Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

monky555 schreef:ik vindt heel veel rassen leuk maar op staffie's ben ik helemaal gestoord :mrgreen: maar ondanks mijn liefde voor staffie's wordt de 1st volgende hond geen staffie (waarschijnlijk komt ze over een paar weekjes :cheer: ) door al de gezondheidsproblemen die ik met mijn 2 moppie's heb gehad en heb :jank: hebben wij er voor gekozen om nu voor een ander ras tegaan wat een heel ander ras wordt en zelfs een ras wat voorheen niet op mijn lijstje voorkwam maar we zijn nu al helemaal verknocht :mrgreen:
geen dc meer?

ga je nu voor de (behaarde) peruaanse naker?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ben erg blij met m'n keuze en heb absoluut een zwak voor Kooikertjes. Maar ik sluit zeker niet uit dat ik ooit voor een ander ras kies, die kans is zelfs vrij groot.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

dogo canario was mn 1e ras. maar de am staff zal altijd blijven.
of dat voor de dc geld...geen idee.

ik vind meerdere rassen op zich leuk, maar bij een ander.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

In de 1e plaats ben ik gewoon hondenliefhebster maar de Drentsche Patrijshond heeft een apart plekje veroverd :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

wij zijn helemaal verknocht aan de mechelaars
volgende hond zal dus weer een mechelaar worden
en mijn kinderen willen als ze het huis uitgaan. ook mechelaars
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ben niet 'ras-vast' en dus ook niet verknocht aan een ras. Billy is een herplaatser, ik heb niet bewust voor zijn 'ras' gekozen.
Het is wel zo dat ik vanaf het begin af aan een geweldige klik met hem heb, dus misschien ben ik toch wel een Golden-type. :wink: (Hoewel Bill niet raszuiver is en ook een aantal eigenschappen heeft die niet 'des Goldens' zijn, zoals waaksheid wat wantrouwig naar vreemden).
Toen ik op zoek was naar een tweede hond heb ik ook niet naar het 'ras' gekeken, wel naar afkomst (herplaatser uit het buitenland), geslacht, karakter en leeftijd.

En wat een eventuele volgende hond betreft: ik vind rasloze honden nog steeds erg leuk, maar zou ook wel eens een hond vanaf pup willen hebben.
Een aantal rassen spreken me aan (zoals herder-achtigen) maar ik zal me eerst behoorlijk moeten informeren voordat ik een keuze maak.
Afbeelding
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

als klein meisje vond ik bullterriers altijd grappig om te zien :mrgreen: en toen ik 14 jaar geleden ging samen wonen met mischa kwam mijn droom uit mn eerste bull en liefde op het eerste gezicht helaas onze kanjer er niet meer maar we hebben nu ons tweede bulletje bikkel en ik blijf ook mn hele leven bij bullterriers.Ik vind ze superrrrrrrrr :ok:
Afbeelding
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ik heb een Engelse Springer en het zijn super honden. Maar ik ben echt iemand die meerdere rassen leuk vind en omdat we niet al te groot wonen kunnen we niet gewoon alles nemen. Dus zou ik voor een volgende of eventueel tweede hond voor een ander ras gaan.
De Australian Shepherd vind ik erg mooi en verder de Setters.
Afbeelding
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Ik ben helemaal weg van Duitse doggen als kind al en nu nog.
Er zal hier waarschijnlijk dan ook geen ander ras in huis komen.
Ik heb trouwens ook alleen nog maar doggen gehad, maar we hebben nu besloten als er wat met Spike mocht gebeuren dat er voorlopig geen meer komt(hoe lang ik dat volhoud weet in niet) omdat we tot nu toe al heel veel pech gehad hebben kwa gezondheid van de honden.
En ik moet er bij zeggen dat de doggen van nu me niet trekken kwa bouw, ze worden steeds smaller ik heb het meer met het zwaardere type
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

little-wolf schreef:
geen dc meer?

misschien in de toekomst :19: met monky erbij zeker nog niet :neenee:

misschien wel :mrgreen: volgende week mogen we gaan kijken :cheer: de tijden veranderen ik heb nu ook een nieuwe vriend die van andere rassen houdt als ik :wink: (golden retrievers enzo :N: daar hou ik helemaal niet van :mrgreen: ) ik mag wel beslissen wat voor honden er komen hoor maar je moet ook een beetje rekening met elkaar houden :wink: hij is door monky en amy helemaal verliefd geworden op staffie's hoor maar door hun probleempjes durf ik het nu gewoon ff niet aan ook een dogachtige niet trouwens hoeveel "geluk" gaan we daar mee hebben? dus een zeldzaam ras, met weinig gezondheid problemen, die ook nog een karakter en uiterlijk heeft wat bij mij past heeft dus heel erg mijn voorkeur :wink: en waarschijnlijk zal dit mijn enigste kans zijn om een grote behaarde peruaan zo dichtbij te vinden en bij goeie mensen :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ben en blijf een liefhebber van de flatcoated retriever maar toch heb ik (om bepaalde redenen) nu gekozen voor een heel ander ras, nl. de Tibetaanse Terrier.
Ik hoop dat ik daar net zoveel van kan en mag genieten als ik gedaan heb van de flatcoat.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja...wel verknocht...tot diep in mijn hart....want de Pei is eigenlijk in alle opzichten MIJN soort hond.

