou gisteren examen van eg 1 gehad poeh poeh dat viel nog niet mee hoor, het eerste gedeelte ging vrij goed maar het individuele echt heel slecht. We moesten eerst wachten tot alle teven, die ook nog eens loops waren aan de beurt waren geweest, dat duurde vrij lang dus loyd had weinig zin om te luisteren. Hij wou alleen maar snuffelen en spelen in de bak. Maar goed a.s. zaterdag hoor ik de uitslag pas... zucht...
ps. ik heb ook nog mooie filmpjes van loyd voor degene die een myspace account hebben. www.myspace.com/pavago
sorry voor de off topic..
ps. ik heb ook nog mooie filmpjes van loyd voor degene die een myspace account hebben. www.myspace.com/pavago
sorry voor de off topic..
-
Dhara
- geregistreerd lid
Mag Tristan zich hier ook even voorstellen?
hij is nu 8 weken. Ik ben nog niet zoveel duitse staander langhaar baasjes tegengekomen. En de honden zie ik hier ook niet veel.
Naast dat ik ook een golden heb, valt het me op dat Tristan onstopbaar is, zo zeg die heeft een energie!, is nergens bang voor, dat gaat nog wat worden de komende weken. Zo'n verschil in pup vergeleken met mijn andere hond.

hij is nu 8 weken. Ik ben nog niet zoveel duitse staander langhaar baasjes tegengekomen. En de honden zie ik hier ook niet veel.
Naast dat ik ook een golden heb, valt het me op dat Tristan onstopbaar is, zo zeg die heeft een energie!, is nergens bang voor, dat gaat nog wat worden de komende weken. Zo'n verschil in pup vergeleken met mijn andere hond.

-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Dhara
- geregistreerd lid
wat me bij Tristan echt verbaasd is dat hij zo zijn eigen gang gaat.
Vandaag met hem op stap geweest naar strand nulde, en Tristan loopt gewoon weg. Een pup van 8 weken!!!
Nou toen Dhara zo oud was hing ze aan mijn kuiten, en bleef ze heel dicht bij me in de beurt hield me ook constant in de gaten. Maar Tristan niet hoor, die ben ik rustig een tijdje kwijt, dan kijkt hij om me heen. O! ze zijn daar!, en komt dan vrolijk maar rustig aangehuppeld.
Dat gaat nog wat worden met hem! ik ben bang dat als ik met hem ga wandelen hij gewoon zijn eigen rondje gaat wandelen en na afloop komen we elkaar bij de auto wel een keer weer tegen!
Vandaag met hem op stap geweest naar strand nulde, en Tristan loopt gewoon weg. Een pup van 8 weken!!!
Nou toen Dhara zo oud was hing ze aan mijn kuiten, en bleef ze heel dicht bij me in de beurt hield me ook constant in de gaten. Maar Tristan niet hoor, die ben ik rustig een tijdje kwijt, dan kijkt hij om me heen. O! ze zijn daar!, en komt dan vrolijk maar rustig aangehuppeld.
Dat gaat nog wat worden met hem! ik ben bang dat als ik met hem ga wandelen hij gewoon zijn eigen rondje gaat wandelen en na afloop komen we elkaar bij de auto wel een keer weer tegen!
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
zoooooooo herkenbaar dit gedrag. Loyd is nu 9 maanden en vanmorgen in het veld in de dichte mist gelopen, tot nu toe is ie op 1x na altijd teruggekomen. Ik loop gewoon van hem weg en dan kan ie het zich uitzoeken en na een tijdje komt ie vanzelf wel. Of ik blaas, als ie echt helemaal nergens meer te bekennen is eens op het fluitje.Dhara schreef:wat me bij Tristan echt verbaasd is dat hij zo zijn eigen gang gaat.
- Ken
- Actief
Wij hebben een Duitse Staande Korthaar van 1 jaar en 4 maanden.
Ze komt uit het asiel (ze was toen 11 maanden).
Ze vertoonde nogal wat ongecontroleerd jachtgedrag
maar dat gaat nu al wat beter, hoewel het oppassen blijft.
