Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

echo gevaarlijk

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

echo gevaarlijk

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Vandaag sprak ik met een vriendin over de dracht van Ailena.
Ze is dit weekend 4 weken en kwa gedrag zou ik zeggen dat ze zwanger is, maar ik ben heel erg onzeker. Ze slaapt veel, ze wil haar brokjes alleen nog maar gewelt met vlees erdoor, soms ligt ze te rillen, en spelen doet ze ook niet. Duidelijke voortekenen.
Nu wilde ik haar volgende week laten echoen om te kijken of ze zwanger is, en om van die onzekerheid af te zijn. Maar die vriendin zei dat ik dat absoluut niet moest doen. Door een echo konden je pups doodgaan omdat er hard op de buik wordt gedrukt :eek:
Ik heb nog nooit een echo gezien of gedaan, maar kreeg het toch ff benauwd. Ik kan natuurlijk wachten, maar ik ben zo nerveus en twijfel zo erg dat ik toch graag wil weten of ze draagt.
Is een echo echt zo gevaarlijk???
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Echo gaat zoals bij een vrouw, tenminste bij mijn da. Veel glijmiddel, op buikje en op echo apparaat en apparaat wordt met zachte druk tegen buik aangedrukt.
Niet gevaarlijks aan lijkt mij :denken:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

dan zou het niet zoveel gebeuren denk ik. en zo hard wordt er niet gedrukt volgens , mij. ik zie ze regelmatig bij mensen. het wordt zelfs gebruikt voor schedels van pasgeboren baby's bij die fontanellen is het erg kwetsbaar, maar toch is hetr onderzoek nummer 1.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nee hoor, de echo ansich is niet gevaarlijk, tuurlijk zitten overal risico's aan, bv een teef die echt in de stress schiet bij de DA, is niet fijn, niet dat dan direct pups afgestoten zullen worden, maar voor mij wel een reden om dan gewoon geduld te hebben bv.

een echo gaat niet met harde druk in de buik, daar hoef je je geen zorgen om te maken :wink:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

een echo is niet gevaarlijk, wel is het zo hoe langer je wacht des te minder je ziet op de echo, omdat dan de pups al te groot worden. in de laatste week zou je dan nog een rontgen foto kunnen laten maken.
je hoeft je absoluut geen zorgen te maken.
maar heeft jou teefje geen voorteken, als heldere taaie uitvoeiing, gespannen tepels. vooral het slijm vind ik een heel goed en betrouwbaar voorteken dat ze drachtig zijn.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

amiwoods schreef:een echo is niet gevaarlijk, wel is het zo hoe langer je wacht des te minder je ziet op de echo, omdat dan de pups al te groot worden. in de laatste week zou je dan nog een rontgen foto kunnen laten maken.
maar heeft jou teefje geen voorteken, als heldere taaie uitvoeiing, gespannen tepels. vooral het slijm vind ik een heel goed en betrouwbaar voorteken dat ze drachtig zijn.
nee, maar dat had de vorige ook niet, en die kreeg 5 pups....
Alhoewel ik wel een idee heb dat dr tepels een klein beetje gaan opzetten.
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Ailena schreef:
amiwoods schreef:een echo is niet gevaarlijk, wel is het zo hoe langer je wacht des te minder je ziet op de echo, omdat dan de pups al te groot worden. in de laatste week zou je dan nog een rontgen foto kunnen laten maken.
nee, maar dat had de vorige ook niet, en die kreeg 5 pups....
Alhoewel ik wel een idee heb dat dr tepels een klein beetje gaan opzetten.
humm das lastig, de mijne hebben altijd alle voortekenen.
als je het echt zeker wil weten zou ik voor de 5 weken even een echo laten maken.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Amideso
Actief

Ongelezen bericht door Amideso »

Mijn teef is nu 4,5 weken drachtig.
Ik heb ook geen echo laten maken.Ze veranderde heel snel na de dekking.Ze is erg aanhankelijk, komt op schoot liggen terwijl ik dat niet van haar gewend ben, zoekt mij steeds op en is er als de kippen bij als er een plastic zakje kraakt.
Ook heeft ze heldere uitvloeing van slijm.Sinds gisteren hebben we het idee dat haar melkklieren zich beginnen te ontwikkelen....Ze gaan meer van de buik afstaan.Ook haar taille verdwijnt....

Ik twijfel niet meer.Ben alleen nog erg nieuwsgierig hoeveel pups ik kan verwachten, maar daar kom ik vanzelf wel achter.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb bij mijn teef ook een echo laten maken, gewoon zoveel mogelijk stress voorkomen. Ik heb haar thuis al in de loop van de week geschoren zodat ze die stress niet meer had bij de DA. Ze mocht gewoon blijven staan op de grond, niks op tafel etc. En van hard drukken was totaal al geen sprake... En ze heeft 6 kerngezonde pups op de wereld gezet. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

ow stres zal ailena niet hebben, die kan ik altijd en overal oppakken en mee doen wat ik wil. Ze kreeg toen haar oog onderzoek en patella luxatie en ik weet nog goed dat die man haar zo wel de hele dag wilde nakijken zo`n lieve en makkelijke hond ze was. Het deerde haar niets. ( als ze dr koekje maar krijgt aan het einde :mrgreen: )
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Re: echo gevaarlijk

Ongelezen bericht door Mol »

Ailena schreef:Vandaag sprak ik met een vriendin over de dracht van Ailena.
Ze is dit weekend 4 weken en kwa gedrag zou ik zeggen dat ze zwanger is, maar ik ben heel erg onzeker. Ze slaapt veel, ze wil haar brokjes alleen nog maar gewelt met vlees erdoor, soms ligt ze te rillen, en spelen doet ze ook niet. Duidelijke voortekenen.
Nu wilde ik haar volgende week laten echoen om te kijken of ze zwanger is, en om van die onzekerheid af te zijn. Maar die vriendin zei dat ik dat absoluut niet moest doen. Door een echo konden je pups doodgaan omdat er hard op de buik wordt gedrukt :eek:
Ik heb nog nooit een echo gezien of gedaan, maar kreeg het toch ff benauwd. Ik kan natuurlijk wachten, maar ik ben zo nerveus en twijfel zo erg dat ik toch graag wil weten of ze draagt.
Is een echo echt zo gevaarlijk???

:idea: :smile: :smile:

mol
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”