Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waakhond zoektocht, wat voor ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Joy C schreef:ik moet ook nog steeds een bordje. ik heb wel een bord met hier waak ik, maar ik moet eigenlijk er 1 hebben bij de oprit van het erf met iets van verboden toegang voor onbevoegden ingevolge wetsartikel.......betreden op eigen risico.
Die laatste schijnt toch erg belangrijk te zijn, mocht er is een keer een onverlaat onaangekondigd aan komen zeilen. :mrgreen:
Niet dat er dan meteen iets gebeurd hoor, maar je zal zo'n imbeciel hebben die dan de honden totaal niet leest. :19:
zo'n blauwe is dat die kun je bij veel tuincentra's of welkoop of iets dergelijks halen. Kost nog geen 3 euro :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branca schreef:Hoe kom je aan de wijsheid van bordjes??
dat heb ik van een agent die hier op het forum schreef :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Benthor schreef:Een hek met prikkeldraad blaft ook niet :pffff:
Een alarmsysteem ook niet :8):
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou inderdaad sowieso geen afgerichte hond nemen, voornamelijk omdat zo'n hond zich gaat vervelen, grote kans dat ze dan juist veel gaan blaffen. zou eerder kiezen voor een dogachtige.......alhoewel ik zeker geen voorstander ben van alleen een hond aanschaffen voor het verdedigen van een terrein :N: :wink:

gr Aimee
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou gewoon een waakse buitenhond overnemen van iemand die zijn bedrijf of boerderij weg moet doen. Die zie je regelmatig op dierenasiels.com en er zitten mooie jonge honden bij. Deze honden zijn gewend aan niksdoen en een terrein bewaken.

Stel dat je een hond krijgt die dat niet gewend is en liever binnen is, doodzielige situatie net als een hond die gewend was te werken en dan ineens werkeloos is. :19:
Afbeelding
Branca
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Branca »

Ik heb niets aan zog. adviezen over ganzen, alarm, hekken en alarm.

Malinois: Qua bordjes..kan ik er wel een 40 tal aanschaffen..
Die bordjes, da's echt niet verplicht ofzo, zoals je (of agent) omschrijft. :8):

Wb 'afgerichte' hond is me duidelijk, dat zal ik zeker meenemen.

Een buitenhond die dit reeds gewend is, zou idd een ideale oplossing zijn. Ik kom nu veel honden tegen die binnen gewend zijn en dan krijg ik als antwoord van het baasje..dat ie makkelijk buiten kan enz. Mja, lijkt me niet ideaal, eerder ook 'niet eerlijk'. Daardoor gaat ie waarschijnlijk ook ander gedrag vertonen.

Je/men kan niet oordelen als je niet weet hoe ik woon. Beter uitgaan van mijn beschrijving en dit aannemen. :W:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branca schreef:Malinois: Qua bordjes..kan ik er wel een 40 tal aanschaffen..
Die bordjes, da's echt niet verplicht ofzo, zoals je (of agent) omschrijft. :8):
nee joh... hij lult gewoon uit z'n nek :roll: weet je, neem geen mechelaar graag... wil niet weer een mechelaar onnodig horen/zien afgespoten worden omdat zn nieuwe eigenaar het beter weet :roll:
Hoe weet jij dat overigens zo goed dan? Als je hier goed zoekt zal er nog wel een hele discussie over staan, want dit is al vaker aan de orde geweest hier op het forum.
Afbeelding
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Alsjeblieft, neem wel zo'n bordje dan neem je in ieder geval de dief in bescherming door hem te waarschuwen dat er iets is wat hem kan schaden.
Het is zelfs zo erg, stel een dief gaat een rondje uit jouw raam snijden, steekt zijn arm erdoor en het alarm gaat af, hij snijdt zijn arm van de schrik open.............en nu komt het.................ben jij verantwoordelijk omdat je niet een waarschuwing had dat hij kon schrikken van een alarm.
Raar maar waar ze mogen wel aan jouw spullen komen maar jij mag niet zorgen dat je een beveiliging hebt zonder waarschuwing.
Ik heb nu voor en achter twee van die bordjes hangen ook door de waarschuwing van meneer agent hij zegt het niet voor zijn lol.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Szandor schreef:Alsjeblieft, neem wel zo'n bordje dan neem je in ieder geval de dief in bescherming door hem te waarschuwen dat er iets is wat hem kan schaden.
Het is zelfs zo erg, stel een dief gaat een rondje uit jouw raam snijden, steekt zijn arm erdoor en het alarm gaat af, hij snijdt zijn arm van de schrik open.............en nu komt het.................ben jij verantwoordelijk omdat je niet een waarschuwing had dat hij kon schrikken van een alarm.
Raar maar waar ze mogen wel aan jouw spullen komen maar jij mag niet zorgen dat je een beveiliging hebt zonder waarschuwing.
Ik heb nu voor en achter twee van die bordjes hangen ook door de waarschuwing van meneer agent hij zegt het niet voor zijn lol.
:ok: precies, waarom ellende terwijl je het zo simpel kan voorkomen?
Afbeelding
Branca
Vaste gebruiker

