Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fokkersvoorwaarden

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

fokkersvoorwaarden

Ongelezen bericht door jilton »

Misschien dat er al wel een onderwerp over is, maar kan zo snel niets vinden hier.

Wie van jullie heeft er ervaring met het uitzetten van een pup op fokkersvoorwaarden?

Groeten!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb 1 pup verkocht onder fokkersvoorwaarde, maar het is heel verschillend wat dat inhoud hoor, kun je als fokker en koper, je eigen afspraken over maken ;)
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Leg jij dit contractueel vast of mondeling?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jilton schreef:Leg jij dit contractueel vast of mondeling?
bij mij staat er het 1 en ander in de koopovereenkomst :wink:
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Wij hebben ook een pupje weggeven op voorwaarden dat ze bij ons één nestje krijgt.
Dit hebben we in een kontrakt staan.
Het zijn trouwens vrienden van ons, dat maakt het wel iets makkelijker om het te doen.
Elly
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène is hier gekomen op "fokkersvoorwaarden".
De afspraken staan niet op papier, maar zijn mondeling gemaakt (haar eigenaar is een goede kennis).
Tot op heden heeft hij alle medische kosten (in haar geval alleen de entingen) en haar voer betaald.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik vind het helemaal niks, uitzetteven.
Heb er alleen maar leed van gezien. In de bulldoggenwereld komt het vaak voor. Je krijgt een pup gratis maar ze moet wel drie keer naar de fokker om een nest te baren. En dan wordt het teefje loops en mensen hopen en bidden dat het teefje niet zwanger is, want ze willen haar niet drie maanden kwijt, zeker niet in zo'n periode, want een zwanger bulldogteefje hangt ontzettend aan haar baasje. Die wijkt niet van de zijde van het baasje. Ik denk dat dat niet te vergelijken is met bv een herder.
Maar ja, contract is contract.
En het teefje alsnog kopen kan wel, maar dan betaal je niet de gewone pupprijs, maar de prijs die drie nesten pups op zouden leveren voor de fokker. Wal-ge-lijk.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik heb canyon onder fokkers voorwaarde,staat allemaal op papier(ben dat papiertje kwijt maar ze is nu helemaal van mij)ik kreeg haar van mijn tante onder de voorwaarde dat zei er mee ging fokken,alle benodigde middelen daartoe heeft zei ook voor haar rekening genomen zoals heupfoto's,pra onderzoek,patella onderzoek en de werk en show uitslagen.canyon is alleen nooit ingezet voor de fok(wel overal op goed gekeurd volgens de normen van de rv)mijn tante kreeg namelijk haar eigen spruit en nu is canyon te oud om nog mee te fokken.ik heb het nooit als een probleem ervaren,ook omdat ik wist waar ik aan begon op het moment dat ik haar in huis nam.ja als er wel een nest was geweest dan was ik een aantal maanden canyon loos maar dat is de keus die ik zelf gemaakt heb of ik dat wel of niet wou,en nou woont mijn tante niet bepaald om de hoek maar ik had daar dan een aantal dagen in huis geweest om bij canyon en de pups te zijn.
Afbeelding

jemble 5 maanden
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Inge schreef:Biène is hier gekomen op "fokkersvoorwaarden".
De afspraken staan niet op papier, maar zijn mondeling gemaakt (haar eigenaar is een goede kennis).
Tot op heden heeft hij alle medische kosten (in haar geval alleen de entingen) en haar voer betaald.
Dat is dan geen foute deal geweest, Inge! Zijn er afspraken gemaakt over hoeveel nestjes eventueel? Ik neem aan dat ze tijdens de dracht en het werpen gewoon bij jou blijft?

