Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
golden retriever
Moderator: moderatorteam
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Die vezelrijke brokken waar amper caloriën inzitten zijn vaak alleen verkrijgbaar bij een dierenarts. Meestal kom je dan ook met je hond onder controle te staan bij de dierenarts zelf of bij een voedingsdeskundige die bij een dierenarts is aangesloten.
Informeer eens in de buurt of er ergens een kliniek is met deze facaliteiten.
Informeer eens in de buurt of er ergens een kliniek is met deze facaliteiten.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik heb inmiddels het merk voer weten te achterhalen voor je Spooky.
Het voer heet: Fibril, Specific veterinary weight reduction CRD-1
Hier kun je er meer over lezen (misschien kan je dierenarts het bestellen): http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=5252
Het voer heet: Fibril, Specific veterinary weight reduction CRD-1
Hier kun je er meer over lezen (misschien kan je dierenarts het bestellen): http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=5252
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
spooky
- Vaste gebruiker
amaai !!! leuk allemaal !! zoveel tips !!!
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt !!!
ik hoop dat mijn meisje toch een hoop kilotjes kwijt gaat zijn tegen de zomer. vorige zomer is ze één keer bewusteloos geweest toen met die hitte.
het zou zalig zijn haar terug van het leven te zien genieten !!! ik kan al bija niet wachten tot het zo ver is

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt !!!
ik hoop dat mijn meisje toch een hoop kilotjes kwijt gaat zijn tegen de zomer. vorige zomer is ze één keer bewusteloos geweest toen met die hitte.
het zou zalig zijn haar terug van het leven te zien genieten !!! ik kan al bija niet wachten tot het zo ver is
de beste psycholoog ter wereld is een puppy die je tranen likt !
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
We zakken weer af, dus maar even weer ophogen
Hoe gaat het met jullie goldens, allemaal goed?
Yvar heeft alweer een oorontsteking nu het linkeroor :N: ik had nog surolan van de vorige keer en dat heeft met het andere oor goed geholpen. Dus eerst maar eens aankijken of dit oor en ook van geneest.
Hoop niet dat dit chronisch gaat worden.
Yvar heeft alweer een oorontsteking nu het linkeroor :N: ik had nog surolan van de vorige keer en dat heeft met het andere oor goed geholpen. Dus eerst maar eens aankijken of dit oor en ook van geneest.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Dat is niet leuk Anja, alweer oorontsteking. Beterschap met Yvar!*tweety* schreef:We zakken weer af, dus maar even weer ophogen![]()
Met de meisjes gaat alles goed. Nanou heeft haar "hoe lang houd ik flos heel " record verbroken. Ik heb er 3 voor haar gekocht vorige week , nu pas eentje gesneuveld.
Beau is erg met me bezig de laatste tijd, alsof ze in de gaten heeft dat er iets bijzonders gaat gebeuren de komende periode.
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Oei Anja, met een oorontsteking kun je beter altijd even naar de dierenarts gaan en niet zelf gaan dokteren.*tweety* schreef:We zakken weer af, dus maar even weer ophogen![]()
Als er namelijk een gaatje in het trommelvlies zit mag je niet met Surolan en dat soort middeltjes gaan behandelen. Dat kan rare neurologische verschijnselen veroorzaken, zoals bijvoorbeeld een scheve kop.
Ik ga bij oorontstekingen altijd even naar de dierenarts om te laten kijken of er niets met het trommelvlies is

