Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kadavers en ingewanden, moet dat op de foto?
Moderator: moderatorteam
Kadavers en ingewanden, moet dat op de foto?
Het is vast erg keigoed om je hond kadavers en ingewanden te voeren. Ik vraag mij wel af waarom daar steeds foto's van worden gemaakt. Dat mijn hond schijt hoef ik toch ook niet te bewijzen met foto's? Ik laat dan natuurlijk wel de kans liggen om hem heel opgelucht en uitgelaten te zien weg rennen. Je moest zijn blije koppie eens zien als hij die dwarse drollen woest achteruit trapt! Ik wed dat hij er blijer uitziet dan een kadaver-knagende hond. Dus waarom dan die foto's?
Is het misschien een beetje stoerdoenerij? Zo van moet je mij eens keigaaf kadavers en ingewanden op de grond zien smeren voor mijn honden? Verlicht mij, want ik begrijp het niet.
Mijn hond eet trouwens brokken uit een RVS bak, met mes en vork uiteraard.
UPDATE: Het lijkt erop dat mensen denken dat ik mij stoor aan de foto's. Dat is niet zo. Ik heb een opzetje gegeven voor een discussie: waarom foto's van kadavers en ingewanden etende honden (en niet bv brokken etende honden).
Is het misschien een beetje stoerdoenerij? Zo van moet je mij eens keigaaf kadavers en ingewanden op de grond zien smeren voor mijn honden? Verlicht mij, want ik begrijp het niet.
UPDATE: Het lijkt erop dat mensen denken dat ik mij stoor aan de foto's. Dat is niet zo. Ik heb een opzetje gegeven voor een discussie: waarom foto's van kadavers en ingewanden etende honden (en niet bv brokken etende honden).
Laatst gewijzigd door Marco# op 16 feb 2007 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
ik vind dat je nu flauwekul uit zit te kramen, ik voer mijn honden af en toe iets kadaverachtigs maar vind de foto's die hier geplaatst worden mooi, je HOEFT er toch niet naar te kijken???
het staat meestal al bij de topictitel wat je kunt verwachten, dan is aan jou de keus om te kijken of niet, dan moet je dus niet achteraf gaan klagen
het staat meestal al bij de topictitel wat je kunt verwachten, dan is aan jou de keus om te kijken of niet, dan moet je dus niet achteraf gaan klagen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Kadavers en ingewanden, moet dat op de foto?
Benthor schreef:Het is vast erg keigoed om je hond kadavers en ingewanden te voeren. Ik vraag mij wel af waarom daar steeds foto's van worden gemaakt. Dat mijn hond schijt hoef ik toch ook niet te bewijzen met foto's? Ik laat dan natuurlijk wel de kans liggen om hem heel opgelucht en uitgelaten te zien weg rennen. Je moest zijn blije koppie eens zien als hij die dwarse drollen woest achteruit trapt! Ik wed dat hij er blijer uitziet dan een kadaver-knagende hond. Dus waarom dan die foto's?

Over de foto's, ik stoor me der niet zo aan, ik zet ook wel iets op de foto, waar je van kan denken " waarom zou je dat op de foto moeten zetten "
- Maxiem
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ikzelf heb er geen last van als ik het zie.
maar kan me voorstellen dat het voor bepaalde mensen als schokkend ervaren kan worden.
shoot me if i,m wrong.
Mij kan het echt niks schelen, maar ik kan me het idd dus voorstellen dat je er van schrikt als je er niet op voorbereid bent.
Als het ook nog eens duidelijk in de topictitel staat kijk je idd maar niet.
maar kan me voorstellen dat het voor bepaalde mensen als schokkend ervaren kan worden.
shoot me if i,m wrong.
Mij kan het echt niks schelen, maar ik kan me het idd dus voorstellen dat je er van schrikt als je er niet op voorbereid bent.
Als het ook nog eens duidelijk in de topictitel staat kijk je idd maar niet.
- little-wolf
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ach schei toch uitBenthor schreef:Gut, het is niet als kritiek bedoeld, maar als opzetje voor een discussie..... don't shoot the messengerMaxiem schreef:?
Af en toe snap ik jou echt niet. Mensen vinden het leuk hun hond te zien genieten en willen dat delen. Waarom niet?
vooral dat stukje erin "ik wed dat hij er blijer uitziet dan die kadaver etende honden"
is toch goed joh

