Het lijkt zo mee te vallen. Maar je ziet nu al dat het pupje van een week of 10 al bijna even lang is als de breedte van de bench. Dus in no-time kan de hond zijn kont al niet meer keren. Tot welke leeftijd heeft ze in diezelfde bench gezeten dan?Stang schreef:Hier dus gewoon het deurtje op: haar plekje gewoon waar ze lekker uit ging rusten:
Maar nogmaals: míts juist gebruikt!!
Niet bedoelt om de pup uren op te sluiten en weg te gaan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bench, wat leert een hond daar precies van?
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Volgens *Stang* tot ze 16 weken wasEssy schreef:
Het lijkt zo mee te vallen. Maar je ziet nu al dat het pupje van een week of 10 al bijna even lang is als de breedte van de bench. Dus in no-time kan de hond zijn kont al niet meer keren. Tot welke leeftijd heeft ze in diezelfde bench gezeten dan?

Niet zo lang dus dat ze er uit gegroeid was.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Tot ze 4 maanden was, dus 16 weken.Essy schreef:Het lijkt zo mee te vallen. Maar je ziet nu al dat het pupje van een week of 10 al bijna even lang is als de breedte van de bench. Dus in no-time kan de hond zijn kont al niet meer keren. Tot welke leeftijd heeft ze in diezelfde bench gezeten dan?Stang schreef:Hier dus gewoon het deurtje op: haar plekje gewoon waar ze lekker uit ging rusten:
Maar nogmaals: míts juist gebruikt!!
Niet bedoelt om de pup uren op te sluiten en weg te gaan
En de laatste 2 weken (dus vanaf ca. 14 weken) met het deurtje steeds open.
Kaya sliep er dus alleen 's nachts in en heel af en toe als ik overdag echt even snel een boodschapje moest doen, misschien een half uurtje in de week.
Juist voor dat heel even weg moeten, vond ik het een veilig idee dat zo'n kleine pup niet in zo'n 'groot' huis onbeschermd rondliep en overal in kon bijten of knagen.
De foto is van begin april, dus toen was ze 13 á 14 weken.
Hierna heeft ze er dus nog 2 weken ingezeten met het deurtje open (ja, ik weet nog heel precies dat ik de bench op de leeftijd van 4 maanden heb weggedaan).
In die tijd had ik haar al geleerd dat ze niet overal op mocht bijten, maar dat daar speeltjes en kluifjes voor waren

Ze was toen ook al zindelijk, alhoewel ik de bench dus nooit voor zindelijkheidstraining heb gebruikt.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Wij hebben voor Boomer ook een bench gehad en die toen hij 8 maanden was weggedaan.. En toch zit ik er nu sterk aan te denken er weer 1 voor hem aan te schaffen.. :N:
Hij heeft er absoluut geen hekel aan, ging er vrijwillig in als we thuis waren, met de deur open natuurlijk. Als we weg gingen, ging hij in de keuken en omdat we geen keukendeur hebben (hebben we wel, maar op de een of andere manier blijft die 15 cm. openstaan?) ging de bench ervoor als vervanging van de keukendeur.
Boomer is 43 cm. geworden, dus een spanielmaat, de bench was voor een rottweilerformaat (verkeerde gekocht..
)
En nu zit ik er dus aan te denken om er weer een aan te schaffen.. :N: Voor 's nachts.. Dit omdat hij onregelmatig in huis plast.. Er is geen peil op te trekken.. De ene nacht houdt hij het 9 uur uit (das zowieso de max. tijd voordat ik m na 's nachts slapen weer uit laat) de andere nacht plast hij na 5 uur slaap in huis.. Niet iedere nacht, niet om de nacht, er zit ook wel eens een maand of 2 tussen en dan weer maar 2 of 3, er is gewoon geen peil op te trekken. Hij drinkt niet meer dan anders, hij eet nix anders dan anders en hij maakt me niet wakker omdat hij eruit moet. Als hij in de bench is, maakt hij me wel waker dmv piepen omdat hij nodig moet.
Kvind het echt geen probleem om eruit te moeten, doe dit al elke nacht, waarna ik weer verder ga slapen, maar dan vind ik wel dat hij het toch minstens 6 uur op moet houden.. Hij heeft geen blaasontsteking en voordat hij dit sporadische gedrag begon te vertonen, heeft hij het minimaal een half jaar lang gewoon de hele nacht op kunnen houden..
Hij heeft er absoluut geen hekel aan, ging er vrijwillig in als we thuis waren, met de deur open natuurlijk. Als we weg gingen, ging hij in de keuken en omdat we geen keukendeur hebben (hebben we wel, maar op de een of andere manier blijft die 15 cm. openstaan?) ging de bench ervoor als vervanging van de keukendeur.
Boomer is 43 cm. geworden, dus een spanielmaat, de bench was voor een rottweilerformaat (verkeerde gekocht..

