Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

halsband met pinnen aan binnenzijde

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:
Rosita Compagner schreef:
maart schreef::roll: :roll: is het leuk ja?

Ken je Inge? Ken je haar trainingsmethodes? ken je haar begeleiding? ken je haar honden?
Vandaar mijn vragen, maart, vandaar mijn vragen. Ken jij haar wel?
ook via vragen 'ken' je iemand niet, dan moet je er in levende lijve gaan kijken DAN pas kun je oordelen...
Maar wat ik al eerder zei, het halfjaar is weer voorbij en woppa daar is ie weer de prikband discussie... over een maandje of wat de TT weer :cool2:
Okay, ik ben tegenstander omdat het me enorm zielig lijkt maar ik ga in op de uitnodiging, ik wil best een training bijwonen met prikband en ben zeer zeker bereid mijn mening te herzien of bij te stellen na mijn bezoek.
Addy
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Addy schreef:
malinois schreef:
Rosita Compagner schreef:
maart schreef::roll: :roll: is het leuk ja?

Ken je Inge? Ken je haar trainingsmethodes? ken je haar begeleiding? ken je haar honden?
Vandaar mijn vragen, maart, vandaar mijn vragen. Ken jij haar wel?
ook via vragen 'ken' je iemand niet, dan moet je er in levende lijve gaan kijken DAN pas kun je oordelen...
Maar wat ik al eerder zei, het halfjaar is weer voorbij en woppa daar is ie weer de prikband discussie... over een maandje of wat de TT weer :cool2:
Okay, ik ben tegenstander omdat het me enorm zielig lijkt maar ik ga in op de uitnodiging, ik wil best een training bijwonen met prikband en ben zeer zeker bereid mijn mening te herzien of bij te stellen na mijn bezoek.
Addy
waar woon je?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge schreef:Hier ook niet hoor, niets scherps aan.
zal dan wel een geslepen prikker zijn geweest. die bestaan ook nog.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
nee het ging hier over de gewone prikkers die je zo in de winkel kan kopen, niet over de geslepen prikkers want die zul je toch echt zelf moeten (laten) slijpen. Die koop je niet in de dierenwinkel. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
estelle schreef:
nee het ging hier over de gewone prikkers die je zo in de winkel kan kopen, niet over de geslepen prikkers want die zul je toch echt zelf moeten (laten) slijpen. Die koop je niet in de dierenwinkel. :wink:
dat weet iemand toch niet die ze nite kent zoals diegene die dus gevoeld heeft en zegt dat het scherp was.
:wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
dat weet iemand toch niet die ze nite kent zoals diegene die dus gevoeld heeft en zegt dat het scherp was.
:wink:
ja oke dat zou kunnen :wink:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef:
Addy schreef:
malinois schreef:
Rosita Compagner schreef: Vandaar mijn vragen, maart, vandaar mijn vragen. Ken jij haar wel?
Addy
waar woon je?
Volendam
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
estelle schreef:
:zweep:
max
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door max »

Persoonlijk ben ik er tegen. Ik heb er weinig verstand van maar zowel bij de paarden als bij de honden blijf ik zeggen eerst trainen dan hulpmiddelen.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Martijn schreef:
maart schreef:
Rosita Compagner schreef:Dit doet me denken aan dat spreekwoord over onmacht en geweld.....

Hoe gaat'ie precies? Daar waar onmacht ....... , begint het geweld.

Iets of iemand pijn doen = geweld
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

een prikband doet bij juist gebruik helemaal geen pijn.
Dit is natuurlijk lulkoek.
Ik neem onmiddellijk van je aan dat je er correct mee om gaat maar het hele concept prikband is gebaseerd op het gevoel van de prikkels op de huid. Anders was het geen prikband.

Ik heb niets tegen pijnprikkels. Het is niet mijn manier maar mijn manier laat ook weleens te wensen over.
Maar laten we alsjeblieft niet gaan zitten ouwehoeren dat pijnprikkels geen pijn doen. Je kunt hooguit praten over hoeveel pijn het doet maar dat is het.

Als je voor training met pijnprikkels kiest dan heb ik daar meer respect voor als je er gewoon voor uit komt dan wanneer je gaat lopen doen alsof het een lintje fluweel is.

