Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kadavers en ingewanden, moet dat op de foto?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
nu je er toch over begint, wat is er zo natuurlijk aan een dooie konijn te geven. Wat nou natuur?? welke van onze honden zouden nou nog op straat kunnen leven?? dus de vergelijking: dat is de natuur, vind ik zo onzinloony schreef:dit is nog steeds een hondenforum en barfen hoort er ook bij, dus snap niet waarom sommige er geschokt over doen. onlang op een belgisch dforum was er ook ophef omdat iem een foto zette van de hond die een konijntje veroberde en mijn hond die een muskusrat als eten kreeg. Twas er wereldschokkend, maar het hoord bij een hond of eten wolfen soms ook uit een bord met mes en vork een biefstuk van de slager

- Maxiem
- Zeer actief
Ik snap het idee van een discussie, ben er zelfs in getraindBenthor schreef:Wat mij dan interesseert, waarom plaats jij die niet en anderen wel? Dus wat is het motief. Hebben de mensen die voor jou hebben gereageerd het idee van discussies eigenlijk wel begrepen? Ze zouden een raar figuur slaan bij Het LagerhuisBernadette schreef:WhahahaDus zo start je een discussie!!
Op dit forum plaats ik bewust geen foto's van mijn honden die etendoor onmiddelijk na de inleiding Marcel van Dam of Paul Witteman aan te vallen

Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik vind het soms wel leuke plaatjes opleveren. Ik maak ook weleens een foto van een etende Bram, maar die gaat dan meestal op een voedingsforum.
Barfen of NRV of wat dan ook is voor een deel van de mensen die dat hun hond voeren een 'way of life'. Dat verklaart de foto's denk ik.
Barfen of NRV of wat dan ook is voor een deel van de mensen die dat hun hond voeren een 'way of life'. Dat verklaart de foto's denk ik.

Linda, Izzie en Bram
- Maxiem
- Zeer actief
Nee, de honden zijn niet meer gewend op straat te leven. Maar dat neemt nog niet weg dat honden carnivoren zijn en dat hun hele lichaam daar op ingesteld is. Dus is het zeker niet natuurlijk om ze een omnivoor-dieet, wat brokken nu eenmaal zijn, te geven. Dus in die zin is rauw vlees natuurlijk.jidde schreef:nu je er toch over begint, wat is er zo natuurlijk aan een dooie konijn te geven. Wat nou natuur?? welke van onze honden zouden nou nog op straat kunnen leven?? dus de vergelijking: dat is de natuur, vind ik zo onzinloony schreef:dit is nog steeds een hondenforum en barfen hoort er ook bij, dus snap niet waarom sommige er geschokt over doen. onlang op een belgisch dforum was er ook ophef omdat iem een foto zette van de hond die een konijntje veroberde en mijn hond die een muskusrat als eten kreeg. Twas er wereldschokkend, maar het hoord bij een hond of eten wolfen soms ook uit een bord met mes en vork een biefstuk van de slager
Ze zijn er wel voor gebouwd, maar om dan konijnen en cavia's te geven, vind ik te ver gaan.Maxiem schreef:
Nee, de honden zijn niet meer gewend op straat te leven. Maar dat neemt nog niet weg dat honden carnivoren zijn en dat hun hele lichaam daar op ingesteld is. Dus is het zeker niet natuurlijk om ze een omnivoor-dieet, wat brokken nu eenmaal zijn, te geven. Dus in die zin is rauw vlees natuurlijk.