En nu zit ik er dus aan te denken om er weer een aan te schaffen.. :N: Voor 's nachts.. Dit omdat hij onregelmatig in huis plast.. Er is geen peil op te trekken.. De ene nacht houdt hij het 9 uur uit (das zowieso de max. tijd voordat ik m na 's nachts slapen weer uit laat) de andere nacht plast hij na 5 uur slaap in huis.. Niet iedere nacht, niet om de nacht, er zit ook wel eens een maand of 2 tussen en dan weer maar 2 of 3, er is gewoon geen peil op te trekken. Hij drinkt niet meer dan anders, hij eet nix anders dan anders en hij maakt me niet wakker omdat hij eruit moet. Als hij in de bench is, maakt hij me wel waker dmv piepen omdat hij nodig moet.
Kvind het echt geen probleem om eruit te moeten, doe dit al elke nacht, waarna ik weer verder ga slapen, maar dan vind ik wel dat hij het toch minstens 6 uur op moet houden.. Hij heeft geen blaasontsteking en voordat hij dit sporadische gedrag begon te vertonen, heeft hij het minimaal een half jaar lang gewoon de hele nacht op kunnen houden..
Wat ze leren in een bench? Ehhh, misschien koest zijn en slapen?
Qua loslopen ben ik het helemaal met je eens, Marc. Ik heb peuken gescheten en jankend middenin het bos gestaan (gewoon middenin het bos, dus niet een pad, in de verste verte kon daar geen gevaar op wielen komen), toen ik Saar los moest laten lopen met haar 7.5 week. Liep ze anderhalve meter van me af, dan lokte ik haar alweer bij me. Dat ging dag met dag beter (van mijn kant uit dan, zij bleef wel komen).
Ik heb het er toen, wel op een leuke manier, ongeveer ingedrild. En Saar is de beste hierkomer ever.
Maar vwb dat veilige plekje, en dat niet slopen... ik weet het niet. Als ik nu 's morgens wegga, dan weten ze dat natuurlijk. Saar gaat dan alvast op haar uitkijkplek zitten/liggen. Als Pieter 's middags thuis komt, dan ligt ze daar nog. Qua ruimte hetzelfde als in een bench. Het enige, gevoelsmatig voor ons misschien, is dat ze d'r poten kan strekken als ze dat wil. Maar dat doet ze niet
Qua loslopen ben ik het helemaal met je eens, Marc. Ik heb peuken gescheten en jankend middenin het bos gestaan (gewoon middenin het bos, dus niet een pad, in de verste verte kon daar geen gevaar op wielen komen), toen ik Saar los moest laten lopen met haar 7.5 week. Liep ze anderhalve meter van me af, dan lokte ik haar alweer bij me. Dat ging dag met dag beter (van mijn kant uit dan, zij bleef wel komen).
Ik heb het er toen, wel op een leuke manier, ongeveer ingedrild. En Saar is de beste hierkomer ever.
Maar vwb dat veilige plekje, en dat niet slopen... ik weet het niet. Als ik nu 's morgens wegga, dan weten ze dat natuurlijk. Saar gaat dan alvast op haar uitkijkplek zitten/liggen. Als Pieter 's middags thuis komt, dan ligt ze daar nog. Qua ruimte hetzelfde als in een bench. Het enige, gevoelsmatig voor ons misschien, is dat ze d'r poten kan strekken als ze dat wil. Maar dat doet ze niet

- Zenda
- Zeer actief
Okee even voor alle duidelijkheid.
Joy gaat van pup af aan al in een bench, en niet om op te sluiten eerst hebben we haar geleerd om het als een slaapplaats te zien deurtje bleef gewoon de heledag open, wat ik was de hele dag thuis. Later af en toe deurtje dicht, maar we waren er wel bij. Weer later deurtje dicht en heel even naar buiten 1 minuutje, en zo hebben we het opgebouwd.
Nu als ze in de bench wil, (want dat is een van haar slaapplaatsen ze heeft ook een gewoon ligkussen in de huiskamer.) en het deurtje is dicht dus niet op slot dan maakt zij hem open omdat ze in de bench wil liggen dus vrije wil. En als ik het deurtje dicht doe niet op slot, maar gewoon even dicht klap, omdat ik b.v. aan het stofzuigen ben, en ze wil er later uit, dan duwt ze het deurtje zelf open. Dat bedoel ik met de hele dag. Ze ligt haast nooit op het ligkussen. En als ze haar laatste uilaat beurt van de dag heeft gehad, gaat ze vanzelf al de bench in, omdat ze 's nachts wel in de bench ligt.
We wilden dit afbouwen, maar toen werd Joy aangereden en moest ze in de bench (hokrust). Dus ik profiteer nu van wat we met de bench Joy hebben aangeleerd, en als alles achter de rug is, gaan we de bench afbouwen.
Joy gaat van pup af aan al in een bench, en niet om op te sluiten eerst hebben we haar geleerd om het als een slaapplaats te zien deurtje bleef gewoon de heledag open, wat ik was de hele dag thuis. Later af en toe deurtje dicht, maar we waren er wel bij. Weer later deurtje dicht en heel even naar buiten 1 minuutje, en zo hebben we het opgebouwd.
Nu als ze in de bench wil, (want dat is een van haar slaapplaatsen ze heeft ook een gewoon ligkussen in de huiskamer.) en het deurtje is dicht dus niet op slot dan maakt zij hem open omdat ze in de bench wil liggen dus vrije wil. En als ik het deurtje dicht doe niet op slot, maar gewoon even dicht klap, omdat ik b.v. aan het stofzuigen ben, en ze wil er later uit, dan duwt ze het deurtje zelf open. Dat bedoel ik met de hele dag. Ze ligt haast nooit op het ligkussen. En als ze haar laatste uilaat beurt van de dag heeft gehad, gaat ze vanzelf al de bench in, omdat ze 's nachts wel in de bench ligt.
We wilden dit afbouwen, maar toen werd Joy aangereden en moest ze in de bench (hokrust). Dus ik profiteer nu van wat we met de bench Joy hebben aangeleerd, en als alles achter de rug is, gaan we de bench afbouwen.

