Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitstraling ( dominantie ).
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
Uitstraling ( dominantie ).
Gisteren werd Lola aangevallen door een boxer teef en aanvullend door een boxer reu.
Na afloop kwamen de eigenaren ( heel handig ) weer vlak langs mij lopen en de eigenaar vd teef zei ( nadat ze bijna Kaibo beet ) dat het Lola's schuld was, omdat zij haar staart hoog draagt.
Nu heb ik wel gelezen/gehoord dat bepaalde honden een soort dominante uitstraling hebben, ook als ze dit niet zijn. Dus bv brede borstkas, hoge staartdracht ed.
Ben benieuwd naar de meningen van anderen hierin. Geeft een bepaald uiterlijk automatisch dominantie weer?
Na afloop kwamen de eigenaren ( heel handig ) weer vlak langs mij lopen en de eigenaar vd teef zei ( nadat ze bijna Kaibo beet ) dat het Lola's schuld was, omdat zij haar staart hoog draagt.
Nu heb ik wel gelezen/gehoord dat bepaalde honden een soort dominante uitstraling hebben, ook als ze dit niet zijn. Dus bv brede borstkas, hoge staartdracht ed.
Ben benieuwd naar de meningen van anderen hierin. Geeft een bepaald uiterlijk automatisch dominantie weer?
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- starfleet
- Erelid
Jawel, honden met krulstaarten e.d. en een Sharpei bijvoorbeeld hebben door hun uitstraling vaak eerder problemen. Een groot deel van de hondentaal zit in staart en oordracht en honden met een krulstaart of met gecoupeerde oren e.d. zijn wat lastiger te lezen voor een andere hond.
Maar in het geval van die Boxer hoeft dat niet mee te spelen, misschien is het altijd wel een patser, ook als je hond met een lage staart had gelopen. Het is ook vaak een excuus van de eigenaar van een patserende hond.
Anne
Maar in het geval van die Boxer hoeft dat niet mee te spelen, misschien is het altijd wel een patser, ook als je hond met een lage staart had gelopen. Het is ook vaak een excuus van de eigenaar van een patserende hond.
Anne
-
- Actief
- Contacteer:
Ik vind het een lulsmoes van de eigenaar van de boxer. Een hoge staart is inderdaad een hoge houding. Mijn hond heeft ook een hoge houding en andere honden reageren er inderdaad vaak op.
Maar als je een hond hebt die niet overweg kan met andere honden met een hoge houding dan is die hond waarschijnlijk uit hetzelfde hout gesneden. En als je dan weet dat jouw hond daar geen sociale oplossing voor heeft om te laten zien dat zij hoger is dan moet je die gewoon aanlijnen. Ofwel de eigenaar van de boxer moet zijn honden in dat soort gevallen bij zich houden.
Maar als je een hond hebt die niet overweg kan met andere honden met een hoge houding dan is die hond waarschijnlijk uit hetzelfde hout gesneden. En als je dan weet dat jouw hond daar geen sociale oplossing voor heeft om te laten zien dat zij hoger is dan moet je die gewoon aanlijnen. Ofwel de eigenaar van de boxer moet zijn honden in dat soort gevallen bij zich houden.
mijn reutje vliegt andere reuen die stoer staan te doen, gewoon meteen naar de strot, als-ie z'n gang zou mogen en kunnen gaan.
maar dat kan hij niet want dat mag niet van mij. het is een beetje raar als alle honden die je tegen zou kunnen komen niet meer stoer mogen staan omdat jouw hond dat niet trekt.
je kan daarom ook niet andere honden de schuld geven van jouw hond die knokkerig is. dat is je eigen zorg.
maar dat kan hij niet want dat mag niet van mij. het is een beetje raar als alle honden die je tegen zou kunnen komen niet meer stoer mogen staan omdat jouw hond dat niet trekt.