ik wed dat mijn hondjes blijer zijn

dat jij ergens geen foto's van zou maken, wil nog niet zeggen dat een ander dat dan niet hoeft te doen, dat er dan direct iets aan verbonden is, behalve gewoon leuk foto's tonen van heerlijk etende honden.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien is het plaatsen van zulke foto's voor sommige mensen stoerdoenerij. Voor anderen is het misschien zoeken van bevestiging. Toch zal er een groot deel zijn die erg geniet van 'de wolf' in hun hond en dit gewoon met de hele wereld willen delen.Benthor schreef:Het is vast erg keigoed om je hond kadavers en ingewanden te voeren. Ik vraag mij wel af waarom daar steeds foto's van worden gemaakt. Dat mijn hond schijt hoef ik toch ook niet te bewijzen met foto's? Ik laat dan natuurlijk wel de kans liggen om hem heel opgelucht en uitgelaten te zien weg rennen. Je moest zijn blije koppie eens zien als hij die dwarse drollen woest achteruit trapt! Ik wed dat hij er blijer uitziet dan een kadaver-knagende hond. Dus waarom dan die foto's?
Ik denk dus dat het motief per persoon verschilt.
Trouwens, ik wil best een actiefoto van Benthor hebbenwaarin hij drollen woest achteruit trapt

-
- Zeer actief
Wat mij dan interesseert, waarom plaats jij die niet en anderen wel? Dus wat is het motief. Hebben de mensen die voor jou hebben gereageerd het idee van discussies eigenlijk wel begrepen? Ze zouden een raar figuur slaan bij Het LagerhuisBernadette schreef:WhahahaDus zo start je een discussie!!
Op dit forum plaats ik bewust geen foto's van mijn honden die eten

