Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waakhond zoektocht, wat voor ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Branca
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Branca »

Anna Penta, ik begrijp die opmerking ook niet. Waarom?

Ik ga maar verder niet meer op reacties die OFF-topic zijn in.
Ik zoek gewoon een hond en wilde wat (positieve) bijdragen van mensen op hondenforum. Vele reacties helpen me niet (sommigen wel :wink: ) en gaan niet meer over een hond.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Branca schreef:
"JoyC" schreef:Halve dagen alleen kunnen zijn, schaar jij onder niet echt alleen kunnen zijn?! Sorry, maar ik zie nu een scenario van een erf voor me waar de hele dag niemand thuis is. ik vind dat niet kunnen.
Er zijn maar weinig mensen die halve dagen werken... ik ook niet. Ik moet af en toe ook nog eens werken, wie niet? Dan kan mijn 'erfhond' tenminste lekker buiten zijn ipv binnen. Ik begrijp wat je bedoelt. Er zijn heeel veel honden die dagelijks ong 9 uur binnen moeten blijven totdat baasje thuis is. Harde werkelijkheid, helaas.
Malinois schreef:da's nou jammer voor je dit is een forum daar krijg je positieve en negatieve kritiek en/of advies. Ik heb hart voor m'n ras, zie er liever niet onnodig afgespoten worden omdat mensen te laks zijn bordjes aan te schaffen aangezien je weet welke sanctie er op bijtende honden staat (ook in huis ook niet opgehitst!).
Kritiek is niet erg, dat snap ik en respecteer ik. Maar ik vind jou erg persoonlijk worden terwijl je me niet kent en mijn situatie niet. Ik ben echt dierenliefhebber en je krenkt me met uitspraken dat dan door mijn toedoen..bla bla. Daarom word ik boos.
Je stelt ook dingen zwart-wit. Ik neem aan dat je dan uit ervaring spreekt dat een mechelaar/hond gebeten heeft.. geen bordje, dus hond ingeslapen.
Het is niet zwart-wit..het is grijs. Geloof me nu. Anders PB maar ff.
dan vind ik het nog steeds zielig. Wij zouden niet eens honden hebben als er niet het grootste gedeelte van de dag iemand thuis zou zijn. :19:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Branca
Vaste gebruiker

Pfff....
Eea is ALGEMEEN bedoeld. Er zijn gewoon veel 'zielige' honden in NL.

Ik denk dat een ieder die op dit of soortgelijk forum zit.. het dan juist goed voor heeft met hun huisdier.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Branca schreef:
Kritiek is niet erg, dat snap ik en respecteer ik. Maar ik vind jou erg persoonlijk worden terwijl je me niet kent en mijn situatie niet. Ik ben echt dierenliefhebber en je krenkt me met uitspraken dat dan door mijn toedoen..bla bla. Daarom word ik boos.
Je stelt ook dingen zwart-wit. Ik neem aan dat je dan uit ervaring spreekt dat een mechelaar/hond gebeten heeft.. geen bordje, dus hond ingeslapen.
Het is niet zwart-wit..het is grijs. Geloof me nu. Anders PB maar ff.
dat grijze is juist zo gevaarlijk want het is maar net wat meneer agent uitkomt en laat nou net niet altijd een hondengeleider bij je thuis komen als er iets gebeurd maar een collega die hondjes niet zo leuk vind.
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt maar helaas wel heel veel gehoord ook uit heel betrouwbare bron. :wink: Geloof me nou ook maar :wink: ik heb er ervaring mee voor info mag je me ook pb-en :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Branca
Vaste gebruiker

Malinois schreef:dat grijze is juist zo gevaarlijk want het is maar net wat meneer agent uitkomt en laat nou net niet altijd een hondengeleider bij je thuis komen als er iets gebeurd maar een collega die hondjes niet zo leuk vind.
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt maar helaas wel heel veel gehoord ook uit heel betrouwbare bron. Geloof me nou ook maar ik heb er ervaring mee voor info mag je me ook pb-en
Ik ben zo'n mevrouw (in dit geval) agent, vandaar mijn reacties. Mijn man ook en Branca zo opgeleid.
Inge0 schreef:en is 9 uur alleen aan de ketting liggen dan zoveel leuker?
Goed lezen... (rest van topic ook)
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Sjalot, dankjewel! Kan niet echt alleen zijn, lees ik. :wink:

Basca, werkhonden herplaatsing kijkt al enige tijd voor me uit. Bedankt!
Hij kan halve dagen alleen zijn lees ik. Als een hond eenmaal alleen kan zijn is het best mogelijk dit uit te breiden tot langer. Zeker als die buiten is en zijn energie wel kwijt kan.
erus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door erus »

tekkel schreef:Jij hebt helemaal geen waakhond nodig, want ik kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig naar jou toegaat. Zelfs een inbreker niet :smile:
:smile: :smile2: :smile: :smile2: :smile: :smile2: :smile: :smile2:
groetjes
boudewijn
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branca schreef:
Ik ben zo'n mevrouw (in dit geval) agent, vandaar mijn reacties. Mijn man ook en Branca zo opgeleid.
tja en ik kom heel vaak, ik denk meer dan jij, dus de andere kant tegen. :wink: 't is maar net aan welke kant van de medaille je staat denk ik. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

:denken: :denken:

:idea: Verhuizen? Ben je zeker weten van het probleem af.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Remco schreef:

Hij kan halve dagen alleen zijn lees ik. Als een hond eenmaal alleen kan zijn is het best mogelijk dit uit te breiden tot langer. Zeker als die buiten is en zijn energie wel kwijt kan.
waar kan die buiten daar z'n energie kwijt dan? wat wordt er met hem gedaan dan in die tijd :19:
Afbeelding
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

malinois schreef:
Remco schreef:

waar kan die buiten daar z'n energie kwijt dan? wat wordt er met hem gedaan dan in die tijd :19:
Hij heeft de ruimte, en is daar om de boel te bewaken. Voor een werkhond niet genoeg natuurlijk, maar voor de hond die Sjalot noemde allicht wel. Verder begrijp ik uit het verhaal van Branca dat langere tijd alleen blijven slechts af en toe moet.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Remco schreef:
malinois schreef:
Remco schreef:

Hij heeft de ruimte, en is daar om de boel te bewaken. Voor een werkhond niet genoeg natuurlijk, maar voor de hond die Sjalot noemde allicht wel. Verder begrijp ik uit het verhaal van Branca dat langere tijd alleen blijven slechts af en toe moet.
hij moet aan een ketting toch :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
Remco schreef:
malinois schreef:
Remco schreef: Hij kan halve dagen alleen zijn lees ik. Als een hond eenmaal alleen kan zijn is het best mogelijk dit uit te breiden tot langer. Zeker als die buiten is en zijn energie wel kwijt kan.
hij moet aan een ketting toch :19:
De hond kan dus in de kennel, aan een lange lijn bij schuur en evt los (altijd buiten). Eea is niet omheind, da's nl niet echt te doen.
yep zo las ik het ook, of in de kennel of aangelijnd.
Een hond aanlijnen als ik er niet ben zou ik nooit doen, zou mezelf nooit vergeven als ik terug zou komen en hij had zichzelf opgehangen. :roll:
Afbeelding
Branca
Vaste gebruiker

Malinois, wat je zegt ja.. is maar net met wie je te maken hebt qua afhandeling van zaken. Daar kunnen mensen wel eens heel blij mee zijn of juist niet.

Teckelgek, bedankt voor je nuttige bijdrage. :19:

Sommige honden hebben het naar de zin als ze wat bij huis zijn en fijn uitgelaten worden. Anderen weer niet, daar moet je wat mee doen.
Ik ben inderdaad veel thuis.

Maart: lezen? :8):

Zoals ik in begin al zei: kennel, aan lijn (hmm idd iets om aan te denken qua verstrikt raken) en los.
Ik woon tegenover het bos, dus lekker wandelen en mee met het paard. En.. zodra ik buiten ben, is Branca los en kan de nieuwe hond ook gewoon meegaan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Branca schreef:
Zoals ik in begin al zei: kennel, aan lijn (hmm idd iets om aan te denken qua verstrikt raken) en los.
hier in de buurt heeft zich een paar keer een pup opgehangen bij een 'hondenschool' toen ze binnen theorie hadden. Dat kan in een paar minuten gebeuren dus hou het in je achterhoofd :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Branca schreef:Maart: lezen? :8):
ja, heb ik gedaan, en ik lees dat hij in een kennel of aan de ketting moet :19: ik zou het niet durven riskeren om als ik weg ben, mijn hond in een niet omheinde ruimte te laten loslopen. Dus zoals jij zegt, gaat hij in de kennel of aan de ketting (lijn bijten ze makkelijk door, hou dat ook in het achterhoofd vooraleer je een opmerking maakt omdat ik ketting zeg en jij praat over een lijn :wink: ).
Ik zeg niet dat ik daar een probleem mee heb, behalve opletten met de ketting, zoals Malinois zegt ivm ophangen. Met een kennel heb ik geen probleem.

