Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

rosco fauve
Vaste gebruiker

Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Ongelezen bericht door rosco fauve »

Rosco een Basset Fauve de Bretagne is onze eerste hond en we hebben om een aantal redenen bewust voor dit ras gekozen. Ik heb de eerste 2 jaar aldoor geroepen; Nooit meer een Fauve maar nu hij ouder wordt en ik eindelijk zijn gebruiksaanwijzing heb ontcijferd :wink: ben ik van mening veranderd en onze volgende hond (over heel veel jaar pas hoop ik) zal zeker weer een Fauve worden.
Hoe is dit bij jullie? Zijn jullie ook bij het eerste ras blijven hangen of hebben jullie juist bewust voor verschillende rassen gekozen? En waarom dan. Ik ben benieuwd.

Groetjes Marja
MoonMoo

Ongelezen bericht door MoonMoo »

Wij hadden eerst een bobtail.
Heel leuke hondjes, ze zijn heel rustig en aardig tegen iedereen.
Nu hebben we een beagle pupje, dus geen bobtail meer.
We wonen op de 1e etage, dus de bobtail was te groot om daar naar boven te gaan, dat is 1.
En je moet ze lang borstelen, wij knipten die haren dan helemaal kort, maar dat zag er niet uit.
Vandaar dat we nu voor de beagle hebben gekozen.
Lief, perfect formaat/vacht.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

onze eerste honden waren cockers, vooral de oranjeschimmel zal altijd mijn grote liefde blijven. maar vanwege gezondheidsproblemen in het ras zijn wij over gestapt naar de engelse springer spaniel. Een super ras, wat we ook altijd blijven nemen
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Wij hebben nu een Duitse herder en een Rottweiler, ik vind ze geweldig. Maar ik zal nooit zeggen dat ik nooit een ander ras zal hebben, want ik vind nog zoveel rassen leuk.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Kooikertje is toch wel mijn grote liefde. Er zijn gemakkelijkere honden dat wel en een maatje groter vind ik uiteindelijk ook prettiger lopen, maar het gevoel en de klik die ik met de kooiker heb, krijg ik niet zo met een ander ras.

Anne
Ilja
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilja »

Mijn eerste hond was een Ridgeback. Mijn tweede, die ik nu nog heb, ook. Ik vind veel rassen leuk, maar ben toch wel heel erg verkocht aan de RR. Als er hier over een poosje weer eentje bij komt, dan wordt het weer een Ridgeback.
Misschien dat ik ooit nog wel eens iets anders in huis haal, maar voorlopig houden we het bij de RR.:cheer:
-------------------------------------------------------
Ilja
In liefdevolle herinnering: Nobel *24-11-1999 / 2-11-2005*, Binti *17-10-2003 / 27-05-2011*
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik ben zelf wezenloos van herders, maar ik vind heel veel andere rassen ook leuk.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

bewust voor JR gekozen en denk dat er ook altijd wel 1, 2, 3...... jackies blijven lopen, maar er zijn nog wel meer rassen die ik leuk vind en mischien ooiiiiiiiiiit.. :wink:
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer

Ongelezen bericht door pia zz »

Vele rassen vind ik leuk, vroeger hebben we cocker spaniels gehad, maar mijn liefde gaat toch uit naar de Goldens, omdat ze een rustig karakter hebben, ontzettend lief en aanhalig zijn, snel leren,buiten lekker actief, aanhankelijk en er geweldig uitzien. Het enige nadeel , moet ik eerlijk toegeven, maar daarvoor zou ik hem voor geen miljoen willen missen, is het haar. Maar ik denk dat elk ras zijn voors en tegens heeft en dat moet je afwegen voor jezelf.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Onze eerste hond was een teckel en de tweede en derde hond dus ook.
Vind het superleuke hondjes!
Maar, zoals het er nu voorstaat wil ik in de toekomst (ook?) een herder
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik vindt heel veel rassen leuk maar op staffie's ben ik helemaal gestoord :mrgreen: maar ondanks mijn liefde voor staffie's wordt de 1st volgende hond geen staffie (waarschijnlijk komt ze over een paar weekjes :cheer: ) door al de gezondheidsproblemen die ik met mijn 2 moppie's heb gehad en heb :jank: hebben wij er voor gekozen om nu voor een ander ras tegaan wat een heel ander ras wordt en zelfs een ras wat voorheen niet op mijn lijstje voorkwam maar we zijn nu al helemaal verknocht :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door shadow1 »