je kan daarom ook niet andere honden de schuld geven van jouw hond die knokkerig is. dat is je eigen zorg.
- Mol
- Zeer actief
toen ik voor me asiel/pensionhouder bezig was kregen we ook onderdeel gedrag en kregen we een film te zien waar een rott een jack dood beet.
2 reuen waren hed, de vraag was is de rott gedraggestoord of reageerd deze corect?
het volgende gebeurde de rott en de jack krijgen ruzzie de rott corigeerd de jack en deze ligt op zijn rug, de rott stopt en blijft er nog even overheen staan en loopt daarna met stijven poten rustig weg, terwijl de rot zich omdraait staat de jack op en het eerste wat er gebeurt is zijn staart in de natuurlijke hogehouding terugkeerd, de rott draait zich om en grijpt de jack opnieuw maar nu nog harder waardoor de jack het niet overleeft. dit alles gebeurt in een fractie van een seconde( voor de geen die weer gaat roepen wie laat dit dan toe enzo, het geen wat ik schrijf gebeurt heel snel)
was de ritt fout? nee hij las dominatie van de tegen partij, door de houding van de staart.
mol
2 reuen waren hed, de vraag was is de rott gedraggestoord of reageerd deze corect?
het volgende gebeurde de rott en de jack krijgen ruzzie de rott corigeerd de jack en deze ligt op zijn rug, de rott stopt en blijft er nog even overheen staan en loopt daarna met stijven poten rustig weg, terwijl de rot zich omdraait staat de jack op en het eerste wat er gebeurt is zijn staart in de natuurlijke hogehouding terugkeerd, de rott draait zich om en grijpt de jack opnieuw maar nu nog harder waardoor de jack het niet overleeft. dit alles gebeurt in een fractie van een seconde( voor de geen die weer gaat roepen wie laat dit dan toe enzo, het geen wat ik schrijf gebeurt heel snel)
was de ritt fout? nee hij las dominatie van de tegen partij, door de houding van de staart.
mol
- Chione
- Zeer actief
Ok, thnx vast voor deze reactie's.
Lola was met de boxer reu a/h spelen, toen de teef erbij kwam v/e andere boxer eigenaar. Die teef viel eigenlijk meteen aan.
Lola snapt van zulke aanvallen niets en lag in een flits al op haar rug met die 2 boxers bovenop haar en op wat defensie happen na, deed ze niet bepaald iets terug.
In eerste instantie kon ik mij wel wat voorstellen bij wat de man zei, maar achteraf had ik ook zoiets van, 'Dat kan wel zijn, maar is het dan maar 'normaal' dat de teef aanvalt en de man niets doet ( ik moest de honden van Lola af trekken ) en misschien is die boxer teef wel sowieso fel op andere teven.
Misschien een combi van vanalles, Lola draagt idd haar staart hoog en is breed gebouwd, de boxer eigenaar had wellicht kunnen weten hoe zijn teef daarop reageerd en haar niet haar gang moeten laten gaan onder het mom van, 'dit is volkomen normaal'?
Lola was met de boxer reu a/h spelen, toen de teef erbij kwam v/e andere boxer eigenaar. Die teef viel eigenlijk meteen aan.
Lola snapt van zulke aanvallen niets en lag in een flits al op haar rug met die 2 boxers bovenop haar en op wat defensie happen na, deed ze niet bepaald iets terug.
In eerste instantie kon ik mij wel wat voorstellen bij wat de man zei, maar achteraf had ik ook zoiets van, 'Dat kan wel zijn, maar is het dan maar 'normaal' dat de teef aanvalt en de man niets doet ( ik moest de honden van Lola af trekken ) en misschien is die boxer teef wel sowieso fel op andere teven.
Misschien een combi van vanalles, Lola draagt idd haar staart hoog en is breed gebouwd, de boxer eigenaar had wellicht kunnen weten hoe zijn teef daarop reageerd en haar niet haar gang moeten laten gaan onder het mom van, 'dit is volkomen normaal'?
~