C.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

bullenmama schreef: En dan wordt het teefje loops en mensen hopen en bidden dat het teefje niet zwanger is, want ze willen haar niet drie maanden kwijt, zeker niet in zo'n periode, want een zwanger bulldogteefje hangt ontzettend aan haar baasje. Die wijkt niet van de zijde van het baasje. Ik denk dat dat niet te vergelijken is met bv een herder.
Waarom zou dat niet te vergelijken zijn met bv een herder?
Juist herdershonden zijn enorm baasgericht, ik ben er zelf zeker van dat mijn teefjes het geen van beiden naar hun zin zouden hebben om tijdens de laatste periode van de dracht en als er pups zijn bij iemand anders te moeten zitten, ook al is het de fokker. :19:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb mijn teef niet op fokkers voorwaarden. Maar wel later min of meer de afspraak gemaakt om samen een nest met haar te fokken, op naam van de fokker. Ik wilde namelijk wel graag een keer een nest met haar fokken en hij had de contacten en ervaringen. Totdat bleek hoe hij het wilde. Mijn teef zou dan inderdaad naar hem gaan als ze drachtig zou zijn. Bij hem in een kennel komen en pas terug komen als de pups weer weg zijn. :N: Dat zag ik dus niet zitten. Mijn hond zit bij mij in huis. Hangt heel erg aan mij. Is geen kennel gewend. En op die manier fokken zag ik ook de lol niet echt van in. Dat heb ik hem gezegd, en toen was het contact tussen ons ineens een stuk minder. :roll:
Nu doe ik het allemaal zelf. Hij heeft de teef pas weer gezien. Is weer enthousiast geworden en heeft geheel uit zich zelf ook weer een aankondiging op zijn site gezet. Deze samenwerking zie ik dus wel zitten, zolang ik het zelf maar in de hand heb.
Afbeelding
Groetjes Marja
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Onze eerste keus teef van het komende nest wordt uitgezet op fokkersvoorwaarden, naar goede vrienden.

Afspraken komen op papier, 2-3 x nest, pups worden bij ons geboren. Tess (zo gaat ze heten) gaat om niet naar hen, na de nesten is ze definitief van hen. Normale kosten (voer) wordt door hen betaald, rofo´s etc. door ons.

We gaan Tess straks meerdere keren in de week zien, ze oefenen bij ons, en daarbij is ze bij ons met vakanties etc. Zodat als ze hier gaat werpen, zeker niet vreemd is.

Wij hebben 1 andere teef uitstaan op fokkersvoorwaarden, die heeft hier gewoond, bij een clubgenoot. Ook haar zien we meerderde keren per week en komt ze regelmatig logeren, ook zij is dus hier gewoon "eigen".

Een teef uitzetten en dan pas na een jaar of 2 weer hier drachtig lijkt me niets, niet voor de teef en niet voor ons. Er is toch heel veel vertrouwen gemoeid tussen eigenaar/fokker en teef rond de zwangerschap en bevalling.

De teef kunnen kopen na 3 nesten voor een enorme prijs vind ik trouwens een gotspé :boos:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:En het teefje alsnog kopen kan wel, maar dan betaal je niet de gewone pupprijs, maar de prijs die drie nesten pups op zouden leveren voor de fokker. Wal-ge-lijk.
Nou das raar, want je kunt natuurlijk nooit van te voren weten wat de 3 nesten gaan opleveren, als ze al wat gaan opleveren.
Mijn mening is als de baasjes die ons hondje hebben, ervan af zien, gewoon de pup prijs gaan betalen. Niks meer!!!
Elly
Afbeelding
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Onze eerste keus teef van het komende nest wordt uitgezet op fokkersvoorwaarden, naar goede vrienden.

Afspraken komen op papier, 2-3 x nest, pups worden bij ons geboren. Tess (zo gaat ze heten) gaat om niet naar hen, na de nesten is ze definitief van hen. Normale kosten (voer) wordt door hen betaald, rofo´s etc. door ons.

We gaan Tess straks meerdere keren in de week zien, ze oefenen bij ons, en daarbij is ze bij ons met vakanties etc. Zodat als ze hier gaat werpen, zeker niet vreemd is.

Wij hebben 1 andere teef uitstaan op fokkersvoorwaarden, die heeft hier gewoond, bij een clubgenoot. Ook haar zien we meerderde keren per week en komt ze regelmatig logeren, ook zij is dus hier gewoon "eigen".

Een teef uitzetten en dan pas na een jaar of 2 weer hier drachtig lijkt me niets, niet voor de teef en niet voor ons. Er is toch heel veel vertrouwen gemoeid tussen eigenaar/fokker en teef rond de zwangerschap en bevalling.