maar nee, er komt er hier nooit weer 1 :wink:

Met als hoofdreden; het ras is naar de filistijnen geholpen de laatste jaren en naast dat ik niet mee wil werken aan nog meer Pei leed zou ik niet eens meer een pei pup of pei herplaatser WILLEN of DURVEN opvoeden en verzorgen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hetty2501 schreef:Ik heb een Engelse Springer en het zijn super honden. Maar ik ben echt iemand die meerdere rassen leuk vind en omdat we niet al te groot wonen kunnen we niet gewoon alles nemen. Dus zou ik voor een volgende of eventueel tweede hond voor een ander ras gaan.
De Australian Shepherd vind ik erg mooi en verder de Setters.
Ik sta ook wel open voor andere rassen als tweede of derde hond. Als ik geen kinderen had en tien jaar jonger was, dan zou ik heel graag een Mechelse herder willen.

Anne (Buffy piept: maar dan toch zonder mij)
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Ben als klein meisje opgegroeid met bouviers/herders/doggen/asbakken rassies en dobermans...

Heb zelf een bouvier gehad op mun 19e ...geweldige hond...
Daarna een asbakken rassie....is bij me voor het huis dood gereden :jank: dader is door gereden :devil:

Toen bewust voor een golden retriever gekozen dat was me een eigenwijze donderstraal... :pffff: die is 14 jaar en 4 maand geworden...heb nog een flatcoad retriever van bijna 13 jaar (is bij mijn dochter blijven wonen).... :pffff:

Hebben 3 bouviers in de leeftijden 3 1/2 en 2 van 1 1/2 jaar oud en een nestje puppels van 5 1/2 week :ok:

De grotere rassen spreken mij erg aan :mrgreen:

Gerda
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

wij hebben thuis altijd BC's gehad.. maar ik wou altijd een duitser
nu heb ik er één en vind hem geweldig :wink: of het altijd bij een DH blijft weet ik niet. wel zeker bij werkrassen
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

monky555 schreef:
little-wolf schreef:
geen dc meer?

misschien in de toekomst :19: met monky erbij zeker nog niet :neenee:

misschien wel :mrgreen: volgende week mogen we gaan kijken :cheer: de tijden veranderen ik heb nu ook een nieuwe vriend die van andere rassen houdt als ik :wink: (golden retrievers enzo :N: daar hou ik helemaal niet van :mrgreen: ) ik mag wel beslissen wat voor honden er komen hoor maar je moet ook een beetje rekening met elkaar houden :wink: hij is door monky en amy helemaal verliefd geworden op staffie's hoor maar door hun probleempjes durf ik het nu gewoon ff niet aan ook een dogachtige niet trouwens hoeveel "geluk" gaan we daar mee hebben? dus een zeldzaam ras, met weinig gezondheid problemen, die ook nog een karakter en uiterlijk heeft wat bij mij past heeft dus heel erg mijn voorkeur :wink: en waarschijnlijk zal dit mijn enigste kans zijn om een grote behaarde peruaan zo dichtbij te vinden en bij goeie mensen :ok:
Wat leuk :cheer:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

monky555 schreef:en waarschijnlijk zal dit mijn enigste kans zijn om een grote behaarde peruaan zo dichtbij te vinden en bij goeie mensen :ok: [/color]
:wink: :wink: Leuk!

Anne
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Vroeger thuis, groot geworden met een Duitse herder en daarna een X herder. Mijn 1e eigen hond, moest een kleintje zijn, want ik had maar een 1 kamerappartement. Dat werd dus een JR, een herplaatser van 9 maanden, ze is 18 jaar geworden. Toen een hond uit een asiel, was een Herder X Rottweiler, fijne hond, maar jammergenoeg maar 4 jaar geworden. Nu een Rottweiler, en denk dat ik daar toch op blijf hangen, zulke boeiende honden, en zeer lief karakter....
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Tja, ik heb herders , galgo's, podenco's en kleine muizen :mrgreen: hier voor al deze rassen voorkeur :smile: :smile: :smile:
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

ik vind de grote munsterlander een geweldig ras, qua karakter en qua uiterlijk. :ok:
maar toch zal de volgende hond denk ik een ander ras zijn of een kruising.
nog geen idee eigenlijk. :19:
birka is ook pas 6 , dus hoop dat het ook nog lang duurt voordat ik dat moet beslissen. :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Thuis hebben we verschillende rassen gehad vroeger, een Afghaan, een Cocker Spaniel en een Bouvier.

