maart schreef:maar er zijn zoveel jobs, waar geen fysiek geweld aan te pas komt.
als je bij de politie gaat, weet je dat dat risico er zeker is, dat je klappen krijgt.
Ik werk in een enorme winkel, en daar hoef ik niet te leren vechten, of klappen uit te delen. Ik hoef ook geen hond op te leiden om de klanten aan te vallen

Ik heb jaren lang gewerkt met gedragsgestoorde kinderen, waarbij regelmatig geweld voorkwam.
Ik had niet voor dat geweld gekozen, ik had gekozen voor een baan waarin ik in staat was deze kinderen te helpen. Ondanks het geweld.

Een pompbediende kiest er ook niet voor om overvallen te worden en zodoende geconfronteerd te worden met geweld. Zelfs jij kan in die grote winkel geconfronteerd worden met geweld. En dan ben je maar wat blij dat de politie er is om te proberen de agressor te "pakken, uit de maatschappij te halen (tijdelijk).
Een politieman of iemand die in het leger werkt kiest ook niet voor dat geweld, die kiest eerder voor de veiligheid die hij mede kan bieden aan de rest van de burgers.
Ik vind het dus grote bullshit om te zeggen dat deze mensen voor geweld kiezen. Eigen schuld, dikke bult?
Overal kun je in aanraking komen met geweld, dat is niet per defintie voorbehouden aan die mensen die bij de politie werken.