~
~

~
-
- Actief
- Contacteer:
Het is ook niet of de hond natuurlijk heeft gereageerd of niet. Voor de boxer is dit een heel natuurlijke reactie. Waar het om gaat is dat je dit als eigenaar moet proberen te voorkomen. Een hond die honden met een hoge houding corrigeert doet dit waarschijnlijk vaker. Dit moet dus bekend gedrag zijn bij de eigenaar, en daarmee kan die het dus zien aankomen.Mol schreef:toen ik voor me asiel/pensionhouder bezig was kregen we ook onderdeel gedrag en kregen we een film te zien waar een rott een jack dood beet.
mol
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Uitstraling ( dominantie ).
Dit klinkt als gemakzucht en een smoes om het ongewenste gedrag van de eigen honden goed te praten!!!Chione schreef:Gisteren werd Lola aangevallen door een boxer teef en aanvullend door een boxer reu.
Sjors is ook regelmatig het doelwit van patserige honden.
Heeft geen staart, maar wel een grote kop waar de tanden zichtbaar uitsteken en hij maakt bulldogeigen geluiden.
Voor veel honden dus een teken van agressie, terwijl i de goedheid zelve is.
Vind dat wel een sneu voor hem als er weer eens naar hem word gehapt, hij kijkt mij dan altijd aan met een blik

Ben blij dat i geen knokker is, maar soms denk ik wel een man bijt toch eens van je af!
- Chione
- Zeer actief
Ja, daar zit wel wat in.Remco schreef:Het is ook niet of de hond natuurlijk heeft gereageerd of niet. Voor de boxer is dit een heel natuurlijke reactie. Waar het om gaat is dat je dit als eigenaar moet proberen te voorkomen. Een hond die honden met een hoge houding corrigeert doet dit waarschijnlijk vaker. Dit moet dus bekend gedrag zijn bij de eigenaar, en daarmee kan die het dus zien aankomen.Mol schreef:toen ik voor me asiel/pensionhouder bezig was kregen we ook onderdeel gedrag en kregen we een film te zien waar een rott een jack dood beet.
mol
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Re: Uitstraling ( dominantie ).
Herkenbaar, Lola begrijpt er ook weinig van.Yv*nn schreef:Dit klinkt als gemakzucht en een smoes om het ongewenste gedrag van de eigen honden goed te praten!!!Chione schreef:Gisteren werd Lola aangevallen door een boxer teef en aanvullend door een boxer reu.
Sjors is ook regelmatig het doelwit van patserige honden.
Heeft geen staart, maar wel een grote kop waar de tanden zichtbaar uitsteken en hij maakt bulldogeigen geluiden.
Voor veel honden dus een teken van agressie, terwijl i de goedheid zelve is.
Vind dat wel een sneu voor hem als er weer eens naar hem word gehapt, hij kijkt mij dan altijd aan met een blikuhu ik doe toch niks?
Ben blij dat i geen knokker is, maar soms denk ik wel een man bijt toch eens van je af!

Dus eigenlijk, ook al heeft je hond een uiterlijk die dominant kan worden opgevat, is dat geen vrij brief dat andere honden dan maar mogen aanvallen, omdat dit normaal is.
~

~
~

~
-
- Zeer actief
Baco en een hele hoop honden uit de buurt hebben dat met een airdale die hier in de buurt vaak word uitgelaten, als we de honden hun gang zouden laten gaan was die airdale er niet meer geweest :N:
het is gewoon de manier van over komen, en de manier waarop die hond zich presenteerd ,Baco heeft de neiging honden die heel macho overkomen te corrigeren- maar bij de eerste tekenen van opwinding, loop ik achteruit tot ik zijn aandacht weer heb,klaar
ik heb helemaal niets op met dit soort gedag, en train nog alle dagen om het eruit te trainen, (ik zal wel levenlang hebben wat dat betreft
)
maar in het geval van de boxer dame-geen excuus om dat goed te praten, ze had haar hond er gewoon af moeten halen, en duidelijk moeten maken dat dit niet de manier is om met andere honden om te gaan
heel simpel
het is gewoon de manier van over komen, en de manier waarop die hond zich presenteerd ,Baco heeft de neiging honden die heel macho overkomen te corrigeren- maar bij de eerste tekenen van opwinding, loop ik achteruit tot ik zijn aandacht weer heb,klaar