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Dat ben ik in principe met je eens maar dit is ook te voorkomen door puppekind niet alleen te laten. Mellemans ging s'nachts mee naar mijn werk, had hier ook zijn mandje staan zodat hij niet in de verleiding kon komen om rare dingen te gaan doen, de eerste maanden is hij absoluut niet alleen geweest, boodschappen deed ik als Jo thuis was.Eline* schreef:Ik heb niet het hele verhaal gelzen, alleen je eerste vraag en daar reageer ik dan ook op. Wat een hond in een bench leert is geen fout gedrag. Dat is alles. Als je een hond met bv een jaar oud los laat in de kamer is de kans op het ontwikkelen van bv slopen vele malen kleiner dan dat je een pup loslaat tijdens het alleen zijn. Die zal namelijk op zeker iets slopen met het risico op het ontwikkelen van gewoontegedrag waardoor je dus een probleem kan kweken. Een bench voorkomt dat een pup foute gewoonten aan kan leren. Dat is mi het enige waar een bench goed voor is.
Hij heeft alleen de eerste weken in de bench gegeten zodat ik zeker wist dat de groten niets van hem pikten
- Zenda
- Zeer actief
Niet iedereen is in de mogelijkheid om zijn/haar hond mee te nemen naar zijn werk. Of boodschappen te kunnen doen als man/vrouwlief thuis is.
Dus daar is de bench voor.
Ik ben ook hoofdzakelijk thuis, maar als een ziekenhuis bezoek of iets dergelijks heb, neem ik niet de hond mee. En een oppasser vind ik ook geen optie, want ik wil een hond.
En een hond moet ook leren om alleen te kunnen blijven.
Jong geleerd is oud gedaan.
Ik weet zeker als ik Joy nooit aan een bench had laten wennen, ik nu grote problemen zou hebben. En dan misschien tot gevolg een amputatie.
Dus daar is de bench voor.
Ik ben ook hoofdzakelijk thuis, maar als een ziekenhuis bezoek of iets dergelijks heb, neem ik niet de hond mee. En een oppasser vind ik ook geen optie, want ik wil een hond.
En een hond moet ook leren om alleen te kunnen blijven.
Jong geleerd is oud gedaan.
Ik weet zeker als ik Joy nooit aan een bench had laten wennen, ik nu grote problemen zou hebben. En dan misschien tot gevolg een amputatie.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Helemaal met je eens en ik ben ook van mening dat je geen pup moet nemen als je niet de tijd hebt of de mogelijkheden het dier zonder kooi op te voeden, omdat je bv te veel moet werken en geen oppas hebt.Addy schreef:Dat ben ik in principe met je eens maar dit is ook te voorkomen door puppekind niet alleen te laten. Mellemans ging s'nachts mee naar mijn werk, had hier ook zijn mandje staan zodat hij niet in de verleiding kon komen om rare dingen te gaan doen, de eerste maanden is hij absoluut niet alleen geweest, boodschappen deed ik als Jo thuis was.Eline* schreef:Ik heb niet het hele verhaal gelzen, alleen je eerste vraag en daar reageer ik dan ook op. Wat een hond in een bench leert is geen fout gedrag. Dat is alles. Als je een hond met bv een jaar oud los laat in de kamer is de kans op het ontwikkelen van bv slopen vele malen kleiner dan dat je een pup loslaat tijdens het alleen zijn. Die zal namelijk op zeker iets slopen met het risico op het ontwikkelen van gewoontegedrag waardoor je dus een probleem kan kweken. Een bench voorkomt dat een pup foute gewoonten aan kan leren. Dat is mi het enige waar een bench goed voor is.
Hij heeft alleen de eerste weken in de bench gegeten zodat ik zeker wist dat de groten niets van hem pikten
helaas is het een feit dat mensen gewoon aan een pup beginnen terwijl er eigenlijk niet de ruimte is de hond kalm van alles te leren.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
mijn kleine soort loopt wel eens langer en slapen dan wel 2 uurtjes maar daarna zijn ze weer actief hoewel happy is nu bijna 7 en is een stuk sneller moeranetje schreef:twinkeltje schreef:wat een luie honden die van mij spelen ook wel eens als ze alleen thuis zijn rennen door het huisranetje schreef:Ik weet niet of jij ooit overtuigd zou kunnen wordentwinkeltje schreef:ik denk een heel groot verschil ik bedoel met afzetten wel groot genoeg dat hij op zijn achter poten recht op kan staan lukt in een bench al heel snel niet
ook vind ik dat hij of zei zeker een paar meter loop ruimte moet hebben dat hebben ze in de grootste bench nog niet eens
maar ja dat ik mijn vereiste voor ik een hond zou aanschaffen had ik dat niet kunnen realiseren had ik ook geen hond genomen