De teef kunnen kopen na 3 nesten voor een enorme prijs vind ik trouwens een gotspé :boos:
Zo gebeurd het hier ook, de teef is hier ook kind aan huis en hoort er helemaal bij.
De laatste regel gebeurd hier niet hoor :denken:
vind ik echt niet normaal.
Elly
Afbeelding
Bullenmama

De vergelijking die ik maakte tussen bulldogteefje en als voorbeeld herderteefje is inderdaad krom ja, het maakt natuurlijk geen hol uit welk ras het is.
Ik weet alleen hoe het in het bullenwereldje soms gaat en da's niet fraai zoals ik al schreef.
Een vriendin van mij heeft een uitzetteefje, ze heeft nu haar derde nestje gehad en nu is ze pas echt van haar. Na het tweede nestje is haar bull erg ziek geweest, en ze wilde haar geen derde nestje laten krijgen. Maar ja, het contract he. Ze kon ervan af zien, maar dat kostte haar wel heel veel geld, want de eerste twee nestjes hadden veel geld opgeleverd en dat wilde de fokker niet mislopen.
Gelukkig ging het de derde keer goed, maar nóóit meer een uitzetteefje voor haar.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:De vergelijking die ik maakte tussen bulldogteefje en als voorbeeld herderteefje is inderdaad krom ja, het maakt natuurlijk geen hol uit welk ras het is.
Ik weet alleen hoe het in het bullenwereldje soms gaat en da's niet fraai zoals ik al schreef.
Een vriendin van mij heeft een uitzetteefje, ze heeft nu haar derde nestje gehad en nu is ze pas echt van haar. Na het tweede nestje is haar bull erg ziek geweest, en ze wilde haar geen derde nestje laten krijgen. Maar ja, het contract he. Ze kon ervan af zien, maar dat kostte haar wel heel veel geld, want de eerste twee nestjes hadden veel geld opgeleverd en dat wilde de fokker niet mislopen.
Gelukkig ging het de derde keer goed, maar nóóit meer een uitzetteefje voor haar.
Nou als ik dit zo lees, zou ik ook nooit meer een teefje op fokkersvoorwaarde nemen.
Jeempie zeg, de gezndheid gaat toch voor alles.
Gelukkig dat het de 3e keer goed is gegaan.
Elly
Afbeelding
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:De vergelijking die ik maakte tussen bulldogteefje en als voorbeeld herderteefje is inderdaad krom ja, het maakt natuurlijk geen hol uit welk ras het is.
Nou als ik dit zo lees, zou ik ook nooit meer een teefje op fokkersvoorwaarde nemen.
Jeempie zeg, de gezndheid gaat toch voor alles.
Gelukkig dat het de 3e keer goed is gegaan.
Elly
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Het ligt er natuurlijk maar helemaal aan met wat voor fokker je de deal sluit.
Bij een fokker met dit soort manieren zou ik sowieso geen pup willen kopen, laat staan een pup op fokkersvoorwaarden.
Wat was de reden dat ze dit hebben gedaan, het feit dat ze de hond gratis zouden krijgen?
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Ik heb hier 2 honden (Breeze en Harrie) op fokkervoorwaarden zitten, gewoon mondeling afgesproken.

Breeze mag hier ook gewoon d'r nestje krijgen.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Bullenmama

Ja , dat was de reden, een engelse bull gratis. Ze konden een pup niet betalen, en zo konden ze toch een bull hebben.
Heel stom in hun geval, maar dat is achteraf praten.
Ze hadden echt geen idee wat het inhoudt je hond drie keer drie maanden aan de fokker terug te moeten geven.
Met een puppie op je arm is het makkelijk om een contract te tekenen.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Een teef gratis plaatsen in ruil voor 3 ! nesten vind ik pure broodfok. Dat staat in geen enkele verhouding tot de prijs van de pup die iemand gratis krijgt. En al helemaal niet als je iemand dan ook nog alle voer en normale medische kosten laat betalen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

