Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pupkopers die pup heel anders opvoeden dan jij leuk vind
Moderator: moderatorteam
-
Gos
- Zeer actief
Een grote tuin of de hele dag iemand thuis zegt allemaal niks, het gaat denk ik toch altijd om het totaalbeeld. Mensen in onze straat hebben een moddervette schat van een labrador. Mevrouw is altijd thuis, maar laat nooit de hond uit. Meneer laat haar 5 m naar het plantsoenperkje lopen, na piesen en poepen moet ze terug. "Ja ze is zo dik, kan niet meer ver lopen".........Als ze een midweekje weg gaan, komt er een uitlaatoppas die haar uitlaat en verder niks. Wijzelf werken allebei veel, maar ik wed wel dat onze honden meer beweging hebben in een week dan die hond haar hele leven. En meer aandacht ook.
Ik weet niet waar die hond vandaan komt, maar die fokker heeft het beestje vast ter goeder trouw meegegeven, in de waan dat met mevrouw de hele dag thuis het beestje het rpima zou hebben......
Ik weet niet waar die hond vandaan komt, maar die fokker heeft het beestje vast ter goeder trouw meegegeven, in de waan dat met mevrouw de hele dag thuis het beestje het rpima zou hebben......
-
Gos
- Zeer actief
Onvoorstelbaar van die mensen, maar een geniale reactie van de fokker!Ilja schreef:Een stel dat een pup ophaalde en na 1,5 dag opbelde: "hij heeft de hele nacht (in totaal dus 11 uur, een pup van 8 weken!!) binnen gezeten en vanochtend heeft ie op de mat gepoept. Gaat dat nog over?" Antwoord van de fokker: "nee dat gaat nooit meer over, breng hem maar gauw terug".
-
estelle
Dat bedoel ik dus ook.Gos schreef:Een grote tuin of de hele dag iemand thuis zegt allemaal niks, het gaat denk ik toch altijd om het totaalbeeld. Mensen in onze straat hebben een moddervette schat van een labrador. Mevrouw is altijd thuis, maar laat nooit de hond uit. Meneer laat haar 5 m naar het plantsoenperkje lopen, na piesen en poepen moet ze terug. "Ja ze is zo dik, kan niet meer ver lopen".........Als ze een midweekje weg gaan, komt er een uitlaatoppas die haar uitlaat en verder niks. Wijzelf werken allebei veel, maar ik wed wel dat onze honden meer beweging hebben in een week dan die hond haar hele leven. En meer aandacht ook.
Wij zaten op een flat met 4 honden waarvan 3 duiteherders, ik denk dat die meer beweging kregen dan de hondjes die daar in de buurt woonde met grote tuin maar 3x per dag het rondje om het huis zagen.
Ik heb ook wel opgevangen.
1x had ik een hondje waarvoor een vrouw en een man kwamen kijken. Ze wilden even blokje gaan lopen, prima. Hondje wilde helemaal niet mee, ook in huis zocht het hondje geen contact. Die mensen bleven ook maar op de bank zitten.
Heb dr dus niet meegeven, mn gevoel was niet goed.
Later die week kwam er weer iemand kijken en ik zag een totaal andere hond; vrolijk, nieuwsgierig, blij mee voor een blokje om en die mevrouw lag languit op de grond contact te zoeken
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou liefst de pups plaatsen bij mensen die al honden hebben of gehad hebben. Die weten hoe dan ook beter waar ze aan beginnen. De allergrootste plus zou ik vinden dat de andere honden relaxed zijn.
Dus heeft iemand al een hond en die hond straalt dan mogen ze mijn zelf gefokte pup ook in een bench doen bv. Ikzelf zou dat niet doen en itt de ervaren mensen ook niet accepteren van iemand die zijn eerste hond bij mij zou komen halen.
De kans dat de hond een sneue benchligger wordt is me dan te groot.
Ook zou ik ruimdenkend blijven. Waarom zou ik alle wijsheid in pacht hebben? Als iemand een slipketting wil gebruiken en diegene heeft al een hond met een slipketting om die prima functioneerd is dat wat mij betreft prima.
Voeding vind ik ook vrije keuze. Een goede brok, barf wat dan ook, maakt mij weinig uit als de hond genoeg en gezond te eten krijgt.