- Maxiem
- Zeer actief
Maar wat anders? Prooidieren hebben van nature de goede "verhouding" bot/spiervlees/orgaan. Als je samenstelt, probeer je die verhouding na te bootsen. Een hond kan niet alleen leven van spiervlees, maar ook niet van orgaan. Dan is het alleen maar makkelijk om gewoon hele dieren te geven, dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken. En heel veel honden vinden het heel leuk die prooidieren te "villen" en uit elkaar te trekken.jidde schreef:Ze zijn er wel voor gebouwd, maar om dan konijnen en cavia's te geven, vind ik te ver gaan.Maxiem schreef:
Nee, de honden zijn niet meer gewend op straat te leven. Maar dat neemt nog niet weg dat honden carnivoren zijn en dat hun hele lichaam daar op ingesteld is. Dus is het zeker niet natuurlijk om ze een omnivoor-dieet, wat brokken nu eenmaal zijn, te geven. Dus in die zin is rauw vlees natuurlijk.
Dat mag jij te ver vinden gaan, maar een ander niet. Er lag bij ons middenop het maisveld een dode ree, nouuuu echt wel dat mijn dames daar iedere dag even naar de snackcorner gingen. Puurder kun je het niet hebben. En als ze een muis grijpen op het veld, mogen ze die ook met huid en haar verslinden (al doe ik dan wel mijn oren en ogen dicht hoor)jidde schreef:Ze zijn er wel voor gebouwd, maar om dan konijnen en cavia's te geven, vind ik te ver gaan.Maxiem schreef:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Oh ik stoor me er niet aan. Als mijn honden ergens aan knagen maak ik ook wel eens een foto.
Misschien is het wel leuk om eens een drollen fototopic te maken. Ik ben geen barfer maar voer wel vaak Rodi en ik heb het idee dat ik aan een drol kan zien of een hond brokken eet of iets anders. Ik zou wel eens een drol willen zien van een barfende hond.
Kijken of hij verschilt van een brok etende hond. Misschien moet ik een oproepje doen 
Misschien is het wel leuk om eens een drollen fototopic te maken. Ik ben geen barfer maar voer wel vaak Rodi en ik heb het idee dat ik aan een drol kan zien of een hond brokken eet of iets anders. Ik zou wel eens een drol willen zien van een barfende hond.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Zeg het maar, wanneer wil je een drol. Na een pens-dag, of na een botten-dag. Of we gaan gewoon een sticky maken van drollenfoto's, met daarbij wat de honden gegeten hebbenRataplan schreef:Ik zou wel eens een drol willen zien van een barfende hond.Kijken of hij verschilt van een brok etende hond. Misschien moet ik een oproepje doen

- Maxiem
- Zeer actief
Na een pensdag ziet het er nog smeriger uit dan anders (om over de geur maar niet te spreken :N:Marion. schreef:Zeg het maar, wanneer wil je een drol. Na een pens-dag, of na een botten-dag. Of we gaan gewoon een sticky maken van drollenfoto's, met daarbij wat de honden gegeten hebbenRataplan schreef:Ik zou wel eens een drol willen zien van een barfende hond.Kijken of hij verschilt van een brok etende hond. Misschien moet ik een oproepje doen
![]()

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja leuk, en dan gaat Mol de drollen keuren!Marion. schreef:Zeg het maar, wanneer wil je een drol. Na een pens-dag, of na een botten-dag. Of we gaan gewoon een sticky maken van drollenfoto's, met daarbij wat de honden gegeten hebbenRataplan schreef:Ik zou wel eens een drol willen zien van een barfende hond.Kijken of hij verschilt van een brok etende hond. Misschien moet ik een oproepje doen
![]()

Vind je? Ik kijk altijd nog wel even trots naar de drolletjes die ze produceren. En ik vind de flatsen die een logé-hond produceert nu weer iets minder smakelijk eruit zien. Ik vind het uitermate goor om die met een zakje op te pakken, en zal ze dan ook nooit in mijn zak stoppen totdat ik een prullenbak vind (zakjes van mijn eigen honden kan ik een dag later nog wel eens terug vinden in mijn zak, omdat ik ze vergeten ben weg te gooien :N:Maxiem schreef:Na een pensdag ziet het er nog smeriger uit dan anders (om over de geur maar niet te spreken :N:)

- Maxiem
- Zeer actief
Ehm tja, nee ik loos die drollen zo snel mogelijk. Het kan natuurlijk ook aan Max liggenMarion. schreef:Vind je? Ik kijk altijd nog wel even trots naar de drolletjes die ze produceren. En ik vind de flatsen die een logé-hond produceert nu weer iets minder smakelijk eruit zien. Ik vind het uitermate goor om die met een zakje op te pakken, en zal ze dan ook nooit in mijn zak stoppen totdat ik een prullenbak vind (zakjes van mijn eigen honden kan ik een dag later nog wel eens terug vinden in mijn zak, omdat ik ze vergeten ben weg te gooien :N:Maxiem schreef:Na een pensdag ziet het er nog smeriger uit dan anders (om over de geur maar niet te spreken :N:)
)

