catalina schreef:Met aandacht heb ik deze discussie gelezen ,zoveel mensen zoveel meningen en zoveel verschillende soorten van africhten ,eens wordt men het nooit want ieder staat achter zijn mening ,mijn verhaal gaat zo'n 20 jaar terug , ik trainde ipo met een van mijn bouviers in scherpenisse ,de naam van de vereniging is me niet bijgebleven,ik weet nog wel de plek waar het veld en clubhuis stond .
de hoofdtrainer was erg bekend in de africhting keurde ook examens en ik heb lang geleden eens een africhtingsboek gezien waar hij met zijn honden instond .
wat raar dat mensen ineens niet meer weten waar ze getraint hebben

ik weet het nog als de dag van gister en zelfs van de verenigingen waar ik allemaal ben wezen kijken en nog steeds kom
ok, andere poging, hoe heette die bekende meneer dan? Dan moet ik die toch ook wel kennen of is dat ook weer voor mijn tijd
wij waren eens wat vroeger op het veld en waren net op tijd om een in paniek krijsende mechelaar met tt om zijn nek het veld af te zien hollen ,met een aantal trainers er lachend achteraan , dat ding had 3 standen geloof ik en misschien waren ze hoog begonnen ,vlak achter het veld was een redelijk drukke weg en je raad het misschien al het werd zijn dood ,wat me nog wel bijstond is dat de trainers toen niet meer lachte en ik naar een andere vereniging ben gegaan ,en met mij vele mensen ,een aantal trainers heeft daar nog een tijdje les gegeven
de huidige teletac heeft diverse standen en geen 3. En dit is idd. een fout gebruik van de TT
maar dit voorval werd in de omgeving bekend en veel mensen zijn toen daar opgestapt .
heb er nooit iets over gehoord, Boris... jij misschien?
wat voor soort training ik met mijn honden zou doen ik gebruik altijd een normale leren halsband van goede kwaliteit (die schuren niet in de nek) ook toen de slipketting populair was kreeg ik menig trainer tegen me omdat ik achter mijn standpunt bleef staan en dat is ieders recht denk ik .
maar ja, jij traint ook geen africhting