Malinois schreef:nee joh... hij lult gewoon uit z'n nek weet je, neem geen mechelaar graag... wil niet weer een mechelaar onnodig horen/zien afgespoten worden omdat zn nieuwe eigenaar het beter weet
Hoe weet jij dat overigens zo goed dan? Als je hier goed zoekt zal er nog wel een hele discussie over staan, want dit is al vaker aan de orde geweest hier op het forum
Jij durft nogal te zeggen!
Jij weet kennelijk ALLES van dit ras!? En uh..over mij? :hmmm:

Ik zeg ook niet zomaar dingen.. is ook mijn werk.

Jammer dat ik topic start en sommige mensen hokjesgeest hebben.
erus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door erus »

malinois schreef:
Branca schreef:Een Laekense heeft niet mijn voorkeur...

En die site ken ik, al uitgebreid op gekeken. Staat maar weinig in omschreven en ook niet of ze buiten kunnen.

Dankjewel beiden :ok:

Net gebeld met een belg die adverteert http://www.2dehands.nl/mechelse-herder- ... briek=hond
Deze hond..schijnt sociaal, niet blafferig enz.
Kent iemand deze persoon?
Hij klonk (te) joviaal en desperate qua vrouwen... :roll:
wat moet je in vredesnaam met een hond die in de africhting zit terwijl jij er niks mee gaat doen :denken: Neem dan een hond waar niks mee gedaan wordt :19: Een mechelaar hoef je geen waken te leren, dat zit er in of niet. En wat is er mis met een Laekense? Het is net zo goed een belgische herder :19:
in dit geval ben ik het nu eens helemaal met je eens :mrgreen:
groetjes
boudewijn
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branca schreef:
Malinois schreef:nee joh... hij lult gewoon uit z'n nek weet je, neem geen mechelaar graag... wil niet weer een mechelaar onnodig horen/zien afgespoten worden omdat zn nieuwe eigenaar het beter weet
Hoe weet jij dat overigens zo goed dan? Als je hier goed zoekt zal er nog wel een hele discussie over staan, want dit is al vaker aan de orde geweest hier op het forum
Jij durft nogal te zeggen!
Jij weet kennelijk ALLES van dit ras!? En uh..over mij? :hmmm:

Ik zeg ook niet zomaar dingen.. is ook mijn werk.

Jammer dat ik topic start en sommige mensen hokjesgeest hebben.
is je eigen tekst hoor:
Malinois: Qua bordjes..kan ik er wel een 40 tal aanschaffen..
vind dat ook vrij laagdunkend overkomen, 't is niet waar' nou jammer voor je dat is het dus wel.
En je zal niet de 1e zijn waar de hond om die reden wordt ingeslapen inderdaad.
Afbeelding
MIP
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MIP »

neem een centraal aziatische ovcharka ,die moet je niets leren ,doen alles zelfstandig ,leven graag buiten (niet in kennel)maar moeten wel een taak hebben en een groot terrein om te bewaken :wink:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

MIP schreef:neem een centraal aziatische ovcharka ,die moet je niets leren ,doen alles zelfstandig ,leven graag buiten (niet in kennel)maar moeten wel een taak hebben en een groot terrein om te bewaken :wink:
Geef jij ff een lekker advies zeg :neenee:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Deze hond zit al een hele tijd in het asiel, misschien iets voor je?

Naam: Tommy

Afbeelding

Rasgroep: Waak- en verdediginshonden/erfhonden
Ras: golden retriever X rottweiler
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Reu
Kleur: blond

Kan bij andere honden: Ja
Kan bij Katten: Ja
Kan bij kleine kinderen: Nee
Kan bij grote kinderen: Nee
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Nee

Omschrijving:

Geboren op 13-01-2002.Kan halve dagen alleen zijn, waaks, afgestaan wegens bijtgedrag naar vreemden en kinderen. Lief voor bekende mensen maar geen beginnershond.Geschikt als erfbewaker.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
basca
Zeer actief

Ongelezen bericht door basca »

dan hebben we altijd nog werkhonden herplaatsing.

die zijn minder oud als oude diensthonden.

maar denk niet echt vanaf pup denk dat het jongste daar rond een jaar zit
Branca
Vaste gebruiker

Malinois schreef:is je eigen tekst hoor:
Citaat:
Die bordjes, da's echt niet verplicht ofzo, zoals je (of agent) omschrijft.

vind dat ook vrij laagdunkend overkomen, 't is niet waar' nou jammer voor je dat is het dus wel.
Eigen tekst!? Gaat mij erom dat je zoiets
Malinois schreef:wil niet weer een mechelaar onnodig horen/zien afgespoten worden omdat zn nieuwe eigenaar het beter weet
tegen mij zegt! Dat is krenkend, betweterig en overdreven!