Uiteindelijk draait het er vooral om dat het dier begrepen wordt en krijgt wat het nodig heeft, precies daarom zou ik ervaren mensen verkiezen boven mensen die hun eerste hond komen halen.
Dus heeft iemand al een hond en die hond straalt dan mogen ze mijn zelf gefokte pup ook in een bench doen bv. Ikzelf zou dat niet doen en itt de ervaren mensen ook niet accepteren van iemand die zijn eerste hond bij mij zou komen halen.
Ook zou ik ruimdenkend blijven. Waarom zou ik alle wijsheid in pacht hebben? Als iemand een slipketting wil gebruiken en diegene heeft al een hond met een slipketting om die prima functioneerd is dat wat mij betreft prima.
Voeding vind ik ook vrije keuze. Een goede brok, barf wat dan ook, maakt mij weinig uit als de hond genoeg en gezond te eten krijgt.
Uiteindelijk draait het er vooral om dat het dier begrepen wordt en krijgt wat het nodig heeft, precies daarom zou ik ervaren mensen verkiezen boven mensen die hun eerste hond komen halen.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De fokker die wij op het oog hebben is ook zeer resoluut. zo heeft hij ooit een pup voor mensen gehad.
hij stuurde foto,s en mailde maar kreeg weinig reactie van de mensen.
op hte allerlaatst kwamn ze aanzetten om de pup te halen of zo.
Hij vroeg waarom ze niet waren wezen kijken of reactie hadden gegeven.
Tja, ze hadden het druk en weinig tijd.
ze hebben de hond niet gekregen.
als die moeite al te groot was hebben ze ook geen tijd voor een hond

hij stuurde foto,s en mailde maar kreeg weinig reactie van de mensen.
op hte allerlaatst kwamn ze aanzetten om de pup te halen of zo.
Hij vroeg waarom ze niet waren wezen kijken of reactie hadden gegeven.
Tja, ze hadden het druk en weinig tijd.
ze hebben de hond niet gekregen.
als die moeite al te groot was hebben ze ook geen tijd voor een hond
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Pupkopers die pup heel anders opvoeden dan jij leuk vind
Het kan inderdaad negatief zijn, maar dus ook positief. De fokker van Tagor en Jari heeft nog steeds contact met mijn ouders. Hij vindt het geweldig om te zien hoe Tagor tot een stabiele hond is opgegroeid en het deed hem ook verdriet om te horen dat Jari was overleden. Maar hij heeft inderdaad met lang niet alle puppenkopers van destijds contact. Het lijkt mij dat het wel van 2 kanten moet komen.Inge O schreef:zo kijk ik er ook tegen aan, even heel simplistisch uitgedrukt natuurlijk. het blijft moeilijk, want juist als je lang contact blijft houden met de puppenmensen (en dat is hier bij het merendeel van 'mijn' honden zo), dan kan je in principe nog tot de hond zijn laatste ademsnik dingen zien gebeuren of veranderen waarbij je denkt 'oh nee hèMarion. schreef: Ik denk dat je dan als fokker zijnde, je handen van die pup af haalt. Je probeert zo goed mogelijk te selecteren, en tja.... de echt goeie toneelspelers haal je er niet uit denk ik. En dan is het einde verhaal.
', maar je doet er dus niks aan, behalve de mensen hier en daar op andere ideeën proberen te brengen.
het zal echt nooit gaan zoals je het zelf zou willen, hoewel, ik lieg, toch, heel soms wel, maar die gevallen kan ik echt op mijn één hand tellen.
scheidingen gooien overigens nog het vaakst vanal roet in het eten, en wat doe je daaraan?
Met de fokker van onze toekomstige pup verwacht ik dat er ook wel contact zal blijven bestaan.
Verder denk ik dat Marion inderdaad de spijker op zijn kop slaat.
-
Baily
Dat lijkt me inderdaad een hele goeie Marc, iemand met ervaring waaraan je aan de andere honden kunt zien dat het wel goed zit.MARC_S schreef:Ik zou liefst de pups plaatsen bij mensen die al honden hebben of gehad hebben. Die weten hoe dan ook beter waar ze aan beginnen. De allergrootste plus zou ik vinden dat de andere honden relaxed zijn.