Niet overal loslaten, en een balletje mee als afleiding werken tot nu toe goed
.
Anders zijn de plaatselijke poezen, eenden em ganzen niet veilig.
In februari gaan we op jachttraining!
groet,
Ken
Ze vertoonde nogal wat ongecontroleerd jachtgedrag
Niet overal loslaten, en een balletje mee als afleiding werken tot nu toe goed
groet,
Ken
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Een balletje helpt goed hé?Ken schreef:Wij hebben een Duitse Staande Korthaar van 1 jaar en 4 maanden.
Ze vertoonde nogal wat ongecontroleerd jachtgedragmaar dat gaat nu al wat beter, hoewel het oppassen blijft.
Niet overal loslaten, en een balletje mee als afleiding werken tot nu toe goed.
groet,
Ken
Goed dat jullie op jachttraining gaan
Waar gaan jullie trainen? Bij de KNJV?
- Ken
- Actief
Voorlopig bij Twistfill in Boskoop... (is ons aangeraden door de NVDSK). Ben benieuwd!ranetje schreef:Een balletje helpt goed hé?Ken schreef:Wij hebben een Duitse Staande Korthaar van 1 jaar en 4 maanden.
Ze vertoonde nogal wat ongecontroleerd jachtgedragmaar dat gaat nu al wat beter, hoewel het oppassen blijft.
groet,
Ken
Goed dat jullie op jachttraining gaan![]()
- ranetje
- Zeer actief
Als het door de NVDSK is aangeraden zou je best op een goed plekje kunnen zijn terechtgekomenKen schreef:Voorlopig bij Twistfill in Boskoop... (is ons aangeraden door de NVDSK).ranetje schreef:Een balletje helpt goed hé?Ken schreef:Wij hebben een Duitse Staande Korthaar van 1 jaar en 4 maanden.
groet,
Ken
Goed dat jullie op jachttraining gaan![]()
Ben benieuwd!
Ben heel benieuwd wat je er van vindt
- jsmn
- Vaste gebruiker
hoei, wat een schatje. en je kan je lol nog op met die langhaar waarschijnlijk. bente is nu ruim 1,5 jaar en nog steeds onstopbaar. en staande jachthonden zijn inderdaad heel anders dan retrieversDhara schreef:Mag Tristan zich hier ook even voorstellen?

-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
zo'n jacht cursus mag toch pas vanaf 2 jaar toch? Trouwens ff tussendoor, hoe gaan jullie om met vuurwerk enzo? aangezien het jachthonden zijn enzo met de 'schotvastheid' ?? Dit wordt voor Loyd zijn eerste keer, dus ik heb nog niet echt een idee over hoe en wat. vandaag heeft ie tijdens het wandelen een vuurpijl de lucht in zien gaan, ik denk dat ie banger was voor de flits dan voor de knal zelf. Iemand enig ervaring hiermee??
alvast een fijne jaarwisseling gewenst!!
- ranetje
- Zeer actief
Er zijn zelfs pyppycursussen voor jachthondenPavago schreef:zo'n jacht cursus mag toch pas vanaf 2 jaar toch? Trouwens ff tussendoor, hoe gaan jullie om met vuurwerk enzo? aangezien het jachthonden zijn enzo met de 'schotvastheid' ?? Dit wordt voor Loyd zijn eerste keer, dus ik heb nog niet echt een idee over hoe en wat. vandaag heeft ie tijdens het wandelen een vuurpijl de lucht in zien gaan, ik denk dat ie banger was voor de flits dan voor de knal zelf. Iemand enig ervaring hiermee??
Dus nee, in principe hoef je niet te wachten tot de hond twee jaar oud is. Alleen liever geen apporteeropdrachten als de hond aan het wisselen is.
Ik reageer niet op vuurwerk. Mijn hond ook niet
Of dat het ei van columbus is durf ik niet te zeggen.
Sommige honden worden bang gemaakt doordat de baas de eerste schrikreactie bevestigt (aaien om te "troosten")
Andere honden krijgen een rotervaring met een rotje, die zijn daarna ook niet meer zo blij en weer andere honden zijn van zichzelf uit angstig.
