Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk hondenras is geschikt mee te nemen naar je werk
Moderator: moderatorteam
-
MarW
- Vaste gebruiker
welk hondenras is geschikt mee te nemen naar je werk
hallo,
ik heb een drukke baan.
wel de mogelijkheid mijn hond mee te nemen naar mijn werk.
en hem tussendoor goed uit te laten, meerder keren per dag.
verder in t weekend dan de echt lange wandelingen.
welk hondenras (of valt dit helemaal niet te voorspellen, en is t afwachten per individu, maar ja, dan heb je m al, en ik ben niet iemand die zijn hond wegdoet omdat t 'niet makkelijk' gaat ofzo.
eenmaal in huis, zorg ik goed voor hem tot zijn dood.
vandaar de moeilijke situatie:
- vind t leven zonder hond veel minder leuk
- wil m niet thuis laten zitten
van de week kwam een collega langs, met hond, op t werk, een rustige hond (speels buiten, binnen rustig) en hij ging al snel naast mijn bureau liggen, heel tevreden. Dit was een krusing, en viel dus vooraf niet in te schatten dat dit zo prettig zou uitpakken. Maar valt dit met een rashond wél in te schatten ?
een hond trainen hiertoe ? kan, maar mijn Ierse Terriër had ik 'suf' kunnen trainen hiertoe. Dat was never nooit gelukt met hem. Veel te onrustig.
iemand ervaring en/of advies met deze situatie/keuze ?
dank en een groet van
M.
ik heb een drukke baan.
wel de mogelijkheid mijn hond mee te nemen naar mijn werk.
en hem tussendoor goed uit te laten, meerder keren per dag.
verder in t weekend dan de echt lange wandelingen.
welk hondenras (of valt dit helemaal niet te voorspellen, en is t afwachten per individu, maar ja, dan heb je m al, en ik ben niet iemand die zijn hond wegdoet omdat t 'niet makkelijk' gaat ofzo.
eenmaal in huis, zorg ik goed voor hem tot zijn dood.
vandaar de moeilijke situatie:
- vind t leven zonder hond veel minder leuk
- wil m niet thuis laten zitten
van de week kwam een collega langs, met hond, op t werk, een rustige hond (speels buiten, binnen rustig) en hij ging al snel naast mijn bureau liggen, heel tevreden. Dit was een krusing, en viel dus vooraf niet in te schatten dat dit zo prettig zou uitpakken. Maar valt dit met een rashond wél in te schatten ?
een hond trainen hiertoe ? kan, maar mijn Ierse Terriër had ik 'suf' kunnen trainen hiertoe. Dat was never nooit gelukt met hem. Veel te onrustig.
iemand ervaring en/of advies met deze situatie/keuze ?
dank en een groet van
M.
Cavaliertje, Levi: 12-04-1999 _ 22-01-2007
Ierse Terriër, Ca: 06-07-1995_ 09-08-2007
-
Remco
- Actief
- Contacteer:
Ligt aan de situatie denk ik ook. Wat accepteren je collega's van je bijvoorbeeld. En hoelang loop je voordat je naar je werk gaat. Als jij uitgebreid gaat lopen voordat je naar je werk gaat is bijna elke hond wel rustig (in ieder geval tot een uur of 12). Allicht kan je een wat oudere hond uit het asiel nemen, die al wat minder beweging nodig heeft.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat het bij de meeste honden prima zal lukken om ze te wennen dat ze mee gaan naar het werk. Wel moet je de gelegenheid krijgen om met name in het begin (zeker als er een pup zou komen) tussen je werk door ook aandacht aan de hond te besteden, door bijvoorbeeld je hond consequent te leren dat hij of zij 1 plaats heeft in je werkruimte waar hij lekker kan liggen slapen of een bot kluiven of zo.
Ik heb afgelopen jaar een pup gehad (zelf gefokt) en deze pup heb ik vanaf een week of 6 zeer regelmatig mee genomen naar mijn werk, omdat ik wist dat hij bij zijn nieuwe eigenaresse ook mee zou mogen naar haar werk. De hond weet eigenlijk niet beter, en ondanks dat er best wat in en uitloop is op haar kantoor, doet hij het prima en zonder problemen.
Zelf denk ik dat dit niet ras-gerelateerd is, maar gewoon de manier waarop je het je hond aanleert.
Mijn eigen honden gaan ook zeer regelmatig mee naar mijn werk, dat is ideaal en gaat ook prima.