Op deze manier komt nogal dom over, namelijk.
bij pijnprikkels versta ik een hond die jankt van de pijn. Dat effect heeft de prikband bij mijn hond echt niet :19: net zoals ze niet jankt bij gebruik van de TT :19:

en prikband: het 'prikt' mijn hond niet. Het contactoppervlak is kleiner, waardoor er bij een zelfde hoeveelheid kracht er een grotere druk ontstaat. maar het hoeft daarom geen pijn te doen.
maart
Zeer actief

Martijn schreef:
maart schreef: bij pijnprikkels versta ik een hond die jankt van de pijn.
Waarom?
Sommige honden gillen gewoon niet zo, ook al breken ze een paar tenen. Dat betekent dan toch niet dat het geen pijn doet?
maar dan hebben ze weer fysieke schade. Waarvoor een pinnenband ook niet dient.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Martijn schreef:
maart schreef:
Martijn schreef:
maart schreef: bij pijnprikkels versta ik een hond die jankt van de pijn.
Waarom?
Sommige honden gillen gewoon niet zo, ook al breken ze een paar tenen. Dat betekent dan toch niet dat het geen pijn doet?
maar dan hebben ze weer fysieke schade. Waarvoor een pinnenband ook niet dient.
Daar gaat het niet om.

De manier waarop een prikband werkt heet gewoon een pijnprikkel en doet dus pijn.
Misschien vind je de hoeveelheid pijn acceptabel, dat kan. Maar het doet wel pijn anders werkt het domweg niet.
Daar heb je helemaal gelijk in :wink: natuurlijk doet een prikker pijn, de ene hond laat dit eerder merken dan de ander, maar hij zit er niet om voor de leuk :denken:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je kunt je natuurlijk afvragen wanneer een onaangename prikkel een pijnprikkel wordt.

Wat voor de ene hond een pijnprikkel is is voor een andere hond niet eens een onaangename prikkel. En de ene hond laat zich al voldoende beïnvloeden door een onaangename prikkel terwijl een andere hond pas reageert op een forse pijnprikkel.

Als je een prikband gebruikt en de dosering goed weet aan te passen aan de individuele hond waar je op dat moment mee werkt ben je echt niet uitsluitend met pijnprikkels bezig, gelukkig.
maart
Zeer actief

Martijn,

ik ga in grote lijnen volledig akkoord met jou. Maar dat ik een pijnprikkel geef aan mijn hond, daar ben ik toch niet van overtuigd.

Een gewone halsband gaat bij haar niet, daar reageert ze niet op moest ik proberen haar daarmee te corrigeren.
echter, bij een prikketting gaat diezelfde correctie gepaard, met het wel registreren van die ruk als zijnde een correctie, via de prikketting maak ik wel indruk. Maar daarom doe ik haar nog geen pijn, net zoals iemand die een correctie via een gewone halsband zijn hond daar ook geen pijn mee hoeft te doen :19:

op een hond met een heel hoge pijngrens, zou de correctie die ik nu aan mijn teef geef, ook geen indruk maken. Of een hond die makkelijk onder de indruk is/pijn heeft, zou ik die hond dan echt pijn doen.

het kan net zo goed zijn, bij een volgende hond, dat ik geen helemaal geen prik nodig heb, of integendeel, dat ik nog harder zou moeten corrigeren. Maar nu bij mijn hond, corrigeer ik goed (althans, dat denk ik, mss doe ik wel iets gigantisch fout).

idd, moet je juist gebruik toepassen, maar dit is juist doordat er zoveel misbruik wordt gemaakt (denk maar aan geslepen prikkettingen, extreem harde rukken...).
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Wil de hond schreef: Als je een prikband gebruikt en de dosering goed weet aan te passen aan de individuele hond waar je op dat moment mee werkt ben je echt niet uitsluitend met pijnprikkels bezig, gelukkig.
Het feit dat je goed op de dosering moet letten en er zo gehamerd wordt op juist gebruik geeft al aan dat het verder gaat dan alleen onprettig.

Het maakt mij niet uit wat mensen doen. Als je goed voor je hond zorgt en deze doorgaans gelukkig is vind ik het best.

Maar sta dan gewoon voor wat je doet. Geen eufemistisch geleuter, geen gejammer over "Ja maar..hullie doen het zelf ook en de moederhond en de nek en rangorde".
Als het zo'n geweldig middel is waarom moet er dan zo moeilijk gedaan worden over hoe hij werkt?

Een klein beetje onprettig daar loopt een beetje werkmechel dwars door heen. Als je het op deze manier gaat spelen dan moet je doorpakken.
En dan werkt het ongetwijfeld heel goed. Maar een pijnprikkel is en blijft gewoon een pijnprikkel. Als je dat niet durft te zeggen vind ik het vrij laf om het wel op je hond los te laten.