ik heb helemaal niets op met dit soort gedag, en train nog alle dagen om het eruit te trainen, (ik zal wel levenlang hebben wat dat betreft

maar in het geval van de boxer dame-geen excuus om dat goed te praten, ze had haar hond er gewoon af moeten halen, en duidelijk moeten maken dat dit niet de manier is om met andere honden om te gaan

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Shibby trippelt als een paard met krulstaart, hoog opgeheven hoofd en lichtelijk borstelend op een hond af.
Shibby trekt dus ruzie aan met andere reuen.
Hij heeft zelf helemaal geen agressie in zich. Hij is juist altijd heel afwachtend. Loopt op een andere hond af, maar blijft vanaf een afstandje staan kijken hoe de hond reageert. Agressieve honden die gaan grommen en blaffen ontwijkt hij, net als honden die al eens lelijk tegen hem hebben gedaan.
Ik kan er ook niet veel aan doen, maar het is wel echt verd*md vervelend
Hij heeft zelf helemaal geen agressie in zich. Hij is juist altijd heel afwachtend. Loopt op een andere hond af, maar blijft vanaf een afstandje staan kijken hoe de hond reageert. Agressieve honden die gaan grommen en blaffen ontwijkt hij, net als honden die al eens lelijk tegen hem hebben gedaan.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
wat mij vaak opvalt bij borders en afgeleide daarvan is dat ze heel erg geneigd zijn te fixeren en dat wordt al heel gauw als aggressie opgevaltShibby schreef:Shibby trippelt als een paard met krulstaart, hoog opgeheven hoofd en lichtelijk borstelend op een hond af.
en ze hebben vaak een heel laag loopje, en dat word dan vaak weer als angstig wordt opgevat en daar gaan ander types weer aggresief op reageren

maar waar het om gaat is dat eigenaren eens moeten beseffen dat de andere eigenaar, van de hond die wordt aangevallen het gewoon niet prettig vind

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
tevens moet je een hond die met houding provoceert misschien ook wat meer in de gaten houden en bij je roepen als je bv andere reuen tegenkomt. Nelson is de goedheid zelve, maar hij zal zelden een lage houding aannemen bij een andere reu en hij vertoont soms dominant gedrag. Andere reuen kunnen hierop reageren en terecht. Is de andere reu dan fout of moet ik ook gewoon mijn hond bij me houden als ik weet dat hij in gedrag provoceert? Ik vind het laatste.loving bulls schreef:wat mij vaak opvalt bij borders en afgeleide daarvan is dat ze heel erg geneigd zijn te fixeren en dat wordt al heel gauw als aggressie opgevaltShibby schreef:Shibby trippelt als een paard met krulstaart, hoog opgeheven hoofd en lichtelijk borstelend op een hond af.
en ze hebben vaak een heel laag loopje, en dat word dan vaak weer als angstig wordt opgevat en daar gaan ander types weer aggresief op reageren
maar waar het om gaat is dat eigenaren eens moeten beseffen dat de andere eigenaar, van de hond die wordt aangevallen het gewoon niet prettig vind- en terecht denk ik

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Dat ben ik met je eensEline* schreef:tevens moet je een hond die met houding provoceert misschien ook wat meer in de gaten houden en bij je roepen als je bv andere reuen tegenkomt. Nelson is de goedheid zelve, maar hij zal zelden een lage houding aannemen bij een andere reu en hij vertoont soms dominant gedrag. Andere reuen kunnen hierop reageren en terecht. Is de andere reu dan fout of moet ik ook gewoon mijn hond bij me houden als ik weet dat hij in gedrag provoceert? Ik vind het laatste.loving bulls schreef:wat mij vaak opvalt bij borders en afgeleide daarvan is dat ze heel erg geneigd zijn te fixeren en dat wordt al heel gauw als aggressie opgevaltShibby schreef:Shibby trippelt als een paard met krulstaart, hoog opgeheven hoofd en lichtelijk borstelend op een hond af.
maar waar het om gaat is dat eigenaren eens moeten beseffen dat de andere eigenaar, van de hond die wordt aangevallen het gewoon niet prettig vind- en terecht denk ik

Sinds ik door heb dat die houding van hem problemen op kan leveren, doe ik zoveel mogelijk mijn best om Shibby niet zomaar bij andere honden te laten. Ik let heel erg op het gedrag van de baas van de andere hond, de houding van de hond zelf, het 'type' hond en op Shibby.
Tegenwoordig gaat het dus bijna altijd goed, maar soms zijn ze gewoon aan het snuffelen en ineens probeert de andere hond Shib te pakken. Ik roep hem dan direct bij me en loop snel door.
Gelukkig vecht Shibby nooit terug, hij verdedigt zich, lees: licht grommend wegspringen en naar mij lopen en voor m'n voeten zitten als ik niet al doorgelopen ben.
Ik heb geen zin in een Shibby die telkens aangevallen wordt en anderen hebben er geen zin in dat hun hond een andere hond pakt.
Zo simpel, ik vind het niet erg, maar voor velen is het teveel gevraagd

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Chione
- Zeer actief
Ik vind dat wel een lastige en per situatie afhankelijk.Eline* schreef:
tevens moet je een hond die met houding provoceert misschien ook wat meer in de gaten houden en bij je roepen als je bv andere reuen tegenkomt. Nelson is de goedheid zelve, maar hij zal zelden een lage houding aannemen bij een andere reu en hij vertoont soms dominant gedrag. Andere reuen kunnen hierop reageren en terecht. Is de andere reu dan fout of moet ik ook gewoon mijn hond bij me houden als ik weet dat hij in gedrag provoceert? Ik vind het laatste.
Voor mijzelf hou ik Lola vrijwel altijd bij mij, dit was de eerste x in eeuwen dat ze los bleef bij een andere hond, de boxer reu en dat ging prima tot die teef achter een heuvel vandaan kwam.
Nu mijd ik normaliter sowieso al andere honden omdat ik niet veel vertrouwen heb in behoorlijk wat honden eigenaren, maar vind het ergens wel de omgekeerde wereld dat niet agressieve honden met een bepaald uiterlijk aangelijnd moeten worden, omdat anderen honden hierom een gevecht beginnen

~

~
~

~
Isis draagt haar staart altijd heel hoog bij andere honden.
Overigens wordt ze nooit aangevallen maar dwingt puur door haar houding respect af bij andere honden.
Ze is niet agressief maar wel overheersend. Joep droeg zijn staart hoog bij andere reuen, Isis ging het daarna ook doen en Gijs doet het ook hoewel dat echt een watje is. Het lijkt hier alsof ze het van elkaar overnemen. Maar geen van allen wordt ooit lastig gevallen door andere honden. Waarschijnlijk omdat ze groot zijn en zich imponerend gedragen.
Overigens laat ik Isis niet los lopen bij grote honden die zich dominant gedragen. Kleine hondjes die hond staart hoog dragen reageert ze niet op.
Vanaf maat labrador wil ik niet uitproberen.

Overigens wordt ze nooit aangevallen maar dwingt puur door haar houding respect af bij andere honden.
Ze is niet agressief maar wel overheersend. Joep droeg zijn staart hoog bij andere reuen, Isis ging het daarna ook doen en Gijs doet het ook hoewel dat echt een watje is. Het lijkt hier alsof ze het van elkaar overnemen. Maar geen van allen wordt ooit lastig gevallen door andere honden. Waarschijnlijk omdat ze groot zijn en zich imponerend gedragen.
Overigens laat ik Isis niet los lopen bij grote honden die zich dominant gedragen. Kleine hondjes die hond staart hoog dragen reageert ze niet op.
Vanaf maat labrador wil ik niet uitproberen.