Dus heeft iemand al een hond en die hond straalt dan mogen ze mijn zelf gefokte pup ook in een bench doen bv. Ikzelf zou dat niet doen en itt de ervaren mensen ook niet accepteren van iemand die zijn eerste hond bij mij zou komen halen.De kans dat de hond een sneue benchligger wordt is me dan te groot.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik snap deze conclusie niet zo goed? Krijgen honden die wandelen in de regen per definitie een longontsteking dan? Kun je niet wandelen met een hond in de regen? Dus als het dagen regent, wandel je gewoon niet, ofzo?fabienne s schreef:die fokster had ooit is een poedel pup aan mensen verkocht die al 2witte herders hadden en die er veel mee deden,op het eerste gezicht hele geschikte mensen.na een aantal weken bij de nieuwe eigenaar te zijn geweest ging de fokster langs bij de mensen om te kijken hoe het ging.nou die pup liep verplicht elke wandeling in de stromende regen mee met de herders met als gevolg een longontsteking waar hun niks aan gedaan hadden en ze ook niet nodig vonden(zou vanzelf over gaan)hondje was doodziek.dat pupje heeft ze daar ook weg gehaald.
Mijn honden wandelen regelmatig mee in de regen en hebben nog nooit een longontsteking gehad.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat vind jij 'goed voer'? Dat is toch heel persoonlijk?Julia en Bentie schreef:Als ik een nestje met Bentie fok, dan vind ik belangrijk dat de pup-kopers:
- contact houden
- cursussen doen en niet stoppen na de puppy-cursus
als ik ga fokken wordt het een werk-lijn. Dus ik wil wel dat ze iets met
de golden pup doen
- goed voer
- juiste beweging
- tijd voor de opvoeding
etc.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
En mensen die heel graag hun eerste hond bij je vandaan zouden willen halen, moeten het dan maar bekijken? Iedereen heeft toch een keer èrgens zijn/haar eerste hond vandaan moeten halen? Ook die mensen die al een hond hebben...Baily schreef:Dat lijkt me inderdaad een hele goeie Marc, iemand met ervaring waaraan je aan de andere honden kunt zien dat het wel goed zit.MARC_S schreef:Ik zou liefst de pups plaatsen bij mensen die al honden hebben of gehad hebben. Die weten hoe dan ook beter waar ze aan beginnen. De allergrootste plus zou ik vinden dat de andere honden relaxed zijn.
Dus heeft iemand al een hond en die hond straalt dan mogen ze mijn zelf gefokte pup ook in een bench doen bv. Ikzelf zou dat niet doen en itt de ervaren mensen ook niet accepteren van iemand die zijn eerste hond bij mij zou komen halen.De kans dat de hond een sneue benchligger wordt is me dan te groot.
Groetjes, Karen
-
laeken
- Zeer actief
Ik zeg niet dat ik per definitie geen eerste hondjes verkoop als ik een nestje zou hebben maar ik zeg wel dat ik voorkeur zou geven aan 2e hond en verder.
Gelukkig beslis je zelf waar de honden heen gaan en ik heb niets te maken met willen van een ander. Dat is dan jammer voor ze. Dat ook omdat ik uberhaubt graag een hond als 2e hond zie leven. Dus met meerdere honden in huis. Dat kan toch ook gewoon een eis zijn? De een wil cursussen en ik wil dat ze een soortgenoot hebben om hond te kunnen zijn.
Het zijn mijn pups en als ik geacht wordt alles op de in mijn ogen PERFECTE manier te doen dan kan ik moeilijk mijn eisen laten varen omdat dat niet eerlijk zou zijn?
Als je zorgt dat je tophonden fokt heb je gelukkig ook vaak een grote keuze aan toekomstige baasjes. Je moet van goede huize komen als je mij wil overhalen dat jij je eerste hond perfect gaat verzorgen naast je werk in een bench zonder een andere hond.
Ik denk dan meteen lama gezien ik ook graag wil dat de hond definitief geplaatst wordt. De kans daarop is natuurlijk beduidend groter bij mensen die weten wat ze doen en al een hond gehad hebben en daar dus bewust weer voor kiezen.
Het klinkt misschien oneerlijk maar als je je werkelijk afvraagt wat je het liefst hebt, een fokker die water bij de wijn doet of een die echt oprecht denkt dat hij/zij het beste doet in zijn/haar macht, dan is dat toch alleen lovenswaardig?
