Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppas

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Dio
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dio »

Mischien kan je aan je ouders vragen of je thuis mag blijven?
Een vriend van mij heeft dat ook een keer gedaan voor zijn kat (kat!? Ja kat :wink: )
Ik denk dat dat dan wel werkt.
Dan moet je alleen nog je ouders zo ver zien te krijgen.
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

is het geen optie om een aantal goede pensions te bellen met de vraag of je event. 1 of 2 dagen met ben kan uitproberen of het redelijk/goed gaat?
Mijn jackrussel is een heel zenuwachtig en gespannen hondje, met een flinke grote mond( angstbijt/dominantie) en die ging eerst ook niet goed in het pension.
Totdat ik hem vorig jaar naar een ander pension heb gedaan( wel kleinschalig) en daar is hij de eerste 2 dagen heel vervelend en zenuwachtig en gemeen geweest maar later ging het onwijs goed.
De pensioneigenaren zeiden ook dat als we ooit van hem afwilden we meteen die mensen moesten bellen omdat ze het een geweldig hondje vinden.
Deze mevrouw heeft ondanks de drukte ontzettend veel tijd in spike gestoken en dat heeft toch succes gehad.

Ik vind het toch nog wel een risico om iemand anders op jou hond te laten passen, strax gebeurd er toch iets en dan??
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Waarom doe je dan niet gewoon beide honden naar een pension? Als ze niet met andere honden overweg kunnen worden ze apart uitgelaten en dan hebben ze in ieder geval elkaar.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Aimee schreef:In een Pension gaat het gewoon erom dat er andere honden zitten,en dan ook van het geslacht REU...daar ontkom je in een pension niet aan........
..........Maar we hebben misschien een adres,eerst gaan we kijken of het klikt
Stel dat het klikt en Ben gaat naar die mensen: die komen ook weleens een reu tegen hoor. Als jouw Ben zo onbetrouwbaar met andere reuen is, moet je hem dan wel aan wildvreemde mensen toevertrouwen?
Dan zou ik hem liever in een pension stoppen waar ze honden gescheiden naar buiten kunnen laten en waarschijnlijk meer ervaring met dit soort honden hebben.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Aimee schreef:In een Pension gaat het gewoon erom dat er andere honden zitten,en dan ook van het geslacht REU...daar ontkom je in een pension niet aan....
en hoe vaak die mensen hem uit de kennel halen...dat maakt het voor hem niet minder spannend...hij heeft op zo'n moment ook geen regels,en geen leiding...en dat is iets wat Ben hard nodig heeft.
Maar we hebben misschien een adres,eerst gaan we kijken of het klikt :wink: maar klinkt allemaal :ok:
maar , tuurlijk heb je meer risico's als je hond bij iemand anders is...maar iedere dag zijn er toch risico's...Als ik langs een vreemde loop,heb ik een kans dat hij lelijk doet,maar om daarom maar vreemde te ontwijken ( dit is trouwens een voorbeeld dat buiten Ben staat,Ben is normaal altijd vriendelijk voor de meeste vreemden)maar ik bedoel maar.

