Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer het gevoel; "Yes ze is drachtig"

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Cover
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wanneer het gevoel; "Yes ze is drachtig"

Ongelezen bericht door Cover »

Wanneer hebben jullie het gevoel "yes ze is drachtig" "of ik denk dat ze drachtig is"
En hoeveel dagen na de dekking ging je voorzichtig deze hoop koesteren?
Groetjes Diana
Afbeelding
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

na de echo
leuke site
Cover
Vaste gebruiker
Contacteer:

borderke schreef:na de echo
Ja dat is echt een 'gevoel' :denken:
Groetjes Diana
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

heb er geen ervaring mee. maar als je veranderingen merkt in gedrag en aan de buik dat je dan wel t idee zal hebben dat ze drachtig is. of schijndrachtig...
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

De ochtend na de dekking. Ze zag er anders uit, had een andere uitdrukking en draaide haar hoofd niet meer weg als ik haar wang wou kussen. Dat deed ze nl. altijd omdat ik onbetwist haar leider was. Vanaf het moment dat ze dat niet meer deed, wist ik het eigenlijk zeker.
Ik had na de tweede dekking ook gelijk het geval dat het er 9 zouden worden. Het werden er 10. De 10e was mijn cadeautje, mede daardoor heet hij 'Against all Odds'.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

de dag na de dekking... maar de echo gaf me gelukkig het duidelijkste antwoord :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cover
Vaste gebruiker
Contacteer:

Essy schreef:De ochtend na de dekking. Ze zag er anders uit, had een andere uitdrukking en draaide haar hoofd niet meer weg als ik haar wang wou kussen. Dat deed ze nl. altijd omdat ik onbetwist haar leider was. Vanaf het moment dat ze dat niet meer deed, wist ik het eigenlijk zeker.
Ik had na de tweede dekking ook gelijk het geval dat het er 9 zouden worden. Het werden er 10. De 10e was mijn cadeautje, mede daardoor heet hij 'Against all Odds'.
kijk dit zijn nog eens leuke antwoorden.....dit was helemaal mijn bedoeling :wink:

Leuk om te lezen. Want iedere dracht is natuurlijk weer anders, en iedere teef heeft daarbij andere gedragingen.
Groetjes Diana
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

De dag na de dekking :19: dat is dus echt alleen het geveol en emotie verder niks :smile: Mijn man zei, de dag na de dekking, goh ze slaapt al veel meer :roll: ik zeg ja hehe, ze is flink druk geweest de afgelopen dagen, zou ik ook kapot moe zijn......

Nee, mijn gevoel, laat me nog weleens in de steek....t sis namelijk ook vaak de wens van de gedachte.....laatste keer dacht ik dus ook dat het raak was, maar toch niet :jank: :jank: :smile:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

na een week of 3, had ik langzaam het idee dat t ws. gepakt had. Dit door een combi van wat a-typische gedragingen, witte, reukloze slijm uit haar vulva en iets zwaarder worden. ECHT overtuigd was ik na de echo, maar had ik een halve week gewacht had ik het aan haar buik kunnen zien. Echo heb ik laten maken nadat een andere teef 2x leeg was gebleven, dus voor mijn eigen geruststelling. Deze teef groeit behoorlijk voor een eerste drachtigheid.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Essy

Inge O schreef:
tura schreef:De dag na de dekking :19: dat is dus echt alleen het geveol en emotie verder niks :smile: Mijn man zei, de dag na de dekking, goh ze slaapt al veel meer :roll: ik zeg ja hehe, ze is flink druk geweest de afgelopen dagen, zou ik ook kapot moe zijn......

Nee, mijn gevoel, laat me nog weleens in de steek....t sis namelijk ook vaak de wens van de gedachte.....laatste keer dacht ik dus ook dat het raak was, maar toch niet :jank: :jank: :smile:
helemaal mee eens - het kan allemaal heel romantisch klinken, maar eigenlijk is het euhhh, .....vul zelf maar in :mrgreen: .
Keken jouw honden de dag na de dekking niet ineens heel anders dan :smile:

Nee maar zonder gekheid, ze was echt anders de volgende dag. En daarna ging ze vreselijk slecht eten gevolgd door het stelen van voedsel.
En met 2,5 week zag ik een soort v bij haar buik. Alleen ging ik me tegen een week of 3,5 afvragen of het allemaal wel echt waar was omdat ik immers nog nooit een drachtige doggenteef had gezien. Maar achteraf gezien, denk ik dat ik best op mijn gevoel kan vertrouwen.

Overigens was mijn gevoel zo sterk dat het er 9 zouden worden, dat ik echt raar stond te kijken toen nummer 10 eruit kwam.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Na de eerste keer dat Sjefke gedekt was, vond ik haar direct na thuiskomst al veranderd. Ik was toen naar Denemarken geweest en we hadden dus een rit van een uur of 8 achter de rug voor we weer thuis waren.
Ze was toen enorm knuffelig, was niet bij ons weg te slaan en sliep heel veel. Ik had dus wel het gevoel dat ze drachtig was, ook al zou je dat volgens mij verstandelijk nog helemaal niet kunnen merken zo snel.

De tweede keer dat ze gedekt had was het gevoel minder sterk, maar ik had toch wel degelijk (wat later dan, na een week en langer) het gevoel dat ze anders was. Maar je ziet toch al gauw wat je wilt zien volgens mij, want de tweede keer is Sjefke leeg gebleven.

Die ervaring had ook weer gevolgen voor mijn "gevoel" na de derde keer dat Sjefke gedekt is. Je bent dan zo onzeker over de tweede minder positieve ervaring, dat je je gevoel als het ware uitschakelt en je pas wil geloven in een drachtige hond als je de pups op de echo hebt gezien.
Dat dat ook niet alles zegt heb ik toen ervaren, want er waren duidelijk 4 verschillende vruchtblaasjes te zien op de echo, en maar 2 pups geboren waarvan 1 het gered heeft.