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
Whaha geweldig!MARC_S schreef:Je bedoeld dit soort foto's?![]()
Hier eet Cleo een karkas maar ik zie niet wat daar nu zo schokkend aan is![]()
Ik plaats geen foto's meer... Ik voer volledig herkenbare voedseldieren. Op diverse fora (waaronder deze) heb ik schijnbaar zoveel tere zieltjes geraakt met het plaatsen van mijn foto's dat ik voorzichtiger ben geworden.
De honden eten hier op straat, de buren en passanten zijn alleen maar geïnteresseerd en vinden het meestal boeiend, heb menig persoon ervan kunnen overtuigen dat de manier waarop ik voer zijn vruchten afwerpt.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik denk dat mensen een foto plaatsen om te laten zien dat het niet eng is. En dat hun hond geniet en dit willen delen met andere mensen. Ik zelf vind, je kan er na kijken omdat je het interesseert of omdat je hetzelf voert of je slaat het barf of nrv topic over. Dat is de keus van jezelf.
Dus gewoon niet na kijken, als je niet wilt, het is niet verplicht.
Iedereen is anders. De ene geeft een goedkope brok of een dure brok, de andere kvv en de andere geeft vers vlees van orgaan, bot, spiervlees en of groente. Accepteer het gewoon en erger je er niet aan.
Ik heb trouwens ook liever dat mensen een natuurlijke brok, kvv of barf of nrv voeren. Natuurlijk is het best.
Trouwens de foto waar een hond een koe eet, ja, weet ook niet wat ik daarvan moet denken. Maar dat is meer omdat het zo groot is en dood is.
Wat de meeste mensen voeren zijn konijntjes met of zonder vacht, kip, haas, hert, rund (maar meestal dus zonder vacht, dit is de eerste keer dat ik het met vacht ziet en dan ook een hele koe), kalfstaartjes, duif, eend, hert, fazant etc. Het is dus ook de keus van de barfer of de nrv'er om zelf te kiezen om met of zonder vacht te voeren. Dat respecteer ik.
Dus gewoon niet na kijken, als je niet wilt, het is niet verplicht.
Iedereen is anders. De ene geeft een goedkope brok of een dure brok, de andere kvv en de andere geeft vers vlees van orgaan, bot, spiervlees en of groente. Accepteer het gewoon en erger je er niet aan.
Ik heb trouwens ook liever dat mensen een natuurlijke brok, kvv of barf of nrv voeren. Natuurlijk is het best.
Trouwens de foto waar een hond een koe eet, ja, weet ook niet wat ik daarvan moet denken. Maar dat is meer omdat het zo groot is en dood is.
Wat de meeste mensen voeren zijn konijntjes met of zonder vacht, kip, haas, hert, rund (maar meestal dus zonder vacht, dit is de eerste keer dat ik het met vacht ziet en dan ook een hele koe), kalfstaartjes, duif, eend, hert, fazant etc. Het is dus ook de keus van de barfer of de nrv'er om zelf te kiezen om met of zonder vacht te voeren. Dat respecteer ik.
Laatst gewijzigd door BT Golden op 16 feb 2007 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Goh...ik heb stiekem naar de naam van de foto moeten kijken om te zien wat voor beest dat nou weer wasMARC_S schreef:Je bedoeld dit soort foto's?![]()
Hier eet Cleo een karkas maar ik zie niet wat daar nu zo schokkend aan is![]()
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tja ik begrijp het ergens wel. Ik voer mijn hondjes ook rauw en allerhande dierendelen. Én ik geniet ervan om ze te zien eten (hoewel Poncho er soms wat lang over doet en dan ergert het me en knip ik het dode ding in stukken). Toch sta ik niet altijd te trappelen om foto's van andere honden te zien terwijl ze aan het barfen zijn. Een enkele keer open ik ze wel, maar vaak ook niet. Ik weet niet precies waarom dat is eigenlijk. Misschien omdat ik het niet smakelijk vind om naar te kijken op foto, misschien omdat ik vooraf wel kan voorspellen hoe het eruitziet (en ik dus niet verrast word, wat toch de bedoeling is van een foto).
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Volgens mij is het net als het hebben van een pup en een nieuwe hond. In het begin maak je er veel foto's van en plaats je die omdat je zo trots bent. Toen ik pas NRV voerde plaatste ik ook foto's. Ik genoot zo van mijn honden die op hun beurt zo aan het genieten waren van hun voedsel dat ik anderen er in wilde delen. Maar alleen op een 'rauwevoedingforum'. Ik heb wel een keer een foto geplaatst op een rassenhondenforum. Om mensen aan het denken te zetten. Nu maak ik niet zo vaak foto's van mijn etende honden. Ik vind het nu de normaalste zaak van de wereld dat ze rauwe voeding eten.
Verder is het niks schokkends aan een hond die een stuk vlees of een lap pens eet. We hebben toch allemaal wel eens een natuurfilm gezien over een prooi etende leeuw?
Verder is het niks schokkends aan een hond die een stuk vlees of een lap pens eet. We hebben toch allemaal wel eens een natuurfilm gezien over een prooi etende leeuw?

Groetjes van Charlotte

- M@ri@nne
- Zeer actief
Juist door zulke foto's denk ik dat er meer mensen over de streep worden getrokken om eens verder te kijken dan de brokken die ze voeren.
Dat vind ik al een reden waard.
Ik denk wel dat het voor sommige schokkend kan zijn dus mits het duidelijl aangegeven is vind ik het wel ok.
Stoerdoenerij lijkt mij geen reden voor de fotomakers. Anders hadden de meeste wel andere honden genomen.
(grapje)
Ik denk wel dat het voor sommige schokkend kan zijn dus mits het duidelijl aangegeven is vind ik het wel ok.
Stoerdoenerij lijkt mij geen reden voor de fotomakers. Anders hadden de meeste wel andere honden genomen.