Ik heb altijd rottweilers gehad sinds ik op mezelf woon,En er komt ook geen ander ras meer in huis
Ik heb 1keer een uit stapje gemaakt,en dat was een amerikaanse stafford
Maar met die rot wet hoef ik geen stafford meer
Telkens op je hoede zijn ookal heb je papieren van de hond
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Ja, bent echt "verslaafd" aan de Engelsebull, kan m`n leven niet voorstellen zonder.
Heb in het oudelijkhuis vele soorten honden mee gemaakt, stuk voor stuk unieke dieren.
Zelf heb ik een Duitsestaander, Duitsedog, Duitseherder gehad, allemaal kanjers!!! en Sjors is mijn 4de Engelsebull.
Vind in principe alle honden leuk, en sluit het ook niet uit dat er ooit een ander hond{je} in huis zal komen, zolang ik zelfstandig voor ze kan zorgen.
Maar de voorkeur gaat absoluut uit naar een Bull.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik ben ook wel verknocht aan de toller en heb bewust voor het ras gekozen.
Er zijn echter nog wel wat rassen die mij aanspreken.
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ben helemaal gek van de flatcoated retriever en toch hierna geen flat meer.het karakter vindt ik echt helemaal geweldig maar de gezondheid.....dat is voor mij een rede om uit te wijken naar een ander ras maar wel een ras die qua karakter dicht tegen de flat aan zit namelijk een poedel.sluit niet uit dat er nooit meer een flat zal komen maar zolang de levensverwachting van een flat zo laag ligt als nu door alle ziektes hoef ik voorlopig geen flat meer.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

vroeger toen hadden we altijd (kruising)bouviers. Toen ik 6 was is de laatste overleden, daarna zou er geen grote hond meer komen.
Dankzij mij is de jack hier in huis gekomen, en het is goed bevallen, anders waren er nu geen 4 :mrgreen:
Ik ben nu aan het rond kijken voor een vastgotaspets (ook wel zweedse vallhund genoemd).

Hier zijn we dus niet echt ras vast om zo maar te zeggen, al weten we zeker dat er altijd jack's rond blijven lopen en er geen grote honden meer komen.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

wij hebben een bastaartje en een duitseherder. ik heb bewust gekozen voor deze combinatie. 1 herplaatser en 1 van pup af aan dus van alle bij wat :wink:
ik vind een hoop rassen leuk ,maar hier zal altijd een duitseherder in huis zijn want dat is nu eenmaal me grote liefde!
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Hier nu een BullTerrier en der zal altijd een BullTerrier blijven rondlopen.
Me man zou nog graag een groter ras erbij willen hebben dus wie weet komt dat ooit nog eens...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

helemaal verslingerd aan de oldie, en binnen dat ras zijn er al veel verschillende types(ik vind het gargoyle type wel heel leuk, dus de volgende wordt een Renascence bull,)of weer een eerste generatie
Voor mij geld zeker eens een bull, altijd een bull :19:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik heb de duitse dog, maar de doggenachtigen vindt ik heeeeerlijk. Daar blijf ik kriebels van in mn buik krijgen. En ook op het asiel, er hoeft maar een border collie binnen te komen en ik ben eraan gehecht. Alleen al de manier hoe ze kijken als je een bal weggooid. Helaas heb ik een aandoening dat mn vingers met koude dood zijn (zit er gen bloed meer in), en kan ik dan een groot gedeelte van het jaar niet genoeg met zo'n hond doen en dat vind ik zielig.
Ik vindt alles geweldig, er zit nu ook een Viszla bij ons, en ik ben weer verkocht :N:
Maar de doggen hebben toch iets speciaals bij me. En misschien ooit een staffie, maar dan moet ik eerst nog voor mezelf uitzoeken of ik altijd een hond wil die met alle honden moet kunnen spelen. Maar dat doet Ohana dan ook niet. Naja,ik ben weer aan het brabbelen.
Ik vindt alles leuk!!!! :cheer:

Groetjes Marieta
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mijn eerste eigen hond was een kruising Rottweiler uit het asiel. Niet bewust gekozen voor een (X)Rottweiler, maar dit kwam zo uit.
Daarna kwam een ras Rottweiler en ja, ik ben compleet gevallen voor dit ras :wink:
Ik zeg ook niet dat er hier nooit een ander ras (bij) zal lopen, maar indien mogelijk zal een Rottweiler altijd blijven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Agnetha schreef:vroeger toen hadden we altijd (kruising)bouviers. Toen ik 6 was is de laatste overleden, daarna zou er geen grote hond meer komen.
Dankzij mij is de jack hier in huis gekomen, en het is goed bevallen, anders waren er nu geen 4 :mrgreen:
Ik ben nu aan het rond kijken voor een vastgotaspets (ook wel zweedse vallhund genoemd).

Hier zijn we dus niet echt ras vast om zo maar te zeggen, al weten we zeker dat er altijd jack's rond blijven lopen en er geen grote honden meer komen.
Je weet niet wat je mist hoor, zonder grote lobbessen :smile:

Hier zal de boxer echt een favoriet worden, maar dankzij de enorme gezondheidsproblemen in het ras ben ik wel heel voorzichtig geworden ermee. Ik heb nu eenmaal het 'probleem' dat ik op 'zielige hondjes' val die het (enorm) slecht hebben gehad en daarom ben ik niet zo erg rasgebonden denk ik. Ik kan me in zeer veel rassen vinden, maar ik ga echt voor de honden met een niet leuk verleden en die wil ik weer opknappen. Wil dolgraag ook een laboratorium beagle erbij hebben, helaas blijft dat maar op planning staan. Dus wat een volgende hond/ras wordt? Geen idee, maar waarschijnlijk een zielig wezen :wink:
Ooit gaat er nog wel een hele leuke boxerpup komen uit zeer goed uitgezochte lijnen, dat is een lange droom
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ben opgegroeid met een Duitse Herder. Mijn ouders wilde dus daarna weer een duitse herder, dat werd Nanni. En toen kwam Tuana de Duitse Herder. En volgend jaar komt er ook een Duitse herder :mrgreen: Ik blijf wel aan de duitse herder :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Beetje wel :19:
Hier zal altijd een Golden rondlopen, en het liefst twee. Ik sluit niet uit dat er ooit iets anders op ons pad komt, maar de "geplande" honden zullen Goldens zijn denk ik.
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Tja, hier helmaal gek van de rottweiler..
Ik zie graag een flinke hond, met een flinke kop erop.
Komt hier pas een ander (lees kleiner) soort als we oud zijn...
Dan zou ik wel een schnauzer of een ruwhaar tekkel willen.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Moet zeggen dat ik niet zo ras vast ben. Heb een poedel en een jack russel gehad. Nu heb ik een border collie en een markiesje. De laatste twee zijn bewust gekozen rassen de eerste twee heb ik destijds gekregen van mijn ouders. Zouden niet het ras zijn wat ik zelf zou kiezen.
Ik denk op dit moment wel dat als er nog 1 bij zou komen dat dit wederom een markiesje zou worden. Maar dit kan over een paar jaar bij mij geheel anders zijn
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik ben gek met herdertjes, mijn eerste hond was een chow-chow een grote rood-blonde lieve stronteigenwijze verschrikking. Daarna jack-russeltjes. Begonnen met 1, 2 jaar later nog een. De tweede jack vond ik op een ochtend dood in zijn mandje, was pas 8 de ander is vorig jaar overleden. We hebben nu 2 herders maar ik wil er graag weer een jack-russeltje bij over een jaar of 2, geen pup maar een herplaatsertje.
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik wilde altijd een Golden Retriever, ben bij toeval aan een (blonde) Bouvier begonnen en ik moet zeggen dat het karakter van een Bouvier beter bij me past als dat van een Golden.

Ik vind heel veel rassen leuk, maar de Bouvier zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Ik heb een greyhound kruising en vind het een prima hond. Toch zal ik nooit 2x voor hetzelfde soort hond kiezen. Ik zoek geen vervanging van mijn vorige hond, ik zoek een nieuwe hond uit. Ik weet wel van het vrijwilligerswerk in het asiel dat ik nog een rottweiler erbij wil, maar dat gaat pas gebeuren als ik niet meer bij mijn moeder woon (mijn moeder moet niet zoveel van rottweilers hebben :N: ).
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Ja, ik ben erg verknocht aan de Golden (maar dan wel een stevige Golden :mrgreen: ), hoewel ik veel andere rassen ook erg leuk vind.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”