maar dat is het leuke van een forum je kan discuseren en wie weet komt er ooit 1 met een juist argument wat er handig is aan een bench![]()
Maar waarom moet een hond zo enorm rondsjouwen als hij alleen thuis is?
Mijn hond gaat slapen als ik weg ga en ze wordt pas weer wakker als ik terugkom (nu dus gewoon in haar mand in de woonkamer).
Dat was bij mijn vorige honden net zo. Nadat ze er aan gewend waren om even een uurtje alleen te zijn.
dat weet ik van me onder buren :N:![]()
![]()
Jij hebt een kleinere soort hé?
Mijn vorige honden waren Teckels. Dus ook klein en die sliepen ook zelfs met zijn tweeën![]()
Maar ze waren dan wel eerst ruim anderhalf uur met mij op pad geweest.
Zou dat schelen?![]()
maar ook grote rassen zo als een DH ging niet in de bench
Hier geen bench, ik vind dieren in kooien dieronterend dus ook honden in kooien. Moet ik wel zeggen dat ik voor Kit 's nachts korte tijd wel een bench heb gebruikt, omdat die maar niet zindelijk wilde worden. Maar ze vond het niets en bovendien heeft het niet geholpen omdat ze gewoon niet zo'n sterke blaas heeft, nu ze vier is nog niet.
Ik vind een bench iets dat je hooguit gebruikt bij problemen waar je geen andere oplossing voor kunt vinden, én dan nog tijdelijk. Of als de hond de bench echt als zijn mandje ziet, met het deurtje open zodat ie naar behoefte eruit kan.
Ik vind een bench iets dat je hooguit gebruikt bij problemen waar je geen andere oplossing voor kunt vinden, én dan nog tijdelijk. Of als de hond de bench echt als zijn mandje ziet, met het deurtje open zodat ie naar behoefte eruit kan.
-
- Erelid
Ben het helemaal met je eens, de bench is voor het gemak van de baas, de hond heeft er niet veel aan. Ik heb hier 2 benches staan, waar Ollie en Loddie in eten. Ollie eet te snel en wil het van de rest pikken en Loddie eet te langzaam en laat het afpikken. Ik heb niet voldoende kamers om ze allemaal apart te zetten met eten, dus dit is een voor mij makkelijke oplossing. Voor de rest gebruik ik de benches niet of nauwelijks.
Nu heb ik ook een pup in opvang, Dida een maand of 5 en die loopt gewoon tussen de rest, ook als ik weg ben en dat gaat prima. Er liggen voldoende botjes en flostouwen en ander speelgoed wat gesloopt kan worden en dat gaat eigenlijk altijd goed.
Butler, ook een opvanger is nog niet zindelijk en ook daar gebruik ik geen bench voor, gewoon opletten, vaak naar buiten en zo leert hij t vanzelf. Moet ik wel zeggen dat hij byzonder vervelend tegen mn wielen kan piesen en ik zo t hele huis dan door rij, das minder
Maar gisteren had ik hem betrapt, en nu lijkt hij t te snappen, die smeerlap
Veilige plekken hebben ze hier zat, 2 manden , een bed en de bank, daar hebben ze geen bench bij nodig. En ja er zitten wat afgekloven tafelpoten onder t tafeltje(na ik weet niet hoeveel opvanghonden), nou jammer dan, dat zijn maar spullen, die kun je vervangen.
Snoeren kun je uitstekend wegwerken en dan kunnen de honden ook in je huis wonen ipv in een stukje kennel in huis.
Dat hele bench gebeuren wordt zwaar overschat, tegenwoordig kun je geen hond meer opvoeden zonder, want stel je voor dat.....
Maar als je voldoende tijd steekt in de eerste maanden intensief begeleiden, heb je echt geen bench nodig en daar heb je een hondenleven lang profijt van.
Met loslopen net zo, Loddie luistert als een trein, kan uitstekend loslopen en dat voor een Basset
die heb ik dus ook los gelaten met 8 weken en nu loopt ze iedere dag los int bos, komt als ik roep en eigenlijk hoef ik nooit op haar te wachten. Ollie en Rambo luisteren toch wel, dat zijn meer luisterbare rassen, En Butler kan ook al los, worst mee en lekker zn energie kwijt spelen. Doordat ze iedere dag helemaal leeg kunnen lopen, zijn ze in huis rustiger, waardoor ze dus ook minder sloopneigingen hebben.
Nu heb ik ook een pup in opvang, Dida een maand of 5 en die loopt gewoon tussen de rest, ook als ik weg ben en dat gaat prima. Er liggen voldoende botjes en flostouwen en ander speelgoed wat gesloopt kan worden en dat gaat eigenlijk altijd goed.
Butler, ook een opvanger is nog niet zindelijk en ook daar gebruik ik geen bench voor, gewoon opletten, vaak naar buiten en zo leert hij t vanzelf. Moet ik wel zeggen dat hij byzonder vervelend tegen mn wielen kan piesen en ik zo t hele huis dan door rij, das minder