Er is een reden waarom een hond beter reageert op een prikband dan op een slipketting. En dat is niet omdat hij minder pijn doet.
nou ben ik het niet helemaal mee eens....
natuurlijk zal het een onprettig gevoel zijn, maar een onprettig gevoel hoeft een werkmechel niet doorheen te lopen. Heb laatst een stuk gelezen over de methode van Bart Bellon (kon er helaas niet zelf heen) die de TT als onprettige prikkeling gebruikt dus een hele lage stand die voor een mens bijna of niet voelbaar is maar de hond een onprettig gevoel geeft dus geen pijn. Ook dat werkt dus perfect ipv meteen met standje 100 hem op z'n flikker te geven. Ik ben er dus zelf helaas niet bij geweest dus kan het niet exact uitleggen.
Volgens mij zijn er wel een aantal mensen hier van het forum naar toe geweest misschien dat die het exact uit kunnen leggen voor ik het helemaal verkeerd doe :N:
Afbeelding
maart
Zeer actief

ok, je hebt gelijk. Je bent gewoon veel beter is het verwoorden van dingen dan ik :mrgreen:

Nee, ik ben het echt met je eens. En ik ga zeker niet lopen ontkennen dat ik prik/TT gebruik, of vlug even foto's lopen trekken van mijn hond terwijl ze geen van beide draagt om dan te verkondigen 'kijk eens hoe mooi mijn hond loopt' :19:

Maar wat me dan wel tegen de borst stuit, is het feit dat mensen die totaal geen ervaringen hebben met de prikband, dan lopen te verkondigen dat het een martelwerktuig is, waarvan de honden open wondes, infecties,... en wat voor vreselijke zaken nog allemaal van hebben. terwijl ze net zogoed zoals jij zegt, zij hun honden in elkaar kunnen slaan met het uiteinden van hun riem.

en die pijnprikkel, ja, je moet het kalf een naam geven hé :19: met jouw woorden geef ik inderdaad een pijnprikkel aan mijn; Maar slechts doordat ik fysiek niet in staat ben om via een gewone halsband diezelfde 'pijn'prikkel aan mijn hond te geven.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Tja, een prikker is nou eenmaal niet hetzelfde als een aai over zijn bolletje :wink:
In mijn beleving geeft het een constante lichte druk en bij het aanspannen van de band (correctie) zal het inderdaad een onprettig gevoel geven, een pijnprikkel dus als je het zo wil noemen. Het wil echter niet zeggen dat je je hond echt ook pijn doet. Het maakt in mijn ervaring wel dat de hond wat alerter wordt, beter op je gaat letten.

Ik heb het gebruikt bij Marouck en daardoor kon ik juist weer heel veel gaan belonen. Ze was beter bereikbaar. Nooit heeft ze gepiept van pijn oid (en Marouck is wat dat betreft toch redelijk kleinzerig af en toe) :wink:
Ik heb ook een slipketting gebruikt (vond ik zelf heel wat lastiger qua correcties) en daarbij piepte ze wel, het is veel moeilijker om de correctie te doseren bij een slip terwijl dat met een prikker wel gaat vind ik.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het toedienen van een onprettige sensatie heet gewoon een pijnprikkel.
Dat is de naam van die specifieke bekrachtiger.
Het toedienen van een onprettige sensatie heet corrigeren. :wink:

Corrigeren is niet hetzelfde als pijn doen, soms is het dat wel en soms niet.

Als ik elke keer dat ik een hond korrigeer deze pijn zou doen zou ik dat zonder meer toegeven, maar het is nu eenmaal niet zo zwart wit als jij stelt.

Ik ontken dus niet dat ik nooit een hond (een beetje) pijn doe.
NaNzZz

Ongelezen bericht door NaNzZz »

vol intresse zitten lezen...

Wij hebben voorheen voor onze bo ook een prikbank gebruikt tot mijn spijt....Ik zal zo'n halsband nooit meer gebruiken.
Bo trok veel, slipketting werkte niet en werd hij kaal van in zijn nek doordat zn nekharen ertussen bleven zitten, toen een prikbank geprobeerd...hier trok hij iets minder door maar....hij bleef trekken....wij helemaal radeloos...heb het ding 2 weken gebruikt, maar merkte al met omdoen van de band dat bo het niet prettig vond...
toen weer een gewone halsband geprobeerd....hij had mee plezier waardoor weer meer trekken...toen hebben we een leren halsband kunnen bestellen bij een man die die zelf maakt met een huif...
Nog trekken...
Toen kreeg ik zelf een ongeluk en werd het voor mij bijna onmogelijk om hem uit te laten....en werd ik wanhopig...heb ik contact opgenomen met een goede hondenschool hier intensief met bo getraind, geoefend, dag in dag uit.....en nu...
nu loopt bo perfect met zn halsband met huif!