Ik heb afgelopen jaar een pup gehad (zelf gefokt) en deze pup heb ik vanaf een week of 6 zeer regelmatig mee genomen naar mijn werk, omdat ik wist dat hij bij zijn nieuwe eigenaresse ook mee zou mogen naar haar werk. De hond weet eigenlijk niet beter, en ondanks dat er best wat in en uitloop is op haar kantoor, doet hij het prima en zonder problemen.
Zelf denk ik dat dit niet ras-gerelateerd is, maar gewoon de manier waarop je het je hond aanleert.
Mijn eigen honden gaan ook zeer regelmatig mee naar mijn werk, dat is ideaal en gaat ook prima.
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
MarW
- Vaste gebruiker
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
-
MarW
- Vaste gebruiker
- LaRep
- Zeer actief
-
MarW
- Vaste gebruiker
- LaRep
- Zeer actief
Ken ik niet goed genoeg.MarW schreef:okay.
en andere herders :
- de Laekense
- de Groenendaler
?
Ben zelf in bezit van Duitse Herder als zijnde huishond en ben er helemaal maf van.
Ook heb ik mechelse en hollandse herders maar die komen uit een speciale lijn (werk) en zijn niet geschrikt als huishond.
Voor de Laekense Herder moet je bij LongFields zijn (hier op het forum) zij heeft ook twee geweldige honden!
Moet nu gaan werken dus voorlopig van mij geen antwoord meer
- LaRep
- Zeer actief
-
MarW
- Vaste gebruiker
ben ik met je eens.
maar, ik zou van de zomer 2 maanden vrij nemen, voor de pup.
wat me opviel gedurende de jaren dat ik mijn 2 honden had (de IerseTerriër en de Cavalier) is dat ik:
- t uiterlijk van de Ier prachtig vond (zijn karakter ook, maar beslist niet 'makkelijk', waarmee ik bedoel dat hij niet enorm gericht is op het pleasen van de baas
- t karakter van de Cavalier super vond: altijd vrolijk, nam de dagen zoals ze kwamen, thuis rustig, buiten enorm rennend en dollend.
een combinatie tussen die twee zoek ik dus, hahahaha
M.
maar, ik zou van de zomer 2 maanden vrij nemen, voor de pup.
wat me opviel gedurende de jaren dat ik mijn 2 honden had (de IerseTerriër en de Cavalier) is dat ik:
- t uiterlijk van de Ier prachtig vond (zijn karakter ook, maar beslist niet 'makkelijk', waarmee ik bedoel dat hij niet enorm gericht is op het pleasen van de baas
- t karakter van de Cavalier super vond: altijd vrolijk, nam de dagen zoals ze kwamen, thuis rustig, buiten enorm rennend en dollend.
een combinatie tussen die twee zoek ik dus, hahahaha
M.
-
S@ndr@
- Zeer actief
de mijne Oldies
, kun je een hele dag parkeren als je wilt, zijn voor geen meter waaks, ze vinden iedereen aardig en zijn tevreden met 3 a 4 keer een wandelingetje(als de druk er maar af is)
wil je in het weekend een grote wandeling maken kan het ook
alle gekheid op een stokje
ik zou in ieder geval in de catagorie gezelschaps honden kijken en niet naar een werk ras(die hebben het vaak ook echt nodig om te werken)
wil je in het weekend een grote wandeling maken kan het ook
ik zou in ieder geval in de catagorie gezelschaps honden kijken en niet naar een werk ras(die hebben het vaak ook echt nodig om te werken)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Om een beeld te krijgen van de omgeving waar je hond in terecht komt.MarW schreef:
vanwaar je vraag ?
In principe komen er best veel rassen in aanmerking,maar het ligt er ook een beetje aan wat je buiten het werk met je hond wilt gaan doen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
MarW
- Vaste gebruiker
buiten t werk loop ik altijd heel veel met mijn honden.
woon vlakbij strand en bos/duinen.
doe aan hardlopen, dus liefst hond mee met hardlopen ook.
kan hem ook met een goede dagopvang mee laten gaan.