Ik vind het dus heel moeilijk om te zeggen, en ben benieuwd hoe het zich dit keer, bij Nozem's eerste dekking, gaat verlopen. Op mijn gevoel durf ik echter niet meer te vertrouwen. :wink:
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Toen ze na de dekking om een sigaretje vroeg wist ik het meteen :pffff:
Afbeelding
Essy

Rea schreef:Toen ze na de dekking om een sigaretje vroeg wist ik het meteen :pffff:
Whoehahaha :smile:
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

vermoedens heb ik op het moment dat ze na een week of 2 a 3 moeilijk gaan doen met eten, of braken
Ook het opgezwollen blijven van de vulva geeft mij dat fijne gevoel

maar meestal is het dat eerste kleine rondje op de echo
Er ziin wel eens echo geweest die negatief waren, maar dat ik vol bleef houden dat ze drachtig was, is dan inderdaad een gevoel, het lezen van je hond
Meestal bleek dan inderdaad bij een tweede echo op 6 weken dat er inderdaad 1 of 2 pups in zaten
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

vaak na de dekking weet ik al als de teef zwanger is. vaak zijn ze doodmoe en willen ze ineens graag veel eten.

ik laat wel altijd een echo doen, gewoon om mijn gevoel zeker te stellen.

gr MARIA.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Mijn oudste [ inmiddels overleden] teefje keek na een dekking altijd alsof ze zich in hogere sferen bevond.......dan wist ik het al dagen na de dekking dat ze opgenomen had.

Verder is mijn ervaring dat de loopsheid na de dekking en bevruchting vrij snel ophield. Dus echt niet de volle 3 weken afmaken. Dus eigenlijk wist ik het altijd vrij snel.....laat nooit een echo maken.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Tara is sinds de dekking super-aanhankelijk. Ze ligt het liefst de hele dag tegen me aan, of nog liever op schoot. Het is altijd al wel een knuffelkont, maar nu is het echt extreem. Ik wil graag geloven dat dit komt doordat ze drachtig is, maar of het ook waar is :19: Afwachten maar.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Inge O schreef:
Sietske* schreef:Tara is sinds de dekking super-aanhankelijk. Ze ligt het liefst de hele dag tegen me aan, of nog liever op schoot. Het is altijd al wel een knuffelkont, maar nu is het echt extreem. Ik wil graag geloven dat dit komt doordat ze drachtig is, maar of het ook waar is :19: Afwachten maar.
hoe was het de vorige keer?
Minder erg dan nu voor mijn gevoel.Maar ja, dat is alweer een jaar geleden en ik weet niet zeker of er toen sprake was van een dracht met late resorptie of gewoon helemaal geen dracht :19: . Met andere woorden, ik kan er gewoon niks vanzeggen. Gewoon geduld hebben, is het enige wat er op zit :mrgreen:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Cover
Vaste gebruiker
Contacteer:

Onze Mellow is gedekt, 12 dagen terug, en na een paar dagen kreeg ik al zo'n gevoel dat het wel goed zou zitten.
Haar gedrag werd anders.
Nu, weer een paar dagen verder, is ze wel degelijk in gedrag veranderd.
Mellow is altijd wel een aanhankelijk teefje, maar nooit opdringerig.
Wacht altijd op een uitnodiging alvorens ze bij je komt.
nu maakt het haar niets meer uit, ze gaat gewoon in je nek liggen.
Normaal gesproken altijd wel op de bank, maar past zich altijd aan, aan de rest. Als er alleen nog maar plaats is op de leuning, dan gaat ze op de leuning liggen, nooit zal ze het in haar hoofd halen om bovenop een hond te gaan liggen en vervolgens ook gewoon te blijven liggen als er onder haar gegromd word.
Nu dus wel, er word gegromd, maar ze doet er niets op uit. En dan stopt het grommen ook van de hond onder haar :denken:

Ook de haren in haar flanken gaan 'de andere kant' opstaan.
Kijk, het is inderdaad zo dat je ziet wat je graag wilt zien, maar ik heb wel stille hoop :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Diana
Afbeelding
Cover
Vaste gebruiker
Contacteer:

Onze Mellow is gedekt, 12 dagen terug, en na een paar dagen kreeg ik al zo'n gevoel dat het wel goed zou zitten.
Haar gedrag werd anders.
Nu, weer een paar dagen verder, is ze wel degelijk in gedrag veranderd.
Mellow is altijd wel een aanhankelijk teefje, maar nooit opdringerig.
Wacht altijd op een uitnodiging alvorens ze bij je komt.
nu maakt het haar niets meer uit, ze gaat gewoon in je nek liggen.
Normaal gesproken altijd wel op de bank, maar past zich altijd aan, aan de rest. Als er alleen nog maar plaats is op de leuning, dan gaat ze op de leuning liggen, nooit zal ze het in haar hoofd halen om bovenop een hond te gaan liggen en vervolgens ook gewoon te blijven liggen als er onder haar gegromd word.
Nu dus wel, er word gegromd, maar ze doet er niets op uit. En dan stopt het grommen ook van de hond onder haar :denken:

Ook de haren in haar flanken gaan 'de andere kant' opstaan.
Kijk, het is inderdaad zo dat je ziet wat je graag wilt zien, maar ik heb wel stille hoop :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Diana
Afbeelding
Cover
Vaste gebruiker
Contacteer:

excuses, 2 keer geplaatst.
Laatst gewijzigd door Cover op 22 feb 2007 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Diana
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

spannend, ik hoop het voor je :ok:

wat heeft ze een leuk hoofd :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”