Vaak zijn we geneigd hulpmiddelen te gebruiken die niet zo prettig zijn, omdat we zelf een beetje wanhopig zijn...en er de tijd niet voor nemen...alles moet maar meteen goed gaan....
positieve beloning daar ben ik vortaan voor, tijd nemen....

en ik wil hiermee geen mensen aanvallen die wel of niet een prikband gebruiken...schrijf hier puur mn eigen ervaring!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Tja de prikband... ik ben het met Martijn eens dat het wel degelijk voelbaar is, als het pijnloos zou zijn zou de hond net zo doorgaan als met een halsband...

Ooit 1x onder begeleiding geprobeerd bij Fangio, dat was in zijn vreselijke "uitval" tijd en nadat ik 2x op mijn plaat was gegaan.. nou ik heb een keiharde hond, dat weet ik, en hij knipperde niet eens met zijn ogen toen hij ineens uitvloog naar een hond verderop, maar zijn nek/huid kon er dus niet tegen, hij had echt overal van die rode plekken zitten enz, dat was dus niet meer een optie.
Maar nou zijn mijn honden niet echt super behaard rondom de nek/hals zou dat er ook nog mee te maken kunnen hebben?

Verder was de clicker ook al in gebruik toen maar Fangio slaat in de "link leggen" een stap over en dat is verdomd lastig trainen want op het moment van klikken draait het bij Fangio om het koekje, ging je het afbouwen gaf hij ook geen moer meer om die clicker, overigens ook onder begeleiding gedaan en de andere honden deden het perfect maar Fangio is gewoon een verhaal apart als het om trainen gaat, trainen met andere honden die dan moesten passeren zodat we het uitvallen konden aanpakken was ook heel leuk.. alles wat je deed, of dat nou clickeren was, fisher disks, correctie noem het maar op dat werkte 2x en dan wist Fangio; Heee dat gedoe betekend; een andere hond!!! dus begon hij al bij voorbaad vreselijk uit zijn plaat te gaan, bij alle andere honden betekend het; hee lekker een koekje :roll:

Wij hebben toen zelfs info gevraagd bij een africhter over een TT omdat het echt de spuigaten uitliep en die circel echt gebroken moest worden maar hij heeft, nadat hij Fangio had geobserveerd, afgeraden juist omdat hij die link anders legt dan een andere hond.

We zijn overgestapt op negeren daarna, het uitvallen beperken door gewoon uitlaten met halsband en G.L. (die maakte het mogelijk het fixeren te doorbreken want daar lag het grote probleem) en dat is wel gelukt maar ook niet via de reguliere manieren.

Ik denk dat het eigenlijk niet echt veel uitmaakt wat je doet maar wel hoe je het doet, hulpmiddelen prima maar bij correct gebruik, soms zie je mensen hun hond met troep behangen zonder dat ze echt weten hoe of wat en dan vind ik het minder oke en je kan dus niet elke hond clickeren of wat dan ook net zoals niet iedere hond tegen de prikband kan en niet iedere hond hetzelfde opgevoed kan worden.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Tja de prikband... ik ben het met Martijn eens dat het wel degelijk voelbaar is, als het pijnloos zou zijn zou de hond net zo doorgaan als met een halsband...

Ooit 1x onder begeleiding geprobeerd bij Fangio, dat was in zijn vreselijke "uitval" tijd en nadat ik 2x op mijn plaat was gegaan.. nou ik heb een keiharde hond, dat weet ik, en hij knipperde niet eens met zijn ogen toen hij ineens uitvloog naar een hond verderop, maar zijn nek/huid kon er dus niet tegen, hij had echt overal van die rode plekken zitten enz, dat was dus niet meer een optie.
Maar nou zijn mijn honden niet echt super behaard rondom de nek/hals zou dat er ook nog mee te maken kunnen hebben?
ja :wink:
mijn dober droeg hem ook altijd op de nek, bij de mechelaars zie je hem bijna niet en daar zit dan ook nog eens een behoorlijke ondervacht onder. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden. :wink: Overigens heb ik bij m'n dober ook nooit geen wondjes o.i.d. gehad met een prikband :19:
Afbeelding
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