Ik heb net ook aangegeven niet strikt te zijn in veel andere zaken maar een blijvend tehuis, liefst met andere prettige hond en anders als opvolger daarvan vind ik een prima eis
Zowel mijn, als mijn ouders, als Martijns eerste hond was een volwassen herplaatser. Een waarvan het karakter bekend was die dringend op zoek was naar een nieuw huisje. Ik raad mensen dus ook aan daar hun eerste hond maar vandaan te halen en als ze geschikt blijken komen ze netjes en onder goede omstandigheden hun weloverwogen pupje maar halen als tweede hond
Gelukkig beslis je zelf waar de honden heen gaan en ik heb niets te maken met willen van een ander. Dat is dan jammer voor ze. Dat ook omdat ik uberhaubt graag een hond als 2e hond zie leven. Dus met meerdere honden in huis. Dat kan toch ook gewoon een eis zijn? De een wil cursussen en ik wil dat ze een soortgenoot hebben om hond te kunnen zijn.
Het zijn mijn pups en als ik geacht wordt alles op de in mijn ogen PERFECTE manier te doen dan kan ik moeilijk mijn eisen laten varen omdat dat niet eerlijk zou zijn?
Als je zorgt dat je tophonden fokt heb je gelukkig ook vaak een grote keuze aan toekomstige baasjes. Je moet van goede huize komen als je mij wil overhalen dat jij je eerste hond perfect gaat verzorgen naast je werk in een bench zonder een andere hond.
Het klinkt misschien oneerlijk maar als je je werkelijk afvraagt wat je het liefst hebt, een fokker die water bij de wijn doet of een die echt oprecht denkt dat hij/zij het beste doet in zijn/haar macht, dan is dat toch alleen lovenswaardig?
Ik heb net ook aangegeven niet strikt te zijn in veel andere zaken maar een blijvend tehuis, liefst met andere prettige hond en anders als opvolger daarvan vind ik een prima eis
Zowel mijn, als mijn ouders, als Martijns eerste hond was een volwassen herplaatser. Een waarvan het karakter bekend was die dringend op zoek was naar een nieuw huisje. Ik raad mensen dus ook aan daar hun eerste hond maar vandaan te halen en als ze geschikt blijken komen ze netjes en onder goede omstandigheden hun weloverwogen pupje maar halen als tweede hond
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
eens. dat zie ik eigenlijk ook liever. zegt niet dat het het zaligmakend is, maar als ik om me heen kijk, lijkt deze manier wel als 1 van de betere te werken.MARC_S schreef:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
jidde
hihi wanneer heb je ook alweer Chello opgehaald? want ik kan niet vinden wanneer hij geboren isestelle schreef: ik weet niet meer hoe die moederhond heette in ieder geval niet Nanni. erg he.
Wel idd bij die fokster haha.
Ik ging bij de werkpist kijken waar ze in lag en toen was het grom en hap.
Maakt ook verder niet uit, ik heb er een ontzettend leuke lieve hond vandaan.
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk ook dat mensen die een herplaatser nemen niet alleen een bepaald hondje willen maar gewoon een hond. Een hond die een rashond of kruising kan zijn, dat is om het even.Joy C schreef:eens. dat zie ik eigenlijk ook liever. zegt niet dat het het zaligmakend is, maar als ik om me heen kijk, lijkt deze manier wel als 1 van de betere te werken.MARC_S schreef:
Mensen die als eerste hond zo perse een goed gefokt pupje willen zouden nog wel eens bedrogen uit kunnen komen als ze alles gelezen hebben over het ras en zich georienteerd hebben op basis van verhalen van raskenners.
Als de pup zelf opgevoed moet worden en een beetje anders wordt dan in het boekje staat gaan ze op hun bek. (Lang niet iedereen maar wel regelmatig). Je krijgt nl geen Duitse herder zoals hij in het boekje staat als je niet heel goed weet wat je doet tijdens de opvoeding. Dat laatste is nogal wat in de praktijk getuige de 100-den verhalen hier op het forum. Ik heb mijn hond gestraft, geclickerd, met zijn neus in de stront gewreven en hem in een andere kamer gesmeten. Toch gromt hij nog steeds als ik hem een corrigerende tik wil geven.
