Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kadavers en ingewanden, moet dat op de foto?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, ben ik ook helemaal voor, een aparte rubriek voor de brokkenvoerders, een aparte rubriek voor de kvv'ers en een aparte rubriek voor de rauwe zelf samenstellers. Want stel je voor, je wordt met elkaar besmet. :N:
:denken:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Roelfien schreef:Ja, ben ik ook helemaal voor, een aparte rubriek voor de brokkenvoerders, een aparte rubriek voor de kvv'ers en een aparte rubriek voor de rauwe zelf samenstellers. Want stel je voor, je wordt met elkaar besmet. :N:
En dan hadden we ook nog de verschillende stromingen onder de barfers toch? :idea: :N:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Natas. schreef:
De foto's met zeer herkenbare prooidieren vind ik zelf iets minder, maar dat komt omdat ik een muts ben. :mrgreen:
Als je eenmaal eens een geitenkop met de ogen er nog in voor een lekker Antilliaans soepje op de keukentafel in een gedeelde flat hebt zien staan, schrik je niet meer zo gauw.

Anne
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Roelfien schreef:Ja, ben ik ook helemaal voor, een aparte rubriek voor de brokkenvoerders, een aparte rubriek voor de kvv'ers en een aparte rubriek voor de rauwe zelf samenstellers. Want stel je voor, je wordt met elkaar besmet. :N:
En dan wel met een speciale toegangscode he, niet dat je zomaar in een ander topic kan :pffff:
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Komt er dan ook een junkfood rubriek :mrgreen:

Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

M@ri@nne schreef:
En dan hadden we ook nog de verschillende stromingen onder de barfers toch? :idea: :N:
ja, er komen er steeds meer bij
Roelfien en ik willen een eige topic :pffff:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Annie Pannie schreef:ik denk ook niet dat het gaat om het barfen zelf maar om de foto's van afgehakte gevilde lamshoofden oid

moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet lekker vind om te zien... ik geloof zonder foto's ook wel dat het goed is voor je hond...
Ik denk dat jullie het niet begrijpen :mrgreen:
je moet niet naar het materiaal kijken maar de uitdrukkingen van die hondenkoppen. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Precies Ien! :mrgreen: :mrgreen:
Ik maak graag foto's van mijn etende hondenkoppen. Niet uit stoerdoenerij, want zelf samenstellen is alles behalve stoer willen zijn.
Maar wat is er nou mooier dan uitdrukkingen vastleggen, genietmomenten van je honden, gewoon omdat ze intens genieten van iets wat dicht bij hun natuur staat? Ik heb toch niet voor niks een nieuwe digi om ook die momenten vast te leggen? Ik heb altijd 'nette' foto's.
En als iemand er niet naar wil kijken, zapt 'ie toch lekker door. Dat doe ik met andere foto's wat me niet boeit ook.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik meld me alvast aan voor de rubriek KVV :cheer:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Teckelgek schreef:
Ben je ook verplicht teckeldrollen te fotograferen en ter studie op het drollentopic te kwakken :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik snap wat Benthor bedoeld met zijn "waarom op de foto?" vraag,...je kunt je echter op dezelfde manier afvragen waarom sommige mannen een snor laten staan. Ze hebben er vast een reden voor, want het is een bewuste aktie, als je er naar vraagt krijg je eigenlijk geen antwoord, hazelippen daargelaten. Het achterhalen van de reden voegt ook weinig toe m.i. (als je een toevallig een snor hebt Benthor is dat puur toeval :wink: )

Ikzelf zie overigens weinig vreemds aan een kop of ander onderdeel van een dier of een comleet dier dood of levend.
De hier en daar aangegeven moeite met de beelden heeft veel met achtergrond te maken denk ik, ik zie vaak dat kinderen door hun ouders op onredelijke gronden bang worden gemaakt voor spinnen, dode dieren, slangen, insecten, dingen die "vies" zijn, maar dat eigenlijk helemaal niet zijn etc.
Dat zet zich misschien voort in het latere leven en zou een reden kunnen zijn dat iemand sommige dingen als onsmakelijk gaat ervaren.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

alma2 schreef:
Teckelgek schreef:
Ben je ook verplicht teckeldrollen te fotograferen en ter studie op het drollentopic te kwakken :mrgreen:
Maar natuurlijk :pffff:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Rodi, Duck en Smuldier...het zijn complete KVV's...en er zal niets mis mee zijn, maar IK zou het geen 7 dagen in de week voeren...