gr Aimee
Nou, ik heb ooit mijn hondje toen ik op vakantie ging, naar vrienden gebracht........ze hadden zelf 3 honden wat heel goed samenging......ze waren echte hondenmensen.......ze op t hart gedrukt om Tonto niet los te laten lopen, omdat hij de neiging had om niet te luisteren, :N: hij ging gewoon lopen en op kwam terug als HIJ dat wilde :pffff: .......ik kwam terug van vakantie en toen was mijn hondje dus vermist.......en na een week een zoektocht tussen Veenendaal en Soest, overal folders verspreid te hebben, in bossen lopen roepen alle instanties opgebeld, werd Tonto gevonden door de dierenambulance, dood gereden op nog geen 100 mtr van hun huis....... :cry: wat had ik een spijt dat ik hem NIET naar een pension had gebracht........sindsdien of in het pension of oppas in ons huis...... :wink:
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Ik breng mijn honden altijd naar een pension waar ze aan roedelhouding doen. Daar zitten ze alleen 's nachts en met etenstijd in een kennel.
Het grootste deel van de dag zitten ze met een groepje honden die bij elkaar passen op een speelveld.
Geen gestress, en die van mij gaan er dolgraag heen.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Aimee schreef:In een Pension gaat het gewoon erom dat er andere honden zitten,en dan ook van het geslacht REU...daar ontkom je in een pension niet aan....
en hoe vaak die mensen hem uit de kennel halen...dat maakt het voor hem niet minder spannend...hij heeft op zo'n moment ook geen regels,en geen leiding...en dat is iets wat Ben hard nodig heeft.
Maar we hebben misschien een adres,eerst gaan we kijken of het klikt :wink: maar klinkt allemaal :ok:
maar , tuurlijk heb je meer risico's als je hond bij iemand anders is...maar iedere dag zijn er toch risico's...Als ik langs een vreemde loop,heb ik een kans dat hij lelijk doet,maar om daarom maar vreemde te ontwijken ( dit is trouwens een voorbeeld dat buiten Ben staat,Ben is normaal altijd vriendelijk voor de meeste vreemden)maar ik bedoel maar.
Ik bedoel met het risico het volgende:
Wat als ben op de een of andere manier ontsnapt/wegloopt en hij is gewoon echt weg/kwijt.
De oppasser voelt zich dan vreselijk schuldig en jij bent je hond kwijt.
Hoe los je dit gezamenlijk op enz. enz.
Ik zou dus nooit op de hond van iemand anders passen voor zo'n lange tijd.
En ik denk dat ik vast niet de enige ben.

Maargoed je hebt ondertussen bijna zo goed als een adres gevonden, en daar ben ik heel blij om.

[/quote]
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Wat ben ik blij dat mijn Daan meerdere oppassen heeft waar hij met veel plezier heen gaat. Ik pas ook vaker op de honden van de oppas adressen. Zolang zijn piep meegaat en de oppas hiermee speelt is hij blij.
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Ik wil wel graag maar heb in juli al 2 reuen te oppassen in huis. 1 week augtustus zou wel kunnen. Daar komt wel bij dat ik in Friesland woon.

Ik hoor het wel of het te kombineren is met iemand.

Groetjes van Esther
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ach wat zielig!
Ik las het nu pas en wilde mezelf al aanbieden, heb alleen een teefje, maar helaas!
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Maxiem schreef:Ach wat zielig!
Ik las het nu pas en wilde mezelf al aanbieden, heb alleen een teefje, maar helaas!
nou...als het klikt...dan lijkt het mij d :wink: at ze dit graag zouden accepteren....
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Aimee wanneer ga je weg en kan met andere reuen?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Demi schreef:Aimee wanneer ga je weg en kan met andere reuen?
ten eerste kan hij niet met reuen dus als je al een reu hebt lijkt me dat geen geweldige combi

:mrgreen:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

yamie schreef:
Demi schreef:Aimee wanneer ga je weg en kan met andere reuen?
ten eerste kan hij niet met reuen dus als je al een reu hebt lijkt me dat geen geweldige combi

:mrgreen:

ooohhh jaaaa lezen is best moeilijk hoor :pffff: :mrgreen:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Brindlecardi
Zeer actief

.
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

En hoe is het vorig jaar nu afgelopen met Ben op pension ? En hoe was je vakantie ? :19:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Volgens mij kan dit topic gesloten worden.
Met Ben is het goedgegaan, en nu mag hij mee op vakantie....... :ok:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

thom schreef:Volgens mij kan dit topic gesloten worden.
Met Ben is het goedgegaan, en nu mag hij mee op vakantie....... :ok:
Waarom moet het topic dan op slot :denken:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Aimee schreef:Omdat het toch al lang geleden is :wink:

Het is redelijk tot goed gegaan, hij is wel vrij nerveus geweest, de zooltjes van zijn poten waren glad gelopen. Hij heeft wel wat meer contact gemaakt met de medewerkers, iets wat hij het jaar daarvoor echt niet deed.

Zaterdag mag hij mee naar Zweden voor een weekje :ok:

gr Aimee

Dat bedoel ik...bedankt Aimee... :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”