nou Joep was weer bang van Isis toen ze pup was (hij vind pups eng). Toen ging bij Isis de staart hoger en hoger.Inge O schreef:als ze al iets van elkaar overnemen zal het wel de steun zijn die ze in dergelijke omstandigheden aan elkaar hebben, waardoor ze zich een heel stuk stoerder kunnen voelen.Essy schreef: Joep droeg zijn staart hoog bij andere reuen, Isis ging het daarna ook doen en Gijs doet het ook hoewel dat echt een watje is. Het lijkt hier alsof ze het van elkaar overnemen.
een hond die van nature (dus qua raskenmerken) zijn staart niet hoog draagt, draagt hem zeker nooit 'per ongeluk' hoog, en al helemaal niet omdat hij het afkijkt van een ander - hij draagt zijn staart hoog omdat hij zich 'hoog' voelt.
Overigens peilt ze de reactie van vreemde honden. En als die haar accepteren als hogere ligt ze even later languit op haar gemakkie op haar rug te spelen. Een middengrote hond die zich dominant gedraagt roept ze tot de orde zonder te vechten. Kleintjes die een hoge staartdracht hebben vind ze leuk en wil ze mee spelen. Ze zal nooit een kleine hond aanvallen die een hogere staartdracht heeft of die zich dominant gedraagt. Omdat ze weet dat ze gewoon sterker is. In die zin vind het eigenlijk raar dat er grote honden zijn die kleintjes aanvallen omdat die zich dominant zouden gedragen. Eigenlijk is dat buitenproportioneel geweld in mijn ogen.
Een zelfzekere dominante hond heeft dat nl. helemaal niet nodig. Die dwingt die onderwerping ook af zonder te bijten. Puur door houding en eventueel wat gebrul.
- Flynn v/h Runxputtehof
- Vaste gebruiker
Mss komt er nu wel een ongelofelijke raar verhaal van mij ertussen, maar ik heb ook een ervaring gehad dat Flynn zomaar zonder enige reden continu afgesnauwd werd tijdens een wandeling door steeds dezelfde hond. Ik begreep er niets van en Flynn al helemaal niet. We waren met een groep en Flynn heeft bijna de hele wandeling in zijn uppie achteraan gelopen omdat hij helemaal angstig werd van die reactie van die andere hond. Op een gegeven moment was ie toch weer lekker aan het spelen met een paar andere hondjes en kwam wederom die desbetreffende hond op hem afgestormd. Nu was het zo dat toen ik dus aan kwam op de verzamelplek, Flynn in zijn mandje zat achterop de fiets. Een aantal andere honden liepen daar al los rond en dus ook die snauwende hond. Die stond naast de fiets te blaffen naar Flynn. Flynn stond kwispelend de boel te bekijken en wilde er maar wat graag uit natuurlijk. Nu vroeg ik me af of het mss toch al hier mis ging. Voelde deze hond zich mss bedreigd door Flynn die HOOG boven hem in de fietsmand zat? Ik ben het me af gaan vragen want ik was laatst in het park en Flynn had gespeeld met een andere hond, maar toen we naar huis gingen en ik Flynn in de mand had getild begon deze hond ineens heel agressief te blaffen/grommen. Toen had ik zoiets van
zou dat het zijn, maar ik weet het dus niet. Wat denken jullie?