Qua bordjes...lekker belangrijk. Gaat het hier helemaal niet om, ieder voor zich.
Je rukt het ook nog eens uit het verband:
Branca schreef:da's echt niet verplicht ofzo
dat heeft NIET dezelfde betekenis als
Malinois schreef:'t is niet waar'
Lezen lezen, geldt voor alles.
Wordt er zo langzamerhand een beetje moe van, jouw reacties, jammer. Daar zit ik niet op te wachten. Positieve bijdrages wel.

Sjalot, dankjewel! Kan niet echt alleen zijn, lees ik. :wink:

Basca, werkhonden herplaatsing kijkt al enige tijd voor me uit. Bedankt!
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

malinois schreef:
Joy C schreef:ik moet ook nog steeds een bordje. ik heb wel een bord met hier waak ik, maar ik moet eigenlijk er 1 hebben bij de oprit van het erf met iets van verboden toegang voor onbevoegden ingevolge wetsartikel.......betreden op eigen risico.
Die laatste schijnt toch erg belangrijk te zijn, mocht er is een keer een onverlaat onaangekondigd aan komen zeilen. :mrgreen:
Niet dat er dan meteen iets gebeurd hoor, maar je zal zo'n imbeciel hebben die dan de honden totaal niet leest. :19:
zo'n blauwe is dat die kun je bij veel tuincentra's of welkoop of iets dergelijks halen. Kost nog geen 3 euro :wink:
Thanks! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Branca schreef:
Halve dagen alleen kunnen zijn, schaar jij onder niet echt alleen kunnen zijn?! :eek: Sorry, maar ik zie nu een scenario van een erf voor me waar de hele dag niemand thuis is. :N: ik vind dat niet kunnen.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branca schreef:
Malinois schreef:is je eigen tekst hoor:
Citaat:
Die bordjes, da's echt niet verplicht ofzo, zoals je (of agent) omschrijft.

Eigen tekst!? Gaat mij erom dat je zoiets
Malinois schreef:wil niet weer een mechelaar onnodig horen/zien afgespoten worden omdat zn nieuwe eigenaar het beter weet
tegen mij zegt! Dat is krenkend, betweterig en overdreven!

Qua bordjes...lekker belangrijk. Gaat het hier helemaal niet om, ieder voor zich.
Je rukt het ook nog eens uit het verband:
Branca schreef:da's echt niet verplicht ofzo
dat heeft NIET dezelfde betekenis als
Malinois schreef:'t is niet waar'
Lezen lezen, geldt voor alles.
Wordt er zo langzamerhand een beetje moe van, jouw reacties, jammer. Daar zit ik niet op te wachten. Positieve bijdrages wel.

Basca, werkhonden herplaatsing kijkt al enige tijd voor me uit. Bedankt!
da's nou jammer voor je dit is een forum daar krijg je positieve en negatieve kritiek en/of advies. Ik heb hart voor m'n ras, zie er liever niet onnodig afgespoten worden omdat mensen te laks zijn bordjes aan te schaffen aangezien je weet welke sanctie er op bijtende honden staat (ook in huis ook niet opgehitst!).
Afbeelding
Branca
Vaste gebruiker

"JoyC" schreef:Halve dagen alleen kunnen zijn, schaar jij onder niet echt alleen kunnen zijn?! Sorry, maar ik zie nu een scenario van een erf voor me waar de hele dag niemand thuis is. ik vind dat niet kunnen.
Er zijn maar weinig mensen die halve dagen werken... ik ook niet. Ik moet af en toe ook nog eens werken, wie niet? Dan kan mijn 'erfhond' tenminste lekker buiten zijn ipv binnen. Ik begrijp wat je bedoelt. Er zijn heeel veel honden die dagelijks ong 9 uur binnen moeten blijven totdat baasje thuis is. Harde werkelijkheid, helaas.
Malinois schreef:da's nou jammer voor je dit is een forum daar krijg je positieve en negatieve kritiek en/of advies. Ik heb hart voor m'n ras, zie er liever niet onnodig afgespoten worden omdat mensen te laks zijn bordjes aan te schaffen aangezien je weet welke sanctie er op bijtende honden staat (ook in huis ook niet opgehitst!).
Kritiek is niet erg, dat snap ik en respecteer ik. Maar ik vind jou erg persoonlijk worden terwijl je me niet kent en mijn situatie niet. Ik ben echt dierenliefhebber en je krenkt me met uitspraken dat dan door mijn toedoen..bla bla. Daarom word ik boos.
Je stelt ook dingen zwart-wit. Ik neem aan dat je dan uit ervaring spreekt dat een mechelaar/hond gebeten heeft.. geen bordje, dus hond ingeslapen.
Het is niet zwart-wit..het is grijs. Geloof me nu. Anders PB maar ff.
tekkel
Erelid