ellyenrob schreef:
bullenmama schreef:En het teefje alsnog kopen kan wel, maar dan betaal je niet de gewone pupprijs, maar de prijs die drie nesten pups op zouden leveren voor de fokker. Wal-ge-lijk.
Nou das raar, want je kunt natuurlijk nooit van te voren weten wat de 3 nesten gaan opleveren, als ze al wat gaan opleveren.
Mijn mening is als de baasjes die ons hondje hebben, ervan af zien, gewoon de pup prijs gaan betalen. Niks meer!!!
En hoe doen jullie het als een eigenaar er na het eerste nest vanaf ziet om nog meer nesten te fokken? Nog steeds volle mep betalen of minder omdat de teef toch 1 nest heeft gegeven?
Ik ken n.l. iemand die dus na het eerste nest merkte dat ze het vreselijk vond om haar teef maanden kwijt te zijn en de teef had het ook heel moeilijk gevonden om maanden bij iemand anders te zijn.
Zij moest uiteindelijk de volle prijs voor haar hond betalen en kon opdraaien voor alle kosten van onderzoeken. En dat terwijl de fokker dus een nest van 8 puppen had kunnen fokken met deze teef.
Afbeelding
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:
ellyenrob schreef:
En hoe doen jullie het als een eigenaar er na het eerste nest vanaf ziet om nog meer nesten te fokken? Nog steeds volle mep betalen of minder omdat de teef toch 1 nest heeft gegeven?
Ik ken n.l. iemand die dus na het eerste nest merkte dat ze het vreselijk vond om haar teef maanden kwijt te zijn en de teef had het ook heel moeilijk gevonden om maanden bij iemand anders te zijn.
Zij moest uiteindelijk de volle prijs voor haar hond betalen en kon opdraaien voor alle kosten van onderzoeken. En dat terwijl de fokker dus een nest van 8 puppen had kunnen fokken met deze teef.
Ten eerste zijn alle kosten wat met het nest te maken heeft voor ons uiteraard.
Testen, echo eventueel keizersnee en alle extra's die je maar kan bedenken wat met het fokken te maken heeft.
En na één nest schrijven we de teef ook over op hun naam zonder enige kosten, het is hun hond en alleen voor de RvB nog de n.a.w. gegevens veranderen.
Elly
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

het hondje wat ik op fokkersvoorwaarde verkocht heb,is voor de helft van de pupprijs gegaan, met de afspraak (op papier) dat ik als fokker, als alles veder oke is ( testen, kwalificaties) max 2 nestjes met dit hondje kan fokken, nou zit dit hondje bij een vriendin, dus dat maakt het ook makkelijker, of het teefje hier zou bevallen of daar? dat lag er helemaal aan, hoe de situatie dan was, hoe de hond was enz.

boven alles ging het mij erom, dat ze veel plezier van hun hond hebben en als er dan uiteindelijk niet gefokt word? ook prima, helaas is het dus ook zo gelopen, afgelopen maand is haar baarmoeder verwijdert ivm zware ontsteking. tja dat kan gebeuren , de hond is er iig nog en ze zijn er stapeldol mee, dat is toch echt het belangrijkste ;)

ik zou ook niet snel een hond onder fokkersvoorwaarde verkopen, als ik de mensen niet al ( goed) ken.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Idd alles wat extra is aan onderzoeken omtrent fokken is voor ons. Mocht teef niet geschikt blijken of worden voor de fok, is ze gewoon van hen.

Is ze wel gewoon geschikt, is 1e keus reu uit haar eerste nest voor andere helft van het stel. Onze fokplannen lopen een 1/2/3 generaties vooruit en voor deze teef-die dus nog geboren moet worden- hebben een bepaalde combi in ons hoofd, mits er geen onvoorziene zaken zijn.

Het voorbeeldje wat hier genoemd wordt, nog een nest fokken als 2e problematisch was, zou ik niet doen. Jammer dan, risico van willen fokken, maar teef gaat dan voor.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

yamie schreef:het hondje wat ik op fokkersvoorwaarde verkocht heb,is voor de helft van de pupprijs gegaan, met de afspraak (op papier) dat ik als fokker, als alles veder oke is ( testen, kwalificaties) max 2 nestjes met dit hondje kan fokken, nou zit dit hondje bij een vriendin, dus dat maakt het ook makkelijker, of het teefje hier zou bevallen of daar? dat lag er helemaal aan, hoe de situatie dan was, hoe de hond was enz.

