De reu had in eerste instantie wat moeite met bestijgen. Uiteindelijk lukte het maar ik kon absoluut niet zien of hij er in zat. Daarvoor had hij Tara al een paar keer bestegen maar zat hij er overduidelijk naast. Toen hij afstapte was hij volledig uitgeschacht en druppelde hij nog wat na. Ik kon bij Tara geen natte plekken in de vacht ontdekken maar ze hebben dus absoluut niet gekoppeld gestaan.
We hebben Tara toen even in de auto gezet en even een kopje thee gedronken en vervolgens (buiten) nog een keer geprobeerd. Dit keer ging het sneller, mede omdat we een stukje grond hadden uitgezocht met wat hoogteverschil. De honden hebben een paar seconden gekoppeld gestaan.
Nu weet ik dat het niet perse noodzakelijk is dat honden gekoppeld staan om een succesvolle dekking te hebben maar waar ik erg over twijfel is dat Tara meteen weer met haar staart opzij ging staan toen de reu los was. Dit duurde overigens maar kort. Daarna begon ze te piepen en wilde ze duidelijk naar huis
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan me van de vorige keer niet herinneren dat Tara na de dekking weer direct klaar ging staan. Maar ja, is ook al weer een jaar geleden.
Vrijdag gaan we in ieder geval nog een keer terug voor een herdekking. Hopelijk staan ze dan wel gekoppeld want dat voelt toch wel wat zekerder moet ik zeggen