Rana heeft eerst kennisgemaakt met een alarmpistool (ze is in februari geboren, dan is de vuurwerktijd voorbij).
Op het eerste schot zat ze meteen naar de lucht te kijken waar of de eend zou vallen
Toen het echte voorwerk begon keek ze nog even op, maar de hoeveelheid knallen achterelkaar liet haar niet meer reageren. Ze niest alleen nog van de kruitdamp
Als het erg druk is bij jullie in de buurt met vuurwerk laat hem dan tegen die tijd op iets lekkers knagen (Kong, groot kauwbot).
Verder zelf geen aandacht schenken aan het knallen.
Ga eventueel zitten lezen of zo en bekijk uit een ooghoek hoe hij reageert.
- jsmn
- Vaste gebruiker
nee hoor. de knjv heeft zelfs puppencursussen. aan de gewone apporteertraining kan je geloof ik beginnen als de hond een maand of 6 is. hoewel er in bente's groep ook een hond van een maand of 4 zat. ging eigenlijk best.Pavago schreef:zo'n jacht cursus mag toch pas vanaf 2 jaar toch?
als je de hond wilt leren apporteren, is het ook aan te raden om al vroeg te beginnen met zelf trainen. mij is daarvoor het boekje "de vroege opvoeding van de retrieverpup" van tineke antonisse-zijda aangeraden.
ik ben zelf pas begonnen toen bente een jaar was. het kost me toch een hoop moeite om haar goed te leren apporteren. maar ja, ze is mijn eerste jachthond, ik wist toch te weinig geloof ik...
bente reageert nauwelijks op vuurwerk. ze is waarschijnlijk bij de fokker al gewend aan knallen.Trouwens ff tussendoor, hoe gaan jullie om met vuurwerk enzo? aangezien het jachthonden zijn enzo met de 'schotvastheid' ??

-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ok bedankt voor de tips, heb het vanavond al even aangekeken, en hij slaapt nu rustig heb er niet op gereageerd enzo, en dat schijnt te helpen. zoals ik al eerder schreef denk ik dat het meer te maken had met de flits van de vuurpijl dan wat anders. Al vanaf het begin af aan is ie gewend aan harde geluiden, ivm de schotvastheid, ik ga dan soms met een groot blik achter hem staan en sla er dan plotseling op, in het begin is ie als een dolle aant blaffen maar nu is ie het redelijk gewend. Maar goed ik denk dat het met vuurwerk anders in elkaar steekt. we zullen zien..
- ranetje
- Zeer actief
Als je denkt dat het met de flits te maken heeft kan je de gordijnen dicht doen als het donker wordt.Pavago schreef:Ok bedankt voor de tips, heb het vanavond al even aangekeken, en hij slaapt nu rustig heb er niet op gereageerd enzo, en dat schijnt te helpen. zoals ik al eerder schreef denk ik dat het meer te maken had met de flits van de vuurpijl dan wat anders. Al vanaf het begin af aan is ie gewend aan harde geluiden, ivm de schotvastheid, ik ga dan soms met een groot blik achter hem staan en sla er dan plotseling op, in het begin is ie als een dolle aant blaffen maar nu is ie het redelijk gewend. Maar goed ik denk dat het met vuurwerk anders in elkaar steekt. we zullen zien..
Ziet hij geen flits
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
nou ja rolluiken doen ook wonderen, evenals een speeltje voor afleiding. Maar ze zijn hier de hele dag al aant knallen en als ik met hem over straat loop, dan geeft ie er niks om, hij kijkt wel maar blaft niet, als we thuis komen en hij hoort dan een knal of ziet een flits dan gaat ie flink tekeer! Hoewel het blaffen op de knallen nu langzaamaan ook weer wat afzwakt gelukkig!ranetje schreef:Als je denkt dat het met de flits te maken heeft kan je de gordijnen dicht doen als het donker wordt.Pavago schreef:Ok bedankt voor de tips, heb het vanavond al even aangekeken, en hij slaapt nu rustig heb er niet op gereageerd enzo, en dat schijnt te helpen. zoals ik al eerder schreef denk ik dat het meer te maken had met de flits van de vuurpijl dan wat anders. Al vanaf het begin af aan is ie gewend aan harde geluiden, ivm de schotvastheid, ik ga dan soms met een groot blik achter hem staan en sla er dan plotseling op, in het begin is ie als een dolle aant blaffen maar nu is ie het redelijk gewend. Maar goed ik denk dat het met vuurwerk anders in elkaar steekt. we zullen zien..
