wat ik ook altijd vraag is:
> heeft u ook andere huisdieren en zo ja welke?
> wat verwacht u van dit ras?
> wat verwacht u van ons, de fokkers?
Moderator: moderatorteam
En ik zou, als je wel Stabijhoun's fokt, je eigen ras in elk geval de juiste naam geven...Podenji schreef:ik zou dat "friese stabij" veranderen als j eeen ander ras fokt![]()
volgens mij maakt het niet uit hoor of je ze stabijhoun of stabij of friese stabij noemtScooby schreef:En ik zou, als je wel Stabijhoun's fokt, je eigen ras in elk geval de juiste naam geven...Podenji schreef:ik zou dat "friese stabij" veranderen als j eeen ander ras fokt![]()
Bij mijn afgelopen nestje was een stel waarvan zij 3 dagen werkt. Die 3 dagen gaat de pup naar een kleinschalige hondenopvang (een soort boerderij, waar maximaal 10 honden per dag worden opgevangen). Dus je mag best werken, maar niet de hond de gehele dag alleen laten.Mickie schreef:Hier vind ik het bezwaar van dat ze misschien juist gaan verzwijgen dat ze fulltime werken. Ik zet het daarom ook niet op mijn site, hoewel het zeker een criterium is.
Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt, ik vind het alleen zelf een beetje slordig staan als een fokker de naam van zijn eigen ras niet gebruikt.Podenji schreef:volgens mij maakt het niet uit hoor of je ze stabijhoun of stabij of friese stabij noemtScooby schreef:En ik zou, als je wel Stabijhoun's fokt, je eigen ras in elk geval de juiste naam geven...Podenji schreef:ik zou dat "friese stabij" veranderen als j eeen ander ras fokt![]()
Jeetje, die heb je dan al heeel erg lang geleden van mijn site gehaaldMickie schreef:Er komen steeds meer aanvragen voor pups, en tot nu toe heb ik het bij een kennismaking gelaten, maar eigenlijk wil ik een vragenlijst opstellen als leidraad in de eerste gesprekken om de serieuze kandidaten er uit te kunnen pikken. Maar ook om meer inzicht te krijgen in wat een pupkoper zoekt, zodat ik de best bijpassende pup kan uitzoeken.
Ik heb al een stel vragen (dank aan Amaranthas), wat zouden jullie nog toevoegen?
Uit hoeveel leden bestaat uw gezin/huishouden?
Hoe oud zijn de gezinsleden?
Hoe vinden de gezinsleden het dat er een pup/hond in huis komt?
Als u kinderen heeft, hoe bereidt u ze dan voor op de komst van een pup/hond? Wat mogen ze wel en wat niet??
Wie neemt de hoofdverzorging van de hond op zich?
Wat trekt u aan in het ras Friese Stabij en wat verwacht u er van?
Heeft u eerder een hond gehad en zo ja, welk(e) ras(sen)? Wat beviel u wel en wat niet aan dat/die ras(sen)?
Heeft u nog meer huisdieren en zo ja, welke?
Werkt u en zo ja, hoeveel uur per dag is de hond dan alleen?
Wat doet u met de hond als u één of meerdere dagen weg moet?
Hoeveel tijd kunt u per dag/week vrijmakenvoor de hond? (uitlaten, voeden, aandacht, zindelijkheidstraining, opvoeding, enz.)
Waar komt de hond te wonen en te slapen?
Wat zijn uw plannen met de hond?
Gezien de geringe omvang van de Stabij populatie, proberen wij zoveel mogelijk eigenaren te stimuleren hun hond in te zetten voor de fokkerij. Heeft u plannen om zelf te gaan fokken of bent u bereid uw teefje eens een nestje te laten krijgen of uw reu op de deklijst te plaatsen? (Wij zijn graag bereid hier meer informatie over te geven en/of hulp te bieden.)
Hoe denkt u over gehoorzaamheidscursussen?
Geeft u de voorkeur aan een reu of aan een teef en waarom?
Heeft u zelf nog vragen of eventuele opmerkingen? U kunt ze hieronder kwijt. Als u daarover liever belt, mag dat natuurlijk ook.
hoeft geen probleem te zijn ik en mijn partner werken allebei fulltimeMickie schreef:Hier vind ik het bezwaar van dat ze misschien juist gaan verzwijgen dat ze fulltime werken. Ik zet het daarom ook niet op mijn site, hoewel het zeker een criterium is.jilton schreef:Ze kunnen het op papier soms moiier maken dat het is.