Laat ze dan beginnen met aantonen dat ze gewoon graag een hond willen, dan maakt het verder ook niet zoveel uit waar hij vandaan komt maar des te meer wat voor karakter hij heeft en of ze er op vallen. Prima reden om naar een asiel te gaan dus want daar wachten nogal wat honden op een baasje
Maar vooral, die genoeg kennis hebben om aan een blanco baby-hondje te beginnen.
Je eerste auto is ook geen Porsche recht uit de fabriek toch?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou dus betekenen dat de eerste hond van mensen nooit een pup van een rashond van een goede fokker zou mogen zijn in jouw ogen? Ik ben toch wel heel blij dat de fokster van Lana (onze eerste hond en eerste rashond en eerste dog en eerste pup) daar anders over dacht!MARC_S schreef:Laat ze dan beginnen met aantonen dat ze gewoon graag een hond willen, dan maakt het verder ook niet zoveel uit waar hij vandaan komt maar des te meer wat voor karakter hij heeft en of ze er op vallen. Prima reden om naar een asiel te gaan dus want daar wachten nogal wat honden op een baasjeDan verkoop ik mijn pups lekker aan mensen die weten wat het ras betekent en die weten wat het is om een hond te hebben en daarmee samen te leven.
Maar vooral, die genoeg kennis hebben om aan een blanco baby-hondje te beginnen.![]()
Laatst gewijzigd door Scooby op 13 feb 2007 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Karen
- Joy C
- Zeer actief
ja, zo denk ik er ook over. Ik ben dol op pupjes, maar ik krijg ook gerust de stuipen als ik nadenk wat ik bij de opvoeding van een pup allemaal fout zou kunnen doen. :N:
het fijne van een herplaatser is voor mij in ieder geval het reeds gevormde karakter, min of meer.
ik zou het zelf ook prettig vinden als de pup bij een reeds aanwezige hond terecht zou komen, maar dat is meer omdat ik inmiddels "weet" dat een hondeleven daar in mijn bescheiden mening toch enorm verrijkt door wordt.
het fijne van een herplaatser is voor mij in ieder geval het reeds gevormde karakter, min of meer.
ik zou het zelf ook prettig vinden als de pup bij een reeds aanwezige hond terecht zou komen, maar dat is meer omdat ik inmiddels "weet" dat een hondeleven daar in mijn bescheiden mening toch enorm verrijkt door wordt.
Groetjes Joyce

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is voor iedereen natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind het juist fijn dat ik het karakter van een hond nog min of meer kan vormen en daarom kies ik voor een pup.Joy C schreef:ja, zo denk ik er ook over. Ik ben dol op pupjes, maar ik krijg ook gerust de stuipen als ik nadenk wat ik bij de opvoeding van een pup allemaal fout zou kunnen doen. :N:
Groetjes, Karen
- Joy C
- Zeer actief
ik denk dat hiermee meer een ideaalplaatje wordt aangegeven, althans voor mij dan.Scooby schreef:Dat zou dus betekenen dat de eerste hond van mensen nooit een pup van een rashond van een goede fokker zou mogen zijn in jouw ogen? Ik ben toch wel heel blij dat de fokster van Lana (onze eerste hond en eerste rashond en eerste dog en eerste pup) daar anders over dacht!MARC_S schreef:Laat ze dan beginnen met aantonen dat ze gewoon graag een hond willen, dan maakt het verder ook niet zoveel uit waar hij vandaan komt maar des te meer wat voor karakter hij heeft en of ze er op vallen. Prima reden om naar een asiel te gaan dus want daar wachten nogal wat honden op een baasjeDan verkoop ik mijn pups lekker aan mensen die weten wat het ras betekent en die weten wat het is om een hond te hebben en daarmee samen te leven.