Jij hebt helemaal geen waakhond nodig, want ik kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig naar jou toegaat. Zelfs een inbreker niet :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Branca
Vaste gebruiker

Tekkel schreef:Jij hebt helemaal geen waakhond nodig, want ik kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig naar jou toegaat. Zelfs een inbreker niet
Leuk grapje, erg intellectueel ook. Lang over nagedacht zeker?
tekkel
Erelid

Branca schreef:
Tekkel schreef:Jij hebt helemaal geen waakhond nodig, want ik kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig naar jou toegaat. Zelfs een inbreker niet
Leuk grapje, erg intellectueel ook. Lang over nagedacht zeker?
Nee hoor, jouw geïrriteerde reacties maken het allemaal erg makkelijk :ok:
Branca
Vaste gebruiker

ls je nu iets bijdroeg... eea wordt erg :offt:

:pop: hahahah die is goed!
Ja, zo kan je er wel ff bij gaan zitten.

Joh, da's helemaal mijn bedoeling niet :roll:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Sjalot schreef:Deze hond zit al een hele tijd in het asiel, misschien iets voor je?

Naam: Tommy

Afbeelding

Rasgroep: Waak- en verdediginshonden/erfhonden
Ras: golden retriever X rottweiler
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Reu
Kleur: blond

Kan bij andere honden: Ja
Kan bij Katten: Ja
Kan bij kleine kinderen: Nee
Kan bij grote kinderen: Nee
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Nee

Omschrijving:

Geboren op 13-01-2002.Kan halve dagen alleen zijn, waaks, afgestaan wegens bijtgedrag naar vreemden en kinderen. Lief voor bekende mensen maar geen beginnershond.Geschikt als erfbewaker.
Lijkt me een prima waakhond voor je, jij blij en deze hond blij.....halve dagen bedoelen ze vast in huis, niet buitenshuis.......bij jouw is het de bedoeling dat ie toch buiten loopt :denken:
Laatst gewijzigd door tura op 20 feb 2007 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik kan eerlijk gezeg niet anders dan akkoord gaan met de reacties die Malinois geeft :19: ik concludeerde hetzelfde als wat zij deed, alleen was ze vlugger met antwoorden :pffff:

een bordje is verplicht. Punt...
Niet zeggen dat het 'echt wel zo niet is'. Das staat voor mij gelijk aan 'wat je zegt is niet waar, een bordje is niet verplicht'
Branca
Vaste gebruiker

Zoals ik al zei... respecteer iemands mening. Wil ook iemand anders graag inzicht in mijn mening geven, that's all.

Ik zeg niet tegen iemand dat ie een leugen verteld, zeker niet. Ik laat alleen weten wat ik denk, gezien mijn ervaring ook.
Hang heus wel zo'n bordje op, die heb ik al zolang ik Branca heb. Daar gaat het hier niet om.

Tura, dat klopt ja. Zal inderdaad wat breder bedoeld zijn.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Nog even over de bordjes: Al heb je 100 bordjes hangen met bijv: "hier waak ik" enz. Als je hond iemand bijt, kun jij nog altijd aansprakelijk gesteld worden. Ook door de inbreker.

De enige bordjes die waarde hebben zijn de bordjes met bijv. "verboden toegang", "eigen terrein", "betreden op eigen risico". En dan alleen nog maar als daaronder staat aangegeven WB art.... enz enz.
Dus de gewone bordjes die je bij veel mensen ziet, met een kop van de hond enzo, hebben eigenlijk geen enkele waarde.
Afbeelding
Groetjes Marja
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

tekkel schreef:Jij hebt helemaal geen waakhond nodig, want ik kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig naar jou toegaat. Zelfs een inbreker niet :smile:
Dit zijn dus van die opmerkingen die de poster niet bepaald sympathiek doen overkomen. Of zou dat nu net de bedoeling zijn? Maar zo ja, waarom dan :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”