......
Het enige wat ik schriftelijk meld is dta ik geen honden verkoop aan mensen die fulltime van huis weg zijn en graag actieve pupkopers zie.
Nee daarom schrijf ik ook niet fulltime werken. Ik schrijf fulltime van huis weg zijn. Ik heb net een pup verkocht aan een stel dat fulltime werkt, maar daar gaat de hond mee naar zijn werk. Een ander stel brengt de hond naar de dagopvang.vedim schreef:hoeft geen probleem te zijn ik en mijn partner werken allebei fulltime
in de ochtend loop ik 1 a 1,5 uur met de hond. breng hem onderweg naar mijn werk, bij mijn moeder thuis.
in de lunch laat ik hem zelf uit. en om 4 uur haalt mijn partner hem op krijgt hij weer 1 a 1,5 uur wandeling.
zo is hij weinig alleen (alhoewel hij goed alleen kan zijn)
maar allebei fulltime werken en de hond 5 dagen in de week alleen laten is niet zo aardig en zeker niet voor een hond die veel beweging nodig heeft
Als je dan toch gaat mierenneuken, kun je beter als meervoud "stabyhounen" gebruiken denk ik...Scooby schreef:Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt, ik vind het alleen zelf een beetje slordig staan als een fokker de naam van zijn eigen ras niet gebruikt.Podenji schreef:volgens mij maakt het niet uit hoor of je ze stabijhoun of stabij of friese stabij noemtScooby schreef:En ik zou, als je wel Stabijhoun's fokt, je eigen ras in elk geval de juiste naam geven...Podenji schreef:ik zou dat "friese stabij" veranderen als j eeen ander ras fokt![]()
Als zoekfunctie vind ik het een heel ander verhaal.
Ja?LongFields schreef:Als je dan toch gaat mierenneuken, kun je beter als meervoud "stabyhounen" gebruiken denk ik...Scooby schreef:Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt, ik vind het alleen zelf een beetje slordig staan als een fokker de naam van zijn eigen ras niet gebruikt.Podenji schreef:volgens mij maakt het niet uit hoor of je ze stabijhoun of stabij of friese stabij noemtScooby schreef: En ik zou, als je wel Stabijhoun's fokt, je eigen ras in elk geval de juiste naam geven...
Als zoekfunctie vind ik het een heel ander verhaal.
Sorry, dat had ik helemaal gemist.Mickie schreef:Dat heb ik op de vorige pagina al uitgelegdScooby schreef:Dat is een flinke lijst geworden. Hoe ga je dat doen; vuur je alle vragen achter elkaar af op een pupkoper? En aan de telefoon al of tijdens het eerste bezoek?
Ja, daar dacht ik dus ook aan...jilton schreef:Ik ben een beetje bang dat al die vragen sommige mensen zal afschrikken.....
Dat lijkt me ook. Ik vraag me af of het via de mail invullen van een dergelijke vragenlijst wel zoveel meerwaarde heeft?flatcoat schreef:En iemand kan gerust een heel pedagogisch verhaal afsteken over de hond die over het dure kleed gekotst heeft ...... jij bent er als fokker niet bij als ie door het huis gemept wordt als ie dit inderdaad gedaan heeft.
Dat jij als fokker graag bepaalde zaken wilt weten is uiteraard je goed recht, je wilt weten of je pupje goed terecht komt maar als het meezit kom je al heel wat te weten als je potentiele pupkopers ontmoet.
Ik zou de mensen liever aan de telefoon rechtstreeks confromteren en niet met een emailvragenlijst dat ze eens lekker lang na kunnen denken over de antwoorden. Daarbij heb je mensen die in geschreven taal uitstekend uit hun woorden komen maar rotopvoeders zijn en mensen met dyslexie of buitenlandse mensen of mensen die heel praktisch gerich zijn, maar hun gedachten niet op papier kunnen zetten die heel geschikt zijn maar als domoren overkomen in een mail.bullenmama schreef:Prima lijst![]()
Ik fok niet meer, maar als ik dat nog wel zou doen dan krijgt elke geinteresseerde zo'n lijst toegestuurd.
Als ik een pup zou willen kopen zou ik het zelfs op prijs stellen zo'n lijst te moeten beantwoorden, het zou voor mij betekenen dat de fokker het beste met de pups voorheeft.