Groetjes, Marianne.

Tja, ik kijk er meestal ook niet naar. Ik maak wel eens foto's van mijn etende honden, maar dan gaat het niet om te laten zien wat ze eten. En als de foto's per ongeluk leuk zijn (bv een stuk of wat foto's na elkaar waarop ze compleet synchroon aan het knauwen zijn), die laat ik wel eens op het forum zien.
Maar dan dus alleen omdat ik het een leuke foto vind die ik wil delen, maar niet om te laten zien wat mijn honden eten
Ik kijk overigens alleen naar foto's in de fotohoek die me interesseren. En aan de rest stoor ik me vooral niet.
Maar dan dus alleen omdat ik het een leuke foto vind die ik wil delen, maar niet om te laten zien wat mijn honden eten

Ik kijk overigens alleen naar foto's in de fotohoek die me interesseren. En aan de rest stoor ik me vooral niet.
- little-wolf
- Zeer actief
dan nemen we wel allemaal een ticoM@ri@nne schreef:Juist door zulke foto's denk ik dat er meer mensen over de streep worden getrokken om eens verder te kijken dan de brokken die ze voeren.
Stoerdoenerij lijkt mij geen reden voor de fotomakers. Anders hadden de meeste wel andere honden genomen.(grapje)

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik het soms ook helemaal niks :N:
Laatst een foto van iemand, ik weet niet meer wie hoor en dat doet er ook niet toe, van een hond met een zeer duidelijk harig bloederig oor in zijn bek :N: Het leek echt zo afgerukt van een ander dier.
Ik heb totaal niets tegen barfen, maar dat soort dingen zou ik zelf niet durven te voeren en hoef ik ook niet zo nodig te zien.
Een visje of een kalkoennekje, och dat is nauwelijks herkenbaar en die vis eten we zelf ook.
Maar sommige dingen, brrrrrrrrr.
Ik klik die foto's direct weer weg, zonder verder probleem overigens hoor
Laatst een foto van iemand, ik weet niet meer wie hoor en dat doet er ook niet toe, van een hond met een zeer duidelijk harig bloederig oor in zijn bek :N: Het leek echt zo afgerukt van een ander dier.
Ik heb totaal niets tegen barfen, maar dat soort dingen zou ik zelf niet durven te voeren en hoef ik ook niet zo nodig te zien.
Een visje of een kalkoennekje, och dat is nauwelijks herkenbaar en die vis eten we zelf ook.
Maar sommige dingen, brrrrrrrrr.
Ik klik die foto's direct weer weg, zonder verder probleem overigens hoor

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
dit is nog steeds een hondenforum en barfen hoort er ook bij, dus snap niet waarom sommige er geschokt over doen. onlang op een belgisch dforum was er ook ophef omdat iem een foto zette van de hond die een konijntje veroberde en mijn hond die een muskusrat als eten kreeg. Twas er wereldschokkend, maar het hoord bij een hond of eten wolfen soms ook uit een bord met mes en vork een biefstuk van de slager 

Het gaat er niet om dat hij geschokt is door die foto's of door barfen, het gaat erom dat hij zich afvraagt waarom iemand daar wekelijks foto's van maakt en ze ook nog zo bijzonder vind dat ze op het forum moeten.loony schreef:dit is nog steeds een hondenforum en barfen hoort er ook bij, dus snap niet waarom sommige er geschokt over doen
Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet. Wel als er iets bijzonders op de foto is te zien. Een pup bv met een lamsschedel die groter is dan zijn eigen lijf, bv.
Maar dagelijks foto's posten van de kost van mijn doggies... neuh, zie ik de lol ook niet van in

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dan maak je daar een foto vanBenthor schreef:Ik wed dat hij er blijer uitziet dan een kadaver-knagende hond. Dus waarom dan die foto's?

mijn honden eten zowel vers als brokken, ik vind het brokken-gedeelte toch minder indrukwekkend te zien dan het versgedeelte hoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi