Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speel/wandelmaatjes gezocht Den Bosch/Vught

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Flynn v/h Runxputtehof
Vaste gebruiker

Speel/wandelmaatjes gezocht Den Bosch/Vught

Ongelezen bericht door Flynn v/h Runxputtehof »

Hallo allemaal,

Ik ben Flynn een kooikerhondje uit Den Bosch en ik zoek nieuwe vriendjes om regelmatig eens mee te gaan wandelen in de omgeving van Den Bosch. Ik vind het bv heel erg leuk op de Vughtse Heide. Daar ga ik graag heen, samen met mijn vrouwtje achterin de fietsmand. Nog even en dan mag ik met haar in de auto (ze is haar rijbewijs aan het halen) en dan gaan we heel veel nieuwe plekken verkennen! :jump1:
Nu moet het altijd bereikbaar zijn met de fiets of openbaar vervoer en dat is soms knap lastig. Ik vind heel veel honden lief, maar ik moet soms wel eventjes wennen hoor. Ik hou namelijk niet zo van vriendjes die de hele tijd tegen me blaffen of grommen. Dat spelletje begrijp ik niet zo goed en dan word ik een beetje onzeker. Teefjes of reutjes, dat maakt niet zoveel uit al vind ik de teefjes nu wel erg interessant worden want ik ben net een jaar geweest. :mrgreen: Ik hoop dat iemand met mij wil spelen.

Een pootje van Flynn en de groetjes van mijn vrouwtje :wink:
Groetjes Sabine en een pootje van Flynn
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Bij de rosmalense plas (mc donald) kun je ook heel lekker lopen hoor en zwemmen ook nog :ok:
Afbeelding
Flynn v/h Runxputtehof
Vaste gebruiker

He bedankt voor de tip :ok: Ben je al eens bij het Engelermeer geweest? Ook een hartstikke leuke plek. Zomer seizoen mogene r alleen geen honden komen dus dat is echt een najaarsplek/lente :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik zie dat ik graag op dezelfde plekken loop als jij. Helaas is de hond waar ik het meest mee ga wandelen nou niet zo'n gezellig speelmaatje, hij wil het liefst een beetje met rust gelaten worden. De andere hond wel, al is ze wat groter dan je kooiker (het is een mecheltje die heel erg graag speelt). Maar die is meestal trainen met m'n man als ik met de ander ga wandelen. Dus je hebt helaas niet veel aan m'n reactie.

Ik woon zelf in de buurt van het Engelermeer en vind het daar heerlijk. Ze kunnen er ook lekker het water in. Het is inderdaad jammer maar ook wel logisch dat je er in de zomer niet kunt wandelen met de hond. Het zou fijn zijn als ze eens ophielden met de boel uitgraven en ze aan de andere kant ook zo'n wandelroute zouden maken zonder "mensen" stranden....
Laatst gewijzigd door Gos op 19 jun 2007 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Waar bij 't Engelermeer kun je dan lopen?
Ik rij er wel eens langs met de auto en heb er wel van gehoord maar zou niet weten waar. Kun je daar ergens de auto neerzetten?
roep maar wanneer je wilt wandelen hier doen we dat graag.
Vanaf 3 maart ben ik 3 weken vrij ivm een nieuwe pup, en dan dus tijd zat :cheer:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Rea schreef:Waar bij 't Engelermeer kun je dan lopen?
Ik rij er wel eens langs met de auto en heb er wel van gehoord maar zou niet weten waar. Kun je daar ergens de auto neerzetten?
Er is een parkeerterrein bij de ingang van het recreatiegebied (aan de Vlijmense kant). De straat er naartoe heet geloof ik Meerheuvelweg. Als je van de Engelense kant afkomt, neem je de Engelenseweg tot je vlak voor Vlijmen voor de dijk naar links gaat, dan staat het vanzelf aangegeven aan de linkerkant. Als je door Vlijmen komt moet je de Meliestraat volgen tot het kruispunt van de Voordijk en de Engelense weg, daar naar rechts (niet de dijk op). Met een routeplanner moet het lukken :wink:

Er staat daar een soort paviljoen en daar begint ook de route van de gele paaltjes. Het is geen lange route hoor.....
Flynn v/h Runxputtehof
Vaste gebruiker

Die uitleg klopt :mrgreen: Nee, het is geen lange route al hebben ze er wel allemaal nieuwe paden aangelegd dus je kunt nu ook helemaal om de meren heen lopen. Er zijn verschillende strandjes en grote grasvelden en het andere stuk loop je in een polderachtig gebied alleen dan zonder verkeer :ok:
Lijkt me harstikke leuk om een keertje af te spreken. Wat leuk dat je een nieuwe pup krijgt! Ik stuur je morgenochtend (ik slaap zowat :wink: ) even een pbtje om wat af te spreken.
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Mooi, ik lees hier weer een hoop nieuwe wandelplekken!
Rondom Eindhoven is er niet zo heel veel keus, dus alles is welkom, ik ga graag eens mee wandelen.
Mijn honden spelen hier in het park iedere dag met allerlei soorten en maten honden Waaronder ook 1 Kooikerhondje. Je beschrijving van Flynn herken ik wel. Typisch Kooiker geloof ik? :mrgreen:
Flynn v/h Runxputtehof
Vaste gebruiker

Dat weet ik eigenlijk niet precies of dat nu typisch kooiker is. Ik denk dat het ook gewoon karakter afhankelijk is per hond. Ik zie dat jij een herder hebt Johan? Daar heeft Flynn af en toe best schrik van omdat hij een keertje gepakt is door een herder. Het zou dus heel fijn zijn als hij daar eens wat positieve ervaringen mee krijgt. :wink: Hoe is jouw hond tov andere honden en dan voornamelijk reutjes?
johan
Zeer actief

Flynn v/h Runxputtehof schreef:Dat weet ik eigenlijk niet precies of dat nu typisch kooiker is. Ik denk dat het ook gewoon karakter afhankelijk is per hond. Ik zie dat jij een herder hebt Johan? Daar heeft Flynn af en toe best schrik van omdat hij een keertje gepakt is door een herder. Het zou dus heel fijn zijn als hij daar eens wat positieve ervaringen mee krijgt. :wink: Hoe is jouw hond tov andere honden en dan voornamelijk reutjes?
Mijn Tervuerense herder is een teefje, aardig dominant maar wel heel lief en speels. Met haar heb ik met geen enkele andere hond problemen.
En mijn Collie is een reu, maar die heeft weinig met andere honden op. Verder is dat een watje en ook daarmee zal Flynn weinig problemen hebben denk ik.
Sowieso gaat het altijd goed met een grote groep honden heb ik gemerkt. Als ze allemaal los lopen dan zoeken de honden die elkaar "liggen" vanzelf op.
Flynn v/h Runxputtehof
Vaste gebruiker

Dat klinkt goed :mrgreen: Op welke dagen komt het jullie het beste uit om een keertje te gaan wandelen?
johan
Zeer actief

Flynn v/h Runxputtehof schreef:Dat klinkt goed :mrgreen: Op welke dagen komt het jullie het beste uit om een keertje te gaan wandelen?
Op zondag en maandag :ok:
Flynn v/h Runxputtehof
Vaste gebruiker

We gaan op donderdagmorgen 8 mrt om ong.10:00 wandelen bij het Engelermeer, maar ik wil ook best nog eens afspreken op een andere dag hoor. Lijkt me leuk. Mochten er nog mensen mee willen dan horen we het wel. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”