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Omdat Mol goed kan keurenMarion. schreef:Waarom MolEstherK schreef:Ja leuk, en dan gaat Mol de drollen keuren!![]()
![]()
Maar ik vind het serieus wel een leuke (en interessante) sticky. Ik ben voor

Het lijkt mij ook interessant om te zien welke invloed voedsel heeft op de ontlasting. Frolic drollen herken ik wel maar ik wil andere drollen ook wel leren herkennen.
Ik ga er morgen gewoon mee beginnenEstherK schreef:Het lijkt mij ook interessant om te zien welke invloed voedsel heeft op de ontlasting. Frolic drollen herken ik wel maar ik wil andere drollen ook wel leren herkennen.

Ik vind de grootte van de drol en de maat hond die het gelegd heeft ook interessant. Moet alleen even denken in welk hoekje het dan moet

Foto van de drol, en daarbij welke hond dit gelegd heeft en wat hij gegeten had. Toch maar gewoon fotohoek? Of voeding?
- Maxiem
- Zeer actief
Doe dan toch maar in de fotohoek, denk ik.Marion. schreef:Ik ga er morgen gewoon mee beginnenEstherK schreef:Het lijkt mij ook interessant om te zien welke invloed voedsel heeft op de ontlasting. Frolic drollen herken ik wel maar ik wil andere drollen ook wel leren herkennen.![]()
Ik vind de grootte van de drol en de maat hond die het gelegd heeft ook interessant. Moet alleen even denken in welk hoekje het dan moet![]()
Foto van de drol, en daarbij welke hond dit gelegd heeft en wat hij gegeten had. Toch maar gewoon fotohoek? Of voeding?
Ik lig al helemaal dubbel van het idee hoe de buren zullen kijken als ik even uitgebreid Max' drol sta te fotograferen.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Ik heb zelf de beste plek, en mijn alpha teef ligt naast me. Of aan het voeteneind, waar ze maar wil. Als ze maar opzout als ik er wil liggen en dat doet ze ook. DAT is het hele eieren eten van rangorde, niet of ze wel of niet op de bank of bed mogenpepie schreef:Leuk topic, ben benieuwd hoeveel van de hondjes die natuurlijk eten, in de avond naast de leider op bed mogen liggen![]()
want in de natuur zou hij of zij dat nl niet wagen. dan wordt ie genadeloos afgestraft .krijgt ie niet alleen het beste eten maar nog de beste slaapplaats ook
![]()

- Maxiem
- Zeer actief
Inderdaad. Ik lig eerst in bed, en Max mag er bij komen liggen. Maar als ik het bed voor mezelf wil hebben, dan komt ze er niet op ook.Hutsje schreef:Ik heb zelf de beste plek, en mijn alpha teef ligt naast me. Of aan het voeteneind, waar ze maar wil. Als ze maar opzout als ik er wil liggen en dat doet ze ook. DAT is het hele eieren eten van rangorde, niet of ze wel of niet op de bank of bed mogenpepie schreef:Leuk topic, ben benieuwd hoeveel van de hondjes die natuurlijk eten, in de avond naast de leider op bed mogen liggen![]()
want in de natuur zou hij of zij dat nl niet wagen. dan wordt ie genadeloos afgestraft .krijgt ie niet alleen het beste eten maar nog de beste slaapplaats ook
![]()
. De andere honden slapen beneden. En zij kan niet bepalen of ze het beste eten krijgt, ze krijgt gewoon eten (wel alles rauw) en wij ook. En soms vast ze en krijgt ze dus geen eten.
Wij doen niet aan rangorde. En in bed hebben wij de beste plekken, en de honden wisselen het op 2-na-beste-plekje af. Dan weer ligt de één tussen ons in, dan weer de ander.pepie schreef:Leuk topic, ben benieuwd hoeveel van de hondjes die natuurlijk eten, in de avond naast de leider op bed mogen liggen![]()
![]()
Saar is de "roedel"leider over Miep. En wij zijn de baas.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk dat mijn Max nog best goed op straat zou kunnen leven van hetgeen hij daar allemaal vreetjidde schreef:welke van onze honden zouden nou nog op straat kunnen leven??