maar, vind dat een beetje onzin worden (heb t, toen ik ineens deze drukke baan kreeg aangeboden) natuurlijk gedaan. Kost me een foruin, de honden zijn er totally happy mee, maar ik denk dan wel bij een nieuwe hond 'waarom een hond nemen als ik er niet zelf veel van kan genieten'
ter verduidelijking: de situatie waarin in mijn 2 eerste honden nam, lag totaal anders dan de situatie nu (drukke baan, en de kids de deur uit)
mocht ik een nieuwe hond overwegen, dan wil ik dus t liefst dat ik m overal mee naar toe kan nemen, zonder dat dit overlast geeft voor anderen.
en zeker, dat ligt aan goede training, maar zeker ook aan ras en karaktermogelijkheden van de hond.
wat er niet van nature inzit, kan ik er niet uithalen
simpele en waarschijnlijk beste oplossing is:
- geen hond meer nemen
maar, zou t een groot gemis vinden, en sáái
buiten dat: t belangrijkste is dat ik kies wat voor de hónd goed is.
lastige overwegingen
M.
woon vlakbij strand en bos/duinen.
doe aan hardlopen, dus liefst hond mee met hardlopen ook.
kan hem ook met een goede dagopvang mee laten gaan.
maar, vind dat een beetje onzin worden (heb t, toen ik ineens deze drukke baan kreeg aangeboden) natuurlijk gedaan. Kost me een foruin, de honden zijn er totally happy mee, maar ik denk dan wel bij een nieuwe hond 'waarom een hond nemen als ik er niet zelf veel van kan genieten'
ter verduidelijking: de situatie waarin in mijn 2 eerste honden nam, lag totaal anders dan de situatie nu (drukke baan, en de kids de deur uit)
mocht ik een nieuwe hond overwegen, dan wil ik dus t liefst dat ik m overal mee naar toe kan nemen, zonder dat dit overlast geeft voor anderen.
en zeker, dat ligt aan goede training, maar zeker ook aan ras en karaktermogelijkheden van de hond.
wat er niet van nature inzit, kan ik er niet uithalen
simpele en waarschijnlijk beste oplossing is:
- geen hond meer nemen
maar, zou t een groot gemis vinden, en sáái
buiten dat: t belangrijkste is dat ik kies wat voor de hónd goed is.
lastige overwegingen
M.
-
MarW
- Vaste gebruiker
kan, maar eigenlijk vond ik speciaal Levi leuk, hij was uiterlijk niet de perfecte Cavalier, maar mede daarom vond ik m juist zo leuk.
plus: in de tijd dat ik met Levi begon, waren Cav's nog niet zo populair.
nu zie ik er veel te veel, en ze zien er vaak niet zo goed uit.
ben bang dat t ras enigszins is doorgefokt.
dat vond ik ook t aantrekkelijke van de Ierse Terriër, abso geen doorgefokt ras.
plus: in de tijd dat ik met Levi begon, waren Cav's nog niet zo populair.
nu zie ik er veel te veel, en ze zien er vaak niet zo goed uit.
ben bang dat t ras enigszins is doorgefokt.
dat vond ik ook t aantrekkelijke van de Ierse Terriër, abso geen doorgefokt ras.
- starfleet
- Erelid
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat geldt ook voor (de meeste) Laekense Herders inderdaad. Sjefke en Nozem worden bijvoorbeeld allebei voor enorm rustig "versleten" als ze in huis zijn, of als ik met ze op een show ben of op bezoek bij iemand. Maar als ze mogen (bijvoorbeeld tijdens het wandelen) dan gaan ze allebei als de brandweer!Inge O schreef:een hovawart is ook een kei in rustig zijn als de baas rustig is, en aktief als de baas aktief is.
het zal dus grotendeels liggen aan wat jou verder qua rassen aanspreekt, want er zijn verschillende rassen die hier geen moeite mee hebben.
Ze zijn zowiezo erg graag bij de baas, dus dan is mee naar het werk al heel fijn. Natuurlijk moeten ze wel weten dat er regelmatig mensen in of uit je werkruimte lopen en dit moeten ze ook gewoon leren. Dat dat prima kan bewijzen mijn eigen honden al. Ik zit op een kantoortje (noem het altijd zo maar het is een kamer in een boerderij op ons bedrijf) op een manegebedrijf. De honden zijn bij mij op kantoor, maar zeer regelmatig komt er iemand het kantoor binnen.
Ook al heb ik herdershonden (die door sommigen helaas nog steeds als een soort monsters gezien worden blijkbaar), ze zullen de persoon of personen die binnen komen niet lastig vallen door te blaffen o.i.d. Ik heb gewoon bepaald dat inloop van mensen goed is, en dus is het ook goed.