Ziet hij geen flits
Happy new year!
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ben net weer terug van de eg-1 cursus, ging vrij goed vandaag, net als de vorige week, alleen het pubergedrag begint zich nu toch flink te openbaren. Loyd kreeg vandaag op de cursus een slipketting omgehangen, zodat we het daarmee eens konden proberen, natuurlijk was ie er niet zo heel blij mee, maar daarna had ie het wel door hoe het zat. Zijn er hier nog meer mensen die gebruik maken van een slipketting? Of is het dierenbeulerij? Het is me namelijk al vaker opgevallen dat ons een slipketting wordt aangeraden voor dit type hond.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Waarom moet hij aan de slipketting volgens de trainer?Pavago schreef:Ben net weer terug van de eg-1 cursus, ging vrij goed vandaag, net als de vorige week, alleen het pubergedrag begint zich nu toch flink te openbaren. Loyd kreeg vandaag op de cursus een slipketting omgehangen, zodat we het daarmee eens konden proberen, natuurlijk was ie er niet zo heel blij mee, maar daarna had ie het wel door hoe het zat. Zijn er hier nog meer mensen die gebruik maken van een slipketting? Of is het dierenbeulerij? Het is me namelijk al vaker opgevallen dat ons een slipketting wordt aangeraden voor dit type hond.
Wat doet hij "verkeerd"?
Een Heidewachtel verniel je waarschijnlijk echt goed op die manier.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ranetje
- Zeer actief
Hier sluit ik me grotendeels bij aan.Jaap* schreef:Waarom moet hij aan de slipketting volgens de trainer?Pavago schreef:Ben net weer terug van de eg-1 cursus, ging vrij goed vandaag, net als de vorige week, alleen het pubergedrag begint zich nu toch flink te openbaren. Loyd kreeg vandaag op de cursus een slipketting omgehangen, zodat we het daarmee eens konden proberen, natuurlijk was ie er niet zo heel blij mee, maar daarna had ie het wel door hoe het zat. Zijn er hier nog meer mensen die gebruik maken van een slipketting? Of is het dierenbeulerij? Het is me namelijk al vaker opgevallen dat ons een slipketting wordt aangeraden voor dit type hond.
Wat doet hij "verkeerd"?
Een Heidewachtel verniel je waarschijnlijk echt goed op die manier.
Bovendien, is het gebruik van die ketting je goed uitgelegd?
Daar wil het n.l. nog wel eens aan mankeren.
Het is ook wel een erg snelle greep naar die ketting. Je bent daar toch nog maar net begonnen? Ik zou eerst andere methoden zoeken om de hond meer op jouw gericht te krijgen, dan naar de ketting te grijpen
Maar ik heb de hond niet gezien
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
Je bedoelt dat de vorige band over zijn kop er af getrokken werd door hem of iets anders?Pascal schreef:Max heeft ook een sliketting. Eiegnlijk was die slipketting eerst van Scott, doe moest dat tijdens gehoorzaamheid. Daarna heb ik die Max gegeven, want die heeft zijn vorig halsband overgetrokken
Kan je er ook een gaatje bij maken natuurlijk, als het een halsband met een gesp is
Als je weet hoe je die ketting moet gebruiken heb ik er niet zoveel problemen mee, maar meestal hebben de mensen na een maand het oude probleem terug omdat er niet goed mee wordt omgegaan.
En als iemand net begint op elementaire gehoorzaamheid zou ik eerst wel iets anders proberen dan meteen een slipketting geven.