Maar gisteren had ik hem betrapt, en nu lijkt hij t te snappen, die smeerlap

Veilige plekken hebben ze hier zat, 2 manden , een bed en de bank, daar hebben ze geen bench bij nodig. En ja er zitten wat afgekloven tafelpoten onder t tafeltje(na ik weet niet hoeveel opvanghonden), nou jammer dan, dat zijn maar spullen, die kun je vervangen.
Snoeren kun je uitstekend wegwerken en dan kunnen de honden ook in je huis wonen ipv in een stukje kennel in huis.
Dat hele bench gebeuren wordt zwaar overschat, tegenwoordig kun je geen hond meer opvoeden zonder, want stel je voor dat.....
Maar als je voldoende tijd steekt in de eerste maanden intensief begeleiden, heb je echt geen bench nodig en daar heb je een hondenleven lang profijt van.
Met loslopen net zo, Loddie luistert als een trein, kan uitstekend loslopen en dat voor een Basset

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Hier in huis staat voor elke hond een bench......waar's nachts in geslapen wordt, met gesloten deurtjes.
Soms ook overdag, als er mensen over de vloer komen die bang voor honden zijn, gaan ze of even de tuin in of de bench in.
Ook heb ik hier een reutje dat zijn eigen deurtje kan openen, wat hij dus ook zeer regelmatig doet, om zich even te kunnen afzonderen.
Soms ook overdag, als er mensen over de vloer komen die bang voor honden zijn, gaan ze of even de tuin in of de bench in.
Ook heb ik hier een reutje dat zijn eigen deurtje kan openen, wat hij dus ook zeer regelmatig doet, om zich even te kunnen afzonderen.
- Moos
- Zeer actief
Ik denk ook dat de bench voor het overgrote deel is voor het gemak van de baas.
Alhoewel; Moos had vanaf 8 weken zo'n grondige hekel aan dat ding dat het aan proberen te leren van de bench zo'n ongelooflijk drama was, dat de bench mij als nieuwbakken puppenbaas nog veel meer ongemak heeft bezorgd dan nodig was
Toen ik de bench eruit geknikkerd had was het leven met een pup voor mij opeens een stuk makkelijker.
Hier is mijn huis ongeveer een bunker geweest in de eerste puppyweken. Alles heel hoog weggezet, en als ik even een boodschap ging doen alle snoeren eruit en de dingen die echt gevaarlijk waren om te slopen maar die niet meer op het aanrecht of de eettafel pasten (
) gingen in de badkamer; en de badkamer deur dicht.
Maar goed, ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen dat wil, en als je pupje 20 min in de bench moet (na wandelen en spelen, met lekkers)met 12 weken als jij even een boodschap gaat doen zie ik daar ook geen probleem in.
Het is alleen zo verdraaid jammer dat mensen denken wel een pup te kunnen nemen omdat er zo'n geweldige uitvinding als de bench bestaat waardoor pupje met 10 weken best 4 uur (of langer :N: ) alleen kan zijn...
Alhoewel; Moos had vanaf 8 weken zo'n grondige hekel aan dat ding dat het aan proberen te leren van de bench zo'n ongelooflijk drama was, dat de bench mij als nieuwbakken puppenbaas nog veel meer ongemak heeft bezorgd dan nodig was

Toen ik de bench eruit geknikkerd had was het leven met een pup voor mij opeens een stuk makkelijker.
Hier is mijn huis ongeveer een bunker geweest in de eerste puppyweken. Alles heel hoog weggezet, en als ik even een boodschap ging doen alle snoeren eruit en de dingen die echt gevaarlijk waren om te slopen maar die niet meer op het aanrecht of de eettafel pasten (

Maar goed, ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen dat wil, en als je pupje 20 min in de bench moet (na wandelen en spelen, met lekkers)met 12 weken als jij even een boodschap gaat doen zie ik daar ook geen probleem in.
Het is alleen zo verdraaid jammer dat mensen denken wel een pup te kunnen nemen omdat er zo'n geweldige uitvinding als de bench bestaat waardoor pupje met 10 weken best 4 uur (of langer :N: ) alleen kan zijn...

- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vond het in hoofdzaak voor mezelf een veilig gevoel.Riboet schreef:Dit begrijp ik niet. Als je hond een bench fijn vindt, het als zijn eigen plekje beschouwt, waarom moet dat plekje dan weer afgenomen worden?Zenda schreef: en als alles achter de rug is, gaan we de bench afbouwen.
Kaya sliep als pup de eerste tijd op de slaapkamer, maar daarna 'moest' ze beneden in de huiskamer omdat ze er anders teveel aan zou wennen en bij ons boven slapen was voor de toekomst geen optie omdat wij een oud huis hebben met een levensgevaarlijke steile trap. Dus ze moest wennen aan beneden slapen.
Een puppy van pakweg 11 of 12 weken helemaal alleen in huiskamer en keuken... ik vond dat doodeng :N:
Maar toen het redelijk veilig was, ze al wat geleerd had, vond ik de bench gewoon niet meer nodig.
Dat afbouwen stelt geen moer voor (ja misschien als je het ding jaren gebruikt), maar ik heb gewoon een tijdje het deurtje open laten staan en daarna hetzelfde kussen als in de bench lag, gebruikt voor gewone 'hondenmand'.
Ze heeft volgens mij geen seconde doorgehad dat het 'omhulsel' om de kussen weg was gehaald

En nu had ze dus meer bewegingsvrijheid 's nachts en kon beneden slapen waar ze wilde.
Ik zie het nut er niet van in om een bench te gebruiken als het niet nodig is (en ik vind het snel al niet meer nodig).
Als de hond niet sloopt of er zijn geen problemen met andere honden in de roedel waarvoor ze eventueel van elkaar gescheiden moeten worden, waarom dan wél een bench?
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja preciesMoos schreef:Ik denk ook dat de bench voor het overgrote deel is voor het gemak van de baas.
Alhoewel; Moos had vanaf 8 weken zo'n grondige hekel aan dat ding dat het aan proberen te leren van de bench zo'n ongelooflijk drama was, dat de bench mij als nieuwbakken puppenbaas nog veel meer ongemak heeft bezorgd dan nodig was![]()
Hier is mijn huis ongeveer een bunker geweest in de eerste puppyweken. Alles heel hoog weggezet, en als ik even een boodschap ging doen alle snoeren eruit en de dingen die echt gevaarlijk waren om te slopen maar die niet meer op het aanrecht of de eettafel pasten () gingen in de badkamer; en de badkamer deur dicht.

Maar er wordt zoveel misbruik van gemaakt, dat ik het woord 'bench' al bijna niet durf te noemen.
Mensen denken dat het een wondermiddel is en gooien de hond er te pas en te onpas in urenlang

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
er zijn hier geen problemen in de roedel en dat wil ik graag zo houden , daarom lopen zeker mijn meiden niet allemaal los als ik er niet benStang schreef:Ik vond het in hoofdzaak voor mezelf een veilig gevoel.Riboet schreef:Dit begrijp ik niet. Als je hond een bench fijn vindt, het als zijn eigen plekje beschouwt, waarom moet dat plekje dan weer afgenomen worden?Zenda schreef: en als alles achter de rug is, gaan we de bench afbouwen.
Kaya sliep als pup de eerste tijd op de slaapkamer, maar daarna 'moest' ze beneden in de huiskamer omdat ze er anders teveel aan zou wennen en bij ons boven slapen was voor de toekomst geen optie omdat wij een oud huis hebben met een levensgevaarlijke steile trap. Dus ze moest wennen aan beneden slapen.
Een puppy van pakweg 11 of 12 weken helemaal alleen in huiskamer en keuken... ik vond dat doodeng :N:
Maar toen het redelijk veilig was, ze al wat geleerd had, vond ik de bench gewoon niet meer nodig.
Dat afbouwen stelt geen moer voor (ja misschien als je het ding jaren gebruikt), maar ik heb gewoon een tijdje het deurtje open laten staan en daarna hetzelfde kussen als in de bench lag, gebruikt voor gewone 'hondenmand'.
Ze heeft volgens mij geen seconde doorgehad dat het 'omhulsel' om de kussen weg was gehaald![]()
En nu had ze dus meer bewegingsvrijheid 's nachts en kon beneden slapen waar ze wilde.
Ik zie het nut er niet van in om een bench te gebruiken als het niet nodig is (en ik vind het snel al niet meer nodig).
Als de hond niet sloopt of er zijn geen problemen met andere honden in de roedel waarvoor ze eventueel van elkaar gescheiden moeten worden, waarom dan wél een bench?