- *tweety*
- Zeer actief
Normaal dokter ik ook nooit zo gauw zelf hoor met oren, maar er zat zoveel prut in net als eerst met het andere oor dat ik dacht dat ik het wel eerst kon proberen met die zalf. Vooraf heb ik eerst even zn oortje gespoeld met epiotic, oorcleaner van de DA.MoniqueDM schreef:Oei Anja, met een oorontsteking kun je beter altijd even naar de dierenarts gaan en niet zelf gaan dokteren.*tweety* schreef:We zakken weer af, dus maar even weer ophogen![]()
Als er namelijk een gaatje in het trommelvlies zit mag je niet met Surolan en dat soort middeltjes gaan behandelen. Dat kan rare neurologische
verschijnselen veroorzaken, zoals bijvoorbeeld een scheve kop.
Ik ga bij oorontstekingen altijd even naar de dierenarts om te laten kijken of er niets met het trommelvlies is.
Het lijkt wel te helpen, de buitensteoorschelp ziet niet meer zo donkerrood en begint weer roze te worden, wel komt er nog steeds vieze prut uit zn oortje.
Als het van de week niet beter is ga ik zoiezo wel naar de DA.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- *tweety*
- Zeer actief
Haha Nanoutje wordt volwassenMaureen en de meiden schreef:Dat is niet leuk Anja, alweer oorontsteking. Beterschap met Yvar!*tweety* schreef:We zakken weer af, dus maar even weer ophogen![]()
Hoop niet dat dit chronisch gaat worden.![]()
Met de meisjes gaat alles goed. Nanou heeft haar "hoe lang houd ik flos heel " record verbroken. Ik heb er 3 voor haar gekocht vorige week , nu pas eentje gesneuveld.![]()
Beau is erg met me bezig de laatste tijd, alsof ze in de gaten heeft dat er iets bijzonders gaat gebeuren de komende periode.
Het zal vast wel zijn dat Beau aanvoelt dat er iets byzonders gaat gebeuren, honden voelen dingen sneller aan dan je denkt he.
Het zal voor de honden ook wel byzonder zijn, om straks een baby in het gezin te verwelkomen, dat zullen ze denk ik niet eerder hebben meegemaakt. Misschien is ze bang dat je straks minder tijd voor haar hebt?

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
Nous blijft een eeuwige baby, net als Miep van Marion.
Ik heb straks juist weer veel tijd voor die meisjes, kleine ding gaat dan lekker mee in een goede draagzak zodat ik mijn handen vrij heb.
Nu heb ik juist minder tijd, heb een bekkenkwaaltje waardoor ik niet lang kan wandelen en dat vind ik zo erg. Verder zijn we nog bezig met de laatste handelingen in huis en dat vreet energie.
Babietjes kennen ze wel.
Vooral Beau is gek op dat kleine grut. Altijd zo voorzichtig, Nanou moet al haar enthousiasme altijd flink indammen, die gaat dan zelf maar de baby uithangen.
Hoe is het nu met Yvar?
Ik heb straks juist weer veel tijd voor die meisjes, kleine ding gaat dan lekker mee in een goede draagzak zodat ik mijn handen vrij heb.
Nu heb ik juist minder tijd, heb een bekkenkwaaltje waardoor ik niet lang kan wandelen en dat vind ik zo erg. Verder zijn we nog bezig met de laatste handelingen in huis en dat vreet energie.
Babietjes kennen ze wel.
Hoe is het nu met Yvar?
Laatst gewijzigd door Maureen en de meiden op 28 jan 2007 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- *tweety*
- Zeer actief
Langzaam aan gaat het met zn oortje ietsje beter.
Leuk he dat de honden zo goed kunnen met kleine kindjes, hier komt mijn kleine neefje ook vaak, het eerste wat hij vraagt is: Woef Anja kom es hier.
En dan staat dat kleine mannetje zo lekker met zn armpjes om Yvar zn nek om te aaien heerlijk om te zien.
En Yvar is van het begin ook opgegroeit met de kleintjes van mn nicht die vind kleine kinderen gelukkig ook leuk.
Last van je bekken, oef lijkt me niet fijn, moet je nu een bekkenband dragen ofzo? of heel veel rusten?
Sterkte met de laatste loodjes
Leuk he dat de honden zo goed kunnen met kleine kindjes, hier komt mijn kleine neefje ook vaak, het eerste wat hij vraagt is: Woef Anja kom es hier.
En dan staat dat kleine mannetje zo lekker met zn armpjes om Yvar zn nek om te aaien heerlijk om te zien.
En Yvar is van het begin ook opgegroeit met de kleintjes van mn nicht die vind kleine kinderen gelukkig ook leuk.
Last van je bekken, oef lijkt me niet fijn, moet je nu een bekkenband dragen ofzo? of heel veel rusten?