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoelde kapot getrokkenranetje schreef:Je bedoelt dat de vorige band over zijn kop er af getrokken werd door hem of iets anders?Pascal schreef:Max heeft ook een sliketting. Eiegnlijk was die slipketting eerst van Scott, doe moest dat tijdens gehoorzaamheid. Daarna heb ik die Max gegeven, want die heeft zijn vorig halsband overgetrokken![]()
Kan je er ook een gaatje bij maken natuurlijk, als het een halsband met een gesp is![]()
![]()
Maar ik gebruik die slipketting gewoon als halsband, niet als correctiemiddel ofzo. Bij mij is een hond geen slaaf, het moet leuk blijven he
Groetjes, Pascal

- ranetje
- Zeer actief
Natuurlijk moet het leuk blijvenPascal schreef:Ik bedoelde kapot getrokkenranetje schreef:Je bedoelt dat de vorige band over zijn kop er af getrokken werd door hem of iets anders?Pascal schreef:Max heeft ook een sliketting. Eiegnlijk was die slipketting eerst van Scott, doe moest dat tijdens gehoorzaamheid. Daarna heb ik die Max gegeven, want die heeft zijn vorig halsband overgetrokken![]()
Kan je er ook een gaatje bij maken natuurlijk, als het een halsband met een gesp is![]()
![]()
Het leer was nog in orde, maar die ijzeren ring zeg maar was opeens over.
Maar ik gebruik die slipketting gewoon als halsband, niet als correctiemiddel ofzo. Bij mij is een hond geen slaaf, het moet leuk blijven he
En als je de riem aan de stopring vastmaakt slipt hij ook niet hé?
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hier dragen ze af en toe een slipketting, vooral als ze veel zwemmen of als het regent, de leren banden gaan dan zo stinken.Bruno heeft er wel een gehad tijdens de cursus (11-12 jaar geleden) maar daar werd niet bepaald hevig gebruik van gemaakt.Was ook niet nodig trouwens.Ik merk wel dat ze uit zichzelf gewoon prettiger meelopen als ze een slipketting dragen (als ze aangelijnd zijn dan hè
)
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik gebruik de slipketting nu een aantal weken en Loyd heeft precies door hoe het werkt, het resultaat is dat hij nu goed meeloopt enz enz. Ook op de cursus is ie stukken vooruit gegaan!
Ik zit nu met een ander 'probleempje' Loyd is nu zo'n ruim 10 maanden en heeft eigenlijk weinig zin om te eten. Ik voer hem 2 x per dag 150 gram prins super croque. Voorheen at ie alles in 1 keer op maar nu laat ie het gewoon staan. Een teveel aan tussendoortjes krijgt ie niet ofzo dus daar zal het niet aan liggen. Voor de rest doet ie alles wel gewoon normaal, spelen, enz enz..
Oh ja heb eindelijk een jachtcursus voor hem gevonden in Genk, ben benieuwd hoe dat er aan toe gaat!
Ik zit nu met een ander 'probleempje' Loyd is nu zo'n ruim 10 maanden en heeft eigenlijk weinig zin om te eten. Ik voer hem 2 x per dag 150 gram prins super croque. Voorheen at ie alles in 1 keer op maar nu laat ie het gewoon staan. Een teveel aan tussendoortjes krijgt ie niet ofzo dus daar zal het niet aan liggen. Voor de rest doet ie alles wel gewoon normaal, spelen, enz enz..
Oh ja heb eindelijk een jachtcursus voor hem gevonden in Genk, ben benieuwd hoe dat er aan toe gaat!
- ranetje
- Zeer actief
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Geen idee of het hem te zwaar op de maag ligt, hij heeft er nooit eerder problemen mee gehad, uiteindelijk eet ie het in de loop van de dag wel allemaal op, alleen meer met tussenpozen zeg maar, vooral het smorgens is de eetlust nihil. Drinken doet ie wel gewoon normaal net als al het andere gedrag wat ie anders ook doet. Als ik hem tijdens het wandelen zo'n brokje geef dan eet ie het wel gewoon op. Echt raar dit...