Maar goed...
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

starfleet schreef:
Natas. schreef: De foto's met zeer herkenbare prooidieren vind ik zelf iets minder, maar dat komt omdat ik een muts ben. :mrgreen:
Als je eenmaal eens een geitenkop met de ogen er nog in voor een lekker Antilliaans soepje op de keukentafel in een gedeelde flat hebt zien staan, schrik je niet meer zo gauw.
Daarom maak ik ook geen Antilliaanse soepjes :mrgreen:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

nance schreef:
En dan wel met een speciale toegangscode he, niet dat je zomaar in een ander topic kan :pffff:
Ja maar, ja maar jamaar....... dan kom ik in een identiteitscrisis! :N:
Want in welke rubriek mag ik dan? Ik geef kvv én barfspul én zelfs (1 ochtend per week) FF brokken! :denken: :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Natas. schreef:Ja maar, ja maar jamaar....... dan kom ik in een identiteitscrisis! :N:
Want in welke rubriek mag ik dan? Ik geef kvv én barfspul én zelfs (1 ochtend per week) FF brokken! :denken: :mrgreen:
Hier nog zo een Natas,dus dan heeft die hoek alvast 2 leden :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Natas. schreef:Ja maar, ja maar jamaar....... dan kom ik in een identiteitscrisis! :N:
Dan gaan jullie maar in de 'van alle walletjes etende' hoek :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Waar moet ik dan in? Ik voer kvv maar heb nu toch ook wat barf-spul in mijn vriezer liggen (en er is al wat van gevoerd ook! Ik heb er alleen geen foto's van gemaakt, is dat erg? :mrgreen: )
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Met grote regelmaat eten mijn honden smuldier compleet en rodi, ook CB geef ik wel eens maar mijn honden vonden de Bibi lekkerder, al vind ik Bibi weer erg op AHV lijken.... vind het allemaal een hoog commercieel gehalte hebben overigens :roll:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

cloris schreef:Met grote regelmaat eten mijn honden smuldier compleet en rodi, ook CB geef ik wel eens maar mijn honden vonden de Bibi lekkerder, al vind ik Bibi weer erg op AHV lijken.... vind het allemaal een hoog commercieel gehalte hebben overigens :roll:
Heeft het ook :wink: En over het algemeen doe ik daar liever niet aan mee...maar we hebben hier de discussie over de inhoud van de verschillende KVV soorten al eens eerder gevoerd en die discussie's lopen niet leuk...
Mensen voelen zich aangevallen, wat ik dan weer goed begrijp hoor.
En anderen weten het niet op een goede manier te vertellen waardoor ze iemand die smuldier voert echt op hun ziel trappen door te zeggen dat het rotzooi is.
Ik probeer daar dat wat voorzichtig mee te zijn, maar ik ben wel eerlijk als ik zeg dat ik het geen 7 dagen in de week zou voeren.
Als afwisseling zou het best eens kunnen zijn dat ik eens een pakje Rodi meeneem van de supermarkt.
Ik heb het nog nooit gedaan...maar het zou best kunnen.
Ik voer eigenlijk alleen CB en dan in de smaken natuur en aktief. Daarnaast weleens wat Frostifit en pas een keer energique...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marion. schreef:
Dan gaan jullie maar in de 'van alle walletjes etende' hoek :mrgreen:
In die hoek mag ik ook! :mrgreen:
Ik voer van alles. Brok, kvv maar ook kippennekken, hele kippen, pens etc.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

twinkeltje schreef:
miekmiek schreef:
mercedes2803 schreef:Het is niet altijd "duurder is beter" maar aangaande KVV zou ik nooit smuldier of Rodi voeren...maar goed., dat ben ik..

Rimpel krijgt gemiddeld 5-7 dagen in de week KVV...en dan moet het voor mijn gevoel wel een goede KVV zijn.
En dat is voor mij Carnibest.
Als ik denk aan Smuldier en aan Rodi, denk ik aan een goedje dat nog het meest doet denken aan kattenstront...
Energique heeft Rimpel een paar jaar gehad, toevallig had ik het laatst nog gehaald...ik had een paar rondjes in zijn bakkie gelegd, naast de CB..en DAN zie je echt verschil hoor.
Ik was altijd dik tevreden over Energique, maar ben overgegaan op Carnibest en zou nooit weer terug gaan.
Energique is in vergelijking met CB toch echt net vermalen karton.
echt waar? ik dacht dat ik wel goed zat met de energique en rodi...vooral die laatste krijgen ze momenteel eigenlijk alleen nog maar. Maar denk je dat CB toch beter is? Mag ook per pb hoor. :wink:
er is niks mis mee hoor met rodi of smuldier wel natuurlijk geregeld compleet voeren
HET verschil tussen Rodi, AHV en Smuldier met de rest is dat deze drie merken kunstmatige calcium toevoegen en de rest natuurlijke calcium in de vorm van gemalen botten. Van natuurlijke calcium neemt de hond op wat hij nodig heeft en van de kunstmatig toegevoegde calcium wordt alles opgenomen, net als bij brok.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Hutsje schreef:[. Van natuurlijke calcium neemt de hond op wat hij nodig heeft en van de kunstmatig toegevoegde calcium wordt alles opgenomen, net als bij brok.
Is dat zo. en waarom zou dat zo zijn dan ?