Sinds ik met Eric ben zijn er alleen nog maar Herders in huis, en dan wel de Belgische. We zijn begonnen met een herplaats-Mechelaar, daarna overgestapt naar de Laekense.
En aan dat ras ben ik zo verknocht geraakt dat ik niet denk dat we ooit in een huis zonder Laekense zullen wonen. Misschien dat er naast dit ras nog wel eens wat anders bij zal komen, maar een Laekense zal er wat mij betreft zo lang ik dat lichamelijk gewoon aankan (en dat is hopelijk nog een hele tijd!) wel blijven.
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

hier zijn het de dwergteckels waar ik gek op ben

vroeger thuis hadden we altijd de standaar teckel
maar de dwerg is een slag kleiner
maar niet te klein

en we zullen ze ook altijd wel houden

maar er zijn nog wel rassen die ik ook een keer wil hebben

italjaans windhondje
galgo
akita
border collie
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee ik ben niet helemaal maf van een ras. Eigenlijk wilde ik dat wel want ik was altijd in gezelschap een beetje verloren op een tentoonstelling :mrgreen:
Anderen zochten overal en altijd naar dingen van hun ras al is het een broeksknoop :mrgreen: ik zocht eigenlijk nergens naar. Nu heb ik voor het eerst een hond die in ieder geval lijkt op een labrador en ik vind hem super maar nog niet de verzamelwoede of het gevoel er komt hier nooit een ander soort hond.
Bij katten heb ik dat meer eigenlijk. Dol op oosterse rassen en europese kortharen :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Nee, alhoewel ik wel een zwak voor terriërs heb. Toch zal een volgende hond geen westie zijn, misschien een schotje...maar ik denk dat ik toch zal kiezen voor iets anders. Een airdale, een welsh, een border....zoveel keuzes.
mieke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mieke »

Wij vinden eigenlijk alle honden leuk maar een Rottweiler daar zijn we helemaal gek op
Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

starfleet schreef:
Ik sta ook wel open voor andere rassen als tweede of derde hond. Als ik geen kinderen had en tien jaar jonger was, dan zou ik heel graag een Mechelse herder willen.

Anne (Buffy piept: maar dan toch zonder mij)

dylan en ozzy blaffen dat ze best wel mee vallen hoor en heel lief zijn
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

sara is een Ridgeback. En inderdaad een bewust keuze geweest.

Vrienden van ons hebben er drie rond lopen. Dus we waren er al mee bekend voor dat we sara kregen (ze komt ook bij hun vandaan)

Het type ras sprak ons heel erg aan en ook de karakter paste echt bij ons.

Het is een onzettend lieve hond en kan goed over weg met kinderen en andere honden. Het is echt een "familie hond" maar niet voor iedereen weg gelecht. Het is namelijk ook een moeilijk ras. Maar wel ontzettend leuk.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Van klein af aan ben ik al gek op Am. Staff en Pitbull's, maar toen hadden wij een kruizing herder echt een te gek beest. Me moeder wilde geen Pit vond ze maar eng enzo :roll: , toen kwam Gizmo Arg.Dog X American Akita en als ik weer zo'n hond zou kunnen nemen als Gizmo doe ik het gelijk :ok: en er zal ook altijd een Am Staff in huis zijn dat is ook helemaal mijn ras, misschien ooit nog eens een American Akita...
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ja absoluut. Wij hebben heel bewust gekozen voor een zwitsere witte herder. Maarrrrr...als ik zie wat er in het ras allemaal gebeurd durf ik niet te zeggen dat we zomaar nog een keer een witje zullen nemen. Dan zal het weer een lange zoektocht worden naar een goede fokker en dan moet de hond ook nog uit bepaalde lijnen komen.

Wij hebben vroegah altijd opvangertjes en kruisingen (meestal herder kruisingen)gehad, en ik moet zeggen dat ik daar toch ook alleen maar goede herinneringen aan heb.
De klik gewoon met de hond in kwestie is uiteindelijk het belangrijkste voor ons, maar die kans is wel het grootste als er ´herder´in zit in ons geval.
:pop:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb al sinds 1985 collies en ik ben helemaal verslingerd aan het ras. Ze zijn lief, zachtaardig, gehoorzaam, kindvriendelijk, makkelijk op te voeden, vreselijke knuffels, zeer baasgericht. Kortom: de ideale hond :mrgreen: .
En nog beeldschoon ook :pffff: .
Er zijn meer honden die ik mooi/lief vind, maar op collies ben ik verliefd. Ik kan ook echt naar mijn meiden en Cody kijken met een gevoel van: 'Wat zijn jullie toch ontzettend mooi! En dan nog zo'n gouden karaktertje... ik bof gewoon geweldig!' :wink:

Dus heel misschien komt er nog eens een sheltie, omdat mijn zoontje daar helemaal verzot op is. En ik heb hem beloofd dat als hij een jaar of 13 à 14 is en er nog één wil, dat hij er dan één van me krijgt. (En het ras lijkt toch nog op de collie :mrgreen: ). Maar ik zie mezelf niet met een ander ras lopen, hoe lief ik ze ook vind.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”