Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerste les behendigheid

Moderator: moderatorteam

drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

eerste les behendigheid

Ongelezen bericht door drent.lover »

Vorige week ben ik met Kyra voor het eerst naar behendigheid geweest.
Nou dat viel niet mee zeg, ik ben erachter gekomen dat ik zelf nog meer moet leren dan Kyra, ze let zo op mijn lichaamstaal dat ik super moet nadenken en opletten wat ik doe.
Het leek net of Kyra het niet zo leuk vond, maar dat kwam door mij ze heeft het spelletje nog niet helemaal door en als ik haar dan niet enthousiast maak doet ze het ook niet en gaat haar neus achterna, ze was wel vaak afgeleid, de wind stond ook nog onze kant op dus ze stond steeds aan het hek voor te staan naar de fazanten.
Maar de trainer liet me zien hoe ik Kyra bij de les kreeg en verrek het ging nog goed ook, ja het was voor mij ook erg inspannend hoor, pff geestelijk en lichamelijk. Maar ik vond het wel leuk en de begeleiding is er goed, de vrouw van de trainer heeft zelfs nog foto's gemaakt en ze me meten gemailt dus bij deze een indruk hoe het was.
O ja er werd me wel verteld dat als Kyra het spelletje eenmaal door heeft ze wel een snelle zou zijn dus dat word nog wat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Boss of Ryu
Vaste gebruiker

Leuke hond voor agility!

Ongelezen bericht door Boss of Ryu »

Dat soort honden zie je niet veel bij agility :eek: . Het is voor het grootste deel Border Collie, Australian Shephards en Schotse Collies. Het is een leuke afwisseling zo'n hond! Misschien zien we je ooit wel een keertje op een wedstrijd lopen en dan herkennen we het gelijk...
Het zal waarschijnlijk wel ff wachten zijn want we zitten in de B1 en die worden bijna nooit gehouden met A-wedstrijden. Ik zou zeggen goed trainen op foutloos lopen want daar scoor je vaak beter mee dan snel lopen.
Ik loop met mijn beestje in de B1 mee (grote hond natuurlijk) en wij doen het goed. Wij zijn nog de enige die voor alle 6 onderdelen ook daadwerkelijk 6 uitslagen hebben. En doordat mijn hond constant loopt scoort hij goed en staat hij nu ook 2e...nog wel. En dat is opmerkelijk want hij heeft nog steeds geen podiumplaats (1,2 of 3) behaald. Nu maar hopen dat jouw hond het zo goed doet dat hij snel mee kan doen aan wedstrijden want het is echt verslavend dat agility! :mrgreen:
Grrrr(oeten) van Ryu
Fresco
Vaste gebruiker

Re: Leuke hond voor agility!

Ongelezen bericht door Fresco »

Boss of Ryu schreef:Ik zou zeggen goed trainen op foutloos lopen want daar scoor je vaak beter mee dan snel lopen.
Dank je voor deze tip. Ik ben vandaag begonnen met mijn whippet. Enne, het ging super. Springen, tunnel, paaltjes, band en zo'n hoge pyramide/driehoek :oeps: (hoe heet ie ook alweer?).
Fresco: een Italiaans windhondje, in memoriam.

Groeten van Raya (een Duitse staande korthaar, geb. 04-06-11) en het vrouwtje

In memoriam: Raisa (een whippet, + 10-01-11), Fresco, (een Italiaans windhondje + 10-09-2014)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: Leuke hond voor agility!

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Boss of Ryu schreef:Dat soort honden zie je niet veel bij agility :eek: . Het is voor het grootste deel Border Collie, Australian Shephards en Schotse Collies. Het is een leuke afwisseling zo'n hond!
Huh?

Ik ben ook net begonnen en in mijn groep zitten twee Labradors, een Duitse Staander, een Duitse Herder, een Bouvier, een kleine terrier, twee Shelties, een wollig kruisinkje, een kruising Kooiker en Bram (ook Kooiker) :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

In onze behendigheidsgroepjes: een vlinderhondje,2 franse bulldogjes, een jachthond (volgens mij van hetzelfde ras als van de TS), een Duitse herder, een Tervurense herder, een Toller, een cocker spaniel, een Bologneser, 2 shelties, een labrador en een klein terrierachtig hondje.