- starfleet
- Erelid
Die mensen hebben het ook altijd over vier uurtjes, 5 uurtjes, paar uurtjes, dan klinkt het minder lang denk ik.Moos schreef: Het is alleen zo verdraaid jammer dat mensen denken wel een pup te kunnen nemen omdat er zo'n geweldige uitvinding als de bench bestaat waardoor pupje met 10 weken best 4 uur (of langer :N: ) alleen kan zijn...
Anne
- Moos
- Zeer actief
Ja, inderdaad! En als ze dan na 4 uurtjes thuiskomen ligt er weleens een plasje in de bench, of een poepje. Maar een pup bevuilt zijn eigen nest toch niet?starfleet schreef:Die mensen hebben het ook altijd over vier uurtjes, 5 uurtjes, paar uurtjes, dan klinkt het minder lang denk ik.Moos schreef: Het is alleen zo verdraaid jammer dat mensen denken wel een pup te kunnen nemen omdat er zo'n geweldige uitvinding als de bench bestaat waardoor pupje met 10 weken best 4 uur (of langer :N: ) alleen kan zijn...
Anne

Laatst gewijzigd door Moos op 20 feb 2007 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Oké, da's dan ook nog een goede redenyamie schreef:er zijn hier geen problemen in de roedel en dat wil ik graag zo houden , daarom lopen zeker mijn meiden niet allemaal los als ik er niet benStang schreef:Ik vond het in hoofdzaak voor mezelf een veilig gevoel.Riboet schreef:Dit begrijp ik niet. Als je hond een bench fijn vindt, het als zijn eigen plekje beschouwt, waarom moet dat plekje dan weer afgenomen worden?Zenda schreef: en als alles achter de rug is, gaan we de bench afbouwen.
Ze heeft volgens mij geen seconde doorgehad dat het 'omhulsel' om de kussen weg was gehaald![]()

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Stom puppyMoos schreef:Ja, inderdaad! En als ze dan na 4 uurtjes thuiskomen ligt er weleens een plasje in de bench, of een poepje. Maar een pup bevuilt zijn eigen nest toch niet?starfleet schreef:Die mensen hebben het ook altijd over vier uurtjes, 5 uurtjes, paar uurtjes, dan klinkt het minder lang denk ik.Moos schreef: Het is alleen zo verdraaid jammer dat mensen denken wel een pup te kunnen nemen omdat er zo'n geweldige uitvinding als de bench bestaat waardoor pupje met 10 weken best 4 uur (of langer :N: ) alleen kan zijn...
Anne

-
- Zeer actief
Mijn honden, alleen voor de nacht,en dan ging ik er snacht s nog uit ook en af en toe hooguit anderhalf uur
en verder als ze er zelf in willen slapen.
een Bench is geen puppie dagverblijf
, dan moet je een oppasadres regelen, ofzo
maar voor alle hulpmiddelen zijn heus wel mensen te vinden die het misbruiken, er zijn ook mensen die hun riem gebruiken om de hond te slaan- dat maakt een riem toch nog niet slecht

een Bench is geen puppie dagverblijf

maar voor alle hulpmiddelen zijn heus wel mensen te vinden die het misbruiken, er zijn ook mensen die hun riem gebruiken om de hond te slaan- dat maakt een riem toch nog niet slecht

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 feb 2007 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Moos
- Zeer actief
Nou, gelukkig is er altijd nog de oplossing van een deel kranten in de bench he?Stang schreef:Stom puppyMoos schreef:Ja, inderdaad! En als ze dan na 4 uurtjes thuiskomen ligt er weleens een plasje in de bench, of een poepje. Maar een pup bevuilt zijn eigen nest toch niet?starfleet schreef:Die mensen hebben het ook altijd over vier uurtjes, 5 uurtjes, paar uurtjes, dan klinkt het minder lang denk ik.Moos schreef: Het is alleen zo verdraaid jammer dat mensen denken wel een pup te kunnen nemen omdat er zo'n geweldige uitvinding als de bench bestaat waardoor pupje met 10 weken best 4 uur (of langer :N: ) alleen kan zijn...
Anne
Da's geen goeie, die moet terug naar de broodfokker; niet zindelijk te krijgen

- Moos
- Zeer actief
Da's anders. Het doel van de bench is om je pup erin op te sluiten; en als pupje dat erg makkelijk accepteert is het zo verdraaid makkelijk om 4 uur weg te gaan, of om pupje 'eventjes' in de bench te doen als de visite komt, als er gegeten wordt, als er gedweild wordt, als vriendjes van de kinderen komen spelen, als pupje te druk is etc etc.loving bulls schreef:

-
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Probleem is dat de bench zo'n beetje als dé uitvinding op hondengebied van de vorige eeuw wordt beschouwd. En dat ie op grote schaal door de zgn. 'deskundigen' wordt gepromoot. En ja, het merendeel der hondenbezittende mensheid wil maar al te graag aannemen dat wat de experts zeggen waar is, zeker als het hun dan ook nog eens goed van pas komt.
Tijdens de diverse cursussen die ik heb gedaan, kwam dan ook altijd weer de bench uitgebreid aan bod tijdens de theorielessen. Met een lange lijst van voordelen, natuurlijk het bekende 'veilige plekje voor de hond' (had ie dat eeuwenlang daarvoor dan niet?) maar zeker ook: een pup bevuilt zijn eigen nest niet (maakt niet uit of het waar is of niet, het klinkt erg aantrekkelijk en je maakt de bench er onnoemelijk populair mee).
En dit wordt nagekletst door mensen. En doorgegeven aan elkaar. En wordt het tot algemene waarheid, tot norm. En breek daar maar eens doorheen...
Wat iedereen doet moet men natuurlijk zelf weten, maar het is jammer dat mensen door die grootschalige benchpromotie niet meer in staat lijken kritisch over benchgebruik na te denken. Met alle ellende van dien.
Tijdens de diverse cursussen die ik heb gedaan, kwam dan ook altijd weer de bench uitgebreid aan bod tijdens de theorielessen. Met een lange lijst van voordelen, natuurlijk het bekende 'veilige plekje voor de hond' (had ie dat eeuwenlang daarvoor dan niet?) maar zeker ook: een pup bevuilt zijn eigen nest niet (maakt niet uit of het waar is of niet, het klinkt erg aantrekkelijk en je maakt de bench er onnoemelijk populair mee).
En dit wordt nagekletst door mensen. En doorgegeven aan elkaar. En wordt het tot algemene waarheid, tot norm. En breek daar maar eens doorheen...
Wat iedereen doet moet men natuurlijk zelf weten, maar het is jammer dat mensen door die grootschalige benchpromotie niet meer in staat lijken kritisch over benchgebruik na te denken. Met alle ellende van dien.
- Zenda
- Zeer actief
Ik denk dat als je een pup er op rustige manier aan laat wennen, dus dat het zijn/haar slaapplekje wordt, dat het dan helemaal niet iets naars is voor de hond.
En iemand zij als je geen tijd heb voor een pup, dan moet je er niet aanbeginnen. Dit vind ik nergens op slaan, er loopt hier altijd een hond los. Komt regelmatig (bijna) onder een auto,het beestje heeft veel geluk.
Maar je ziet nooit het baasje erbij. Kijk als je geen tijd heb om je hond uit te laten, dan moet je niet aan een hond beginnen. Dat vind ik vele male erger.
Neem een hond achter in de auto met zo'n hekje erin, uiteraard voor zijn eigen veiligheid, dan zit hij toch ook in een "kooitje". Maar hij mag er weer uit zullen jullie zeggen en het is voor zijn eigen veiligheid.
Nou dat is met de bench hetzelfde. Even een tafelpoot stuk bijten en dan kunnen er ook nare dingen gebeuren met een stuk splinter.
Ik heb alle tijd, maar een pup moet ook leren om alleen te zijn, en ik vind de bench dan een goede oplossing. En misschien bouw ik de bench niet af en laat ik de bench inderdaad gewoon staan, omdat Joy het een veilige plek vind, maar dan blijft het deurtje wel altijd open.
En iemand zij als je geen tijd heb voor een pup, dan moet je er niet aanbeginnen. Dit vind ik nergens op slaan, er loopt hier altijd een hond los. Komt regelmatig (bijna) onder een auto,het beestje heeft veel geluk.
Maar je ziet nooit het baasje erbij. Kijk als je geen tijd heb om je hond uit te laten, dan moet je niet aan een hond beginnen. Dat vind ik vele male erger.
Neem een hond achter in de auto met zo'n hekje erin, uiteraard voor zijn eigen veiligheid, dan zit hij toch ook in een "kooitje". Maar hij mag er weer uit zullen jullie zeggen en het is voor zijn eigen veiligheid.
Nou dat is met de bench hetzelfde. Even een tafelpoot stuk bijten en dan kunnen er ook nare dingen gebeuren met een stuk splinter.
Ik heb alle tijd, maar een pup moet ook leren om alleen te zijn, en ik vind de bench dan een goede oplossing. En misschien bouw ik de bench niet af en laat ik de bench inderdaad gewoon staan, omdat Joy het een veilige plek vind, maar dan blijft het deurtje wel altijd open.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je ooit wilt afbouwen, dan stelt dat echt niets voor hoorZenda schreef:Ik denk dat als je een pup er op rustige manier aan laat wennen, dus dat het zijn/haar slaapplekje wordt, dat het dan helemaal niet iets naars is voor de hond.

De 'truuk' is gewoon hetzelfde kussen gebruiken: ze zijn zeg maar aan de geur en het kussen gewend. Leg je die gewoon op de grond zonder 'tralies' er omheen, dan gaan ze gewoon op dat kussen liggen