ik heb het aandachtig zitten lezen
mijn dogo canario is nu een jaar en heeft nu ook een prikketting
ik train ipo met hem en hij heetf een super drive op de man hij heeft er dan een om hij is zo gefocust dat hij een band of tuig niet eens verneemd hahaha hij weegt nu 55kg en dat is geen doen met een leren band
verder loopt hij gewoon aan een leren band of slipketting maar een slipketting is echt niet goed voor zijn vel het komt altijd tussen de schakels en dit doet hem pijn
ook is hij als de avond valt nogal beschermend wat zo hoort bij het ras en is een halsband niet altijd de oplossing hij heeft de band nu een week en gedraagt zich super enz
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

basisbrok schreef: verder loopt hij gewoon aan een leren band of slipketting maar een slipketting is echt niet goed voor zijn vel het komt altijd tussen de schakels en dit doet hem pijn
ook is hij als de avond valt nogal beschermend wat zo hoort bij het ras en is een halsband niet altijd de oplossing hij heeft de band nu een week en gedraagt zich super enz
als hij nogal beschermend is in de avond en hij heeft een prik of slip om.....
Dan zou ik zeggen dat je hem alleen maar meer drive en adrenaline geeft om "beschermend" te worden.
Overigens beschadig je met slip niet alleen de huid, maar je knijpt zijn strot ook nog een keer dicht,logisch dat dat pijn doet.
En dat hij dus beschermend is en dat je dat direct maar afdoet als dat het in het kaarakter zit is nogal licht opgevat.
Je kan toch ook dat gedrag onder controle houden door middel van commando,s?

prik tijdens training ( mits goed gebruikt) heb ik geen probleem mee.
Maar ook nog buiten de training zoals jij beschrijft..... nee, niet echt mee eens, sorry
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik heb dit topic ook ademloos zitten lezen, wat een hoop voor en tegenstanders................en allemaal met hun eigen reden. Maar ik heb de prikketting of TT nooit hoeven gebruiken, gelukkig...!!!!!!!!!!!!
( maar met een volgende hond weet je het nooit, toch hoop ik het op andere manieren te kunnen doen)
Afbeelding
erus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door erus »

vol bewondering heb ik dit topic gelezen :N:
dat er honden (liefhebbers) dit marteltuig gebruikt om zijn of haar hond in bedwang te houden, ik persoonlijk vindt het om te :jank:
Mijn bescheiden mening is dat als je een prikband of tt nodig hebt om je hond goed op te voeden, heb je geen goede band met je hond

deze "hondeliefhebbers" zouden zelf eens de prikband of tt om hun nekje moeten doen, en bij elk niet gewenst gedrag effe een stroomstootje of een flinke ruk aan de riem
Ben benieuwd of ze dan nog zo weg zijn van deze marteltuigen

dan ook nog effe het stukje africhting met de Cane corso, als men de prikker nodig hebt om je hond tijdens de africhting in bedwang te houden
vraag ik toch echt af waar men mee bezig is om met dit ras de africhting te doen :denken:

wie weet lezen we over een tijd wel in de krant Cane corso valt wandelaar aan, reden hij had geen prikband om want eigenaar had hem niet in bedwang :eek:
groetjes
boudewijn
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

En een GL bv is dus geen marteltuig?? En easy walker?? Heb genoeg honden gezien met wonden, maar nog nooit door een prikker :19:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb wel wonden gezien van prikbanden maar dat is 15 jaar terug ik neem aan dat ze wel iets vriendelijker woorden gemaakt
ik zou het trouwens nooit om doen bij 1 van me honden maar dat is mijn idee omdat ik zelf vind als je een hond van pup af aan hebt er denk iets misgaat in de op voeding dat je ineens zulke maatregelen moet treven om je hond in bedwang te kunnen houden
dan heb ik het niet over de werkrassen daar heb ik geen kaas van gegeten
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Een swiffer die geen prikband nodig heeft om in bedwang gehouden te kunnen worden is geen hond. :smile2:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wil de hond schreef:Een swiffer die geen prikband nodig heeft om in bedwang gehouden te kunnen worden is geen hond. :smile2:
nee hehe dat zijn ook geen honden maar swiffers
maar ik heb niet alleen swiffers gehad hoor :pffff:
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

twinkeltje schreef:
Wil de hond schreef:Een swiffer die geen prikband nodig heeft om in bedwang gehouden te kunnen worden is geen hond. :smile2:
nee hehe dat zijn ook geen honden maar swiffers
maar ik heb niet alleen swiffers gehad hoor :pffff:
Ik wou ook al zeggen, bij jouw formaatje honden zou ik zeker geen pinnenband gaan gebruiken :pffff: heb je alleen t kopje straks in de band hangen of zeg ik nu iets heel fouts :smile: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”