Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wapenen tegen onterechte agressieve racties van de medemens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tijgertje
nieuw lid

onterechte rotopmerkingen over je hond

Ongelezen bericht door Tijgertje »

Hoe reageer je zelf, als iemand je lastigvalt met hun negatieve opmerkingen en gedrag, richting jouw hond die niks fout doet.

De ene keer ga ik rechtsomkeer, zodat dat soort types geen vat op me krijgt. Negeren van negatief gedrag, vaak voel je al van te voren aan, dat mensen verrrot gaan lopen doen over je hond.

Ooit werd ik fysiek bedreigd en geduwd omdat ik met me hond op het pad liep, toen ben ik die vent achterna gegaan, want hij had me hond een schop gegeven en die heeft hij terug gehad, en ik zei als jij nu niet je bek houdt, ben je mijn, dan verbouw ik je bek en geef ik je aan bij de politie !
Heftig voorbeeld, maar niemand zal aan mijn hond komen. Een mens moet ook grenzen stellen, niemand hoort je te bedreigen, of je hond te schoppen. (een dier die geen vlieg kwaad doet)

Ik moest enorm lachen om het goede antwoord van natas - QUOTE :"ik heb geen kuthond, dus voel me ook niet aangesproken"QUOTE. dat vond ik wel een hele goeie !

groetjes renate
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

ik heb er niet vaak last van maar laast loop ik in een gebied waar de honden los mogen bij het water komt een man aan met herder los ik denk ok koda doet niets dus als zei hond los houd ik ook gaat hij van een afstandje roepen of ik de hond vast wil doen ja geen probleem denkt dat zei het dan ook doet
niet dus de herder komt hard rennent en dreigend op ons af {je kon aan de houding zien dat ze het niet meende haha} dus ik denk ja dan doe ik koda ook los
herder komt er aan en gaat gewoon rennen en spelen met koda
krijg ik een uit brander van de eigenaar of ik wel goed ben zo'n hond los te laten ggggrrrr
ik denk laat maar dus ik loop langs haar en roep koda hij rent direct met ons mee maar herder ook
men word nog bozer "roep mijn hond niet en doe die agressieve hond vast!!!!"
:eek: :denken:
nou ik heb het maar gebegeerd rare mensen was net of de man boos werd omdat ik jong en klein persoon en ja een vrouw zo'n grote dogo wel onder controle had
rare snuiter
negeren werk echt mensen hahaha
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: reageren op vraagreacties om mensen met ONTERECHTE kriti

Ongelezen bericht door malinois »

boskabouter schreef:
M@ri@nne schreef:
boskabouter schreef:Hallo daar ben ik weer....Boskabouter mei HEIDI

Prettig dat er zoveel mensen aan het lezen zijn enzo, maar zouden jullie ajb tips willen geven zoals gevraagd (niet allerlei discussies weer over wat wel of niet hoort want daar gaat het nu even niet om....). om mensen met ONTERECHTE kritieken de mond te snoeren.

Dankjewel
Ten eerste is dit een forum.
fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

Ten tweede ligt het misschien inderdaad wel aan je eigen houding.
En kun je dus beter aan je eigen zelfvertrouwen werken zodat het je minder raakt wat anderen zeggen.

Natuurlijk mee eens dat op een forum gediscussieerd/geadviseerd wordt maar dan wel over/op een gestelde vraag/item. Het lijkt me niet de bedoeling om er dan een heel andere wending aan te geven; dan heeft rubricering ook geen nut. Dat is zo idem in vergaderingen ed. Als het gesprek een heel andere wending dreigt aan te nemen als dat oorspronkelijk de bedoeling was dan wordt er ook z.s.m. weer sturing aan gegeven. Iets wat absoluut niet naar bedoeld is dan overigens.

Verder is het heel goed mogelijk dat het mijn houding is...wellicht dat men mijn poging om het allemaal heel netjes volgens de regels te doen en beleefd te blijven wel aanzien voor schuldgevoel. En juist daar zou ik advies over willen. Niet over dat de hond niet op de stoep mag poepen en kinderen omver springen want zoals aangegeven ging het mij om ONTERECHTE opmerkingen.
wat een zooitje heb je van die quotes gemaakt :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”