Ik denk wel dat je op echt wedstrijdniveau veel meer collies en shelties zult tegenkomen.

Maar op clubwedstrijdniveau heb ik echt alle rassen gezien, hoor. Van poedel tot herder en van JR tot labrador.

Ik zou zeggen goed trainen op foutloos lopen want daar scoor je vaak beter mee dan snel lopen.
Helemaal waar :ok: ! Mijn Franse bulldogje zal nooit tot de snelste parcourslopers horen, maar in zijn categorie (gevorderd, small) en in het jumping parcours won hij op de vriendschappelijke clubwedstrijd toch een keer omdat hij tenminste foutloos was.
En het valt trouwens ook helemaal niet mee om een hond die behendigheid echt leuk vindt, foutloos over het parcours te krijgen. Als mijn Beautje het namelijk zelf mocht bepalen, dan nam hij 3 keer de tunnel (absolute nummer 1 favoriet), 2 keer de slurf en 2 keer de kattenloop en de schutting en wip alleen omdat ik het dan perce wil haha :mrgreen: !

PS: mooie hoogtesprongen, zeg! Mooi materiaal heeft jullie club :ok: !
Afbeelding
Suusje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: eerste les behendigheid

Ongelezen bericht door Suusje »

Heey,

Ik had precies hetzelfde als u. Ik raakte iedere keer in de war als ik iets moest doen en mijn hondje vond dat niks aan. Hij liep vaak weg, maar nu ik er zelf meer verstand van krijg doet hij het beter. De eerste paar wedstrijden liep hij zelfs de ring uit. Hij vind het toch super leuk.
basca
Zeer actief

Ongelezen bericht door basca »

als het goed is gaan wij dit jaar met onze hond ook behendigheid doen:D echt zo leuk

maar ik heb het geluk dat ik op school al de hoogte sprong en tunnel heb getraind ze is zo enthousiast op de tunnel moet je haar met 2 handen vast houden of over geven aan een ander snel naar de andere kant rennen en ze is er bijna nog nseller ook zo graag wil ze
Margot/Falco
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Margot/Falco »

Jeroen heeft volgende week de eerste les van behendigheid.
Ben benieuwd hoe dat gaat :roll:
Afbeelding
Groetjes van Margot en een poot van Falco
Meissie, ik zal je nooit vergeten! Layla 09/11/1989 - 23/04/2003
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik zit met Xavier (Rottweiler) op puppybehendigheid. Ik vindt het helemaal super. Onze 12 lessen zitte er bijna op maar we plakken er gewoon nog een keertje 12 achter aan. De tussel en slurf zijn zwaar favoriet. Ik denk alleen als hij uitgegroeid is dat hij dan moeite heeft om er door te komen haha
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla is gek op alle behendigheidsoefeningen. Maar de wip is nogal eng... :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

P@CO schreef:Ik denk alleen als hij uitgegroeid is dat hij dan moeite heeft om er door te komen haha
Ik zit in de les bij een enorme Bouvier reu, die komt er ook doorheen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb donderdag eerste keer behendigheid met Jamey... Ben benieuwd... In het bos doet ze al hoog zonder problemen en van de zomer hebben we met tunneltje geoefend.... Hopen dat ze dat nog weet...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jacksel schreef:Ik heb donderdag eerste keer behendigheid met Jamey... Ben benieuwd... In het bos doet ze al hoog zonder problemen en van de zomer hebben we met tunneltje geoefend.... Hopen dat ze dat nog weet...
Tunnel moest even weer bij begin begonnen maar ze weet hem nu weer (handig, eigen tunneltje die nog schoon is en dus binnen gebruikt kan)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Zoek stok! schreef:
P@CO schreef:Ik denk alleen als hij uitgegroeid is dat hij dan moeite heeft om er door te komen haha
Ik zit in de les bij een enorme Bouvier reu, die komt er ook doorheen :wink:
De hondenschool waar ik eerst trainde (ik deed gehoorzaamheid, maar behendigheid was ook op het veld bezig) zat zelfs een duitse dog die door de tunnel ging dus :mrgreen:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”