Maar vooral, die genoeg kennis hebben om aan een blanco baby-hondje te beginnen.![]()
Groetjes Joyce

- Joy C
- Zeer actief
eens. het is ook mijn persoonlijke mening, net als dat jij de jouwe hebt.Scooby schreef:Dat is voor iedereen natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind het juist fijn dat ik het karakter van een hond nog min of meer kan vormen en daarom kies ik voor een pup.Joy C schreef:ja, zo denk ik er ook over. Ik ben dol op pupjes, maar ik krijg ook gerust de stuipen als ik nadenk wat ik bij de opvoeding van een pup allemaal fout zou kunnen doen. :N:
Groetjes Joyce

-
laeken
- Zeer actief
Het nemen van een hond uit het asiel is natuurlijk geen vrijbriefje om niets te weten of om niet verder te kijken dan je neus lang is.Inge O schreef:en wat als de hond die ze uit het asiel nemen nu net een hond is die ' gestraft, geclickerd, met zijn neus in de stront gewreven en in een andere kamer gesmeten' is?. niet ondenkbeeldig, dit scenario.MARC_S schreef:Hadden ze een hond genomen die al opgevoed was en wat ouder, hadden ze heel anders naar hun volgende hondje gekeken op basis van de ervaringen die ze opgedaan hebben met de al "klare" hond.
Daarnaast kun je je ook orienteren en bv een herplaatser kiezen uit een gezin dat je alles kan vertellen over de hond. Bv een scheidingsslachtoffertje of een hond waarvan domweg bekend is dat hij redelijk makkelijk is in de omgang.
Moeilijke honden die opvoedingsachterstand hebben hoor je als asiel met goed beleid zowiezo niet te plaatsen als eerste hond.
Dat dat gebeurd is een tweede maar daarom kan je ook 2 weken proefdraaien. Iets wat mbt de socialisatie bij een pup uit den boze is. Gaat daar 2 weken iets fout zit de hond er zijn hele leven mee opgescheept.
In ieder geval komt het erop neer in mijn situatie dat alle 1e honden tot het einde gebleven zijn en een schat aan informatie hebben opgeleverd. Dapper en Cleo zijn er nog en nu komt ons eerste gekozen pupje van de fokker er waarschijnlijk. Ik zou het niet andersom gewild hebben en dus heb ik dit als mening aangaande "aan wie verkoop je je pups en wat zijn je eisen"
-
laeken
- Zeer actief
Wat een andere fokker doet moeten ze zelf weten. Daar heb ik geen mening over. Hoe ik mijn zelfgefokte pups zou plaatsen is echter mijn ding toch?Scooby schreef:Dat zou dus betekenen dat de eerste hond van mensen nooit een pup van een rashond van een goede fokker zou mogen zijn in jouw ogen? Ik ben toch wel heel blij dat de fokster van Lana (onze eerste hond en eerste rashond en eerste dog en eerste pup) daar anders over dacht!
Dat jij Lana hebt gekregen en dat dat prima is gegaan is hartstikke mooi. Misschien zou jij je eerste hond ook wel van mij gekregen hebben. Dat hangt af van hoe je overkomt en wat je ideeen zijn.
De kans dat jij Lana niet gehouden had en fouten had gemaakt is wel veel groter omdat het je eerste hond betrof. Er worden massa's eerste honden bij fokkers weggehaald om vervolgens weer doorverkocht te worden als het tegenvalt. Juist dat zou ik niet willen voor een door mij gefokte pup.
Hij mag geen status, hebbeding of nieuwigheidje worden. Als hij een tweede hond is is die kans gewoon veel kleiner en daar kies ik dan indien mogelijk voor.
Ik wil ze hoe dan ook niet terug met een verknipte geest. Dan zou ik spijt krijgen van het nest en ontzettend veel schuldgevoel houden naar de verpeste pup die terugkwam.
Die kans wil ik minimaliseren en dus kies ik ervoor dat op mijn manier te doen. Mensen die hun eerste pup willen terwijl ze beiden werken kunnen naar alle andere fokkers gaan en het daar proberen toch? Ik ben ze niets verplicht. Ik ben alleen de pups wat verplicht.
-
estelle
doe het wel ff via pb want dit gaat erg offtopic.jidde schreef:hihi wanneer heb je ook alweer Chello opgehaald? want ik kan niet vinden wanneer hij geboren isestelle schreef: ik weet niet meer hoe die moederhond heette in ieder geval niet Nanni. erg he.
Wel idd bij die fokster haha.
Ik ging bij de werkpist kijken waar ze in lag en toen was het grom en hap.
Maakt ook verder niet uit, ik heb er een ontzettend leuke lieve hond vandaan.