Ik geef regelmatig rodi en smuldier compleet, en maak ook zelf wel eens mijn eigen "complete" mengseltje van b.v. smuldier kip ( met gemalen botten ) , hart en pens met een eitje of gehakt. Of zoiets.

Ik vermoed dat er relatief weinig spiervlees in smuldier zit, maar of er in andere merken nu zoveel meer zit, weet ik niet.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Zoie schreef:
Hutsje schreef:[. Van natuurlijke calcium neemt de hond op wat hij nodig heeft en van de kunstmatig toegevoegde calcium wordt alles opgenomen, net als bij brok.

Ik geef regelmatig rodi en smuldier compleet, en maak ook zelf wel eens mijn eigen "complete" mengseltje van b.v. smuldier kip ( met gemalen botten ) , hart en pens met een eitje of gehakt. Of zoiets.

Ik vermoed dat er relatief weinig spiervlees in smuldier zit, maar of er in andere merken nu zoveel meer zit, weet ik niet.
Dat komt omdat de kunstmatig toegevoegde calcium bewerkt is waardoor het lichaam geen keuze meer heeft in het wel of niet opnemen. Dat is ook de reden dat je een opgroeiende hond absoluut geen extra kunstmatige calcium mag bij geven ivm groeistoornissen en gewrichtsafwijkingen, terwijl je een jonge hond die alleen rauw krijgt (geen kvv dus) wel 40 tot 60 procent bot kunt voeren zonder problemen.
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

pepie schreef:Leuk topic, ben benieuwd hoeveel van de hondjes die natuurlijk eten, in de avond naast de leider op bed mogen liggen :smile: :smile: want in de natuur zou hij of zij dat nl niet wagen. dan wordt ie genadeloos afgestraft .krijgt ie niet alleen het beste eten maar nog de beste slaapplaats ook :smile: :smile:
Hier slapen de honden in hun bench in de berging, ze mogen zelfs niet boven komen! Ze krijgen alleen maar hele prooidieren te eten en alleen maar wanneer ze daarvoor hebben gewerkt.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hutsje schreef:
Zoie schreef:

Dat komt omdat de kunstmatig toegevoegde calcium bewerkt is waardoor het lichaam geen keuze meer heeft in het wel of niet opnemen. Dat is ook de reden dat je een opgroeiende hond absoluut geen extra kunstmatige calcium mag bij geven ivm groeistoornissen en gewrichtsafwijkingen, terwijl je een jonge hond die alleen rauw krijgt (geen kvv dus) wel 40 tot 60 procent bot kunt voeren zonder problemen.
Dan zou dit dus bij een hond totaal anders werken dan bij een mens?
Ik heb namelijk 10 jaar lang wegens een lich.gebrek calcium gebruikt en nog nooit is gesproken over een 'overdosis' of hele specifieke bloedwaardes :19: Er werd zeer laconiek mee omgesprongen en ik heb absoluut nooit de indruk gekregen, noch is me dit verteld door artsen dat je bij eventueel iets teveel calcium problemen kan krijgen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hutsje
Zeer actief

Stang schreef:
Hutsje schreef:
Zoie schreef:

Dan zou dit dus bij een hond totaal anders werken dan bij een mens?
Ik heb namelijk 10 jaar lang wegens een lich.gebrek calcium gebruikt en nog nooit is gesproken over een 'overdosis' of hele specifieke bloedwaardes :19: Er werd zeer laconiek mee omgesprongen en ik heb absoluut nooit de indruk gekregen, noch is me dit verteld door artsen dat je bij eventueel iets teveel calcium problemen kan krijgen.
Geen idee of het bij mensen anders werkt, dat zal best omdat de hond rauw eet en de mens niet. Een hond neemt ook weonig tot geen vitaminen en mineralen meer op als vlees gekookt is.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Bernadette schreef:
pepie schreef:Leuk topic, ben benieuwd hoeveel van de hondjes die natuurlijk eten, in de avond naast de leider op bed mogen liggen :smile: :smile: want in de natuur zou hij of zij dat nl niet wagen. dan wordt ie genadeloos afgestraft .krijgt ie niet alleen het beste eten maar nog de beste slaapplaats ook :smile: :smile:
Hier slapen de honden in hun bench in de berging, ze mogen zelfs niet boven komen! Ze krijgen alleen maar hele prooidieren te eten en alleen maar wanneer ze daarvoor hebben gewerkt.
Even off topic :mrgreen:
Wat moet ik me hier bij voorstellen hoe moeten ze er voor werken dan?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tineke schreef:Wat moet ik me hier bij voorstellen hoe moeten ze er voor werken dan?
Afbeelding
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ien
Erelid
Contacteer:

Stang schreef:[ noch is me dit verteld door artsen dat je bij eventueel iets teveel calcium problemen kan krijgen.
even offtopic.
bij mensen schijnt er nu een nieuwe theorie te ontstaan over teveel calciumgebruik en botbreuken.
maar dan moet ik dat opzoeken!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”