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
Ik heb er nooit geen problemen mee gehad, nu dus wel. Elke week naar de fysio,oefeningen thuis, het helpt maar moet een tandje terugzetten wil ik het deze laatste 4 weken nog volhouden met werken. Geen band, wel meer rusten.*tweety* schreef:Langzaam aan gaat het met zn oortje ietsje beter.
Beau kwam hier toen Don nog klein was, mijn zoon. Vriendin kreeg in die tijd haar kinderen dus al dat kleine spul is mooi, laat staan de zoete inval hier van vriendjes en kinderen uit de buurt.
Erg fijn dat het voor die meisjes niet vreemd is als ze straks kennis gaan maken met jongste telg.
Fijn dat het weer iets beter gaat met het oor!
- *tweety*
- Zeer actief
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
Kijk nu wel heel erg uit naar mn verlof hoor. Wil nog 3 weken doorgaan waarvan ik er nog twee weken aanspreekbaar zal zijn,laatste week wordt een afsluitweek. Nu iets meer dan 33 weken zwanger,alles gaat prima,kadootje begint een beetje in te dalen nu.*tweety* schreef:Even weer omhoog halen![]()
Hoe gaat het met onze goldentjes?
Yvar zn oor is weer goed genezen, gelukkig maar.
Maureen hoe gaat het met de zwangerschap, kan je het nog een beetje volhouden?
Nanou heeft de tuin omgespit , die was compleet door het dolle met de sneeuw van gisteren.
Fijn dat oor van Yvar weer beter is!
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
- Angeniet
- Erelid
- *tweety*
- Zeer actief
Nou Maureen, ik kan me wel voorstellen dat je het zo langzamerhand wel zat wordt hoor. Maar je krijgt er natuurlijk wel wat moois voor terug.
Hier lag helemaal niet zoveel sneeuw, maar een heel klein laagje, maar meneer heeft toch wel even genoten, hij rende op en aan door de tuin zo dol was ie
en daarna lag ie voor pampus op zn bedje.
Hier lag helemaal niet zoveel sneeuw, maar een heel klein laagje, maar meneer heeft toch wel even genoten, hij rende op en aan door de tuin zo dol was ie

- Rossi
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
Gaat snel Maureen.Maureen en de meiden schreef:
Kijk nu wel heel erg uit naar mn verlof hoor. Wil nog 3 weken doorgaan waarvan ik er nog twee weken aanspreekbaar zal zijn,laatste week wordt een afsluitweek. Nu iets meer dan 33 weken zwanger,alles gaat prima,kadootje begint een beetje in te dalen nu.
Nanou heeft de tuin omgespit , die was compleet door het dolle met de sneeuw van gisteren.![]()
Fijn dat oor van Yvar weer beter is!
Leuk. :smile1:
Groeten van Angel en Rossi.