-
laeken
- Zeer actief
Het gaat er toch niet om wat ze in het asiel doen? Ik heb gewoon geen vertrouwen in mensen die allerlei plannen hebben op basis van 0 ervaring. Ze lullen wat ze gelezen hebben en daar zou ik het mee moeten doen?Inge O schreef:ik heb/had zelf ook drie herplaatsertjes, dus ik bedoel zeker niet dat dit geen optie is voor een beginnende hondenbaas. alleen is mijn vertrouwen in het herplaatsingsbeleid van het doorsnee asiel aan de lage kant, en dat is zacht uitgedrukt.
Ook vind ik dat je als nieuwe hondenbaas van een herplaatser net zo goed kennis dient te hebben. Als je dan een hond met problemen in de maag gesplitst krijgt ben je daar nog steeds zelf bij.
Je kan ook de moeite nemen een herplaatser net zo weloverwogen te kiezen als je eerste pup. Die eerste pup is ook niet meteen zindelijk en sloopt ook, kan ook niet allen zijn en moet ook opgevoed worden. Datzelfde kan je tegenkomen met een herplaatser als je daarvoor kiest. Kies je daar niet voor dan neem je er een zonder die problemen. Die zijn er nl ook zat.
Of je neemt een oudere hond, een golden van 7 waar bij de eerste baas de nieuwigheid vanaf is. Of een hond van iemand die met pijn in het hart door bv vechten een perfect opgevoede hond moet herplaatsen. Als je daarop niet kan wachten kan je ook niet op de pup wachten
Verder zijn er nog legio fokkers die teveel en te vaak fokken en die dus met liefde een hondje aan je meegeven als je maar betaald. Zijn zij er vanaf en heeft een persoon met 0 ervaring toch direct een goed gefokt raspuppy. Bij mij krijgen ze hem niet en dat is mijn recht
-
estelle
Ik vind het ook maar raar hoor Marc dat iemand die geen honden heeft gehad geen hond bij je krijgt.
Zoals Karen ook al zei, iedereen moet toch eens aan zijn eerste hond beginnen? Van jou moeten ze dan dus eerst maar een herplaatser ergens vandaan halen of een pup halen bij een fokker die er geen moeite mee heeft??
Ik geef wel gelijk toe dat ik bij het nemen van Chello vrijwel nog niks wist van honden ,nouja niks... in ieder geval niet wat ik nu allemaal weet.
Maar daarom heeft Chello het niet slecht gehad of is hij slecht behandeld ofzo.
Zoals Karen ook al zei, iedereen moet toch eens aan zijn eerste hond beginnen? Van jou moeten ze dan dus eerst maar een herplaatser ergens vandaan halen of een pup halen bij een fokker die er geen moeite mee heeft??
Ik geef wel gelijk toe dat ik bij het nemen van Chello vrijwel nog niks wist van honden ,nouja niks... in ieder geval niet wat ik nu allemaal weet.
-
Marion.
-
laeken
- Zeer actief
Dat zeg ik ook helemaal nietestelle schreef:Ik vind het ook maar raar hoor Marc dat iemand die geen honden heeft gehad geen hond bij je krijgt.
Maar het zijn mijn pups en waarom moet ik op basis van succesverhalen genoegen nemen met minder? Niet altijd minder maar het aantal rashonden van 11 maanden op marktplaats zegt mij ook echt wel wat. Ik doe aan statistieken en logisch denken daarin, niet aan medeleven of rekening houden met de kans dat het wel goed gaat.
Waarom moet je eerste hond perse een hond zijn uit kampioenen die extreem zorgvuldig gefokt zijn? Waarom moet het perse een rasdier van 8 weken zijn? Ik geef die porsches onder de honden liever aan een ervaren porsche-liefhebber puur en alleen omdat ik ze ook voor hen zou fokken.
Een leek heeft niets te schaften met een kampioenshond uit de beste lijnen, daar zijn andere liefhebbers voor. Ze kunnen zoveel plannen hebben maar weten in de praktijk niets. Moet die superhond dan alles ontnomen worden omdat ze daar achteraf toch geen intresse in hebben?