Groetjes Sabine en een pootje van Flynn
Ik denk dat je je hond een ongepaste hoge positie geeft die die andere hond niet pikt omdat die weet dat jouw hond onder hem hoort te staan.Flynn v/h Runxputtehof schreef:Mss komt er nu wel een ongelofelijke raar verhaal van mij ertussen, maar ik heb ook een ervaring gehad dat Flynn zomaar zonder enige reden continu afgesnauwd werd tijdens een wandeling door steeds dezelfde hond. Ik begreep er niets van en Flynn al helemaal niet. We waren met een groep en Flynn heeft bijna de hele wandeling in zijn uppie achteraan gelopen omdat hij helemaal angstig werd van die reactie van die andere hond. Op een gegeven moment was ie toch weer lekker aan het spelen met een paar andere hondjes en kwam wederom die desbetreffende hond op hem afgestormd. Nu was het zo dat toen ik dus aan kwam op de verzamelplek, Flynn in zijn mandje zat achterop de fiets. Een aantal andere honden liepen daar al los rond en dus ook die snauwende hond. Die stond naast de fiets te blaffen naar Flynn. Flynn stond kwispelend de boel te bekijken en wilde er maar wat graag uit natuurlijk. Nu vroeg ik me af of het mss toch al hier mis ging. Voelde deze hond zich mss bedreigd door Flynn die HOOG boven hem in de fietsmand zat? Ik ben het me af gaan vragen want ik was laatst in het park en Flynn had gespeeld met een andere hond, maar toen we naar huis gingen en ik Flynn in de mand had getild begon deze hond ineens heel agressief te blaffen/grommen. Toen had ik zoiets vanzou dat het zijn, maar ik weet het dus niet. Wat denken jullie?
- Flynn v/h Runxputtehof
- Vaste gebruiker
Overigens vindt mijn teef dat weer geinig zo'n kleintje in een mandje omdat ze volgens mij erg zeker van zichzelf is en dat absoluut geen aantasting van haar status vind. Zij vindt het vreselijk leuk om bij kleine hondjes in fietsmandjes en boodschapenkarretjes te gaan buurten.Flynn v/h Runxputtehof schreef:Ja dat denk ik dus ook.... Voortaan maar ff mijn fiets een eindje van de al verzamelde hondjes zatten
-
- Actief
- Contacteer:
Ik denk het ook ja. Ik heb het met mijn hond ook wel eens. Hij kan prima met kleine hondjes overweg en reageert daar heel vriendelijk (maar wel met hoge houding) op. Als zo een hondje dan opgetild wordt slaat die om en wil die het hondje naar beneden halen. Als het hondje dan op de grond staat blijft die er nog steeds naar uitvallen.Flynn v/h Runxputtehof schreef:Ja dat denk ik dus ook.... Voortaan maar ff mijn fiets een eindje van de al verzamelde hondjes zatten
- Hanneke2
- Zeer actief
In mijn ogen was het dan toch geen erg lekkere rottweiler, want het resultaat is wel een dood hondje. Een zelfverzekerde, dominante hond hoeft helemaal niet te bijten om duidelijk te maken wie de baas is. Met duwen en grauwen en eventueel vastpakken zonder door te bijten komt de boodschap ook wel over. Dus ik zou niet zeggen compleet 'gedragsgestoord', maar wel opmerken dat die hond voortaan met een muilkorf zou moeten lopen, want ik vind een hoog staartje toch wel een lulexcuus voor een doodgebeten hondje.Mol schreef:toen ik voor me asiel/pensionhouder bezig was kregen we ook onderdeel gedrag en kregen we een film te zien waar een rott een jack dood beet.
mol
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Zoie
- Zeer actief
spok draagt zijn staart ook altijd hoog, vaak helemaal op de rug gekruld als hij een andere hond ontmoet, dus als het ware nog wat hoger dan zijn natuurlijke houding. Ik kan me niet herinneren dat hij hierdoor ooit echt een aanval heeft uitgelokt, met uitzondering misschien van een hollandse herder die hem greep terwijl spok niet eens naar hem toeliep maar gewoon ergens stond te snuffelen.
Zie ik dat de honden spanning opbouwen, dan moet spok wel doorlopen, c.q. komen.
Honden zitten wat mij betreft in dergelijke situaties nooit fout, als baas moet je je hond voldoende goed kennen om een te weten of je hond in een bepaalde situatie gaat knokken, en ook hoe hij gaat knokken, en daar maatregelen op treffen.
Zie ik dat de honden spanning opbouwen, dan moet spok wel doorlopen, c.q. komen.
Honden zitten wat mij betreft in dergelijke situaties nooit fout, als baas moet je je hond voldoende goed kennen om een te weten of je hond in een bepaalde situatie gaat knokken, en ook hoe hij gaat knokken, en daar maatregelen op treffen.