Mijn opmerking bedroeg meer over het feit dat gezegd werd dat de hond 'alle ruimte' zou hebben, wat in het geval van een kennelhond dus zo niet is :19: dus mss zelf ook eens lezen??? :denken:
Branca
Vaste gebruiker

Maart, ik doel op: lezen: jouw quote= 'moet aan de ketting' (snap je t nog :roll: )
Ik wil de hond nl in de kennel, aan de lijn en los.
Kennel.. spreekt voor zich.
Lijn.. ook weer een goede tip die jij geeft :wink:
En 'los'.. doel ik op wanneer ik zelf buiten ben. Omheinen is hier niet te doen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Branca schreef:Maart, ik doel op: lezen: jouw quote= 'moet aan de ketting' (snap je t nog :roll: )
Ik wil de hond nl in de kennel, aan de lijn en los.
Kennel.. spreekt voor zich.
Lijn.. ook weer een goede tip die jij geeft :wink:
En 'los'.. doel ik op wanneer ik zelf buiten ben. Omheinen is hier niet te doen.
Waarom is omheinen niet te doen?
Afbeelding
Branca
Vaste gebruiker

Hutsje... luxe probleem, te veel grond/weides daarvoor :roll:
Hutsje
Zeer actief

Branca schreef:Hutsje... luxe probleem, te veel grond/weides daarvoor :roll:
Branca.......hier ook luxeprobleem. Maar wel grond en weides omheind voor de honden..... :roll: :19:
Afbeelding
Branca
Vaste gebruiker

Hutsje... Uh ja?
Wil niet zeggen dat we dat ook moeten doen.. :19: Misschien heb je een beter betaalde baan? :wink:
Hutsje
Zeer actief

Branca schreef:Hutsje... Uh ja?
Wil niet zeggen dat we dat ook moeten doen.. :19: Misschien heb je een beter betaalde baan? :wink:
Jij zegt dat het niet te doen is. Dat is het dus wel, ook al heb je een groot terrein. En je hoeft ook niet AL je grond te omheinen natuurlijk. Ik wil niet dat er vreemde honden op mijn erf komen en ik wil mijn honden niet opsluiten of aan de ketting leggen. Ik stel dus de prioriteit dat ze veilig en vrij rond kunnen lopen. Als jij je hond liever wel aan de ketting legt of opsl;uit moet je dat helemaal zelf weten. Maar zeg niet dat omheinen niet te doen is, zeg dan gewoon dat je het niet kan of wil betalen. :19:

Edit, ik werk 12 uurtjes per week dus nee, dat denk ik niet :wink:
Afbeelding
Branca
Vaste gebruiker

Ben jij hier stiekum langs gereden? :roll:
Andere mensen hebben het weer anders en andere ideeën. Als nu alles zo makkelijk was. Dan was ik ook nooit een topic begonnen bijv.
Hutsje
Zeer actief

Branca schreef:Ben jij hier stiekum langs gereden? :roll:
Andere mensen hebben het weer anders en andere ideeën. Als nu alles zo makkelijk was. Dan was ik ook nooit een topic begonnen bijv.
Nee, het makkelijkst was hier ook inderdaad dat ik mijn honden in onze kennel had gedaan of aan de ketting :wink:
Afbeelding
Branca
Vaste gebruiker

OK :cool2:
american
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door american »

ik heb dan een american bull,deze honden worden ook wel
gebruikt voor het waken voor tereinen.
Het laatste bordje is heel erg belangerijk.Ze worden dan inderdaad gewaarschuwd maar,het bordje is vooral voor je verzekering.
Op het bordje staat :
VERBODEN VOOR ONBEVOEGDEN
ART.461 WETB .V. STRAFR.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Branca je hebt een pb!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”