Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kaya naast de fiets, da's niks

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Lopend naast de fiets gaat wel goed zei je, dan zou ik daar weer mee beginnen. Lopen, heel even op het zadel gaan zitten en meteen er weer af voor ze gek gaat doen. En dat langzaam opbouwen. Je kunt ook steeds van de fiets afstappen als ze zo idioot doet als straf ipv harde correcties geven maar ik denk dat je overnieuw moet beginnen en haar heel duidelijk het commando volg of naast moet geven en dan even erop en er weer af. Heb je al een sprnger?
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

en de ene achterop de fiets op de bagegedrager?

Methode van Jessica is ook nog een optie.
Zodra ze begint met klieren, hup van de fiets af, fiets snel neerleggen en Kaya commando 'af' geven en er even bij weg lopen.
Deze methode gebruiken ze soms bij het manwerk bij honden die inpitten in de mouw; zodra ze inpitten, wordt de mouw afgedaan en krijgt de hond commando af, manwerker loopt er even bij weg. Even de hond laten liggen en opnieuw proberen.
Vaak valt het kwartje heel erg snel; inpitten = geen actie meer. Dat vinden ze niet leuk.
Bij de honden waar ik het bij gezien heb hadden ze binnen 4x herhalen al resultaat.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Martijn schreef:Ik kan zo niet zeggen hoe het aan moet pakken.
Misschien is ze er wel gewoon niet geschikt voor. Maar rukken en trekken aan een hond die toch niet onder de indruk is en zich zelf al te druk maakt zonder extra gedoe helpt volgens mij niet.
Ik denk dat ze prima door heeft dat jullie haar niet kunnen stoppen en dat ze daar nu een punt van aan het maken is.

Kan ze normaal wel rustig volgen? Zonder fiets dus?
Ja normaal gesproken is ze gewoon rustig en ze kan uitstekend volgen.
Het lijkt wel of ze echt compleet door het dolle raakt, want zoals ik al zei: áls ze aleens wat 'fout' doet is ze uitermate gevoelig voor een gewone stemcorrectie en in deze situatie is ze helemaal dol :19: Ze is echt heel erg opgewonden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hutsje schreef:Lopend naast de fiets gaat wel goed zei je, dan zou ik daar weer mee beginnen. Lopen, heel even op het zadel gaan zitten en meteen er weer af voor ze gek gaat doen. En dat langzaam opbouwen. Je kunt ook steeds van de fiets afstappen als ze zo idioot doet als straf ipv harde correcties geven maar ik denk dat je overnieuw moet beginnen en haar heel duidelijk het commando volg of naast moet geven en dan even erop en er weer af. Heb je al een sprnger?
Commando volg hebben we heel duidelijk gegeven, maar ze gaat er dwars doorheen.

We gaan inderdaad maar opnieuw beginnen, al waren we nog niet ver gekomen :N: :smile:
We liepen al eerst een tijdje gewoon naast de fiets en dan heel even op de fiets, maar bij die wisseling (lopen op de fiets stappen) raakt ze meteen al dol.
Ik bedenk me nu ook, dat het misschien helpt om haar op dat moment goed af te leiden zodat ze deze wisseling niet ziet :idea:

Morgen gaan we het weer proberen en ik neem alle tips mee, ook die van Estelle :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

kun je het niet bv op een kinderfiets proberen?
zodat je al lopend zeg maar toch op het zadel kunt zitten

bij ons op de cursus werd trouwens de springer erg afgeraden
beter gewoon de riem in de hand en ikzelf heb dat ook liever

ik fiets veel met amos maar als hij dan opeens raar reageert bv door een andere hond kan ik hem zo los laten en het lijkt mij met een springer juist erg gevaarlijk omdat --denk ik --de hond toch nog tegen/onder de fiets kan komen met alle gevolgen voor je zelferbij :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

fenneke schreef:kun je het niet bv op een kinderfiets proberen?
zodat je al lopend zeg maar toch op het zadel kunt zitten

bij ons op de cursus werd trouwens de springer erg afgeraden
beter gewoon de riem in de hand en ikzelf heb dat ook liever

ik fiets veel met amos maar als hij dan opeens raar reageert bv door een andere hond kan ik hem zo los laten en het lijkt mij met een springer juist erg gevaarlijk omdat --denk ik --de hond toch nog tegen/onder de fiets kan komen met alle gevolgen voor je zelferbij :wink:
Maar met de riem kan ze de hond je toch van de fiets af trekken, of plotseling voor je wiel langs gaan. Bij ons werd springer oid juist als
veilig(er) gezien.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Bij een wilde hond vind ik ene psringrer ook veiliger, ALS ik al een vreemde hond tegen kwam die de meiden niet moesten dan deed ik ze aan de springer en dan hadden ze niets meer te vertellen :wink: . Er voor of eronder komen kan niet omdat de springer een eind van de fiets afstaat.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat ze jullie corrigeert :N:
Dat pakwerken is hetzelfde als een waarschuwende omklemmende beet en Wuilus deed dat bij andere honden die gingen rennen waar ze bij was. Dat mocht niet en dus beet ze ze in de nek en hield ze vast.

Volgens mij moet je dus niet gaan corrigeren aangezien ze dan nog sterker in verzet kan komen en zoals Martijn zegt een punt kan gaan maken van dat opspringen. Jullie kunnen haar dan niet stoppen en dus wint ze steeds en leert ze dat ze op deze manier verzet kan tonen. Hoe vaker ze opspringt tegen jullie zin hoe sterker ze zich gaat voelen.

Ik zou zoals eerder genoemd gaan lopen naast de fiets, dan lopen op de fiets en dat met belonen en goed intrainen uitbouwen tot ze uiteindelijk naast de fiets draaft. Begin op een punt waarop ze niet reageert en leer haar gewoon aan wat de bedoeling is vanaf dat 0-punt.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hutsje schreef:Lopend naast de fiets gaat wel goed zei je, dan zou ik daar weer mee beginnen. Lopen, heel even op het zadel gaan zitten en meteen er weer af voor ze gek gaat doen. En dat langzaam opbouwen. Je kunt ook steeds van de fiets afstappen als ze zo idioot doet als straf ipv harde correcties geven maar ik denk dat je overnieuw moet beginnen en haar heel duidelijk het commando volg of naast moet geven en dan even erop en er weer af. Heb je al een sprnger?
Zo ongeveer heb ik het met Silka ook gedaan. Ik nam zowat elke wandeling de fiets mee. En ging er idd af en toe op zitten, klein stukje fietsen etc.
Toen ze die fiets (en mij op de fiets) heel normaal vond, ging ik fietsen en liep zij los mee. Toen dat goed ging heb ik haar pas aangelijnd om naast de fiets te lopen en dat ging op een beetje 'bijsturen' na, binnen één fietstocht helemaal goed.
Ze is inmiddels erg behendig naast de fiets. We doen het niet heel regelmatig maar ze 'verleerd' het niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”