Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stang schreef:
Maar dit eten is ook niet meer echt te herkennen, tenminste: geen lichaamsdeel of harig konijn.
Voordat ik verkeerd begrepen word: plaats gerust alle foto's hoor (alsof iemand zich laat tegenhouden door mij ). Ik heb er verder niks op tegen, alleen zou het zelf niet doen zo'n harig oor of harig konijn, en zit bij de foto even van 'ieeeeeeeee jakkie'. That's all
Hahahaha....dat heb ik hetzelfde hoor. Als het echt herkenbaar is hoef ik het ook niet zien.
Zo'n kip van de Aldi.....ach, je ziet geen veren en geen kop dus dat kan ik wel aan.
Net pa gezegd dat ik wel zijn duiven wil hebben die hij de nek omdraait. De veren eraf ging hij zeker niet doen voor me. Nou ja....dan de kop er maar af, dan pluk ik er zelf die veren nog wel even af :N:
Ik weet niet of ik dat nog durf als hij echt een duif voor me bewaart maar toch...dit is al een hele stap voor me.
Stang schreef:
Maar dit eten is ook niet meer echt te herkennen, tenminste: geen lichaamsdeel of harig konijn.
Voordat ik verkeerd begrepen word: plaats gerust alle foto's hoor (alsof iemand zich laat tegenhouden door mij ). Ik heb er verder niks op tegen, alleen zou het zelf niet doen zo'n harig oor of harig konijn, en zit bij de foto even van 'ieeeeeeeee jakkie'. That's all
Hahahaha....dat heb ik hetzelfde hoor. Als het echt herkenbaar is hoef ik het ook niet zien.
Zo'n kip van de Aldi.....ach, je ziet geen veren en geen kop dus dat kan ik wel aan.
Net pa gezegd dat ik wel zijn duiven wil hebben die hij de nek omdraait. De veren eraf ging hij zeker niet doen voor me. Nou ja....dan de kop er maar af, dan pluk ik er zelf die veren nog wel even af :N:
Ik weet niet of ik dat nog durf als hij echt een duif voor me bewaart maar toch...dit is al een hele stap voor me.
Mijn pa heeft postduiven en duiven die niet goed genoeg zijn voor de vluchten of voor zijn fok halen het niet. Dat zijn er geen tientallen per jaar (er wordt ook weleens wat verkocht) maar af en toe beland er dus wel 1 in de kliko. :N: Hetzelfde met zieke duiven, maar ik denk niet dat ik dat aan de honden zou kunnen voeren.
dat is ook zo lugubere hobby vind ik duiven houden en de slechte hun nek omdraaien
ik vind dat niks meer met sport te maken hebben maar dat is mijnmening
Inge schreef:maar af en toe beland er dus wel 1 in de kliko. :N:
Toch wel dood hoop ik :N:
Beetje lugubere hobby
Ja tuurlijk
En het is dan ook niet mijn hobby
Ik hoor net van mijn vriend, wiens oom ook duiven had, dat dat heel normaal is in die wereld, ook bij het kweken van kanaries, alles wat niet op kleur is wordt ook de nek omgedraaid
Op zich is het grappig deze discussie want wat is het verschil tussen een ettende hond en een etende hond. Brokken zitten ook dierlijke produchten maarzijn machinaal geperst in een brokje zodat het er niet meer uitziet als een vleesproduct en een kip tja dat is gewoon een kip die er als ie gegeten word door een hond net zo uitziet als dat jij je tanden erin zet. Mijn honden genieten van een bot met vlees van een kilo of 4 en dat kan zorgen voor hele leuke foto,s dus die plaats ik dan. Omdat ik ervan geniet laat ik een ander meegenieten en als iemand er niet van gediend is dan sl aje toch gewoon snel om
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Inge schreef:Ik vind het leuk om foto's te maken als mijn honden vers krijgen.
Vooral omdat het dan ineens net wolfjes zijn, de houding, het scheuren, de blik in hun ogen....
Dat is voor mij genieten
ik plaats geen foto als mijn honden barfen maar dat is omdat mijn kamera dat niet aan kan alles is hap slik weg vooral de kippenhartjes en maagjes mag blij zijn als ik mijn vingers dan mag houden anders moet ik een foto maken van mijn hand zonder vinger top
ook ben ik geen fan van herkenbare dieren net als die donzige gele kuikens maar ja dat is omdat ik een watje ben
Essy schreef:Ik denk dat als je hond eenmaal doorheeft dat er verse BARF rondrent en daarnaast nog een goed jachtinstinct heeft, dat het einde zoek is.
Hier komt BARF gemalen en onherkenbaar uit de vriezer. En ik hoop dat ze de link tussen vers vlees en levend wild niet gaan leggen.
Essy schreef:Ik denk dat als je hond eenmaal doorheeft dat er verse BARF rondrent en daarnaast nog een goed jachtinstinct heeft, dat het einde zoek is.
Hier komt BARF gemalen en onherkenbaar uit de vriezer. En ik hoop dat ze de link tussen vers vlees en levend wild niet gaan leggen.