En dat gaat van stukken brood tot you name it.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Mwah.... voor mij is het een onderdeel van het 'honden-leven', dus waarom zou je daar geen foto's van maken? Ik heb ook foto-serie van Billy met een zalmkop.
Ik vind het ook niet vervelend om foto's van anderen te zien. Zelfs niet van konijntjes met huid en haar.
Het zelf geven (en er 'live' met mijn neus bovenop staan) vind ik wat anders, ze krijgen hier van alles maar dus niet met huid en haar, dat lukt me gewoon niet; hypocriet, ik weet 't...
Maar goed, honden zijn nu eenmaal carnivoor en ze eten helaas niet netjes van een bordje, hoewel...

O, en mijn honden krijgen niet dagelijks taart met slagroom. Maar toen we er achter kwamen dat Bill 8 jaar geworden was - we moesten naar de da en zagen in zijn boekje dat 'ie jarig was - hebben we 'm getracteerd (en onszelf ook
).
Ik vind het ook niet vervelend om foto's van anderen te zien. Zelfs niet van konijntjes met huid en haar.
Het zelf geven (en er 'live' met mijn neus bovenop staan) vind ik wat anders, ze krijgen hier van alles maar dus niet met huid en haar, dat lukt me gewoon niet; hypocriet, ik weet 't...
Maar goed, honden zijn nu eenmaal carnivoor en ze eten helaas niet netjes van een bordje, hoewel...

O, en mijn honden krijgen niet dagelijks taart met slagroom. Maar toen we er achter kwamen dat Bill 8 jaar geworden was - we moesten naar de da en zagen in zijn boekje dat 'ie jarig was - hebben we 'm getracteerd (en onszelf ook

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik snap deze discussie niet zo. Ik vind het een beetje hetzelfde als met de tv. Tegenwoordig krijg je als je niet oppast allerlei onsmakelijkheden je huiskamer ingeslingerd, van bloederige operaties, ranzige sextoestanden, vreselijke emotieprogramma's met veel snikken enz. Als je dergelijke dingen niet wilt zien, kijk je toch gewoon niet
Of ontgaat me hier iets?

- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Op dit forumStang schreef:Laatst een foto van iemand, ik weet niet meer wie hoor en dat doet er ook niet toe, van een hond met een zeer duidelijk harig bloederig oor in zijn bek :N: Het leek echt zo afgerukt van een ander dier.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#2248361tura schreef:Op dit forumStang schreef:Laatst een foto van iemand, ik weet niet meer wie hoor en dat doet er ook niet toe, van een hond met een zeer duidelijk harig bloederig oor in zijn bek :N: Het leek echt zo afgerukt van een ander dier.ik heb laatst een bloederig oor(tje) van een koe geknipt (de foto dan
) maar niet hier geplaatst
oh nee?

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Oeps, vergeten misschien?yamie schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#2248361tura schreef:Op dit forumStang schreef:Laatst een foto van iemand, ik weet niet meer wie hoor en dat doet er ook niet toe, van een hond met een zeer duidelijk harig bloederig oor in zijn bek :N: Het leek echt zo afgerukt van een ander dier.ik heb laatst een bloederig oor(tje) van een koe geknipt (de foto dan
oh nee?

- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Ik word oudRami schreef:Oeps, vergeten misschien?yamie schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#2248361tura schreef:Op dit forumStang schreef:Laatst een foto van iemand, ik weet niet meer wie hoor en dat doet er ook niet toe, van een hond met een zeer duidelijk harig bloederig oor in zijn bek :N: Het leek echt zo afgerukt van een ander dier.ik heb laatst een bloederig oor(tje) van een koe geknipt (de foto dan
oh nee?![]()