dat bedoelde ik ook, Barf lokt ook geen aanvallen uit, zou ze dat wel doen dan zou ik ook ingrijpenZoie schreef:spok draagt zijn staart ook altijd hoog, vaak helemaal op de rug gekruld als hij een andere hond ontmoet, dus als het ware nog wat hoger dan zijn natuurlijke houding. Ik kan me niet herinneren dat hij hierdoor ooit echt een aanval heeft uitgelokt, met uitzondering misschien van een hollandse herder die hem greep terwijl spok niet eens naar hem toeliep maar gewoon ergens stond te snuffelen.
Orson heeft ook een houding van kom maar op maar heeft nooit problemen daardoor en het gebeurt echt zelden tot nooit dat honden hem daarom aanpakken.
Watje Rio daarentegen krijgt vaker een snauw van een andere hond,met als hoogtepunt een miniyorkje die hem een tijdje geleden wegbrulde
waarop hij ook direct zijn biezen pakt
.
Uiteraard heeft Rio een heel ander soort uitstraling dan Orson.
Ik denk dat de houding van honden zeker wel reacties oproepen bij andere honden maar dat je daar als eigenaar gewoon rekening mee kunt houden.
Watje Rio daarentegen krijgt vaker een snauw van een andere hond,met als hoogtepunt een miniyorkje die hem een tijdje geleden wegbrulde

Uiteraard heeft Rio een heel ander soort uitstraling dan Orson.
Ik denk dat de houding van honden zeker wel reacties oproepen bij andere honden maar dat je daar als eigenaar gewoon rekening mee kunt houden.
- vedim
- Actief
boedha heeft een über dominante houding, ik zie het direkt aan hem als hij een andere hond heeft gezien, zijn borst word breder, zijn kop omhoog en zijn staart fier kwistpelend zo hoog mogelijk....
als de andere hond net zo groot als hij is of groter, is het direct er bovenop klappen en onderdanigheid afdwingen :N: . bij overgave houd hij op , bij weerstand is het direct knokken :N:
bij kleinere hondjes, kan ik hem vaak iov met de andere eigenaar wel even kennis laten maken . hij krijgt dan wel zijn snoet om.
in geval van teven gaat het eigenlijk altijd goed.
maar ook dan krijgt hij een snoet. en na 15 sec, zie ik aan zijn lichaamstaal of het wel niet of twijfelachtig gaat.
maar ik zie zeker aan boedha dat hij heel fel reageert als andere honden zich dominant op stellen.
maar nee ik zou nooit zeggen dat het een hond zijn schuld is als een andere dominant uitvalt, om dat jou hond zijn staart omhoog heeft.
als baasje ken je je hond en weet je hoe je ongewenst gedrag dient te vermijden.
als de andere hond net zo groot als hij is of groter, is het direct er bovenop klappen en onderdanigheid afdwingen :N: . bij overgave houd hij op , bij weerstand is het direct knokken :N:
bij kleinere hondjes, kan ik hem vaak iov met de andere eigenaar wel even kennis laten maken . hij krijgt dan wel zijn snoet om.
in geval van teven gaat het eigenlijk altijd goed.
maar ook dan krijgt hij een snoet. en na 15 sec, zie ik aan zijn lichaamstaal of het wel niet of twijfelachtig gaat.
maar ik zie zeker aan boedha dat hij heel fel reageert als andere honden zich dominant op stellen.
maar nee ik zou nooit zeggen dat het een hond zijn schuld is als een andere dominant uitvalt, om dat jou hond zijn staart omhoog heeft.

als baasje ken je je hond en weet je hoe je ongewenst gedrag dient te vermijden.