boven alles ging het mij erom, dat ze veel plezier van hun hond hebben en als er dan uiteindelijk niet gefokt word? ook prima, helaas is het dus ook zo gelopen, afgelopen maand is haar baarmoeder verwijdert ivm zware ontsteking. tja dat kan gebeuren , de hond is er iig nog en ze zijn er stapeldol mee, dat is toch echt het belangrijkste ;)

ik zou ook niet snel een hond onder fokkersvoorwaarde verkopen, als ik de mensen niet al ( goed) ken.
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat iemand voor pakweg 300 euro korting in principe bereid is zijn teef 2x wekenlang uit huis te plaatsen om een nest te krijgen met alle risico's van dien.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
yamie schreef:het hondje wat ik op fokkersvoorwaarde verkocht heb,is voor de helft van de pupprijs gegaan, met de afspraak (op papier) dat ik als fokker, als alles veder oke is ( testen, kwalificaties) max 2 nestjes met dit hondje kan fokken, nou zit dit hondje bij een vriendin, dus dat maakt het ook makkelijker, of het teefje hier zou bevallen of daar? dat lag er helemaal aan, hoe de situatie dan was, hoe de hond was enz.

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat iemand voor pakweg 300 euro korting in principe bereid is zijn teef 2x wekenlang uit huis te plaatsen om een nest te krijgen met alle risico's van dien.
mag jij gerust vinden , ik vind ook wel eens wat :ok:

ik ga er toch nog verder op in, weet niet in hoeverre dat zin heeft ivm essy, maar oke, Essy jij hebt in mijn ogen vrij veel comentaar op hoe andere dingen doen, jij weet , of denkt het vaak beter te weten, mag ik vragen waar jij je wijsheid vandaan haalt?

vertel mij eens waarom, stel dat het teefje uit mijn verhaal, bij mij een nest krijgt, meer risico loopt als een eigen teef op wat dan ook, en waarom denk je, dat die teef hoe dan ook wekenlang gemist gaat worden? waar staat dat? lees je niet dat helemaal geen vast staand feit is?

daarbij, het ging hun niet om de "korting" dat is van mij uit gegaan, dus heeft totaal niet mee gespeeld in hun keuze voor de pup
Laatst gewijzigd door yamie op 23 feb 2007 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier precies hetzelfde. Alle showkosten worden betaal, voer, medische kosten, rontgenfoto's. Wel doen we zelf de africhting met haar.
Ze mag zelfs hier thuis bevallen als we willen, alleen willen mijn ouders dat niet :19: :boos: Misschien dat ik ze nog over kan halen (duurt nog 1 jaar), want zou het wel onwijs leuk vinden, zo een nestje
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Casey schreef:
Dat is dan geen foute deal geweest, Inge! Zijn er afspraken gemaakt over hoeveel nestjes eventueel? Ik neem aan dat ze tijdens de dracht en het werpen gewoon bij jou blijft?

C.
We hebben het destijds over 1 of 2 nestjes gehad mits ze geschikt was.
En nee, het werpen zou dan niet hier gebeuren maar bij haar eigenaar (hij woont in België en een Belgisch stamboomnest mag niet in Nederland geboren worden, bovendien heb ik er geen ruimte voor).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bullenmama schreef:Ik vind het helemaal niks, uitzetteven.
Heb er alleen maar leed van gezien. In de bulldoggenwereld komt het vaak voor. Je krijgt een pup gratis maar ze moet wel drie keer naar de fokker om een nest te baren. En dan wordt het teefje loops en mensen hopen en bidden dat het teefje niet zwanger is, want ze willen haar niet drie maanden kwijt, zeker niet in zo'n periode, want een zwanger bulldogteefje hangt ontzettend aan haar baasje. Die wijkt niet van de zijde van het baasje. Ik denk dat dat niet te vergelijken is met bv een herder.Maar ja, contract is contract.
En het teefje alsnog kopen kan wel, maar dan betaal je niet de gewone pupprijs, maar de prijs die drie nesten pups op zouden leveren voor de fokker. Wal-ge-lijk.
dan moet dat wel heel rasverschillend zijn inderdaad, want mijn teef heb ik gewoon gekocht dus niet onder fokkersvoorwaarden maar heb er afgelopen jaar in samenwerking met de fokker een nestje mee gedaan. Ruim anderhalve maand vantevoren naar de fokker gegaan en toen de pups een week of 6 waren is ze weer thuigekomen.
Mijn teef had nergens last van had het daar prima naar d'r zin. Ben er bijna elke week geweest en ze voelde zich daar perfect thuis. Niks geen ellende hoor. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”