Nee hoor, totale onzin. En nee, hier mogen ze zeker niet zomaar alles in de natuur aan gaan vreten. Zeker geen varkens die dood naast de weg liggen om opgehaald te worden door een kadaverdienst
Maar wel een jong baby-reetje. Die ik de week ervoor 's ochtends nog vrolijk heb zien rondhuppelen. Dat beestje was zeker geen enge ziekte dood gestorven. Misschien wel opgejaagd door een hond die thuis brokjes krijgt en dit maaltje er beter uit vond zien
Als ze weten dat ze buiten eten kunnen vinden en het mogen opeten, eten ze ook vergif wat iemand in vlees kan stoppen. En aangezien er nog steeds van die mafkezen rondlopen, is hier alle eten dat buiten ligt verboden. Voor het zelfde geld eten ze het dode muisje op dat je buurman met rattengif om zeep heeft geholpen.
Essy schreef:Als ze weten dat ze buiten eten kunnen vinden en het mogen opeten, eten ze ook vergif wat iemand in vlees kan stoppen. En aangezien er nog steeds van die mafkezen rondlopen, is hier alle eten dat buiten ligt verboden. Voor het zelfde geld eten ze het dode muisje op dat je buurman met rattengif om zeep heeft geholpen.
Nee hoor. Als ik zeg "nee!" dan eten ze het niet. En buiten lopen ze altijd onder toezicht (dus altijd iemand die nee kan roepen), en ja, dat met rattegif gedode muisje dat de buurman over de schutting heeft gegooid kunnen ze pakken ja. Net zoals een stukje brood doordrenkt met gif, dat een vogeltje heeft laten vallen.
Gelukkig laat ik mijn leven niet leiden door "als, en dan watten"
WAT komt er dan precies uit de vriezer
gemalen KVV uit een zakje
Kun je net zo goed Smuldier o.i.d kopen
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ja hoor, je hebt ook smuldier compleet in zakjes van een pond
Ik wissel af: KVV, brokken, en rauw.
Brokken moeten nog op, en eerlijk gezegd vind ik het wel makkelijk om brokken te kunnen voeren als ik vergeten ben om te ontdooien of een weekend weg ga.
Maar vanmorgen hebben ze kipkarbonade gehad, en vanavond vuile pens
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Begrijp me goed, mijn honden krijgen af en toe ook Smuldier.
Gewoon voor tussendoor.
Maar no way, dat ik dit als kvv zou voeren. Voor mij is Smuldier het Aldi-voer onder de brokken zeg maar
Ik geloof niet dat ze voor deze prijs een 'eerlijk' kompleet vers voer (naar mijn maatstaven) kunnen maken...
Marion. schreef:Begrijp me goed, mijn honden krijgen af en toe ook Smuldier.
Gewoon voor tussendoor.
Maar no way, dat ik dit als kvv zou voeren. Voor mij is Smuldier het Aldi-voer onder de brokken zeg maar
Ik geloof niet dat ze voor deze prijs een 'eerlijk' kompleet vers voer (naar mijn maatstaven) kunnen maken...
Compleet hè. Geen pens of enkel vlees of kip. En ik zou niet weten waarom die slechter zou zijn dan die van een ander merk, want daar zit hetzelfde in.
Essy schreef:Compleet hè. Geen pens of enkel vlees of kip. En ik zou niet weten waarom die slechter zou zijn dan die van een ander merk, want daar zit hetzelfde in.
Dat geloof ik dus niet. Als ik zelf samenstel, met de goedkoopste van de goedkoopste adresjes (veel gratis zelfs), dan nog red ik het niet - verantwoord - voor 1 euro per pond.
Hoe weet jij wat er precies in Smuldier of in een ander KVV zit?
Marion. schreef:Begrijp me goed, mijn honden krijgen af en toe ook Smuldier.
Gewoon voor tussendoor.
Compleet hè. Geen pens of enkel vlees of kip. En ik zou niet weten waarom die slechter zou zijn dan die van een ander merk, want daar zit hetzelfde in.
Bestaat dat dan smuldier compleet? Ik heb het nog nooit ergens gezien. Ik ken ook alleen maar smuldier kip, pens of hart
Het is niet altijd "duurder is beter" maar aangaande KVV zou ik nooit smuldier of Rodi voeren...maar goed., dat ben ik..
Rimpel krijgt gemiddeld 5-7 dagen in de week KVV...en dan moet het voor mijn gevoel wel een goede KVV zijn.
En dat is voor mij Carnibest.
Als ik denk aan Smuldier en aan Rodi, denk ik aan een goedje dat nog het meest doet denken aan kattenstront...
Energique heeft Rimpel een paar jaar gehad, toevallig had ik het laatst nog gehaald...ik had een paar rondjes in zijn bakkie gelegd, naast de CB..en DAN zie je echt verschil hoor.
Ik was altijd dik tevreden over Energique, maar ben overgegaan op Carnibest en zou nooit weer terug gaan.
Energique is in vergelijking met CB toch echt net vermalen karton.