-
Marion.
Rossi schreef:Vraag; waar moet ik op letten als ik Rossi zijn haren wil laten bij knippen? En blijven jullie dan ook bij de hond?
Op wat je zelf mooi vind natuurlijk
Ik blijf er niet bij. Ik drop ze, en 4 uur later haal ik ze weer op. Heel professioneel, met toch aandacht voor de honden an sich.
In het verleden liet ik het door de fokster doen, of door een andere fokster/trimster... dat kostte me de hele dag. Ik mocht er wel bij blijven, was dus een dag bezig met Saar zoet te houden (of ze nu zelf op tafel stond, of haar baby, ik was bezig met Saar).
Doe het dus nu à la proffesionelle. Meisjes vinden het niet leuk, ik vind het niet leuk, het kost een hoop geld.... maar we zijn er weer een paar maanden vanaf.
Rossi moet niet teveel geknipt worden. Misschien wel niet? Zijn zijn pootjes slordig? Anders zou ik het zo laten Angel, hij wordt niet slordig van niet-knippen. Knippen betekent ook dat het haar gaat groeien he? Rossi klit niet, en Rossi "groeit" niet slordig. Ik zou het zo laten
- Rossi
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
Branka schreef:Even een nieuwtje!![]()
Erg leuk nieuwtje hoor!
En nu is het afwachten begonnen op het wollige pluizebolletje,spannend hoor!
-
twister_storm
- Actief
Weer 5 jaar van mijn leven ingeleverd vanochtend....
We waren lekker vroeg op pad om heerlijk te ontwaken samen met de vogels tijdens een boswandeling. Niets aan de hand, Storm was lekker aan het snuffelen en alle molshopen en andere gaten aan het onderzoeken. Twister had een inmenslange stok gevonden, lekker handig om mee te nemen.
Op een bepaald punt ligt een grote berg met takken nog van de storm. Ze vinden het leuk om dat lekker uitelkaar te trekken. Ik geniet dan van hun samenspel hoe je dat het beste kan doen met zijn tweeen.
Ik stond te kijken en Storm was hevig aan het blaffen en Twister was lekker op zijn manier druk aan het doen. Ik dacht nog, wat gaat het toch goed met mijn mannetje. Heel even was ik op Storm gericht en ik draai me om naar Twister...
Hij loopt rondjes en zijn hele lijf is verkrampt. Dus ik naar hem toe om hem rustig op te vangen zodat hij stopt met rondjes lopen. Mijn arme mannetje was helemaal verkrampt en keek wanhopig uit zijn ogen. Ik ben bij hem gaan zitten in de hoop dat hij wat verslapte en ging liggen. Maar hij bleef maar tegen me aan hangen. Het duurde zeker 5 minuten en toen verslapte hij gelukkig. En ging beter op zijn poten staan. En toen 2 minuten later stond hij alweer druk te doen met een stok.
Er waren nog wat andere vroege wandelaars en die waren in de tussentijd er bij gekomen om te kijken of ze wat konden doen. Toen het met Twister zienbaar beter ging zijn we snel naar de auto gelopen om naar huis te gaan.
Ik vond het wel weer genoeg voor vandaag.
We waren lekker vroeg op pad om heerlijk te ontwaken samen met de vogels tijdens een boswandeling. Niets aan de hand, Storm was lekker aan het snuffelen en alle molshopen en andere gaten aan het onderzoeken. Twister had een inmenslange stok gevonden, lekker handig om mee te nemen.
Op een bepaald punt ligt een grote berg met takken nog van de storm. Ze vinden het leuk om dat lekker uitelkaar te trekken. Ik geniet dan van hun samenspel hoe je dat het beste kan doen met zijn tweeen.
Ik stond te kijken en Storm was hevig aan het blaffen en Twister was lekker op zijn manier druk aan het doen. Ik dacht nog, wat gaat het toch goed met mijn mannetje. Heel even was ik op Storm gericht en ik draai me om naar Twister...
Hij loopt rondjes en zijn hele lijf is verkrampt. Dus ik naar hem toe om hem rustig op te vangen zodat hij stopt met rondjes lopen. Mijn arme mannetje was helemaal verkrampt en keek wanhopig uit zijn ogen. Ik ben bij hem gaan zitten in de hoop dat hij wat verslapte en ging liggen. Maar hij bleef maar tegen me aan hangen. Het duurde zeker 5 minuten en toen verslapte hij gelukkig. En ging beter op zijn poten staan. En toen 2 minuten later stond hij alweer druk te doen met een stok.
Er waren nog wat andere vroege wandelaars en die waren in de tussentijd er bij gekomen om te kijken of ze wat konden doen. Toen het met Twister zienbaar beter ging zijn we snel naar de auto gelopen om naar huis te gaan.
Ik vond het wel weer genoeg voor vandaag.
Sandra, Twister en Storm

- *tweety*
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
Ik was net ook even geschrokken.
Yvar werd in zn staart gebeten door dat mormel kreng van de buren.
Dat kreng grijpt elke hond die hij te pakken kan krijgen en de kinderen uit de buurt erbij, maar ze weigeren om dat mormel aan de lijn te doen.
Ik ben het zat.
Gelukkig heeft hij niks.
Dat kreng grijpt elke hond die hij te pakken kan krijgen en de kinderen uit de buurt erbij, maar ze weigeren om dat mormel aan de lijn te doen.
Ik ben het zat.
Gelukkig heeft hij niks.

- *tweety*
- Zeer actief
Ik was net ook even geschrokken.
Ik ben het zat.
Gelukkig heeft hij niks.
Ik ben het zat.
Gelukkig heeft hij niks.