Bij Nozem ging dat heel gemakkelijk omdat zij van jongs af aan al met me mee is gegaan. Sjefke heb ik het op wat oudere leeftijd aangeleerd, maar die luisterde gewoon heel goed dus ik hoefde maar 1x te corrigeren met mijn stem toen er iemand voor de deur stond en ze wilde gaan blaffen.
Ik denk dat je je keuze gewoon voornamelijk moet baseren op welk ras je aanspreekt. Een niet te groot formaat hond is wat praktischer denk ik, omdat je dan wat meer ruimte voor jezelf overhoudt.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
MarW
- Vaste gebruiker
-
MarW
- Vaste gebruiker
-
jelle
- Zeer actief
een voormalig collega van me had een tijdje lang haar Hovawart mee naar kantoor, en die was toch wel wat waaksig en eenkennig af en toe. En dan liepen er nog allemaal dierenvrienden (kantoor van de dierenbescherming).Inge O schreef:een hovawart is ook een kei in rustig zijn als de baas rustig is, en aktief als de baas aktief is.
het zal dus grotendeels liggen aan wat jou verder qua rassen aanspreekt, want er zijn verschillende rassen die hier geen moeite mee hebben.
Hoeft natuurlijk niet voor allemaal te gelden maar een ras dat al bekend staat als wat afstandelijk of eenkennig zou niet mijn eerste idee zijn?
Tenzij je echt helemaal alleen op je kantoor zit en er niemand langs/binnen komt...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
MarW
- Vaste gebruiker
ja, had t goed begrepen.
een andere poging t goed onder woorden te brengen:
- een ras wat t prettig vind naar de baas te luisteren (te pleasen)
- geen hond die gehoorzaamheid niet echt prettig vindt. en/of in zijn aard heeft
- klein/midden formaat
een andere poging t goed onder woorden te brengen:
- een ras wat t prettig vind naar de baas te luisteren (te pleasen)
- geen hond die gehoorzaamheid niet echt prettig vindt. en/of in zijn aard heeft
- klein/midden formaat
-
boxersien
www.dierenasiels.com
staan zat honden tussen in de categorie die jij zoekt. Bovendien ook al grotendeels opgevoed (uiteraard niet alle honden).
staan zat honden tussen in de categorie die jij zoekt. Bovendien ook al grotendeels opgevoed (uiteraard niet alle honden).
-
MarW
- Vaste gebruiker
-
Reini
- Zeer actief
Vegas gaat ook vanaf 8 weken oud fulltime met mij mee naar de zaak. Ik durf niet hardop te zeggen of iedere Amstaff daar geschikt voor is maar met Vegas gaat het prima, hij is natuurlijk ook niet anders gewent 
Ik denk dat een hoop rassen best aan fulltime kantoor kunnen wennen als ze dit van puppy afaan gewent zijn. De Amstaff staat nou ook niet echt bekend om non-activiteit
Ik vond het wel belangrijk dat het ras wat we uit zouden kiezen (toen de keuze nog niet was gemaakt) niet waaks zou zijn en vriendelijk en open naar mensen zou zijn.
Ik vond het de eerste maanden best zwaar met een puppy op de zaak. Niet vanwege het zindelijk maken maar vooral omdat ik nog weleens de deur uit moest als Vegas net lag te slapen bijvoorbeeld, of het verdelen van het werk wat gedaan moest worden en het geven van aandacht aan de pup.
Ik zou zelf niet zo snel meer een pup nemen in deze situatie, ik ben blij dat Vegas nu bijna 2 is
Ik denk dat een hoop rassen best aan fulltime kantoor kunnen wennen als ze dit van puppy afaan gewent zijn. De Amstaff staat nou ook niet echt bekend om non-activiteit
Ik vond het wel belangrijk dat het ras wat we uit zouden kiezen (toen de keuze nog niet was gemaakt) niet waaks zou zijn en vriendelijk en open naar mensen zou zijn.
Ik vond het de eerste maanden best zwaar met een puppy op de zaak. Niet vanwege het zindelijk maken maar vooral omdat ik nog weleens de deur uit moest als Vegas net lag te slapen bijvoorbeeld, of het verdelen van het werk wat gedaan moest worden en het geven van aandacht aan de pup.
Ik zou zelf niet zo snel meer een pup nemen in deze situatie, ik ben blij dat Vegas nu bijna 2 is
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
labrador Ynto
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
labrador Ynto