Er zijn zat leuke honden die prima geschikt zijn als eerste hond.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
heb ik ook gedaan idd. en daar ben ik heel blij omJoy C schreef:eens. dat zie ik eigenlijk ook liever. zegt niet dat het het zaligmakend is, maar als ik om me heen kijk, lijkt deze manier wel als 1 van de betere te werken.MARC_S schreef:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Scooby schreef:Ik snap deze conclusie niet zo goed? Krijgen honden die wandelen in de regen per definitie een longontsteking dan? Kun je niet wandelen met een hond in de regen? Dus als het dagen regent, wandel je gewoon niet, ofzo?fabienne s schreef:die fokster had ooit is een poedel pup aan mensen verkocht die al 2witte herders hadden en die er veel mee deden,op het eerste gezicht hele geschikte mensen.na een aantal weken bij de nieuwe eigenaar te zijn geweest ging de fokster langs bij de mensen om te kijken hoe het ging.nou die pup liep verplicht elke wandeling in de stromende regen mee met de herders met als gevolg een longontsteking waar hun niks aan gedaan hadden en ze ook niet nodig vonden(zou vanzelf over gaan)hondje was doodziek.dat pupje heeft ze daar ook weg gehaald.
Mijn honden wandelen regelmatig mee in de regen en hebben nog nooit een longontsteking gehad.
nee ze krijgen ook niet meteen een longontsteking van een beetuje regen ,maar om nou met een poedel pup van 9weken te gaan wandelen in de stromende regen met flinke afstanden lijkt me niet echt gezond.een poedel heeft totaal geen ondervacht en een puppenvacht steld al helemaal niks voor.tuurlijk kan je met een poedel ende gaan lopen en ook in de stromende regen(ze doen niets liever)maar met een pup van die leeftijd moet je er toch een beetje om denken wat je doet en dat je hem ook goede nazorg geeft na een wandeling in de stromende regen.hondje zat ook hele ochtende in een bench buiten op de hondenclub,dat kan gewoon niet als er geen schuil mogenlijkheden zijn dan hebben ze gauw een longontsteking te pakken(elke pup trouwens)

jemble 5 maanden
-
estelle
Ik denk dat het dan toch ook een beetje aan het ras ligt.MARC_S schreef:[Waarom moet je eerste hond perse een hond zijn uit kampioenen die extreem zorgvuldig gefokt zijn? Waarom moet het perse een rasdier van 8 weken zijn? Ik geef die porsches onder de honden liever aan een ervaren porsche-liefhebber puur en alleen omdat ik ze ook voor hen zou fokken.
Een leek heeft niets te schaften met een kampioenshond uit de beste lijnen, daar zijn andere liefhebbers voor.
Stel dat ik zelf zou fokken, dan zou dit zijn met Duitseherders uit pure werklijnen, en dan ook nog de harde werklijnen.
Zo'n pup zou dus ook niet bij mensen komen zonder enige ervaring met honden omdat dit denk ik grote kans tot mislukken heeft met alle gevolgen van dien.
Die pups plaats ik dan idd liever bij ervaren africhters of mensen zoals mezelf; geen ervaren africhter maar wel iemand die tegen dit soort honden is opgewassen en daar dan de ervaring mee heeft.
Maar ik denk dat er meer dan genoeg rassen zijn die prima bij mensen als eerste hond terecht zouden kunnen komen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
precies, dat heb ik ook gedaan, mijn pups zijn alleen naar africhters gegaan. Geen mensen die 'misschien wel interesse hebben' om de sport te gaan bekijken, nee, er echt al inzitten.estelle schreef:Ik denk dat het dan toch ook een beetje aan het ras ligt.MARC_S schreef:[Waarom moet je eerste hond perse een hond zijn uit kampioenen die extreem zorgvuldig gefokt zijn? Waarom moet het perse een rasdier van 8 weken zijn? Ik geef die porsches onder de honden liever aan een ervaren porsche-liefhebber puur en alleen omdat ik ze ook voor hen zou fokken.
Een leek heeft niets te schaften met een kampioenshond uit de beste lijnen, daar zijn andere liefhebbers voor.
Stel dat ik zelf zou fokken, dan zou dit zijn met Duitseherders uit pure werklijnen, en dan ook nog de harde werklijnen.
Zo'n pup zou dus ook niet bij mensen komen zonder enige ervaring met honden omdat dit denk ik grote kans tot mislukken heeft met alle gevolgen van dien.
Die pups plaats ik dan idd liever bij ervaren africhters of mensen zoals mezelf; geen ervaren africhter maar wel iemand die tegen dit soort honden is opgewassen en daar dan de ervaring mee heeft.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi